×
Utilizator
×
Comentarii Comentează
  • Gumnosophistai
    pe 11 Aprilie 2021 14:57
    După un număr incalculabil de fime americane proaste, idioate și cretine am reușit să văd un film bun. Bravo Corneliu!
  • mladitza
    pe 11 Martie 2021 19:24
    Nu stiu de ce sunt atatea comentarii negtive la filmul acesta, nu-i rau deloc filmul pentru genul lui. Iar actorii joaca toti chiar foarte bine.
    Alte filme produse de Hollywood am observat ca sunt foarte laudate, desi au interpretari actoricesti de nota 5...
    Poate ca sunt si unele chestii mai trase de par in "La Gomera", dar are si parti bune. Mie nu mi s-a parut o pierdere de timp vizionarea lui.
  • tonymaestrul
    pe 10 Decembrie 2020 11:18
    Un film interesant , cu ceva actiune care nu iti arata totul de la inceput si cu cat vezi filmul mai mult cu atat intelegi cat de incurcate sunt itele. Finalul usor previzibil dar bun. Eu spun ca merita vazut.
  • eedy
    pe 07 Octombrie 2020 20:35
    Singurul lucru bun din filmul asta a fost Marsul Radetzky de pe genericul de final...
  • valerian_ion
    pe 01 Iulie 2020 08:43
    BINE SCRIS.PAREREA LU GOGU CINEMA FLESCOI.DA,DA..IN EPOCA SOCIALISTA SAU PRODUS PESTE 800 FILME.CAM,200 MEDIOCRE.
    DAR,TOATE AVEAU STILUL ROMANESC.ASTIA DE AZI-O ADUNATURA DE COPII AI STRAZII,SAU AI PLATOURILR FURATE DE EXCROCUL-,FIUL LU MOISE SI DAVID CURVARUL,-CU PORECLA DE STRAMBU,STIRBUL,SECURISTUL LA SAHIA FILM,A MANJIT ROMANIA CU JEGURI DE SCHITE,POVESTI,SNOAVE IDIOATE AZMERICANE.
    FILMELE RUSESTI,CEHE,ROMANESTI,POLONEZE,BULGARESTI AU FOST CAPODOPERE,FATA DE GUNOAIELE DE FILME DIN LUMEA NEBUNA DUPA 1990.LA GOMERA,SE PUTEA CHEMA SI.. HOLERA,LA FLESCOI,LA TITU GARA,LA CARNATII IUTI,LA MATA ACASA....3 GOLANI SI 3 CURVETURI SE OMOARA,FURA SE FU...,SE PLIMBA,CONDUC MASINI,SCUIPA,INJURA..SI ALTE TEMBELISME ALE PICIULUI PORCUROIU,FIU
    DE FOTBALIST DE COMUNA. BA,BORUMBOIULE,LASA-TE DE PELICULA. FA O MESERIA CA A LU TACTU.FURA MECIURI,SADESTE CIUPERCI,CARAMIZI,SPALA GEAMURILE. VOI,PELICULISTI DE ZERO BANI,AVETI SALI CU 10-20 SPECTATORI. SI,ASTIA PLEACA DUPA 10 MINUTE DIN SALA. SUNTETI O GENERATIE DE RAHAT. CAND O SA UMPLETI SALILE CU MII DE SPECTATORI,??????

