Părerea criticului
Unul dintre cele mai distincte chipuri de actor de peste ocean il detine Steve Buscemi. E imposibil sa ii uiti fata odata ce ai vazut Reservoir Dogs, Fargo sau The Big Lebowsky, filme in care a fost dirijat de Quentin Tarantino sau de fratii Coen. Buscemi vine acum pe ecranele autohtone nu numai in calitate de actor, ci si in calitate de regizor, cu o poveste a carei frumusete ar fi denaturata daca am considera-o doar un remake. Interview-ul realizat de Buscemi este un film-omagiu adus regizorului olandez Theo van Gogh si, in acelasi timp, un film in care dragostea pentru cinema a lui Buscemi inunda ecranul.
Interview pune fata in fata doua caractere, o celebra actrita de soap-operas, Katja (interpretata de Sienna Miller, impetuoasa), si un ziarist, Pierre, care a devenit cunoscut in urma corespondentei de razboi, insa a cazut in dizgratie in redactia unui important ziar american, astfel ca e trimis la rubrica de mondenitati. Jurnalistul trebuie sa ii faca un portret actritei, cea mai populara prezenta pe ecranele americane si cea mai ravnita femeie in societate. Intalnirea celor doi se transforma intr-un joc primejdios ce are o dinamica de tip vanator-vanat, unde Pierre vrea sa demonstreze ca actrita nu e decat o prostuta notorie. Intr-un duel dialogat, structurat excelent de catre Buscemi, un duel in care cele doua personaje pun pe tapet teme precum celebritatea, profesionalismul, intimitatea, discretia sau loialitatea.
Buscemi preia in intregime desfasurarea narativa imaginata de van Gogh, dar relaxeaza usor finalul si pluseaza in latura prezentarii: in proiectul actual, fiecare secventa emana o seninatate patrunzatoare, de multe ori in contrast cu tensiunea din poveste. Caldura emanata de fiecare imagine, impreuna cu delicatele insertii omagiale - o fotografie a regizorului olandez, o firma care ii poarta numele (van Gogh movers), un copil indragostit de actrita ii cere acesteia un autograf, spunand ca il cheama Theodore, dar ca toata lumea ii zice Theo - prezinta Interview ca un film rafinat, realizat cu mult gust si pasiune pentru cinema.
de Lucian Maier
Interview pune fata in fata doua caractere, o celebra actrita de soap-operas, Katja (interpretata de Sienna Miller, impetuoasa), si un ziarist, Pierre, care a devenit cunoscut in urma corespondentei de razboi, insa a cazut in dizgratie in redactia unui important ziar american, astfel ca e trimis la rubrica de mondenitati. Jurnalistul trebuie sa ii faca un portret actritei, cea mai populara prezenta pe ecranele americane si cea mai ravnita femeie in societate. Intalnirea celor doi se transforma intr-un joc primejdios ce are o dinamica de tip vanator-vanat, unde Pierre vrea sa demonstreze ca actrita nu e decat o prostuta notorie. Intr-un duel dialogat, structurat excelent de catre Buscemi, un duel in care cele doua personaje pun pe tapet teme precum celebritatea, profesionalismul, intimitatea, discretia sau loialitatea.
Buscemi preia in intregime desfasurarea narativa imaginata de van Gogh, dar relaxeaza usor finalul si pluseaza in latura prezentarii: in proiectul actual, fiecare secventa emana o seninatate patrunzatoare, de multe ori in contrast cu tensiunea din poveste. Caldura emanata de fiecare imagine, impreuna cu delicatele insertii omagiale - o fotografie a regizorului olandez, o firma care ii poarta numele (van Gogh movers), un copil indragostit de actrita ii cere acesteia un autograf, spunand ca il cheama Theodore, dar ca toata lumea ii zice Theo - prezinta Interview ca un film rafinat, realizat cu mult gust si pasiune pentru cinema.
de Lucian Maier