Părerea criticului
Este vechea poveste: regizor interesant & independent ajunge la Hollywood; Hollywood taie "independent"; regizor ajunge neinteresant...
Mathieu Kassovitz a facut, in Franta, un film-manifest memorabil: "La Haine". Acum, in SUA, a facut acest "Gothika": un horror paranormal oarecare. "La Haine" avea tot ce trebuie sa aiba filmul unui tanar furios: nerv, boase, mesaj.
"Gothika" are tot ce trebuie sa aiba un film facut la Hollywood: buget, efecte speciale, actrita cu Oscar (Halle Berry). De ce este unul atat de bun (filmul francez), iar celalalt atat de prost (filmul american)? Pentru ca, in timp ce traversa Oceanul, Kassovitz s-a spalat pe creier, iar "Gothika" este efectul acestui $$$ampon: un film moale pentru capete tari.
Oricat de slab thrillerul precedent ("Rauri de purpura", cu Jean Reno si Vincent Cassel), "Gothika" este un monument de ineptie scenaristica: toate cliseele posibile ale filmelor de groaza (va jur, toate!) tipa din fiecare ungher al povestii - si este o poveste cu multe unghere (toate, deja vizitate). Ganditi-va la "Se7en", ganditi-va la "Avertizarea", ganditi-va la "Identitate" - apoi nu va mai ganditi la nimic: mai bine uitati-va bine in spatele lui Halle, ca-ntotdeauna e un bau-bau acolo.
Si totusi, inceputul e promitator. Si totusi, Penelope Cruz nu joaca rau (e, oricum, mai buna decat Berry!). Si totusi, muzica e a lui John Ottman ("Suspecti de serviciu"). Si totusi, chiar si din acest ghiveci bine filmat, se putea scoate ceva - cu conditia sa vrei sa scoti altceva decat un banal film de serie B hollywoodian. Asa insa, ramanem cu o fetita-fantoma gen Hamlet-tatal, care da cu Hamlet-fiica (Berry) de toti peretii, pana-ntelege si asta ceea ce spectatorul a-nteles din prima.
In final, ganditi-va la Michael, ca Halle nu s-a prins...
Mathieu Kassovitz a facut, in Franta, un film-manifest memorabil: "La Haine". Acum, in SUA, a facut acest "Gothika": un horror paranormal oarecare. "La Haine" avea tot ce trebuie sa aiba filmul unui tanar furios: nerv, boase, mesaj.
"Gothika" are tot ce trebuie sa aiba un film facut la Hollywood: buget, efecte speciale, actrita cu Oscar (Halle Berry). De ce este unul atat de bun (filmul francez), iar celalalt atat de prost (filmul american)? Pentru ca, in timp ce traversa Oceanul, Kassovitz s-a spalat pe creier, iar "Gothika" este efectul acestui $$$ampon: un film moale pentru capete tari.
Oricat de slab thrillerul precedent ("Rauri de purpura", cu Jean Reno si Vincent Cassel), "Gothika" este un monument de ineptie scenaristica: toate cliseele posibile ale filmelor de groaza (va jur, toate!) tipa din fiecare ungher al povestii - si este o poveste cu multe unghere (toate, deja vizitate). Ganditi-va la "Se7en", ganditi-va la "Avertizarea", ganditi-va la "Identitate" - apoi nu va mai ganditi la nimic: mai bine uitati-va bine in spatele lui Halle, ca-ntotdeauna e un bau-bau acolo.
Si totusi, inceputul e promitator. Si totusi, Penelope Cruz nu joaca rau (e, oricum, mai buna decat Berry!). Si totusi, muzica e a lui John Ottman ("Suspecti de serviciu"). Si totusi, chiar si din acest ghiveci bine filmat, se putea scoate ceva - cu conditia sa vrei sa scoti altceva decat un banal film de serie B hollywoodian. Asa insa, ramanem cu o fetita-fantoma gen Hamlet-tatal, care da cu Hamlet-fiica (Berry) de toti peretii, pana-ntelege si asta ceea ce spectatorul a-nteles din prima.
In final, ganditi-va la Michael, ca Halle nu s-a prins...