    DE MARELE SERGIU NICOLAESCU-INGINER DE MESERIE-ATI AUZIT.COPII AI DURERII. ESTE SINGURUL REGIZOR ROMAN CU CEI MAI MULTI SPECTATORI,
    DIN CINEMA-UL ROMANESC DIN TOATE TIMPURILE.EL A SUSTINUT-PRIN INCASARI-FILMUL NATIONALSI UNICUL CU CELE MAI MARI INCASARI FINANCIARE DIN RSR. PESTE 100 MIL DE $. HAI,MUCLES,COPII AI STRAZII DIN MAHALAUA HOLEREI SI CIUMEI... LA ZGOMERA,LA FLESCOI..
  • blackmore
    pe 01 Iulie 2020 01:23
    O co-productie romano-germano-francezo-suedeza , mult peste asteptarile mele, probabil ca si datorita faptului ca am crezut,ca filmul e doar romanesc..E primul film la care participa romanii in afara de filmele lui Radu Jude de dupa 2012 vizionabil..Filmul este plin de greseli,fracturi logice , incoerente, dar si de lucruri lasate intentionat in aer, jocul actorilor cu exceptia lui Vlad Ivanov si a Julietei Szonyi este execrabil, E singurul film produs majoritar de romani de dupa involutie politist fara limbaj licentios.Comedie nu e in niciun caz doar pe principiul de ce a fost scos acest film .Ca sa il facem de ras poate fi comedie.Si totusi filmul este vizionabil.
  • Ghemot
    pe 10 Mai 2020 22:40
    Un film românesc care mi-a plăcut. Mai ales că din producție fac parte doi actori favoriți: Rodica Lazăr și Vlad Ivanov.
  • lapidarium
    pe 25 Aprilie 2020 13:14
    Eu cand vreau sa fluier, fluier pare sa zica Nea Porumbica. Numai ca tu spectatorul fluieri a paguba pentru timpul pierdut si dupa bani. Eu zic sa ramanem in continuare la genul drama si comedie, restul pur si simplu nu ne prind. Puncte tari: Catrinel Menghia si peisajele din insula. Puncte slabe, restul.
  • dany6960
    pe 02 Octombrie 2019 23:30
    Porumboiule, ce facusi tata? Ai reusit prima comedie (politista) inteligenta produsa in Romania.
    Si daca reusesti sa ajungi nominalizat la Oscar cu ea inseamna ca ne-am batut strasnic joc de americani cu
    fluieraturile tale cu tot si meriti toate aplauzele pentru asta.
    Filmul are de toate si incepe foarte promitator cu o scena de sex. As putea spune ca Menghia nu joaca, ea "arata",
    si inca arata foarte bine. Ivanov, nici el nu e mai prejos si capteaza atentia inca de la debarcarea sa pe insula
    din Spania. Avem si mistouri inteligente despre salariul politistilor: "Hai ca ti-am dat 500 de euro.
    Tot 1000 aveti salariul la politie?" Apoi cand politistul Cristi(Ivanov) se duce se se intalneasca cu Zsolt o face
    intr-un motel numit Opera, al carui receptioner ce asculta evident opera la pick-up e indrebat de Vlad:
    "- Nu va este frica ca pleaca lumea daca le puneti opera?
    - Dimpotriva, incercam sa-i culturalizam."
    Nu stiu cum ai facut, da' ai reusit ce nu reusira altii si anume sa culturalizezi publicul cinefil cu arii de opera,
    iar bomboana de pe tort fiind bucata muzicala de final din Spargatorul de nuci de Ceaikovsky. Bravo dom'le.
    Alta scena plina de sclipire de geniu e atunci cand preotul bate la usa camerei 19 a motelului, nu-i raspunde
    nimeni si apoi bate sub forma de cruce si iese cineva. Apoi cand Cristi vorbeste cu mama sa si ii spune ca a
    luat o icoana si unde sa o aseze in apartamentul lui, la care ma-sa ii spune la telefon: "Pune-o mama pe zidul
    de la rasarit."
    Ce-am mai ras atunci cand maica-sa ii gaseste banii(vreo 50 de mii de euro) ascunsi sub o palnie in beci si ii da la
    biserica pentru iertarea pacatelor. Ivanov se enerveaza se duce la preot si il intreaba unde-s banii la care
    acesta ii raspunde in sictir: "Unde sa fie, la banca." Pai normal, unde puteau fi, ca doar nu la cutia milei.
    Filmul se tine in 3 personaje cheie: politistul corupt Cristi (Vlad Ivanov), Gilda - prietena banditului Zsolt
    (Catrinel Menghia) si procuroarea Magda (jucata magistral de Rodica Lazar). Imi vine si acum in minte secventa cu
    Magda cand ii spune lui Cristi: "Zici ca nu-l cunosti pe Zsolt da ai fost politist la Deva cand a fost arestat.
    Asa de repede l-ai uitat. Vreau sa mi te spovedesti. Ca la PREOT."(acelasi preot deghizat care batea la usa
    motelului Opera, va amintiti?) Si tot legat de motel inca una: Vine duduia Gilda sa ocupe camera 19 folosita de Ivanov
    la care receptionerul ii spune ca e ocupata si ca ii da 18 daca vrea. 18 care cateva cadre mai incolo,
    cand politistul tanar Alin (jucat liniar de Pistereanu) intreaba unde e, i se raspunde ca e
    ULTIMA camera de la PARTER. Asta e ca si cum zici cuiva nu pot sa fac 69 ca am sciatica, da' daca vrei facem un 68.
    Iar scena care imi place cel mai mult e aproape de final cu o luna inainte de eliberarea din spitalul de boli mintale
    cand la auzul fluieraturilor Gildei din curte, Ivanov incepe si el cu fluieratul, la care vine un asistent medical
    ce-l avea in grija si ii zice plin de sictir: "Hai ma tata iar incepi cu astea, hai mai bine ne uitam la un film.
    Si pune unul cu Sergiu Nicolaescu." Cat de tare poate fi asta.
    Era sa uit inca ceva tare fain. Dupa ce Ivanov se intalneste cu Rodica Lazar la Cinemateca si urmaresc un film western
    schimband informatii, la cateva secvente mai incolo Pistereanu vine cu ideea trasnita sa-i nimiceasca pe banditi in
    spital. La care procuroarea Magda ii da replica geniala: "Unde te crezi aici ma baiatule, in vestul salbatic?"
    Nu stiu cum ai reusit o comedie asa inteligenta, da' pe mine m-ai cucerit din momentul cand am auzit prima
    fluieratura si pana la final. Singurul lucru slab la filmul asta e posterul care nu atrage oamenii sa vina sa-l vada.
    In incheiere un sfat prietenesc: Sa dea dracii daca nu participi cu La Gomera la toate festivalurile. Am zis, am zis.
  • mirodoni
    pe 20 Septembrie 2019 10:22
    „La Gomera” - regia Corneliu Porumboiu
    https://www.cinemagia.ro/forum/showthread.php?t=158843

