Bun filmul si semnal de alarma cu "emigrantii".
Filmele sunt documentare, iar documentarele si "stirile" sunt filme.
lili22
pe 13 Decembrie 2018 21:39
Pana spre finalul filmului este total neinteresant.Te si sperii de cata cumsecadenie vezi in acest film.Ultimele treizeci de minute sunt mai bune.
Personajul serifului e putin credibil.Nu cred ca un serif se vara singur in puscarie ca sa..aiba o ea casa
.??
radu3455
pe 20 Decembrie 2014 13:19
o drama foarte reusita cu un scenariu mai mult decat interesant,as zice cutremurator pe final,recomand nota 8
cezarika21
pe 20 Mai 2014 08:23
Cine o să vadă pentru prima dată acest film o să fie surprins să afle că este un film american, deoarece stilul său este complet anti-Hollywood-ian. Niciun regizor american nu putea să realizeze un astfel de film fără să-şi riste cariera şi nicio mare companie cinematografică nu l-ar fi finanţat. Insuccesul comercial al acestui film era uşor de prevăzut, pentru că publicul american (imbecilizat cu producţii autohtone în care americanii sunt descrişi ca fiind "cei mai viteji şi mai drepţi" dintre pământeni) nu putea suporta un film care să-i arate ignoranţa, injustiţia şi prostia propriului sistem organizatoric al societăţii.
"House of Sand and Fog" prezintă viaţa americană văzută de la nivelul omului simplu (al unui imigrant cu două job-uri şi cu probleme financiare severe şi al unei femei de serviciu dominate de inerţie şi indolenţă) şi analizează aspecte multiple precum umilirea cetăţeanului de către sistem, abuzul autorităţii, ocrotirea proprietăţii, violenţa nejustificată etc. Nu mă voi referi la toate acestea.
Principalul aspect care s-a dorit subliniat în film este dezrădăcinarea şi diferenţa între morala americană şi cea orientală. "Americanii nu merită ceea ce au. Au ochi de copii, căutând mereu distracţii noi, gust dulce în gură. Noi nu suntem ca ei. Noi recunoaştem oportunităţile bune şi nu ne batem joc de binecuvântările Domnului", îi spune fiului său fostul colonel iranian Massoud Amir Behrani (Ben Kingsley). Lipsurile te învaţă cel mai bine valoarea unui lucru, iar familia iraniană imigrată în America după victoria revoluţiei islamice o ştie cel mai bine. Munca necalificată prestată în condiţii grele şi economiile făcute la sânge au scopul de a păstra familiei Behrani demnitatea socială în faţa apropiaţilor prin afişarea unui aer de respectabilitate. Într-un final, fostul colonel găseşte o soluţie de a-şi scoate familia din impas, dar situaţia se complică în urma unei erori birocratice a administraţiei locale.
Spre deosebire de iranieni, americanca Kathy Nicolo (Jennifer Connelly), fosta proprietară a casei, abuzase de propria viaţă, cheltuindu-şi puţinii bani câştigaţi pe droguri, alcool şi ţigări şi dormitând zile întregi în pat, după ce moştenise casa de la un tată care muncise 30 de ani din greu pentru a plăti ratele. Ea simbolizează o adeptă a moralei decadente a societăţii americane, care a pierdut cultul muncii, al familiei şi al valorii banului. Dorinţa egoistă al americanei Kathy de a-şi relua viaţa indolentă pe care o dusese până atunci o determină să distrugă, cu ajutorul unui poliţist imoral, viaţa chibzuită a familiei imigrate în America în speranţa unei vieţi mai bune. Un dispreţ al autohtonilor faţă de nou-veniţi pe care l-a trăit probabil şi familia regizorului Vadim Perelman, emigrată din URSS în Canada, unde a trăit iniţial într-o sărăcie extremă.
Aş mai vrea să spun ceva despre cel mai mare flagel al lumii contemporane care este înarmarea. America este un stat în care poţi face mulţi ani de închisoare pentru traficul, deţinerea sau consumul de droguri, dar în care posesia unei arme de foc este legală în condiţiile în care distrugerile provocate de arme sunt mult mai mari şi mai numeroase decât cele produse de droguri. Libertatea deţinerii şi folosirii unei arme pentru protejarea proprietăţii şi a vieţii a determinat o libertate extremă în folosirea armelor de către apărătorii legii, uneori fără niciun fel de raţiune. Deţinerea şi folosirea armelor ar trebui să se limiteze numai la armată şi jandarmerie, iar nici măcar poliţiştii nu ar trebui să folosească arme de foc. Cât timp nu se va interzice folosirea armelor de către civili, societatea va fi tot mai violentă şi inumană.
