Comentarii Comentează
  • MariusCiprian87
    pe 16 Iunie 2020 00:15
    Bine filmat, însă foarte slab jucat, scenariu grăbit, sec, fără logică în acțiuni... Mai bine nu...
  • ancota
    pe 02 Aprilie 2020 00:12
    Proza lui Panait Istrati are un farmec aparte si reprezinta o experienta deosebita pentru cititor prin felul in care reuseste sa aduca in fata acestuia o seama de personaje fermecatoare plasate intr-o lume despre care putini dintre noi stiu foarte multe lucruri. Inafara de Kira Kiralina, si nuvela Cosma putea fi folosita in ecranizare, aceasta fiind conexa cu Kira Kiralina. Poate chiar si Nerantula chiar daca actiunea acesteia e plasata in alta perioada de timp poate ca meritau o abordare comuna din care putea iesi un film unitar, dinamic si cu o structura mai coerenta. Din pacate, desi textul original al nuvelei este foarte generos, scenariul care sta la baza acestui film este alcatuit in mod nefericit avand la baza naratiunea personajului principal, Dragomir, acum adult. Si poate asta nu ar deranja prea tare daca actorul pus sa faca toate aceste lecturi nu le-ar face atat de stangaci si neconvingator. Filmul este complet lipsit de dinamism, fara tensiune si fara o structura dramaturgica coerenta. Chiar si scenele in care sotul isi pedepseste sotia desfranata nu reusesc sa determine spectatorul sa empatizeze cu personajele, desi acestea trec deseori prin momente dramatice. Acesta detasare se pastreaza pe intreg parcursul filmului, pur si simpu nu poti crede ce se intampla si asta doar pentru ca nici cei pe care ii vezi nu cred in ce li se intampla. Actorii sunt complet pe dinafara si desi par ca fac eforturi sa inteleaga ce fac in film, ceea ce se vede pe ecran e doar un esec. Toti sau poate doar cu exceptia lui Florin Zamfirescu, au o prestatie foarte slaba. Recordul cred ca-l detine interpreta Kiralinei care n-are nicio legatura cu actoria. Replicile ei sunt jalnice, par citite din carte si suna groaznic. La fel se intampla cu naratorul. De-a dreptul jenant. Pur si simplu nu are ce sa caute intr-un film.
    Cu exceptia muzicii, costumelor si scenografiei, acest film nu merita timpul pierdut.
  • Edddd
    pe 11 Noiembrie 2019 23:57
    Faini actori care au jucat bine o piesă slabă !
    Nu am citit cartea dar scenariul mi se pare foarte anemic....
    Bine măcar că filmările sunt plăcute, costume & decoruri ok, muzica splendidă (Adrian Enescu)....
    Merită văzut la TV în loc de vreo bombardea americană...
  • balta67verde
    pe 11 Noiembrie 2019 13:32
    Poate ca am avut asteptari si pretentii prea mari. Un film destul de fad cu actori care nu prea se potrivesc. Mi-as fi dorit un film mai "cu viata" .
  • Octaz
    pe 09 Octombrie 2018 00:27
    Un film romanesc care descrie societatea atat de bine, si care ne arata ca iata si acum mult multi ani de zile, existau pentru oameni vicii la fel de contestate ca si in ziua de azi. Desi nu am citit romane de Panait Istrati, genul pe care acesta il abordeaza nu prea m-a atras, dar mesajele pe care le transmite sunt de luat in seama!
  • Giulianodirt666
    pe 19 Iulie 2018 18:16
    Prost! Poate e Kira Pițalina...... Dacă puneam o trupă de actori amatori de la o uzină oarecare să citească din carte.....iesea ceva mau bun!Nu inteleg ce a fost in capul regizorului.O nuvela de ceva pagini, preluată dialog cu dialog intr-o interpretare jalnică!????????????????.
  • romeo_bucur_andronache
    pe 04 Decembrie 2017 18:16