    Un fost spectator scria într-un comentariu de pe aici că titlul, „La Gomera” are prea puțină legătură cu filmul scris și regizat de Corneliu Porumboiu. A fost amabil, filmul se putea numi și „La Gomora”!. Dar asta nu e o problemă, câte filme românești au un titlu care să le reprezinte? Fac o divagație, pentru că și așa despre film nu prea am ce comenta, și vreau să spun că, pentru cineaștii noștri, care au învățat „meserie” de la profesorii UNATC, aceiași și aceiași de decenii, nu știu că titlul este esența filmului, este declikul care aduce spectatorul la cinema. Și nu numai că trebuie să-l aducă, dar nici nu trebuie să-l dezamăgească, pentru că a doua oară nu va mai veni. Desconsiderarea titlului a mers până la eliminarea acestuia din scenariul cinematografic la concursurile CNC, pe motiv că ar fi „element de recunoaștere”, ca și cum numele primului personaj, să zicem, nu ar putea fi, iar comisia de evaluare ar fi compusă numai din corupți!

    Pentru că un cronicar adevărat, un critic de film cu diplomă, fie și de la UNATC, nu s-a aplecat asupra filmului fiului lui Porumboiu de la Vaslui, am să mă refer la altă observație a aceluiași spectator dezamăgit, și anume aceea că spera să vadă un film românesc de tip occidental. Corneliu Porumboiu nu a făcut altceva decât să renunțe la șablonul filmului românesc, despre „mizeria, lipsa de educație și sărăcia cetățeanului de rând” și să abordeze șablonul filmului occidental. Adică, a sărit din puț în puț!

    Pentru aceasta , regizorul a reunit eforturile României, Franței și Germaniei, ca să mai facă și el un film după scenariul propriu, pentru că, nu așa?, un regizor român care se respectă nu concepe să lucreze după scenariul altuia, indiferent cât de valoros ar fi!

