Sinopsis
Film-reportaj despre ceremoniile funerare desfasurate la Bucuresti la inmormantarea aviatorului Aurel Vlaicu (1882 - 1913), in data de 17 septembrie 1913.
Aurel Vlaicu a murit, la 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munții Carpați cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, se pare din cauza unui atac de cord. Avionul a fost construit in februarie 1911, iar la 16 august 1911, Aurel Vlaicu a efectuat primul zbor cu noul sau avion, in fata a 30.000 de spectator, pe Campia Libertatii de la Blaj, cu ocazia serbarilor prilejuite de 50 de ani de la înființarea ASTREI (Asociațiunea Transilvană pentru Literatura și Cultura Poporului Român). Cu acest avion, în 1912, a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912 42 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Gaross, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu: „Minunate și curoajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplatea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.”
Filmul a fost confiscat din sediul Casei Gaumont de autoritatile germane in timpul ocupatiei Bucurestiului din Primul Razboi Mondial.
Aurel Vlaicu a murit, la 13 septembrie 1913, în timpul unei încercări de a traversa Munții Carpați cu avionul său Vlaicu II, s-a prăbușit în apropiere de Câmpina, se pare din cauza unui atac de cord. Avionul a fost construit in februarie 1911, iar la 16 august 1911, Aurel Vlaicu a efectuat primul zbor cu noul sau avion, in fata a 30.000 de spectator, pe Campia Libertatii de la Blaj, cu ocazia serbarilor prilejuite de 50 de ani de la înființarea ASTREI (Asociațiunea Transilvană pentru Literatura și Cultura Poporului Român). Cu acest avion, în 1912, a câștigat cinci premii memorabile (1 premiu I si 4 premii II) la mitingul aerian de la Aspern, Austria. Concursul a reunit între 23 și 30 iunie 1912 42 piloți din 7 țări, dintre care 17 din Austro-Ungaria, 7 germani, 12 francezi printre care si Roland Gaross, cel mai renumit pilot al vremii, un rus, un belgian, un persan și românul Vlaicu. În cel mai cunoscut ziar vienez, Neue Freie Presse, se găseau următoarele rânduri despre zborurile lui Vlaicu: „Minunate și curoajoase zboruri a executat românul Aurel Vlaicu, pe un aeroplan original, construit chiar de zburător, cu două elici, între care șade aviatorul. De câte ori se răsucea (vira) mașina aceasta în loc, de părea că vine peste cap, lumea răsplatea pe român cu ovații furtunoase, aclamându-l cu entuziasm de neînchipuit.”
Filmul a fost confiscat din sediul Casei Gaumont de autoritatile germane in timpul ocupatiei Bucurestiului din Primul Razboi Mondial.