    Adica un basm de nimic,din care este cu neputinta sa deslusesti ceva ,cit de cit,adica este o pierdere de timp.De la regizorul Dan Pita aveam ceva pretentii,fiindca pe vremea PCR-ului a facut (realizat) numai basme de mare calitate (pline de invatatura si pilde de urmat) in frunte cu "Pas in doi".Acest basm,numit gresit "Kira Kiralina"(intrucit nu respecta linia cartii scrisa de marele Panait Istrati,decit in citeva puncte aproape invizibile si neesentiale) a fost turnat pe repede-inainte,cu gindul doar la banii cistigati din asa-zisele "sponsorizari private".Iata cum "noua "Orinduire Capitalista ( numita in batjocura "Democratie"),orinduirea hotilor ,tilharilor si jefuitorilor ANALFABETI (in Cirmuirea unei Tari),a izbutit, nemaipomenit de iute,sa NIMICEASCA din TEMELII si Cinematografia Romaniei,aducind-o la starea de FALIMENT si tinind-o necontenit in starea de NEintrebuintare. Jalnica soarta are Romania,si mai ales Norodul de Rind al ei,incapind pe mina unor DERBEDEI si JAVRE Dracesti. Din pacate Cinematografia Romaniei (impreuna cu toate cinematografele ei,vindute de mult la straini pe bani grei) este MOARTA incepind cu anul 1995, si MOARTA va ramine totdeauna cita vreme aceasta Orinduire BEZMETICA si INTUNECATA va bintui prin Romania.Pacat doar de Norodul de Rind al Romaniei ADUS cu SILA (prin Legi UCIGASE)la starea continua de BEJENIE,de SCLAVIE,de PRIGONIRE ,de SARACIE LUCIE,de DEZNADEJDE totala,de INCRINCENARE ,de REVOLTA, de RATACIRE (fiindca Tara NU mai are nici un Pastor Bun) si de INSTRAINARE de Tara. Basme ca "Kira Kiralina"nu fac decit sa indobitoceasca si mai mult pe majoritatea FLAMINDA si DEZORIENTATA a Romaniei. Am senzatia ca biata Romanie a ajuns de 25 de ani o 'GUBERNIE"PSD-isto--PNL-ista.Dumnezeu sa aiba mila de Norodul FLAMIND si NEputincios al Romaniei (o Tara "condusa"numai de SACALI ). Va dau ,deocamdata,un sfat INTELEPT : instaurati,din nou,in Romania,orinduirea MUNCITOREASCA,si cit mai grabnic;altminterea pierim cu totii.
  • Hip
    pe 12 Septembrie 2017 01:00
    Gata, tati, inca un joc plat si lenes; poate cu niste imagini interesante, dar slab.
  • Iulidesprefilme
    pe 16 Octombrie 2016 11:51
    O lume pestriță, mai mult cu rele decât cu bune, unele prestații actoricești valoroase, un film de atmosferă, al întrebărilor și dezolărilor, povestea unor destine damnate, care lasă în urma ei parfumul și cenușa unor vremuri apuse, dar cu rezonanță în orice timp și în orice spațiu...
  • cosmin742000
    pe 10 Octombrie 2016 11:37
    O ecranizare bunica a romanului Kira Kiralina de Panait Istrati
  • thdyana92
    pe 17 Iulie 2015 00:15
    Mi s-a parut extrem de fascinant si plin de atmosfera - pentru un film romanesc
  • pe 07 Octombrie 2014 08:00
    [...] Per total, Kyra Kyralina se va juca cu răbdarea voastră și, printre povestea pe care o prinzi repede și acțiunile previzibile ale personajelor, veți admira decorurile, costumele, dar și imaginea întregului film. E de văzut! Sinopsis: O adaptare a romanului scris de Panait Istrati, Kyra Kyralina, spune povestea unei frumoase și misterioase femei care, alături de mama ei, ajunge să își vândă farmecele bărbaților. Ecranizarea, care are o aură orientală, aduce pe marile ecrane atmosfera magică întâlnită în 1001 nopți. Sursa: Cinemagia.ro [...]
  • maia_mihut
    pe 17 Septembrie 2014 12:41
    Iti multumesc IIULIA DUMITRU pentru suvoiul de emotii ce le-ai transmis, pentru frumusetea si talentul ce au trecut peste panza de cinematograf si ne-au ajuns in suflet.
    Un film pentru gusturi distinse cu siguranta. Printre primele filme romanesti care se apropie cat de cat de o imagine hollywoodiana. Actorii au facut un joc care m-a emotionat pana la lacrimi, i-am apreciat in mod deosebit pe domnul Florin Zamfirescu, Mircea Rusu si Iulia Dumitru(care m-a surprins, nu am mai vazut-o pana acum in rol principal de film si ma intreb de unde a rasarit un talent atat de rafinat).
    Domnul Pita s-a reinventat, a dat dovada ca se poate!
  • marian_cristofovici
    pe 07 Septembrie 2014 21:20
    imagini de o frumusete deosebita, cu un aer aparte al altor timpuri devenite relicve sau poate doar lumi imbibate in mister.
    dezamagitoare prestatia unor actori, inseosebi a domnisoarei din rolul Kyralinei. fara patos, fara intonatie, fara sare si piper. o prezenta banala in lumea cinematografica.
  • dragos_butuzea
    pe 06 Septembrie 2014 01:34
    Acţiunea

