Una dintre cele mai insipide parodii la care am asistat in ultimul timp. Tot ce se vrea umor e nenatural iar senzatia de cartier, de !bro! iti intra in piele si te face sa mirosi a negru pentru tot restul zilei; dar doar mirosul locului, ca in rest.... Si sa nu ma intelegeti ca fac afirmatii rasiste, doamne fereste. Insa acesti actori de culoare nu reusesc sa creeze acea stare particulara ce se regaseste in orice proiect in care un afro-american este distribuit in cast. Pur si simplu el sau ei, daca sunt mai multi, schimba atmosfera, modifica canoanele si isi fac simtita prezenta in orice productie in care joaca, dar aici, desi intreaga lista de interpreti e format doar din actori de culoare, nu se intampla nimic asemanator. Acesti "impostori" din lumea negrilor sunt atipici si chiar plictisesc.
Iar ca sa exemplific ceea ce am spus, priviti recomandarea mea precedenta, facuta chiar in acesta rubrica. Un actor de culoare, personificand un serif in filmul lui Mel Brooks, Blazing Saddles (1974), a dinamitat la propriu ceva ce altfel risca sa devina rudimentar. In contrapartida, aceasta mana de actori din proiectul lui Keenen Ivory Wayans, par ca se sfroteaza sa interpreteze intr-o maniera ce nu ii caracterizeaza, tipica mai mult albilor.
Desi aceste filme ar trebui sa fie pline de stereotipuri de care sa putem rade si pe care sa le ridiculizeze, Wayans in calitatea sa de regizor si scenarist, reuseste performanta sa creeze el insusi clisee in acest film, ce se dovedesc plictisitoare.
Nici parodierea altor titluri nu e la un nivel, ... macar acceptabil ca sa nu fiu prea exigent. Si cand te gandesti ca eu m-am pus pe vizionare exact cum te duci la pomul laudat. Dar ce spun eu ca nu e la un nivel acceptabil? Practic parodia lipseste cu desavarsire. Personal am identificat o trimitere catre The Good, the Bad and the Ugly (1966), prin acea referire la usa sau fereastra. Spre surpriza mea, acest titlu nu apare in lista filmelor ce s-au parodiat aici. Insa apare The Exorcist (1973). Unde? Cum? Si eu de ce nu am vazut? O fi vorba de acea scena in care Cheryl (Dawnn Lewis), avand dureri cumplite cauzate de menstruatie, il ataca pe Leonard (Damon Wayans). Dar de ce e acea scena o referire la The Exorcist, cand ea putea face trimitere la orice film de groaza avea ca tema posedarile? Iarasi nu pot sa gasesc o explicatie. In rest, putine referiri la alte filme si extrem de putine apropouri catre titluri de calitate.
Mentiune speciala merita acel taraf ambulant, micuta orchestra (lasand rautacismele de-oparte) care marsaluieste in spatele protagonistilor diferitelor scene, in partea finala a peliculei. Muzica lor, rememberele pe care le ofera, dau putina culoare acestui film cafeniu.
Concluzie: O comedie cu si despre negri ce nu expoateaza nici macar un pic din aceasta situatie ce pare la o prima vedere foarte interesanta. Parodia, aproape inexistenta, lasa de dorit, ea fiind mai mult o spoiala decat o reaizare autentica care sa o incadreze in subgenul respectiv. Interpretarea este in ton cu filmul si nu merita dezvoltata intr-o sectiune aparte. Nota 5,16!
Costirik
pe 02 Noiembrie 2011 00:57
toata familia Wayans in film veri,frati, nepoti=))
Vegetarian
pe 07 Mai 2011 02:31
. . . Barbati atentie la femeile din baruri care au pe vino incoace . Sar putea sa aiba lentile de contact , peruci , proteze in loc de picioare etc . Secventa in prima jumatate de ora din film . sau pe Yu tub = http://www.youtube.com/watch?v=0eUdk0YVHZM&feature=related . Scena complecta = http://www.youtube.com/watch?v=N-1C6QlvHl8 .
. . . . . In Tailanda sunt mai multi travestiti care arata ca in filmu asta , decat prostituate in cartierele de prostitutie .
