Părerea criticului
De cand a fost prins cu mana pe cutitul plin de sange in Scream 2 (1997), Timothy Olymphant si-a construit o cariera ca personaj ce exploreaza zona neclara dintre erou pozitiv si erou negativ. Fie ca e un dealer de droguri in Go (1999) sau e un baron al filmelor porno in Fata din vecini/The Girl Next Door (2004), audienta ajunge sa nu fie sigura daca sa il sarute sau sa il impuste. Chiar si in rolul omului legii Seth Bullock din filmul HBO Deadwood, calitatile ii sunt intinate de o lume unde nu conteaza cine e bun si cine e rau, ci mai degraba cine e rau si cine e mai rau decat raul.
“Cred ca nu sunt fanul lucrurilor prea evidente”, explica Olymphant. “|mi place zona aceea incerta din punct de vedere moral unde se afla personajele mele. Astea imi dau libertatea sa ma port intr-un anume fel, diferit de restul oamenilor. E ca intr-un cliseu vechi: diavolul are intotdeauna cele mai bune replici”.
Unele dintre scene au loc in Bulgaria, la Sofia, printre ruinele unei catedrale bizantine. Printre cadavre si tuburi de gloante, Olymphant sta pe ceea ce era candva un scaun episcopal, jucandu-se cu cele doua pistoale de argint. Imbracat in costum negru, cu cravata rosie si manusi din piele, pe ceafa i se vede tatuajul: Agentul 47, cel iesit din jocurile video.
„Scenariul nu arata deloc ca un joc pe calculator”, contesta Olymphant. E adevarat, iar filmul, pe langa succesul de box-office, se lauda cu toate practicile violente ale asasinilor: strangulari, injunghieri, focuri de arma; toate fac parte din ziua de lucru a lui 47, si toate sunt surprinse in detalii ingrozitoare. Olymphant povesteste: „cand ceva putea fi facut fara dialog, se facea. Agentul 47 e un om de actiune. |nsa, cand vorbeste, toti asculta”. Olymphant a gasit poate rolul cu constiinta cea mai incarcata din cariera sa: „ Este extraordinar. E cool, e ticalosul numarul unu.Si chiar omoara pentru bani!” concluzioneaza Timothy Olyphant despre Hitman, productie in regia lui Xavier Gens, cu premiera in cinematografele noastre pe 7 decembrie.