    În târgul Brăilei, familia corcită a Kyrei şi a fratelui ei mezin, Dragomir, coace plăcerea amantlâcurilor, aromată cu narghilele, îndulcită cu sarailii, cataifuri, cafele, siropuri, lichioruri. Dar şi durerea bătăilor, încasate de la tată, pe care mama îl ia de bărbat într-un moment când “Dumnezeu se scobea în nas” (cum scrie în Panait Istrati în nuvelă).

    Un film de atmosferă reuşit
    Se poate spune că acea atmosferă orientală - descrisă de Panait Istrati în nuvela sa şi cu care a rupt gura târgului literar parizian – este destul de bine redată prin costume, decoruri, dar mai ales prin imagine. Că Dan Piţa se dovedeşte meşter în construirea cadrelor, în alternanţe de planuri, de lumini şi umbre.

    Multe prestaţii actoriceşti slabe
    Însă pentru a întregi cinematografic viziunea lui Panait Istrati mai era nevoie de ceva: De actori. Pe care regizorul nu a ştiut să-I aleagă. Sau nu i-a găsit. Acea pasiune a sângelui, a dragostei frăţeşti (cu parfum incestuos), a răzbunării, a patricidului şi fratricidului, a emoţiilor primare lipseşte total tocmai prin amatorismul majorităţii actorilor – îndeosebi a celor principali.

    Fără patimă
    Patima erotică lipseşte cu desăvârşire, ne sare-n ochi doar când rotarul îşi pocneşte nevasta şi-I mai ridică fustele. Răzbunarea, cuţitul, nenorocirile sunt aproape absente din jocul actorilor, cărora nu le ies decât palide imprecaţii şi ceva strigături.

    Aşa nu
    Nu am înţeles, de ce, de pildă, Kyrei Kyralina - interpretată de Iulia Cristea - i se cântă “Kyra Kyiralină, floare de grădină, tânără tulpină, şarpe ce-nvenină, pui de curviştină”, când n-am văzut la ea acasă nici măcar un sărut, darmite vreo curvie. Putem înţelege pudibonderia sau simbolurile sugerate, dar pe o fată care doar dansează şi mănâncă sarailii n-o putem în nici un caz bănui de depravare, fiind de bună credinţă. Şi cum s-o facem când, nici chiar în bordelul în care va ajunge mai târziu, ea nu va face altceva decât să cânte, veselă, la un pian? Personajul povestitorului – interpretat de Corneliu Ulici – va stârni într-o scenă de final zâmbete, în loc de lacrimi, iar mama Kyrei – Iulia Dumitru – eşuează total în conturarea unui personaj coherent. Îi remarcăm creând personaje reuşite pe Florin Zamfirescu şi Mircea Rusu, însă meritul va fi fost exclusive al lor, ca actori de teatru. Mai verosimil ca actor ni s-a părut adolescentul Ştefan Iancu.

    Concluzii - o ecranizare eşuată
    În final, conchid caracterizând filmul ca unul de atmosferă şi de imagine. Costumele somptuoase ale Oanei Păunescu îşi aduc frumoasa lor contribuţie. La fel imaginea lui Dan Alexandru şi coloana sonoră însoţitoare a lui Adrian Enescu. Dar altfel, din punct de vedere al personajelor şi al rezultatului final, ecranizarea este de departe eşuată. Pare că, primind fondurile de la Consiliul Naţional al Cinematografiei, producătorul şi regizorul nu au mai avut timp să găsească actorii potriviţi sau aceştia n-au avut timp să exerseze.

    Citeste mai mult: adev.ro/nban3y