Naraţiunea este de un dramatism intens, conflictele fiind realiste, disperate şi deosebit de dure, în ciuda unor exagerări vizibile care nu afectează însă substratul poveştii. Interpretarea viguroasă a lui Ben Kingsley este de un tragism extrem, meritând a fi recompensată cu Premiul Oscar (mai mult decât Sean Penn, cel care a obţinut premiul în acel an), iar cea a iranienei-americane Shohreh Aghdashloo dovedeşte valoarea cinematografiei orientale, puţin cunoscută în mediile cinematografice. Datorită problemelor profunde pe care le pune, "House of Sand and Fog" ar trebui să devină un film obligatoriu de văzut pentru orice persoană responsabilă din societate.
DragonMaster
pe 12 Martie 2013 16:07
A fost un film trist ,dar plin de invataturi care ne sunt de folos fiecaruia.Jennifer Connelly si Ben Kingsley sunt actorii care m-au impresionat in acest film ,dar si restul actorilor au jucat bine, iar scenariul a fost unul foarte bun si captivant.Ofer nota 8 acestui film pe care il recomand tuturor.
evanescence_
pe 04 Martie 2013 15:22
pt unii plat, dar pt cei pasionati de psihologie f bun!
Iulidesprefilme
pe 08 Octombrie 2012 20:36
Poveste cutremurătoare, în care destinele se frâng din cauza unor erori umane...Ben Kingsley este înfiorător de bun!
xerses
pe 01 Octombrie 2012 11:33
Un film pe care iti doresti sa-l vezi, dar dupa care ramai profund marcat.
Vegetarian
pe 09 Iunie 2012 00:30
Este un film potrivit si pt lista : Case , apartamente - Probleme , solutii = la bloc inainte de mutat la un etaj intermediar izolat tavan si eventual pus difuzoare sub izolator = zgomotul il poate convinge pe vecinul de deasupra sa plateasca jumatate din pretul izolatiei pt dat la vecinul de dedesupt .
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Spoiler ! ! ( prezentarea deznodamantului )
. . . In filmu asta inainte de mutat intro casa , trebuia facut un contract cu o firma de paza si pus butoane de panica si in baie !? Altfel orice intrus il poate sekestra pe proprietar pe nevasta si copilul lui in baie .
.. . Apoi cine isi cumpara o masina scumpa trebuie sa aibe si bani de intretinere . La fel cu o casa care poate fi o mostenire mortala pt un om comod .
Americanii sunt ca niste copii mereu in cautarea placerilor si a distractiei . Arabii sunt diferiti !? Cine obisnuieste sa aiba restante la keltuieli , impozite auto etc mai bine sta in kirie decat sa angajeze un administrator .
Filmu asta mai poate fi adaugat si in lista : Copii Adolecenti - probleme solutii = nu luat adolescent la .. primarie , tribunal .. , insotit de rapitor inarmat - secventa la sfarsit . Copii ar trebui invatati ca atunci cand apar politistii in uniforma inarmati , pistoalele trebuie aruncate jos .
. . . Munca slab necalificata la o autostrada motiveaza un strain sau un emigrant sa urmareasca licitatiile primariei in speranta ca apare o oportunitate imobiliara dupa care se poate pensiona . Cu 40.000 $ se poate cumpara o casa care se vinde apoi la pretul pietei cu 174.000 $ .
. . . Interesanta terasa pusa pe acoperisul casei .
. . . Pe pungile mai tari scria atentie la copii , risc de sufocare . Nu pare plauzibila sinuciderea cu o punga de plastic si scoci din final .
Filmu asta mai prezinta sinuciderea in cultura musulmana .
Pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti .
cosmin_kedii
pe 14 Martie 2012 07:43
spectacole superbe de Jennifer Connelly si Ben Kingsley
Film bun cu o dilemă morală dificilă. Unele scene din acest film ma făcut nebun, şi alte scene au adus lacrimi în ochii mei
Vorador
pe 28 Februarie 2011 20:03
O poveste ce sensibilizează şi pe cel mai dur şi puternic om.. este îngrozitor faptul că, datorită/din cauza unei erori ce nu a fost cauzată de vreunul dintre personajele principale implicate, destinele a 2 familii au fost atât de puternic afectate.Este o poveste superbă ce merită vizionată.. măcar pentru a ne readuce aminte care sunt cu adevărat lucrurile valoroase în viaţă.
Dragomara
pe 27 Decembrie 2009 09:27
Categoric acest film a fost pentru mine o revelaţie, asta şi unde televiziunile, zilele astea abundă de cretinisme avându-l ca protagonist pe Moş Crăciun.
