L-am vazut demult.
Era mai exotic, o lume mai putin cunoscuta noua europenilor.
Actori de neegalat, arta.
GeorgiaNNN
pe 04 Aprilie 2021 15:16
Aaaaaa era sa uit, este inspirat din fapte reale, foarte important
jonny17
pe 26 Noiembrie 2019 23:02
Fascinant acest film, ce spectacol de lumini si umbre. Acum inteleg de ce Steven Spielberg a fost atat de impresionat de acest film pe cand era adolescent incat i-a hotarat soarta.Totusi ce nu am inteles pe deplin e evolutia acestui personaj Lawrence care e un fel de miraj un fel de fata morgana. E evident ca acest personaj sufera o transformare dar imaginea de ansamblu imi scapa, astfel am cautat alte recenzii care sa ma lumineze. Iata comentul utilizatorului druss44121-1 de pe imdb care mi se pare a fi edificator. Traducere google.
Da, Lawrence of Arabia este amintit pentru vizionări în deșert și scene de luptă intinse. Cinematografia este de neuitat, amploarea fiind vastă. În multe privințe, el definește „epic”, dar în centrul din Lawrence al Arabiei se află o persoană istorică reală care a fost și un erou demn de tragediile grecești clasice: un om ale cărui virtuți sunt căderea sa. Mulți oameni par să rateze acest lucru și, de multe ori, cred că fanii filmului chiar pierd foarte mult . Fiecare aspect al filmului, de la structura narativă la înscenarea filmărilor, se învârte în jurul explorării nu doar a ceea ce T.E. Lawrence a făcut, dar de ce a făcut-o și ce l-a costat.
Deșertul este o imagine recurentă, dar nu este pur și simplu un peisaj uimitor. Shot-urile zăbovește în gol și sugerează o pânză goală pe care Lawrence poate picta orice dorește. Profund înstrăinat de familia și cultura de acasă, Lawrence își trage hainele și personajul bărbatului pe care l-ar fi putut, dacă s-ar fi născut arab. Cu cât atinge mai mult insecuritățile sale, cu atât ambițiile sale trebuie să fie mai îndepărtate. El cucerește deșertul, iar deșertul îl cucerește, cerând plata pentru fiecare triumf personal.
Deșertul și vizualurile din Lawrence of Arabia funcționează în raport cu narațiunea, personajele și temele într-un mod care ar fi imposibil fără filmul de 70 mm, fără fotografiile lungi și persistente care fac din deșertul însuși un personaj. Deșertul se schimbă și se schimbă, strălucește și ascunde, la fel de misterios și de nedeterminat ca însuși Lawrence. Spectacolul lui Peter O'Toole este asemănător mirajului, emoțiile pâlpâind și dispărând. Așa cum unele fotografii zăboveau pe un deșert vast și gol, altele rămân pe fața lui, înghețate într-un moment de conflict intern.
Regizorul David Lean taie împreună fotografii cu unghi larg pentru a reflecta natura dublă a filmului său ca un vast portret epic și intim, ca atunci când Lawrence călătorește prin căldura cuptorului din deșert pentru a salva un om pierdut. Luați în considerare secvența. O pată în depărtare; Ochii lui Lawrence, luminați în ușurare și revendicare; omul, care se aștepta să moară, ridicându-se aproape literal din morți; se îndreaptă unul spre celălalt, două pete devenind una; și în sfârșit: petele impersonale devin din nou ființe umane.
Scenariul lui Robert Bolt este structurat elegant pentru a arăta că deșertul are un preț personal pentru fiecare triumf public și că identitatea interioară și exterioară a lui Lawrence sunt în conflict constant. Lawrence surprinde un port maritim turcesc traversând deșertul Nefud, dar acest succes i-a impus să-l execute pe omul a cărui viață tocmai l-a salvat din deșert. Întorcându-se la Cairo pentru a-și anunța triumful militar, el urmărește neputincios un tânăr prieten înecat în Quicksand. Îndurerat și uluit, Lawrence se apropie de canalul Suez și este văzut de un motociclist britanic. Pentru acest bărbat, Lawrence este o picătură la orizont, iar când sună: „Tu cine ești?” știm că aceasta este chiar întrebarea pe care și-o pune Lawrence. Cu cât Lawrence realizează mai mult, cu atât un străin devine mai mult pentru sine - o specie necunoscută în deșert.
