Părerea criticului
Hustlers: Striptease pe Wall Street rulează în avanpremieră pe marile noastre ecrane, cu Jennifer Lopez în rolul stripperiţei Ramona, care își va escroca bogații clienți de pe Wall Street cu talentul ei la bară. Secvențele de show erotic eșuează în a fi echilibrate între explicit și discret, ori a fi turnate artistic. Așa că acest heist movie ce se dorea sexy eșuează tocmai în a atrage.
Camera regizoarei Lorene Scafaria le obiectivează pe eroine, sabotând mesajul feminist pe care îl intenționa filmul. În loc să fie a female gaze movie, filmarea momentelor la bară arată un punct de vedere masculin, voyeurist. În plus, anticlimatic. Rămâne însă povestea moralizatoare, formulată de personajul Ramona: America însăși este un club de streaptease, în care unii plătesc iar alții dansează, şi suculentul fapt real ce a stat la bază filmului, pentru eventuale viitoare noi ecranizări.
Hustlers: Striptease pe Wall Street merită văzut pentru Jennifer Lopez care, la cei 50 de ani ai săi, e total dezinhibată, scena fiind – de altfel – viața ei; e frumoasă, e sexy, îşi arată legendarele forme voluptoase şi e de felicitat pentru că acceptă cameră de filmat care este extrem de intruziva.
Relativ debutantă Lorene Scafaria semnează şi scenariul, pornind de la articolul jurnalistei Jessica Pressler, publicat în revistă New York Magazine, ce a devenit viral în 2016. Scafaria dovedeşte comoditate în elaborarea scenariului, schițând personajele (cel mai dezvoltat este Dorothy, cu numele de scenă Destiny, personajul asiaticei Constance Wu). În consecință, personajele nu sunt, din păcate, deloc ataşante. Mai mult, Scafaria a ales prezentarea evenimentelor în ordine cronologică, fără să lase că firul roşu al poveştii să fie investigația jurnalistică ce a stat la bază articolului după care s-a făcut filmul ori dând complexitate poveştii cu flash-backuri, care să umple backstory-ul acestor personaje. În plus, bărbații sunt doar personaje reprobabile în acest film.
Constance Wu joacă rolul noii venite la cel mai popular club destinat bărbaților din Manhattan. Veterană Ramona (Lopez), cea mai experimentată şi dorită stripperiță din club, o ia sub aripa ei pe exotica asiatică, cu intenții probabil nu dintre cele mai oneste. Se gândește că împreună ar putea câștiga mai mulți bani. După criză financiară din anul 2008, cele două femei gândesc un plan de a-i escroca pe clienții clubului, în general directori de pe Wall Street, că banii să continue să între în club şi, evident, în buzunarele lor. Drogându-şi clienții, dar nu într-atât încât să nu mai fie capabili să semneze un cec, le golesc cardurile de credit, totul cu acceptul şi participarea şefilor clubului, mizând că ulterior bărbații nu vor face plângere pentru a nu se compromite că au fost înșelați într-un club de striptease. Ele au conștiință împăcată, ba se consideră chiar razbunate, cum – zic ele - acești bărbați speculează la Bursă, furând America.
Afacerea căpăta proporții când noi dansatoare sunt recrutate şi se alătura duo-ului. Echipa extinsă de şarlatane e formată, însă, din eroine de tragedie antică în Manhattan-ul de început de secol XXI, victime prinse într-o situație limită, care apelează la măsuri disperate pentru a supraviețui dar și `talente` nedescoperite la furt și înșelăciune.
Camera regizoarei Lorene Scafaria le obiectivează pe eroine, sabotând mesajul feminist pe care îl intenționa filmul. În loc să fie a female gaze movie, filmarea momentelor la bară arată un punct de vedere masculin, voyeurist. În plus, anticlimatic. Rămâne însă povestea moralizatoare, formulată de personajul Ramona: America însăși este un club de streaptease, în care unii plătesc iar alții dansează, şi suculentul fapt real ce a stat la bază filmului, pentru eventuale viitoare noi ecranizări.
Hustlers: Striptease pe Wall Street merită văzut pentru Jennifer Lopez care, la cei 50 de ani ai săi, e total dezinhibată, scena fiind – de altfel – viața ei; e frumoasă, e sexy, îşi arată legendarele forme voluptoase şi e de felicitat pentru că acceptă cameră de filmat care este extrem de intruziva.
Relativ debutantă Lorene Scafaria semnează şi scenariul, pornind de la articolul jurnalistei Jessica Pressler, publicat în revistă New York Magazine, ce a devenit viral în 2016. Scafaria dovedeşte comoditate în elaborarea scenariului, schițând personajele (cel mai dezvoltat este Dorothy, cu numele de scenă Destiny, personajul asiaticei Constance Wu). În consecință, personajele nu sunt, din păcate, deloc ataşante. Mai mult, Scafaria a ales prezentarea evenimentelor în ordine cronologică, fără să lase că firul roşu al poveştii să fie investigația jurnalistică ce a stat la bază articolului după care s-a făcut filmul ori dând complexitate poveştii cu flash-backuri, care să umple backstory-ul acestor personaje. În plus, bărbații sunt doar personaje reprobabile în acest film.
Constance Wu joacă rolul noii venite la cel mai popular club destinat bărbaților din Manhattan. Veterană Ramona (Lopez), cea mai experimentată şi dorită stripperiță din club, o ia sub aripa ei pe exotica asiatică, cu intenții probabil nu dintre cele mai oneste. Se gândește că împreună ar putea câștiga mai mulți bani. După criză financiară din anul 2008, cele două femei gândesc un plan de a-i escroca pe clienții clubului, în general directori de pe Wall Street, că banii să continue să între în club şi, evident, în buzunarele lor. Drogându-şi clienții, dar nu într-atât încât să nu mai fie capabili să semneze un cec, le golesc cardurile de credit, totul cu acceptul şi participarea şefilor clubului, mizând că ulterior bărbații nu vor face plângere pentru a nu se compromite că au fost înșelați într-un club de striptease. Ele au conștiință împăcată, ba se consideră chiar razbunate, cum – zic ele - acești bărbați speculează la Bursă, furând America.
Afacerea căpăta proporții când noi dansatoare sunt recrutate şi se alătura duo-ului. Echipa extinsă de şarlatane e formată, însă, din eroine de tragedie antică în Manhattan-ul de început de secol XXI, victime prinse într-o situație limită, care apelează la măsuri disperate pentru a supraviețui dar și `talente` nedescoperite la furt și înșelăciune.