    Zice că l-a „fascinat, inspirat și motivat” limbajul fluierat „El Silbo”, redescoperit și folosit pe insula La Gomera. Probabil era atunci prin clasa a patra, dar având atâtea proiecte cinematografice, iată, realizează filmul aproape la bătrânețe.

    Ce nu a înțeles Porumboiu nici atunci, nici acum, la vârsta deplinei maturități, este că limbajul fluierat „El Silbo” nu este de tip „Morse”, adică cifrat, codificat, ci pur si simplu un limbaj care să poată fi transmis la o oarecare distanță, de care să beneficieze toți cunoscătorii acestuia în același timp.

    De aici apare penibilitatea, dacă-mi permiteți expresia, folosirii acestui limbaj în filmul „La Gomera”, pe un subiect polițist.

    Nu e „spoiler” dacă spun, pentru că deja este menționat în sinopsis, dar „limbajul” urma a fi folosit pentru a transmite informații despre mafiotul Zsolt, aflat în arest în România, care știa unde sunt ascunse cele 30 de milioane de euro provenite din droguri. Dar, aici este ironia! Cristi, polițistul „corupt” era în contact direct cu arestatul, deci putea ști și transmite totul pe alte căi. „Planul” prevedea ca arestatul să ajungă la spital de unde să fie „sustras” de mafioți. Trebuiau transmise datele prin „El Silbo”, că parcă nu putea supraveghea cineva, ca-n atâtea filme „occidentale”, ieșirea din penitenciar, drumul la spital și salonul unde urma să fie internat! Explicația unui personaj din film era că paznicii nu-și vor da seama că este un „limbaj”, ci vor crede că niște păsărele cântă. Păsărelele lui Porumboiu? Ce păsări cântătoare avem noi în Capitală, în afară de... ciori!?

    Și tot n-ar fi fost o problemă pentru film, dar Cristi este trimis pe insula La Gomera pentru a învăța acel limbaj! Desigur, nu e ușor de învățat, așa că se poate intui plictisul spectatorului din sala de cinema! Se mai punea și problema „traducerii”, pentru că se „fluiera” în spaniolă, apoi se „refluiera” în română. Sau invers!

    Dar gafele scenaristice continuă, că nu era suficient. De exemplu, polițistul Cristi ține ascunse 50 de mii de euro, de proveniență dubioasă, sub o pâlnie pe o masă în beci. Maică-sa dă din greșeală peste bani și-i duce la biserică să dea acatiste. Desigur, nu e vina personajelor. Într-un film bun, personajele nu fac ce vor ele, ci numai ce vrea scenaristul! Cele 30 de milioane de euro dosite de mafioți erau ținute în două saltele, plimbate de colo-colo și sfâșiate din când în când cu cuțitul de-a lungul și de-a latul, ca-n filme! Culmea o atinge „ambuscada” organizată de polițista șefă, care mimează că ar fi ascuns cele două saltele cu bani sub o grămăjoară de fân dintr-o curte părăsită, sub cerul liber. Asta da ascunzătoare, ca pâlnia din beciul lui Cristi polițistul! Mai rămânea să vină o vacă să mănânce fânul!

    „La Gomera” a vrut să fie și film de acțiune, și comedie și crimă și thriller. Adică de toate, dar nu pentru toți, ci la nivel de clasa a patra spre a cincea. Dar accesul este interzis din cauza partidei de sex explicit de la începutul filmului. Spectatori va avea, cred eu, pentru că mai sunt curioși care vor să vadă ce a mai realizat... Porumboiul!

    Potențialul spectator, ca să nu fie dezamăgit, ar trebui să știe că „acțiunea” din film este foarte lentă, „comedia” este mai mult involuntară, „crima” este inutilă, iar „thriller” nu e deloc, pentru că totu-i previzibil. Finalul este la nivel de „Scufița Roșie”, sau „Albă ca zăpada”! Adică este un film de relaxare.