În cele din urmă, Lawrence trebuie să intre din deșert și să se alăture propriei sale clase de rasă și clasă. De această dată, Bolt ascunde tema identității într-un mod care nu poate fi observat decât atunci când filmul este văzut de mai multe ori. La sfârșitul războiului și al filmului, un ofițer britanic strigă insulte rasiste și pălmuiește Lawrence pe pământ pentru că este îmbrăcat în haine arabe. Câteva zile mai târziu, când Lawrence poartă o uniformă britanică, același ofițer este mândru să strângă mâna lui Lawrence.
Tot mai târziu, dar văzut la deschiderea filmului, la înmormântarea lui Lawrence, acest ofițer foarte britanic își mărturisește marele respect față de Lawrence și își înfrânge un reporter, care într-adevăr a petrecut timp cu Lawrence, pentru că a îndrăznit să fie cinic în privința lui. Iar tema identității vine în cerc complet. Oricât Lawrence a luptat pentru idealurile pe care propriul popor nu le-a înțeles și împotriva conflictelor personale pe care puțini l-ar vedea, Lawrence of Arabia rămâne un film cu multe secrete, oferind ceva nou de descoperit la fiecare vizionare. Natura dublă a lui Lawrence din Arabia, ca epică și ca explorare personală a minții, este cea care o ridică la un nivel de poezie făcută din imagini și vise.
Ironic că filmul este ca eroul său: deseori sărbătorit, dar rareori înțeles.
balta67verde
pe 10 Noiembrie 2016 18:47
Unul din filmele monumentale care insenineaza viata oricarui cinefil. Pe atunci se dadeau premii Oscar pe merit, si nu dupa criterii politice.
Leo.Tony.Virgil
pe 21 Aprilie 2016 18:31
O distributie de exceptie din care au facut parte : Peter O'Toole, Omar Sharif, Anthony Quinn, Alec Guinnes, Anthony Quayle, Jose Ferrer, Jack Hawkins si altii, este sectiunea cea mai elogiata dintr-un film deasemeni de exceptie. Cateva din cele mai grele nume ale cinematografiei, recunoscute si in intraga lume, si-au coroborat eforturile aici, cu mult suflet, talent si intreaga capacitate fizica si spirituala, pentru a realiza o asemenea pelicula cum este Lawrence Of Arabia in anul 1962. Din pacate, nici unul din actorii mai sus citati nu mai este in viata. Ultimul ne-a parasit Omar Sharif in 2015, dupa ce, in 2013 ne parasise si Peter O'Toole. Alaturi de distributie si regie bineanteles care, dupa umila mea parere au dus tot greul acestui film, nu pot crede ca celelalte sectiuni n-ar merita si ele aprecierile noastre. Scenariul, coloana sonora, muzica, imaginea, decoruri, costume, scenografia, toate acestea si-au adus un aport deosebit. Intreaga munca a tuturor acestor oameni minunati a fost apreciata la justa ei valoare si rasplatita din plin. Dovada consta in cele 7 Premii Oscar, alte 23 de premii si 14 nominalizari obtinute pana in prezent. Nota 10 pe care i-a dau eu aici fiindca atata pot face, este doar ceva modic sau simbolic.
Stephen2D
pe 13 Februarie 2016 23:29
andystarx
pe 27 Noiembrie 2015 19:07
Fara discutie ca la acea vreme,filmul asta era o capodopera,dovada si cate premii a luat si ca este in top 250 ! Pe mine unul,nu m-a dat pe spate,dar apreciez munca tuturor celor care au contribuit la realizarea sa ,si jocul lui PEter O TOole,un mare actor !
estera12
pe 16 August 2014 06:44
un film pe care il revad cu placere Peter O'Thoole a realizat un rol memorabil.
iulian94
pe 04 Iulie 2014 18:30
Filmul e capodopera a cinematografiei mondiale. Actorii sunt magistrali.
