Netflix
×
Utilizator
×
Sinopsis
"Pe 15 mai, in jungla din Nool, in arsita amiezii si racoarea helesteului. El arunca cu apa... si se bucura de placerile oferite de jungla...cand, deodata, Horton, elefantul, a auzit un mic zgomot." Scriitorul si desenatorul Dr. Seuss, un personaj pretios al Americii, ale carui carti au incantat generatii intregi de tineri, isi incepe cu aceste replici, una dintre cele mai indragite povesti ale sale, Horton Hears a Who!

Acum, dupa mai bine de cincizeci de ani de cand Seuss (al carui nume real era Theodor Seuss Geisel) a publicat aceasta indragita poveste, realizatorii filmului ICE AGE si marii actori de comedie Jim Carrey si Steve Carell, dau viata povestii intr-o maniera cu totul noua. Pentru prima data, filmul artistic ii duce pe spectatori in lumea insufletita de o imaginatie incredibila prin intermediul animatiei generate pe computer. DR. SEUSS´ HORTON HEARS A WHO! TM (HORTON) este un film minunat, asa cum si-ar fi dorit si autorul cartii.

Filmul, ca si cartea lui Seuss, prezinta un elefant imaginar, pe nume Horton (Carrey), care aude un strigat slab dupa ajutor ce vine dintr-un fir de praf plutind in aer. Desi Horton nu stie ce este, acel fir de praf ascunde un intreg oras, numit Who-ville. Acest oras este locuit de fiinte microscopice, Who, conduse de catre Primar (Carell). In ciuda faptului ca este ridiculizat si amenintat de catre vecini, care cred ca si-a pierdut mintile, Horton este hotarat sa salveze particula de praf...pentru ca "o persoana este totusi o persoana, indiferent cat de mica ar fi."

Cele cateva cuvinte in care Horton isi explica dorinta de a actiona, cuprind o idee simpla si profunda, care contine atata adevar pentru multi oameni. Filmul te pune pe ganduri, caci asa cum spune Horton: "Daca ai fi undeva in spatiu si te-ai uita in jos la locul acesta unde ne aflam, si noi am fi asemeni firelor de praf."

Vine apoi si codul lui Horton...motto-ul lui... si anume "un elefant este loial suta la suta" - ceea ce releva onestitatea si hotararea lui de a nu-si abandona misiunea de a gasi o noua casa pentru firul de praf ce adaposteste incredibila lume a orasului Who-ville.

Aceste declaratii pline de filozofie dezvaluie capacitatea remarcabila a lui Seuss de a supune atentiei probleme complexe, transpuse in ganduri pe intelesul tuturor, indiferent de varsta.

Totul a fost posibil datorita maiestriei unui mare povestitor, datorita magiei realizate prin animatia computerizata si datorita talentului incredibil a trei generatii de staruri ale comediei- Carrey, Carell, precum si legendarul Carol Burnett, la care se adauga actorii de mare talent Will Arnett, Isla Fisher, Amy Poehler , Seth Rogen si Jonah Hill. Cu totii reusesc sa creeze o comedie care este o adevarata incantare de larga sudienta.

CUM S-A NASCUT HORTON (FILMUL)

Horton si-a inceput aventura pe marele ecran in anul 2003, cand producatorul executiv Christopher Meledandri, apoi presedinte la Twentieth Century Fox Animation, care conduce Blue Sky Studios de pe coasta de est, a intrat in legatura cu Dr. Seuss Enterprises si cu sotia autorului, Audrey Geisel, pentru a discuta posibilitatea de a crea un film de animatie 3-D pe baza cartii Horton Hears a Who! Propunerea lui Meledandri facuta lui Audrey a depasit cu mult simplele interese financiare. "Ted Geisel a fost unul dintre scriitorii cei mai inzestrati cu imaginatie din secolul XX", spune el. "Cartile sale m-au incantat in copilarie si tot timpul a vrut sa gasesc o cale pentru a face un film animat digital dupa ele."