    De obicei, caut să nu povestesc filmul și să nu repet ce au mai scris ații. De data aceasta, ca să nu se creadă că nu am observat, vreau să menționez și eu interpretarea firească, ceea ce permite actorilor să devină personaje, ceva destul de rar în filmul românesc. Ce-i drept, i-ajută și „fețele”, meritul fiind al celui care i-a ales, probabil regizorul, deși trebuie să menționez că sunt actori străini. Străină nu pare să fie mama lui Cristi, dar nu am aflat cine este actrița, Sabin Tambrea, în rolul mafiotului Zsolt, nu mai locuiește în România, iar Catrinel Marlon, din Iași, se face remarcată și prin... alte părți anatomice, ceea ce crează un dezavantaj pentru polițistul Cristi, burtos, chelos și mai bătrân cu 30 de ani. Să mă scuze actorul Vlad Ivanov, dar acestea afectează sensibil veridicitatea finalului. Desigur, nu e vina lui, i s-a propus rolul și l-a acceptat.

    Corneliu Porumboiu, excluzând catastrofa cu... metabolismul, și-a făcut dovada abilităților sale regizorale cu „A fost sau n-a fost?”, „Polițist, adjectiv” sau „Comoara”, dar pentru scenarii îi trebuie subiecte mai cu greutate, nu e suficient să pastișeze filmele străine, pentru că nu se calează pe specificul țării noastre și devin neverosimile, chiar și cu artificiul trimiterii la... La Gomera. N-ar fi nici-o rușine dacă ar apela la scenariile altora...
  • sabinalin
    pe 20 Septembrie 2019 08:20
    " A fost sau n-a fost", capodopera absoluta a filmelor romanesti dedicate evenimentelor din 1989, un film care surprinde ideal chintesenta lasitatii si superficialitatii unui popor transformat in populatie. "Politist, adjectiv", un antipolicier foarte ironic, foarte fin cu Dragos Bucur in forma maxima si cu "O seara minunata" descoperita cu uimire si incantare pe cand curgea genericul final. "Cand se lasa seara catre Bucuresti", scadere de nivel in ceea ce priveste publicul larg, mult prea criptic , excesiv de reflexiv si personal. "Comoara", revenire catre forma buna, nu chiar cea mai buna, film solid cu Toma Cuzin aratandu-ne ca e mult mai mult decat Firicel.

    Dupa treisprezece ani si patru filme de lungmetraj regizorul Corneliu Porumboiu este deja cunoscut ca fiind unul dintre cei mai importanti reprezentanti ai valului douamiist, valul care a dus cinematografia romana catre cele mai importante premii ale marilor festivaluri internationale de film. De asta data fiul fostului arbitru Adrian Porumboiu isi incearca fortele pe taramul genului thriller si, din fericire, rezultatul e unul cu adevarat remarcabil. Coproductia romano-spaniola "La Gomera" nu e nici pe departe o comedie asa cum am vazut ca e prezentata in cinematografele in care e proiectata. Filmul e un thriller foarte inteligent care trebuie urmarit cu mare atentie de la inceput si pana la sfarsit pentru ca beneficiaza de un scenariu foarte bine scris, cu rasturnari de situatie elegant aduse din condei, o coloana sonora luxurianta cu muzica de cea mai buna calitate dar si de cateva referinte cinematografice delicioase, am recunoscut "Barton fink", "Psycho" dar si... "Un comisar acuza". Nu in ultimul rand distributia e una care impresioneaza, in fruntea ei e Vlad Ivanov, unul dintre cei mai importanti actori romani de film de la "4,3,2..." incoace, o aparitie ravasitoare e Catrinel Menghia, bine si Rodica Lazar intr-un personaj mult mai credibil decat acela creionat in "Valea muta", i-am revazut cu placere pe George Pistereanu si Sabin Tambrea, aparitie scurta insa de mare efect a lui Istvan Teglas. Pentru cunoscatori surpriza cea mai placuta e prezenta Julietei Szony, daca o mai tineti minte pe Adnana din "Toate panzele sus" nu se poate sa nu fiti impresionati de rolul pe care actrita il are in filmul lui Porumboiu.