Este printre cele mai bune filme care s-au facut.
cezarika21
pe 28 Mai 2014 10:02
Considerat adeseori a fi doar un aventurier şi un agent secret britanic care trebuia să ţină legătura între Armata Britanică şi triburile arabe, colonelul T. E. Lawrence (1888-1935) a fost mult mai mult de-atât: el este cel care a reuşit să organizeze armatele arabe şi să-i aducă alături pe mai mulţi şefi de triburi beduine, cristalizându-le conştiinţa etnică de arabi. Se poate spune că Lawrence este geniul politic ce a stat la baza formării primelor state arabe după Primul Război Mondial, contribuind în mod decisiv la unificarea triburilor de beduini.
Dincolo de latura aventuroasă a activităţii lui Lawrence, acest film se axează şi pe lupta politică a arabilor pentru eliberarea de sub dominaţia turcă, conturând o imagine a unei epoci tulburi în care au fost fondate mai multe state arabe (Liban, Siria, Iordania, Irak sau Arabia Saudită), despărţite nu de limbă sau de religie, ci de pretenţiile şeicilor arabi la întâietate pe un anumit teritoriu. Unul dintre cele mai bine realizate filme epice, "Lawrence of Arabia" impresionează prin scenariul inteligent, interpretările excepţionale - îndeosebi cele ale lui Peter O'Toole (în cel mai bun rol al carierei sale), Omar Sharif şi Anthony Quinn -, reprezentarea picturală a unui deşert nesfârşit, dar plin de frumuseţe, într-o serie de cadre de o plasticitate artistică emoţionantă, muzica sublimă a lui Maurice Jarre şi prin regia inspirată a britanicului David Lean.
Filmul este foarte lung (iar versiunea difuzată de obicei este una scurtată), dar putea fi extins cu lejeritate. Nu există cadre inutile, fiecare îşi are rostul său, nu există momente de lâncezeală. Sunt prezentate lupta dramatică cu deşertul, conflictele între triburile arabe şi atitudinea diplomatică a britanicilor care îi ajută pe arabi doar atât cât să nu devină un pericol pentru ei şi se încearcă înţelegerea adevăratei motivaţii a lui Lawrence de a se implica într-o luptă care nu era a lui. Filmul nu face lumină în această privinţă, nu se poate afirma cu certitudine că setea de aventură, grandomania sau dorinţa de a repara o nedreptate istorică făcută arabilor ar fi factorul motivator al acţiunilor ofiţerului britanic. Ceea ce se poate spune cu precizie este că personajul Lawrence a intrat în istorie, fiind considerat un erou.
Recunoscându-i-se valoarea, filmul "Lawrence of Arabia" a fost selectat de Biblioteca Congresului American în anul 1991 pentru păstrare în Registrul Naţional de Film, fiind considerat „semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic”.
lili22
pe 28 Mai 2014 09:41
Este printre cele mai bune create pentru un film , distributia e coplesitoare.Cel putin ma pot lauda ca am fost in Wadi Rum, locul unde a trecut si Lawrence of Arabia.
nick-azh
pe 23 Aprilie 2014 00:20
Peter O'Toole in rolul vietii sale...Impreuna cu 3 grei ai cinematografiei:Alec Guiness,Anthony Quinn si Omar Sharif.O coloana sonora impecabila si peisajele din desert sunt extraordinare...Revelatia anilor' 60...Printre cele mai bune filme facute vreodata...NOTA 10+.
nykyfylm
pe 23 Ianuarie 2014 17:07
un film lung si plictisitor,care are totusi cateva momente bune
Iulidesprefilme
pe 25 Iunie 2013 17:40
Epicul este de mari dimensiuni, imaginile deşertului impresionante, experienţa eroului marcată de reuşite şi dezamăgiri, un Peter O'Toole învingător ca actor.
danpc1234
pe 01 Ianuarie 2013 00:30
cat costa de unde il iau dar filmele cum sa furi un milion si noaptea generalilor le aveti cat costa?
