Părerea criticului
Descris de regizoarea Ursula Meier ca un road movie în sens invers, Home este o comedie sigură pe sine şi tulburătoare. Marte (Isabelle Huppert) şi Michel (Olivier Gourmet) duc o viaţă izolată şi fericită, alături de copiii lor, la marginea unei şosele abandonate. În curtea lor extinsă fac băi de soare, joacă hochei şi se ţin departe de restul lumii. E doar o chestiune de timp până când acest Paradis încropit departe de lume se contaminează. Când autostrada se redeschide, vacarmul maşinilor trecând pe lângă casa lor aduce cu el insomnii Marthei, stări obsesive legate de toxinele inhalate lui Marion şi apatie profundă lui Julien, băiatul Marthei, care până atunci era un spirit aventuros.
O fabulă suprarealistă, filmul lui Meier e centrat pe contraste tematice şi senzoriale - natura şi civilizaţia, peisaje care evocă liniştea şi vehicule zgomotoase, deschidere, dar şi claustrofobie.
Imaginea lui Agnès Godard este sensibilă la orice pată de culoare, iar camera atentă la gagurile vizuale - ca de pildă cel în care Julie (Adélaide Leroux) trândăveşte la soare în bikini, în vreme ce un camion trece în viteză. De văzut!
O fabulă suprarealistă, filmul lui Meier e centrat pe contraste tematice şi senzoriale - natura şi civilizaţia, peisaje care evocă liniştea şi vehicule zgomotoase, deschidere, dar şi claustrofobie.
Imaginea lui Agnès Godard este sensibilă la orice pată de culoare, iar camera atentă la gagurile vizuale - ca de pildă cel în care Julie (Adélaide Leroux) trândăveşte la soare în bikini, în vreme ce un camion trece în viteză. De văzut!