Tăceri, dorință de a descoperi totul despre persoana pe care o iubești în taină, emoții interiorizate și foarte intense... Un film minunat!
lili22
pe 21 Mai 2018 14:15
O poveste dragoste cum rar mai exista, foarte frumos realizata si interpretata.
alali
pe 11 Iunie 2016 14:36
Filmul incepe printr-o avancronica a finalului. Pare adresat in special celor care au vazut in prealabil serialul. Acele bandaje de pe maini, acea dorinta de a mangaia rana sunt pansament pentru sufletul celor ce au crezut in iubire si au fost candva raniti.
Dar iubirea nu e atat de poetica aici. Cel putin nu la inceput. El, Tomek, (Olaf Lubaszenko), o spioneaza pe vecina de cartier de mai bine de un an. Ii trimite avize postale fictive doar ca sa faca drumul pana la posta unde lucreaza el si astfel sa o poata vedea. Ii fura corespondenta si ca sa intrerupa o intalnire a femeii cu amantul face o sesizare la departamentul gaze naturale cum ca ar fi o scurgere in apartamentul unde are loc intalnirea. Iar pentru ca asediul sa fie complet, isi ia o slujba de laptar doar pentru a trece astfel in fiecare dimineata prin fata usii apartamentului 376, apartamentul Magdei, (Grazyna Szapolowska).
Asadar iubirea de aici este una bolnava. Pornita dintr-o obsesie maladiv-compulsiva, tanarul Tomek ajunge sa traiasca doar pentru a vedea persoana de care este indragostit de la distanta: isi pune ceasul sa sune ca sa fie punctual, mananca frugal doar ca sa poata sta in fata ferestrei, totul pentru a o vedea/controla pe ea.
Lucrurile iau insa o intorsatura tragi-comica in moemntul in care din vina lui, Magda mai-mai ca a fost denuntata la politie ca a incercat sa falsifice avize ca sa pacaleasca posta si sa inceseze bani necuveniti.
Acum pentru Tomek e timpul sa inceapa o maturizare rapida si sa isi asume responsabilitatea faptelor sale. Recunoaste in fata Magdei ca el este cel ce a pus-o pe drumuri aiurea si care a intocmit acele avize.
Ea, se va razbuna intr-o maniera cruda. Dar iarasi Tomek face un alt pas in voiajul lui spre maturitate. Desi este umilit, a demonstrat inca o data ca nu este las. Acesta este momentul in care Magda devine interesata de acest "ciudat" cum il si numeste dar care e diferit de orice alt barbat.
Incepe o a doua parte a filmului, (ceva mai scurta decat prima parte care i-a apartinut in totalitate lui Tomek), in care Magda este cea care trebuie sa se transforme si sa inteleaga ce e aia dragostea.
O iubire matura, izvorata mai intai din vina ii inlocuieste Magdei definitia carnala pe care o avea ea pana atunci despre relatii. Recunoaste ca a gresit cand l-a umilit pe Tomek si cand i-a reprosat ca iubirea nu exista; dar nimeni nu mai e acum acolo sa o asculte si sa o auda. Viata i se schimba si pare ca se ofileste in asteptarea vestilor despre cel ce odata o adora.
Apoi vine finalul. Un final as indrazni sa spun ca mai bun decat in serial, mai deschis si mai datator de sperante. Nu la fel de explicit ca in Dekalog, in film Magda viseaza cu ochii deschisi la picioarele fostului ei admirator. O declaratie de dragoste evidenta a lui Kieslowski care ne lasa sa ne inchipuim un viitor exact asa cum il dorim. As merge si mai departe si as spune ca ne vom imagina o continuare a povestii exact asa cum suntem noi ca persoane.
Concluzie: mai indragostit ca serialul, acest film este dovada ca dragostea inca mai exista. Ca ea sta la baza maturizarii si a formarii individuale a noastra a tuturor. Ea vindeca obsesii si tot ea reda speranta acolo unde mai exista doar pacatul. Nota 10+ pentru aceasta dezvoltare a unei povesti care si asa era de 10.
Dar iubirea nu e atat de poetica aici. Cel putin nu la inceput. El, Tomek, (Olaf Lubaszenko), o spioneaza pe vecina de cartier de mai bine de un an. Ii trimite avize postale fictive doar ca sa faca drumul pana la posta unde lucreaza el si astfel sa o poata vedea. Ii fura corespondenta si ca sa intrerupa o intalnire a femeii cu amantul face o sesizare la departamentul gaze naturale cum ca ar fi o scurgere in apartamentul unde are loc intalnirea. Iar pentru ca asediul sa fie complet, isi ia o slujba de laptar doar pentru a trece astfel in fiecare dimineata prin fata usii apartamentului 376, apartamentul Magdei, (Grazyna Szapolowska).
Asadar iubirea de aici este una bolnava. Pornita dintr-o obsesie maladiv-compulsiva, tanarul Tomek ajunge sa traiasca doar pentru a vedea persoana de care este indragostit de la distanta: isi pune ceasul sa sune ca sa fie punctual, mananca frugal doar ca sa poata sta in fata ferestrei, totul pentru a o vedea/controla pe ea.
Lucrurile iau insa o intorsatura tragi-comica in moemntul in care din vina lui, Magda mai-mai ca a fost denuntata la politie ca a incercat sa falsifice avize ca sa pacaleasca posta si sa inceseze bani necuveniti.
Acum pentru Tomek e timpul sa inceapa o maturizare rapida si sa isi asume responsabilitatea faptelor sale. Recunoaste in fata Magdei ca el este cel ce a pus-o pe drumuri aiurea si care a intocmit acele avize.
Ea, se va razbuna intr-o maniera cruda. Dar iarasi Tomek face un alt pas in voiajul lui spre maturitate. Desi este umilit, a demonstrat inca o data ca nu este las. Acesta este momentul in care Magda devine interesata de acest "ciudat" cum il si numeste dar care e diferit de orice alt barbat.
Incepe o a doua parte a filmului, (ceva mai scurta decat prima parte care i-a apartinut in totalitate lui Tomek), in care Magda este cea care trebuie sa se transforme si sa inteleaga ce e aia dragostea.
O iubire matura, izvorata mai intai din vina ii inlocuieste Magdei definitia carnala pe care o avea ea pana atunci despre relatii. Recunoaste ca a gresit cand l-a umilit pe Tomek si cand i-a reprosat ca iubirea nu exista; dar nimeni nu mai e acum acolo sa o asculte si sa o auda. Viata i se schimba si pare ca se ofileste in asteptarea vestilor despre cel ce odata o adora.
Apoi vine finalul. Un final as indrazni sa spun ca mai bun decat in serial, mai deschis si mai datator de sperante. Nu la fel de explicit ca in Dekalog, in film Magda viseaza cu ochii deschisi la picioarele fostului ei admirator. O declaratie de dragoste evidenta a lui Kieslowski care ne lasa sa ne inchipuim un viitor exact asa cum il dorim. As merge si mai departe si as spune ca ne vom imagina o continuare a povestii exact asa cum suntem noi ca persoane.
Concluzie: mai indragostit ca serialul, acest film este dovada ca dragostea inca mai exista. Ca ea sta la baza maturizarii si a formarii individuale a noastra a tuturor. Ea vindeca obsesii si tot ea reda speranta acolo unde mai exista doar pacatul. Nota 10+ pentru aceasta dezvoltare a unei povesti care si asa era de 10.