CRISTIAN_FLORIN
pe 27 Octombrie 2012 21:12
Un film extraordinar de interesant si impresionant prin prisma temei si a perioadei istorice abordate si a desfasurarii evenimentelor. Cei care au vizionat filmul original au observat ca el se prezinta ca un adevarat spectacol in doua serii continand Uvertura, Entr' Acte si Exit Music in final. Daca tot am facut referire la muzica acestui film, este de remarcat si imi exprim totodata si marea satisfactie ca si aceasta a fost premiata cu Oscar si alte cateva nominalizari in modul cel mai justificat. Pe de alta parte toate cele 7 Premii Oscar, 12 nominalizari , toate celelalte premii si distinctii sunt pe deplin justificate si ne spun totul despre valoarea incontestabila a acestui film. Un loc aparte in aprecierile publicului l-a meritat si distributia de exceptie in care s-au facut remarcati mai ales Peter O'Toole, Omar Sharif si Anthony Quinn. In concluzie Lawrence Of Arabia merita revazut, avut in colectie si nota maxima.
SilverKnight
pe 01 Septembrie 2012 22:34
Peter O`Toole a jucat impecabil insa filmul a fost intr-adevar cam lung si pe alocuri plictisitor. Are totusi un 9 de la mine^
cosmin_kedii
pe 09 Martie 2012 23:00
Performanţa O'Toole este fenomenala, reusind sa fie atat de mare si nuantata in acelasi timp.Scorul de Maurice Jarre este unul dintre cele mai mari ,nu doar susţine dramă, dar spune povestea.Scenariu de Robert Bolt si Michael Wilson, este genial şi de maiestrie structurat, plin de spirit şi pasiune
Mihai2508
pe 02 Decembrie 2011 23:55
Un film foarte bun, care desi este vechi acest lucru nu il afecteaza. Decorurile din film sunt bine realizate, iar jocul actorilor este foarte bun. Singurul lucru negativ este faptul ca dureaza prea mult, este adevarat ca in anumite momente se transmite tensiunea din film pur si simplu prin trecerea timpului, insa se putea renunta la cateva faze pentru a-l face mai scurt. Oricum, este un film care a trecut testul timpului.
ciprian34
pe 30 Octombrie 2011 12:46
remarcabil acest film care are de toate:decor fantastic,personaje minunate,dramatism,si actori de legenda
kakapo
pe 29 Octombrie 2011 08:57
...cuvintele-s de prisos...urmareste-l si te vei convinge singur...
margott
pe 10 Iulie 2011 12:51
Filmul e prea lung si poate nu atat de interesant, nu cred ca sunt multi cei care stiu cine a fost T.E. Lawrence. In schimb, sunt remarcabile recitalurile actoricesti ale celor 3 mari actori : Peter O'Toole, Anthony Quinn si Omar Sharif.
BaetuAndrei
pe 20 Februarie 2011 17:09
in sinopsis apare o greseală: T.E. Lawrence a murit in data de 19.mai.1935, nu in 1947, a murit la 47 de ani!!
ciobotaru
pe 21 Ianuarie 2011 21:22
Un film foarte bun pe care nu l-a afectat cu nimic trecerea anilor.
Sergiu.Lobont
pe 24 Decembrie 2010 03:42
Un film remarcabil din punctul meu de vedere pana in momentul in care toata desfasurarea de forte s-a transformat intr-o aventura psihanalitica a personajului principal. Din acel moment filmul devine ambiguu iar 5 persoane inteleg 5 chestii diferite... sa fie setea de sange a lui Lawrence, sa fie obsesia puterii, sa fie un inceput al nebuniei, sa fie dragostea fata de desertul arab un interes personal sau decaderea ambitiei? Asta mergand mai departe de faptul ca filmul este intr-adevar o capodopera.
spriamarierose18
pe 30 Iulie 2010 14:36
Cu adevarat un film mare, cum putine s-au facut. Peter O'Ttoole a fost magnific, si-a aratat din plin talentul, intr-un rol de neuitat !!!
ionutt-
pe 10 Iulie 2010 21:44
Filmul are un farmec aparte ,atmosfera cum doar in Il buono, il brutto, il cattivo imi amintesc sa mai fi vazut , probabil si din cauza realizarii ambelor filme cam in aceeasi perioada. Ce pot sa zic mai mult decat ca m`a incantat :)
Yufeng
pe 29 Noiembrie 2009 14:22
Un film clasic, o adevărată capodoperă! Peter O Toole își arată clasa în acest magnifc film.
