ff prost, atat din pdv al redarii evenimentelor cat si al redarii capacitatii intelectuale al celor care au participat la evenimente, o denigrare a unor eroi totusi. Nemtii nu trageau cand polonezii treceau in camp descoperit, ci in valul de pamant dupa care se adaposteau acestia. Cum sa spui ca trebuie sa se barbiereasca cand o facuse cu o jumate de zi inainte si orice spuneai nu putea fi asa o tampenie si apoi cum sa iei grenada cu pistolul intr-o mana, puneai naiba pistolul jos si multe altele.
victor_homescu
pe 15 Februarie 2018 15:49
Povestea Canalului începe în districtul Varșovia la jumătatea anului 1944, în cea de-a cincizeci și șasea zi de la revolta din oras. Răscoala va cădea în scurt timp după șaizeci și trei de zile de luptă. După ce un detașament face o încercare eșuată de a se desprinde de împrejurimile trupelor germane, comandantul Zadra le ordonă să treacă prin conductele de apă reziduală în centrul orașului, unde se desfășoară încă luptele. Grupul se deplasează prin sistemul subteran întunecat, care este plin de apă și excremente, în timp ce germanii păzesc la fantani pentru a arunca grenade. Scena în care Stokrotka și Korab răniți ajung în locul care iese în râul Vistula doar pentru a descoperi că este imposibila reusita este una dintre cele mai faimoase scene ale cinematografiei poloneze.
zeno.marin
pe 02 Mai 2012 17:14
O reproducere destul de fidela cred a atmosferei asociate cu razmerita contra ocupatiei din 1944, eveniment la care marele regizor a participat in calitate de combatant. Se spune ca multe dintre scene sunt bazate pe imagini si evenimente reale, de unde evident realismul filmului. Este stiut acum ca rusii si-au oprit avansul trupelor si atacul asupra ocupantilor nemti, pentru a le lasa ragaz sa curete Varsovia de insurgenti. Nu doar ca nu i-au sprijinit, ci - se spune - au participat activ la reprimarea insurectiei.
Despre film? Scene de lupta bine realizate si decoruri si costume fabulos de realiste. Aici se vede numele marelui regizor. Normal, trecusera doar 13 ani de la evenimente.
Ce deceptioneaza e insa atmosfera fatalist-patetica, cu numeroase scene slab jucate precum cea cu mama care isi striga fata. Probabil asta era nivelul actoriei in acea perioada, iar asta cam peste tot din cate am vazut. In general cam toate dialogurile, scurte si seci, amintesc de filmele cu ilegalisti, fara insa a avea contaminarea "tovaraseasca"...
Daca prima treime e plina de energie, restul se pierde insa intr-o interminabila drama a inaintarii prin cotloanele mirositoare ale catacombelor si scurgerilor subterane ale capitalei. Sa nu uitam ca filmul e facut in Polonia, in plina era comunista, cu mijloacele cinematografice de atunci! Iar filmul trebuie privit tinand cont de cat de mult s-a putut face cu atat de putine mijoace si atat de multe constrangeri si nu doar stigmatizat ca simpla odisee plicticoasa a unei evadari esuate printr-o canalizare fetida. Iar daca aproximativ tot ce am spus pana aici e elogios ramane un pic suparator ca 80% din fim se desfasoara intr-o bezna atat de covarsitoare, incat niciun reglaj de luminozitate si contrast nu ajuta. Asa e filmul, pur si simplu.
Despre film? Scene de lupta bine realizate si decoruri si costume fabulos de realiste. Aici se vede numele marelui regizor. Normal, trecusera doar 13 ani de la evenimente.
Ce deceptioneaza e insa atmosfera fatalist-patetica, cu numeroase scene slab jucate precum cea cu mama care isi striga fata. Probabil asta era nivelul actoriei in acea perioada, iar asta cam peste tot din cate am vazut. In general cam toate dialogurile, scurte si seci, amintesc de filmele cu ilegalisti, fara insa a avea contaminarea "tovaraseasca"...
Daca prima treime e plina de energie, restul se pierde insa intr-o interminabila drama a inaintarii prin cotloanele mirositoare ale catacombelor si scurgerilor subterane ale capitalei. Sa nu uitam ca filmul e facut in Polonia, in plina era comunista, cu mijloacele cinematografice de atunci! Iar filmul trebuie privit tinand cont de cat de mult s-a putut face cu atat de putine mijoace si atat de multe constrangeri si nu doar stigmatizat ca simpla odisee plicticoasa a unei evadari esuate printr-o canalizare fetida. Iar daca aproximativ tot ce am spus pana aici e elogios ramane un pic suparator ca 80% din fim se desfasoara intr-o bezna atat de covarsitoare, incat niciun reglaj de luminozitate si contrast nu ajuta. Asa e filmul, pur si simplu.