Scenariul este cât se poate de simplu: Kathy Nicolo, o tânără recent părăsit de soţ pierde prin neplata impozitelor casa pe care i-o lăsase moştenire tatăl, tragedie care nu s-ar fi întâmplat dacă tipa şi-ar fi citit corespondenţa. Evident, casa este vândută de către stat unei familii de emigranţi iranieni, care inteţionează, la rândul lor, să o revândă la un preţ de 4 ori mai mare.
Ceea ce m-a impresionat cel mai mult nu este conflictul propriu-zis dintre fostul şi actualul proprietar, ci dramele personale prin care trece fiecare protagonist, înţelegerea, umanismul şi speranţa care modelează relaţiile dintre ei, care, cred eu că ar fi luat o întorsătură pozitivă dacă ajutorul de şerif, Lester Burdon nu ar fi decis să se implice în toată poveste, mai mult decât personal, părăsindu-şi familia şi începând o relaţie cu Kathy, şi făcând abuz de jobul său, chestii care în final duc la uciderea, total nejustificată a fiului familiei iraniene, Esmail, tragedie care va genera sinuciderea părinţilor.
Mi-a plăcut enorm de mult familia de iranieni, morala lor austeră şi oarecum neconformă cu realitatea, respectul pentru om, etc..
Personal nu am găsit filmul deprimant, poate doar un pic prea tragic şi foarte profund, lucru de necrezut la un film american.
fartalot
pe 11 Septembrie 2009 22:18
ce pot face niste circumstante si un sistem de legi tampit :)
trist
Alex.M
pe 03 Martie 2008 18:07
Pai da, este un film in care prabusirea mintala si criza de identitate sunt la ele acasa (sau mai bine zis "cautandu-si o casa"). Cu toate astea, este un film remarcabil prin puterea dramatismului exprimat. Daca nu te atinge drama, se prea poate sa ti se para sec si plictisitor.
pe 19 Februarie 2005 22:52
doamne, deprimant film... pt sinucigasi
hermeneut
pe 12 Noiembrie 2004 08:58
Un film aproape genial. Unele vise nu pot fi impartasite. Oricine se poate regasi aici caci pelicula suprinde unul din tiparele dramei umane.
Filmele sunt documentare, iar documentarele si "stirile" sunt filme.
Personajul serifului e putin credibil.Nu cred ca un serif se vara singur in puscarie ca sa..aiba o ea casa
.??
"House of Sand and Fog" prezintă viaţa americană văzută de la nivelul omului simplu (al unui imigrant cu două job-uri şi cu probleme financiare severe şi al unei femei de serviciu dominate de inerţie şi indolenţă) şi analizează aspecte multiple precum umilirea cetăţeanului de către sistem, abuzul autorităţii, ocrotirea proprietăţii, violenţa nejustificată etc. Nu mă voi referi la toate acestea.
Principalul aspect care s-a dorit subliniat în film este dezrădăcinarea şi diferenţa între morala americană şi cea orientală. "Americanii nu merită ceea ce au. Au ochi de copii, căutând mereu distracţii noi, gust dulce în gură. Noi nu suntem ca ei. Noi recunoaştem oportunităţile bune şi nu ne batem joc de binecuvântările Domnului", îi spune fiului său fostul colonel iranian Massoud Amir Behrani (Ben Kingsley). Lipsurile te învaţă cel mai bine valoarea unui lucru, iar familia iraniană imigrată în America după victoria revoluţiei islamice o ştie cel mai bine. Munca necalificată prestată în condiţii grele şi economiile făcute la sânge au scopul de a păstra familiei Behrani demnitatea socială în faţa apropiaţilor prin afişarea unui aer de respectabilitate. Într-un final, fostul colonel găseşte o soluţie de a-şi scoate familia din impas, dar situaţia se complică în urma unei erori birocratice a administraţiei locale.
Spre deosebire de iranieni, americanca Kathy Nicolo (Jennifer Connelly), fosta proprietară a casei, abuzase de propria viaţă, cheltuindu-şi puţinii bani câştigaţi pe droguri, alcool şi ţigări şi dormitând zile întregi în pat, după ce moştenise casa de la un tată care muncise 30 de ani din greu pentru a plăti ratele. Ea simbolizează o adeptă a moralei decadente a societăţii americane, care a pierdut cultul muncii, al familiei şi al valorii banului. Dorinţa egoistă al americanei Kathy de a-şi relua viaţa indolentă pe care o dusese până atunci o determină să distrugă, cu ajutorul unui poliţist imoral, viaţa chibzuită a familiei imigrate în America în speranţa unei vieţi mai bune. Un dispreţ al autohtonilor faţă de nou-veniţi pe care l-a trăit probabil şi familia regizorului Vadim Perelman, emigrată din URSS în Canada, unde a trăit iniţial într-o sărăcie extremă.