    E imbucurator faptul ca "La Gomera" a ajuns sa fie proiectat in 45 de orase din intreaga tara insa e trist faptul ca la proiectia de joi seara, la Centrul Cultural Eugen Ionescu din Slatina, cel care scrie a fost singurul spectator platitor. Filmul prezentat anul acesta in selectia oficiala a festivalului de la Cannes, propunerea Romaniei la premiile Oscar din 2020, merita sali pline... Mergeti de vedeti, nu veti regreta!
  • TI
    pe 19 Septembrie 2019 15:54
    Un film foarte bun din care n-am inteles nimic. Cred ca nici nu are importanta scenariul. Te uiti cu gura cascata la actori, la peisaje, la actiune, etc. si te concentrezi incercand sa intelegi ceva... Nici nu stii cum trece timpul... Frumos! Un film frumos
  • lavvw
    pe 16 Septembrie 2019 11:12
    Probabil o alta mizerie romaneasca cu buget de 5 mii euro. Catrinel pare singurul lucru bun din acest film.
  • borisvultur
    pe 15 Septembrie 2019 21:55
    Am așteptat filmul, dar decepția a fost mare. Un film hibrid, scenariu confuz, tentă de comercial, fără mari surprize , clișee - nu știam că e un polar... plus tapajul mediatic departe de nivelul filmului.
  • andi.miron
    pe 13 Septembrie 2019 13:17
    Am văzut “La Gomera”, propunerea României pentru Oscar, la categoria “Cel mai bun film străin”. Este o producție care a beneficiat de sprijin masiv din partea mass-media, dar din punctul meu de vedere, efortul presei a fost doar o capcană pentru spectator.
    Și pe mine, ideea filmului m-a atras. Sinopsisul și trailerul îți stârnesc curiozitatea. Am zis că voi urmări un film romanesc care abordează și altceva în afară de mizeria, lipsa de educație și sărăcia cetățeanului de rând. Mi s-a părut ceva mai occidental. Așa a și vrut să fie. Dar a ieșit doar o tentativă.

    Filmul a început bine, foarte îndrăzneț chiar. O partidă de sex hardcore întâmpină spectatorii în primele 15 minute… Mi-au plăcut tehnica de filmare, luminile și coloana sonoră, adică detaliile. Dar în acest caz, detaliile nu au făcut diferența, pentru că din partea mea – adică a unui om care a văzut de-a lungul timpului filme bune, de referință, “La Gomera” primește o notă mică. Revenind, atmosfera a fost marele plus al filmului, creată în mare parte din cadre obscure.

    Ce nu mi-a plăcut a fost firul narativ foarte haotic, alambicat și dezordonat. Nu mi-a fost transmis pic de suspans, iar punctul culminant a fost inexistent. Cele menționate mi-au transmis mult amatorism, un fel de joacă de-a regizorul din partea lui Corneliu Porumboiu.

    În ceea ce privește actorii, nu au dezamăgit. Dar cred că puteau demonstra mai mult, dacă li se ofereau pistele din partea regizorului. Cât despre titlul filmului, are prea puțină legătură cu acțiunea.

    În concluzie, “La Gomera” este un film de la care aveam așteptări mai mari. În plus, dacă ne raportăm la așteptările americanilor, “La Gomera” este un film de categoria C. Mai mult, e dovada clară că o producție mediocră nu poate fi salvată de o prestație decentă a actorilor, respectiv a unei perechi de sâni perfecți. În cazul de față, cei ai lui Catrinel Marlon.
  • mariusete
    pe 13 Septembrie 2019 11:49
    O schimare de paradigma stilistica si narativa in cinematograful romanesc. De vazut!
  • user-5d59c4110234e
    pe 11 Septembrie 2019 12:53
    Mare prostie și risipă de bani timp și energie. Măcar de ar dona banii dacă tot are asa mulți și nu știe ce sa mai facă cu ei. Ar face și o fapta buna, ne-ar scuti și pe noi de rușine ca avem asa filme.
  • MIRMIR78
    pe 07 Septembrie 2019 18:47
    O alta prostie marca porumboiu, copilul rasfatat de bani gata, care se joaca de-a regizorul
  • lili22
    pe 03 Septembrie 2019 00:17
    Abia astept sa vad La Gomera propus pentru Oscar desi ma intreb cum se va confrunta cu Parasite care reprezinta Coreea de Sud.