Sinopsis

Povestea brutală a unei nopți în care un bărbat își părăsește soția și copiii se dizolvă în povestea unui bărbat care a uitat ce înseamnă dragostea.

Ea vine la el în fiecare după amiază de miercuri, numai pentru sex, cu taxiul care o așteaptă afară. Nu vorbesc despre mare lucru și au momente lungi de tăcere în care nu au altceva de făcut decât să se uite unul la celălalt. Dar nici unul nu vrea să se retragă și ceva trebuie că se întâmplă între ei doi când se înfruntă în tăcere întinși unul lângă celălalt.

La ora obișnuită, ea se află în fața ușii lui. Amândoi se dezbracă imediat. Ea pleacă, fără să fi dormit, dar el a simțit-o cum se forța să nu o fure somnul. El habar nu are unde locuiește ea sau de unde vine. Acum ea nu intră în casă, ci merge direct la subsolul pe care el nu-și permite să-l mobileze, în care a aruncat niște cuverturi și niște pleduri pe jos. O cameră unde se pare că totul e permis, dar unde nimic nu e exprimat cu limpezime.

Dacă sexul este un mod de a întâlni și de a cunoaște oameni, oare ce știe el despre ea? Hanif Kureishi, "Nightlight"

Scenele de sex au fost scrise la milimetru și ideea principală a fost să nu ne oprim atunci când toate filmele o fac, folosind binefacerile elipsei. Așa vezi cât de dificilă e uniunea dintre două corpuri când personajele nu se cunosc defel. La repetițiile cu Mark și Kerry am stabilit regulile. Mai întâi, ideea a fost să nu arătăm ceva în particular, dar nici să nu ascundem nimic. Apoi, am decis să nu filmez din mână pentru că ar fi fost voyeuristic, iar actorii n-ar fi avut cum să se ascundă de cameră. Iar ultima regulă a fost să repetăm totul, în detaliu. Actorii nu improvizează deloc în aceste scene de sex: fiecare gest a fost discutat anterior, fiecare știa unde se află aparatul de filmat pentru a-și putea camufla părțile intime dacă voiau. Chestiune de respect. Patrice Chereau - 2001 (Sight and Sound)