Un film de Almodovar acceptabil ,dar care nu se ridica pana la nivelul peliculelor sale anterioare.Mi-a placut Gael Garcia Bernal.
sabinalin
pe 14 Februarie 2018 11:44
Atunci cand “La mala educacion” a aparut pe ecrane homosexualii nu erau atat de agresiv promovati in cinematografie precum sunt in zilele noastre, premiile inca se acordau mai mult pe criterii valorice si nu dorindu-se cu orice prêt respectarea asertiunii “ sa facem tot posibilul sa fim politically correct ca nu cumva sa suparam minoritatile”, nu se ajunsese inca la enormitati precum acea propunere ca partenerii gay sa poata adopta copii. Chiar daca subiectul e de-a dreptul gretos un mare cineast precum Pedro Almodovar nu se dezminte si reuseste sa creeze multa emotie chiar daca aceasta pelicula nu se ridica la nivelul marilor sale filme gen “Todo sobre mi madre”, “Volver” sau “Carne tremula”. Foarte bine articulat scenariul, splendida coloana sonora, actorii sunt in roluri cu o mentiune speciala pentru Gael Garcia Bernal.
radu3455
pe 20 Septembrie 2014 12:20
inca o drama spaniola caracterista lui Almodóvar,mi-a placut prestatiile baietilor atat de convingatoari au fost,nu trebuie ratat in special de fanii lui Almodóvar nota 8
cosmin_kedii
pe 08 Martie 2013 17:49
Încă un film excelent, plin de emoție și entorse, care marchează din nou geniul regizorului Pedro Almodóvar
xerses
pe 07 August 2012 21:09
Chiar daca astfel de subiecte merg mai grau, mie mi-a placut filmul.
mihaelatb
pe 07 Mai 2012 21:51
Filmul lui Almodóvar este ca o operatie fara anestezie, o operatie live.
Tema fillmului in film, atat de draga regizorului, ( am vazut-o in Los abrazos rotos, ¡Átame!, Mujeres al borde de un ataque de nervios) apare si aici. este obsesiv acest Almodóvar,cu actorii, cu subiectele predilecte, cu incapatanarea de a arata niste teme TABU: homosexualitatea, drogurile, violul, transexualii, pedofilii.Toate insa sunt privite, nu cu falsa angoasa americana, nu cu acele crize de constiinta, pudicitate sau ipocrita convingere civica sau religioasa din filmele yankee, ci prin ochii omului simplu care ia viata asa cum este, cu bune, cu rele si care incearca sa gaseasca o rezolvare. Mamele lui Almodóvar, isi accepta copii asa cum sunt, fara false crize existentiale si sunt capabile de orice pentru ei. Gael Bernal de exceptie, iar Almodóvar, apare precum Hitchcock intr-un Cameo appearance.
Butterflies
pe 16 Octombrie 2010 14:58
specific lui almodovar abordeaza subiecte delicate transformandu-le in adevarate capodopere.
o poveste cutremuratoare si o drama pusa intr-un plan foarte bine pus la punct
filmul a fost frumos si interesant desi unele secvente au fost prea de tot ......
Gael Garcia a fost superb'! un actor de nota 10 :x'!
filmul merita vazut caci se stie , nici un film facut de almodovar nu te dezamageste
RoTaRel
pe 14 Martie 2009 20:28
Deci ma oameni buni filmul asta este GENIAL, dar na iti trebuie putina cultura cinefila pt a-l intelege ! SUPER film !!!! MERITA vazut !!!
pe 22 Februarie 2007 13:20
se regasesc multe din motivele abordate de almodovar si in filmele anterioare(personaje cu trecut comun care se intalnesc mai mult sau mai putin intamplator,homosexuatitate,situatii absurde etc).imaginea poarta amprenta almodovar,alternarea culori in functie de perioada in care se petrece actiunea,costume inedite...stilul regizoral il face un film bun,si nu intriga(cam cautata din punctul meu de vedere)
pe 13 Decembrie 2006 17:33
pai cred k dormi si acum.
un film foarte frumos(de altfel primul de almodovar pe care l-am vazut, si poate de-aia m-a impresionat asa tare), in special fazele din copilarie,care cred k sunt cele mai bune din film. odata cu acest film l-am descoperit si pe gael garcia bernal, unul dintre cei mai de viitor actori.
dupa parerea mea este mult mai bun decat volver.
pe 25 Martie 2006 15:57
Frumos filmat, dar subiectul plictisitor. Era sa adorm.
pe 01 Decembrie 2004 23:19
Am comparat cu Oliver Stone mai mult la originalitatea in abordare, amprentarea unui stil propriu asupra subiectului filmului. In rest, ai dreptate ca filmele lui Stone sunt greu de digerat (atat vizual : born on 4th of july, natural born killers, the doors, dar si psihologic: jfk, nixon), insa nici Almodovoar nu este accesibil oricui: da, sa zicem ca "totul despre mama mea" aluneca dincolo de melodrama, intr-un registru chiar comic, inedit, transformand ceea ce ar fi putut fi o tragedie, intr-o comedioara mai inchisa la culoare. Proasta crestere insa, pastreaza un registru mai grav, inclusiv la final, lasand, dincolo de impresionismul telenovelistic bine implementat (caracteristic de altfel lui Almodovar) si o doza de amaraciune in sufletul privitorului.