Structura narativa a carti i-a interesat in mod deosebit pe Meledandri si pe cei de la Fox Animation. "Este una dintre putinele carti ale lui Dr. Seuss cu trei parti - un inceput amplu, partea de mijloc si sfarsitul. Si, desigur, la acestea se adauga o tema minunata - "o persoana este totusi o persoana, indiferent cat de mica ar fi."

Audrey Geisel a vrut sa se asigure ca adaptarea cinematografica va respecta cartea regretatului sau sot. Meledandri i-a inlaturat temerile, subliniindu-i meritele considerabile ale animatiei realizate pe computer si succesul inregistrat de Blue Sky Studios, ale carui filme "Ice Age" si "Ice Age: Dezghetul" au creat personaje fantastice, la acestea adaugandu-se si filmul "Robots" care infatiseaza o lume fantastica. Maiestria artistica a filmului a incantat spectatorii si i-a facut sa creada ca personajele si ambianta erau cat se poate de reale. Aceeasi magie, i-a spus Meledandri lui Audrey, va fi prezenta si in realizarea dupa cartea DR. SEUSS´ HORTON HEARS A WHO!

Pentru ca intelegerea sa se realizeze si mai usor, Meledandri l-a rugat pe Mike De Feo, seful de la departamentul de sculptura al studiourilor Blue Sky, sa sculpteze o scena din carte, in care Primarul il tine pe fiul sau Jo-Jo deasupra capului. Asa cum s-a dovedit, scena era una dintre scenele preferate ale lui Audrey, asa ca i-a placut sculptura la nebunie. Ceva mai tarziu, a inceput sa se lucreze la primul film de animatie generata pe computer adaptare dupa o lucrare a lui Dr. Seuss. Horton, Primarul Jo-Jo si Cangurul - precum si toate personajele indragite din jungla Nool si din orasul Who-ville - si-au croit astfel drumul catre statutul de vedete.

Pentru a le ghida calatoria, cei de la studioul cinematografic i-au cooptat pe Jimmy Hayward si Steve Martino. Ei au fost un duo perfect pentru a data viata lui Horton prin mijloace digitale. Hayward a fost animator la filmele Pixar de mare succes "Toy Story," "Toy Story 2," "A Bug´s Life," "Monsters Inc." si "Finding Nemo"; de asemenea, a fost consultant pentru naratiune si regizor pentru scenele aditionale la filmul "Robots". Martino, ca director artistic la filmul "Robots", a ajutat la crearea primului film de animatie care prezinta o lume total imaginara - un univers superb populat doar de fiinte mecanice.

Misiunea lui Hayward si Martino era de a ramane fideli temelor, personajelor si aspectelor vizuale create de Seuss. Ei s-au bazat foarte mult pe imaginile lui Seuss, pe care le-au preluat direct din carte, insa unele conceptii grafice din film au fost extrapolate in desenele si notele autorului. In plus, cineastii s-au straduit sa impinga animatia generata de computer cat mai departe, amestecand tehnicile noi cu cele vechi in asa fel incat sa creeze o imagine noua, cum nu a mai fost experimentata intr-un film artistic, dar care sa aminteasca de vremurile cind a fost publicata cartea, respectiv de anii ´50. "Noi am mers mai departe cu totul, creind culori si forme stranii, amuzante, in stil Seuss, dar cu textura reala", spune Hayward.

In filmele de actiune precedente bazate pe lucrarile lui Seuss, cineastii au fost nevoiti sa cuprinda in design, miscare si anatomia personajelor constrangeri ce tin de lumea reala. "Noi nu am avut aceasta problema", spune Hayward, "pentru ca acesta este un film generat pe computer. Pentru prima data in cariera mea am putut duce animatia pana la cele mai nebunesti elemente, exact asa cum Seuss a dus lucrarea sa pana in teritorii imaginative surprinzatoare."