. . . Superba muzica de film din anii 1970 ! Apare in cateva portiuni scurte spre sfarsit . Din pacate 7 sec din melodie erau pe iu tub in 15 mar12 la http://www.youtube.com/watch?v=lBjXXzqXjIQ dar intretimp , acest videoclip a devenit privat .
. . . Cativa negri incerca sa strice afacerile unui sef de cartier care detine localuri si ar fi un personaj dintrun film american pt export - categoria B . Un negru intro dunga umbla cu pesti in tocurile de la pantofi - Antonio Fargas din seroalu Starsky si Huch .
. . . Film american pt export - categoria B , inainte de 1990 .
Iar ca sa exemplific ceea ce am spus, priviti recomandarea mea precedenta, facuta chiar in acesta rubrica. Un actor de culoare, personificand un serif in filmul lui Mel Brooks, Blazing Saddles (1974), a dinamitat la propriu ceva ce altfel risca sa devina rudimentar. In contrapartida, aceasta mana de actori din proiectul lui Keenen Ivory Wayans, par ca se sfroteaza sa interpreteze intr-o maniera ce nu ii caracterizeaza, tipica mai mult albilor.
Desi aceste filme ar trebui sa fie pline de stereotipuri de care sa putem rade si pe care sa le ridiculizeze, Wayans in calitatea sa de regizor si scenarist, reuseste performanta sa creeze el insusi clisee in acest film, ce se dovedesc plictisitoare.
Nici parodierea altor titluri nu e la un nivel, ... macar acceptabil ca sa nu fiu prea exigent. Si cand te gandesti ca eu m-am pus pe vizionare exact cum te duci la pomul laudat. Dar ce spun eu ca nu e la un nivel acceptabil? Practic parodia lipseste cu desavarsire. Personal am identificat o trimitere catre The Good, the Bad and the Ugly (1966), prin acea referire la usa sau fereastra. Spre surpriza mea, acest titlu nu apare in lista filmelor ce s-au parodiat aici. Insa apare The Exorcist (1973). Unde? Cum? Si eu de ce nu am vazut? O fi vorba de acea scena in care Cheryl (Dawnn Lewis), avand dureri cumplite cauzate de menstruatie, il ataca pe Leonard (Damon Wayans). Dar de ce e acea scena o referire la The Exorcist, cand ea putea face trimitere la orice film de groaza avea ca tema posedarile? Iarasi nu pot sa gasesc o explicatie. In rest, putine referiri la alte filme si extrem de putine apropouri catre titluri de calitate.
Mentiune speciala merita acel taraf ambulant, micuta orchestra (lasand rautacismele de-oparte) care marsaluieste in spatele protagonistilor diferitelor scene, in partea finala a peliculei. Muzica lor, rememberele pe care le ofera, dau putina culoare acestui film cafeniu.
Concluzie: O comedie cu si despre negri ce nu expoateaza nici macar un pic din aceasta situatie ce pare la o prima vedere foarte interesanta. Parodia, aproape inexistenta, lasa de dorit, ea fiind mai mult o spoiala decat o reaizare autentica care sa o incadreze in subgenul respectiv. Interpretarea este in ton cu filmul si nu merita dezvoltata intr-o sectiune aparte. Nota 5,16!
. . . . . In Tailanda sunt mai multi travestiti care arata ca in filmu asta , decat prostituate in cartierele de prostitutie .
. . . Superba muzica de film din anii 1970 ! Apare in cateva portiuni scurte spre sfarsit . Din pacate 7 sec din melodie erau pe iu tub in 15 mar12 la http://www.youtube.com/watch?v=lBjXXzqXjIQ dar intretimp , acest videoclip a devenit privat .
. . . Cativa negri incerca sa strice afacerile unui sef de cartier care detine localuri si ar fi un personaj dintrun film american pt export - categoria B . Un negru intro dunga umbla cu pesti in tocurile de la pantofi - Antonio Fargas din seroalu Starsky si Huch .
. . . Film american pt export - categoria B , inainte de 1990 .
A fost difuzat de MGM si in : 15 mar12 , 16ian12