Cat despre Orient Express, pt care m-ai pus la punct ca am votat contradictoriu... prima oara am votat filmul, a doua oara am votat reactia la observatiile mele ale unui personaj nu prea inspirat... nici eu nu am fost in intentia mea se pare, prea inspirat
pe 11 Noiembrie 2004 21:02
oliver stone? nu cred ca e prea fericita comparatia.sau cel putin din punctul meu de vedere.tot timpul am gasit filmele lui stone dificil "de intrat in ele" (4 iulie, jfk, etc iar cat despre "capodopera" lui - platoon - nu pot spune ca am vazut in ea ce nu a mai vazut parisul) pe cand pe cele ale lui almodovar, desi pornind de la idei hotarat neortodoxe, sunt diametral opuse.
pe 31 Octombrie 2004 01:01
Un film artistic deosebit, ce poarta amprenta lui Almodovar. Regizorul spaniol se dovedeste intr-o anumita masura corespondentul european al lui Oliver Stone. "Proasta crestere" este o drama puternica, cu un scenariu complex. Intriga e fundamentata de o problematica originala si brutala, construita atent de experimentatul regizor, captand atentia spectatorului intr-o lume prea putin explorata pana acum de cinematografie: lumea homosexualilor. Subiectul ne demonstreaza ce se ascundea in spatele strictetii si canoanelor din invatamantul religios, demascand ipocrizia si abuzurile comise de preoti. Alte pelicule care se axeaza pe infatisarea unor astfel de povesti, (ex "Sleepers"-r. Barry Levinson) lovesc in sistem si se dezvolta pe infatisarea imaginii de ansamblu condamnabile a hartuirii sexuale in randul copiilor. Filmul lui Almodovar nu pastreaza o perspectiva generala, ci urmareste in detaliu destine bine individualizate si mai ales consecintele pe care molestarea din copilarie le-a adus in timp. Tragicul din film nuanteaza cate o umbra monstruoasa in jurul fiecarui personaj, justificata pana la urma de contextul in care are loc actiunea. O drama cu impact simtitor si cu niste cadre pe care nu oricine poate sa le suporte...
Tema fillmului in film, atat de draga regizorului, ( am vazut-o in Los abrazos rotos, ¡Átame!, Mujeres al borde de un ataque de nervios) apare si aici. este obsesiv acest Almodóvar,cu actorii, cu subiectele predilecte, cu incapatanarea de a arata niste teme TABU: homosexualitatea, drogurile, violul, transexualii, pedofilii.Toate insa sunt privite, nu cu falsa angoasa americana, nu cu acele crize de constiinta, pudicitate sau ipocrita convingere civica sau religioasa din filmele yankee, ci prin ochii omului simplu care ia viata asa cum este, cu bune, cu rele si care incearca sa gaseasca o rezolvare. Mamele lui Almodóvar, isi accepta copii asa cum sunt, fara false crize existentiale si sunt capabile de orice pentru ei. Gael Bernal de exceptie, iar Almodóvar, apare precum Hitchcock intr-un Cameo appearance.
o poveste cutremuratoare si o drama pusa intr-un plan foarte bine pus la punct
filmul a fost frumos si interesant desi unele secvente au fost prea de tot ......
Gael Garcia a fost superb'! un actor de nota 10 :x'!
filmul merita vazut caci se stie , nici un film facut de almodovar nu te dezamageste
un film foarte frumos(de altfel primul de almodovar pe care l-am vazut, si poate de-aia m-a impresionat asa tare), in special fazele din copilarie,care cred k sunt cele mai bune din film. odata cu acest film l-am descoperit si pe gael garcia bernal, unul dintre cei mai de viitor actori.
dupa parerea mea este mult mai bun decat volver.
Cat despre Orient Express, pt care m-ai pus la punct ca am votat contradictoriu... prima oara am votat filmul, a doua oara am votat reactia la observatiile mele ale unui personaj nu prea inspirat... nici eu nu am fost in intentia mea se pare, prea inspirat