Aş mai vrea să spun ceva despre cel mai mare flagel al lumii contemporane care este înarmarea. America este un stat în care poţi face mulţi ani de închisoare pentru traficul, deţinerea sau consumul de droguri, dar în care posesia unei arme de foc este legală în condiţiile în care distrugerile provocate de arme sunt mult mai mari şi mai numeroase decât cele produse de droguri. Libertatea deţinerii şi folosirii unei arme pentru protejarea proprietăţii şi a vieţii a determinat o libertate extremă în folosirea armelor de către apărătorii legii, uneori fără niciun fel de raţiune. Deţinerea şi folosirea armelor ar trebui să se limiteze numai la armată şi jandarmerie, iar nici măcar poliţiştii nu ar trebui să folosească arme de foc. Cât timp nu se va interzice folosirea armelor de către civili, societatea va fi tot mai violentă şi inumană.
Naraţiunea este de un dramatism intens, conflictele fiind realiste, disperate şi deosebit de dure, în ciuda unor exagerări vizibile care nu afectează însă substratul poveştii. Interpretarea viguroasă a lui Ben Kingsley este de un tragism extrem, meritând a fi recompensată cu Premiul Oscar (mai mult decât Sean Penn, cel care a obţinut premiul în acel an), iar cea a iranienei-americane Shohreh Aghdashloo dovedeşte valoarea cinematografiei orientale, puţin cunoscută în mediile cinematografice. Datorită problemelor profunde pe care le pune, "House of Sand and Fog" ar trebui să devină un film obligatoriu de văzut pentru orice persoană responsabilă din societate.
......................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
Spoiler ! ! ( prezentarea deznodamantului )
. . . In filmu asta inainte de mutat intro casa , trebuia facut un contract cu o firma de paza si pus butoane de panica si in baie !? Altfel orice intrus il poate sekestra pe proprietar pe nevasta si copilul lui in baie .
.. . Apoi cine isi cumpara o masina scumpa trebuie sa aibe si bani de intretinere . La fel cu o casa care poate fi o mostenire mortala pt un om comod .
Americanii sunt ca niste copii mereu in cautarea placerilor si a distractiei . Arabii sunt diferiti !? Cine obisnuieste sa aiba restante la keltuieli , impozite auto etc mai bine sta in kirie decat sa angajeze un administrator .
Filmu asta mai poate fi adaugat si in lista : Copii Adolecenti - probleme solutii = nu luat adolescent la .. primarie , tribunal .. , insotit de rapitor inarmat - secventa la sfarsit . Copii ar trebui invatati ca atunci cand apar politistii in uniforma inarmati , pistoalele trebuie aruncate jos .
. . . Munca slab necalificata la o autostrada motiveaza un strain sau un emigrant sa urmareasca licitatiile primariei in speranta ca apare o oportunitate imobiliara dupa care se poate pensiona . Cu 40.000 $ se poate cumpara o casa care se vinde apoi la pretul pietei cu 174.000 $ .
. . . Interesanta terasa pusa pe acoperisul casei .
. . . Pe pungile mai tari scria atentie la copii , risc de sufocare . Nu pare plauzibila sinuciderea cu o punga de plastic si scoci din final .
Filmu asta mai prezinta sinuciderea in cultura musulmana .
Pe cine nu lasi sa moara nu te lasa sa traiesti .
Film bun cu o dilemă morală dificilă. Unele scene din acest film ma făcut nebun, şi alte scene au adus lacrimi în ochii mei
Scenariul este cât se poate de simplu: Kathy Nicolo, o tânără recent părăsit de soţ pierde prin neplata impozitelor casa pe care i-o lăsase moştenire tatăl, tragedie care nu s-ar fi întâmplat dacă tipa şi-ar fi citit corespondenţa. Evident, casa este vândută de către stat unei familii de emigranţi iranieni, care inteţionează, la rândul lor, să o revândă la un preţ de 4 ori mai mare.
Ceea ce m-a impresionat cel mai mult nu este conflictul propriu-zis dintre fostul şi actualul proprietar, ci dramele personale prin care trece fiecare protagonist, înţelegerea, umanismul şi speranţa care modelează relaţiile dintre ei, care, cred eu că ar fi luat o întorsătură pozitivă dacă ajutorul de şerif, Lester Burdon nu ar fi decis să se implice în toată poveste, mai mult decât personal, părăsindu-şi familia şi începând o relaţie cu Kathy, şi făcând abuz de jobul său, chestii care în final duc la uciderea, total nejustificată a fiului familiei iraniene, Esmail, tragedie care va genera sinuciderea părinţilor.
Mi-a plăcut enorm de mult familia de iranieni, morala lor austeră şi oarecum neconformă cu realitatea, respectul pentru om, etc..
Personal nu am găsit filmul deprimant, poate doar un pic prea tragic şi foarte profund, lucru de necrezut la un film american.
trist
serios! :D