E un film foarte greu de inteles.Nu e pentru oricine dar merita urmarit.
pisicuta1
pe 21 Aprilie 2017 23:27
imagini deosebite,un film greu de digerat!............
Stephen2D
pe 23 Martie 2016 11:38
into_the_labyrinth
pe 28 Iulie 2015 00:58
Excelentă senzaţia de ambiguitate perpetuă, decorurile somptuoase, labirintice, personajele de epocă, misterioase, reci. Anumite dialoguri te ameţesc, la fel ca şi privirile pierdute ale personajelor. Spectatorul e, parcă, invitat la un joc ale cărui reguli nu le cunoaşte, iar miza nu e alta decât descifrarea scenariului. Aş minţi dacă aş spune că am înţeles în totalitate filmul, dar cred că nici nu e făcut pentru a fi înţeles în întregime. La fel ca şi filmele de mai târziu ale lui David Lynch sau Gaspar Noé (realizate altfel, în alt registru, desigur), această bijuterie a lui Resnais te poartă pe un tărâm impenetrabil, te face să te îndoieşti, la un moment dat, că înţelegi ansamblul cu adevărat, dar în acelaşi timp te fascinează, te seduce, te face dependent de atmosfera filmului, aşa cum numai o creaţie autentică poate să o facă. La un moment dat, se dezvoltă mai multe scenarii paralele, care se întrepătrund, pentru a dispărea apoi şi a rămâne unul singur, în această poveste halucinantă a doi îndrăgostiţi care se întâlniseră (sau nu) în urmă cu un an, care se căutau perpetuu, fără a fi cu adevărat împreună. Finalul este totuşi unul comprehensibil, cei doi pleacă împreună, însă am impresia că mai potrivit cu spiritul filmului ar fi fost un sfârşit tragic. Fără dubii însă, filmul lui Resnais, cu un scenariu de Alain Robbe-Grillet, rămâne o capodoperă.
petrige
pe 28 August 2013 17:26
Luc Lagier a facut un documentrar ,,Dans le labyrinthe de Marienbad". Se poate vedea pe DVD-ul cu filmul in colectia Studio Canal. Printre altele, se fac comparatii cu Nord prin Nord-vest al lui Hitchcock si cu The Shining al lui Kubrick.
Documentarul da ,,explicatii" destul de bune despre felul cum trebuie privit filmul.
Filmul a produs reactii de tot felul. Probabil cel mai frustrant este daca incerci sa deslusesti o ,,actiune" sau eventual niste simboluri. E ca si cind ai refuza sa folosesti un Smart Mobil pentru ca nu vezi sa aibe butoane.
Hitchkock spune intr-un interviu despre Nord prin Nord-vest ca el este multumit daca prin mijloace de expresie specifice filmului reuseste sa provoace niste simtiri afective spectatorului.
Marienbad isi merita un locul prin unicitatea lui. Trebuie abordat prin vizionari succesive si savurat ceece ofera el, fara a pretinde ceeace nu ofera.
Adica ofera o imagine splendida, niste caractere interesante, un stil estic rafinat al interioarelor, exterioarelor si personajelor, in special cei trei.
Poate fi ca o cutie de rezonanta a propriilor trairi.
Poate fi privit ca o poezie in vers alb, un dans fara muzica si ritm. Cred ca e suficient ceeace ofera. O intepretare - verosimila - discutata este ca ar fi or reluare a mitului lui Orfeu si Euridice.
Cei care cauta ,,actiune - Plot" o pot gasi in alte mii de filme, printre care unele foarte bune.
O intrebare. Stie cineva in ce ani a rulat in România?
cosmin_kedii
pe 20 August 2013 08:37
Un film captivant misterios și sublim. Imagini de frumusețe, alb-negru perfect , interpretare foarte buna, unul dintre cele mai bune filme de Alain Resnais.
Iulidesprefilme
pe 06 Decembrie 2012 10:37
Film original, în manieră Alain Resnais, un revoluţionar al limbajului cinematografic...
margott
pe 31 Martie 2012 15:53
Cel mai incomprehensibil film pe care l-am vazut. Parca e o pictura abstracta de Kandinsky, care, la fel ca si filmul, iti solicita toata atentia vizuala, un film care te fascineaza tocmai prin ambiguitatea spatiului temporal, a personajelor si a relatiei dintre ele.
Belledeona
pe 18 Septembrie 2011 13:11
Un film extraordinar care te pune pe ganduri. Trebuie neaparat vazut si revazut!
youthedelic
pe 30 Octombrie 2009 22:21
pffu, tare ciudat o fost... te invarte in toate directiile. Are o atmosfera de visare, fotografia e exceptionala, mi-a placut mult vocea si dictia povestitorului. A fost interesant!
Documentarul da ,,explicatii" destul de bune despre felul cum trebuie privit filmul.
Filmul a produs reactii de tot felul. Probabil cel mai frustrant este daca incerci sa deslusesti o ,,actiune" sau eventual niste simboluri. E ca si cind ai refuza sa folosesti un Smart Mobil pentru ca nu vezi sa aibe butoane.
Hitchkock spune intr-un interviu despre Nord prin Nord-vest ca el este multumit daca prin mijloace de expresie specifice filmului reuseste sa provoace niste simtiri afective spectatorului.
Marienbad isi merita un locul prin unicitatea lui. Trebuie abordat prin vizionari succesive si savurat ceece ofera el, fara a pretinde ceeace nu ofera.
Adica ofera o imagine splendida, niste caractere interesante, un stil estic rafinat al interioarelor, exterioarelor si personajelor, in special cei trei.
Poate fi ca o cutie de rezonanta a propriilor trairi.
Poate fi privit ca o poezie in vers alb, un dans fara muzica si ritm. Cred ca e suficient ceeace ofera. O intepretare - verosimila - discutata este ca ar fi or reluare a mitului lui Orfeu si Euridice.
Cei care cauta ,,actiune - Plot" o pot gasi in alte mii de filme, printre care unele foarte bune.
O intrebare. Stie cineva in ce ani a rulat in România?