Wonka
pe 14 August 2009 21:02
O capodopera ... printre putinele care s' au facut .
Era mai exotic, o lume mai putin cunoscuta noua europenilor.
Actori de neegalat, arta.
Da, Lawrence of Arabia este amintit pentru vizionări în deșert și scene de luptă intinse. Cinematografia este de neuitat, amploarea fiind vastă. În multe privințe, el definește „epic”, dar în centrul din Lawrence al Arabiei se află o persoană istorică reală care a fost și un erou demn de tragediile grecești clasice: un om ale cărui virtuți sunt căderea sa. Mulți oameni par să rateze acest lucru și, de multe ori, cred că fanii filmului chiar pierd foarte mult . Fiecare aspect al filmului, de la structura narativă la înscenarea filmărilor, se învârte în jurul explorării nu doar a ceea ce T.E. Lawrence a făcut, dar de ce a făcut-o și ce l-a costat.
Deșertul este o imagine recurentă, dar nu este pur și simplu un peisaj uimitor. Shot-urile zăbovește în gol și sugerează o pânză goală pe care Lawrence poate picta orice dorește. Profund înstrăinat de familia și cultura de acasă, Lawrence își trage hainele și personajul bărbatului pe care l-ar fi putut, dacă s-ar fi născut arab. Cu cât atinge mai mult insecuritățile sale, cu atât ambițiile sale trebuie să fie mai îndepărtate. El cucerește deșertul, iar deșertul îl cucerește, cerând plata pentru fiecare triumf personal.
Deșertul și vizualurile din Lawrence of Arabia funcționează în raport cu narațiunea, personajele și temele într-un mod care ar fi imposibil fără filmul de 70 mm, fără fotografiile lungi și persistente care fac din deșertul însuși un personaj. Deșertul se schimbă și se schimbă, strălucește și ascunde, la fel de misterios și de nedeterminat ca însuși Lawrence. Spectacolul lui Peter O'Toole este asemănător mirajului, emoțiile pâlpâind și dispărând. Așa cum unele fotografii zăboveau pe un deșert vast și gol, altele rămân pe fața lui, înghețate într-un moment de conflict intern.
Regizorul David Lean taie împreună fotografii cu unghi larg pentru a reflecta natura dublă a filmului său ca un vast portret epic și intim, ca atunci când Lawrence călătorește prin căldura cuptorului din deșert pentru a salva un om pierdut. Luați în considerare secvența. O pată în depărtare; Ochii lui Lawrence, luminați în ușurare și revendicare; omul, care se aștepta să moară, ridicându-se aproape literal din morți; se îndreaptă unul spre celălalt, două pete devenind una; și în sfârșit: petele impersonale devin din nou ființe umane.
Scenariul lui Robert Bolt este structurat elegant pentru a arăta că deșertul are un preț personal pentru fiecare triumf public și că identitatea interioară și exterioară a lui Lawrence sunt în conflict constant. Lawrence surprinde un port maritim turcesc traversând deșertul Nefud, dar acest succes i-a impus să-l execute pe omul a cărui viață tocmai l-a salvat din deșert. Întorcându-se la Cairo pentru a-și anunța triumful militar, el urmărește neputincios un tânăr prieten înecat în Quicksand. Îndurerat și uluit, Lawrence se apropie de canalul Suez și este văzut de un motociclist britanic. Pentru acest bărbat, Lawrence este o picătură la orizont, iar când sună: „Tu cine ești?” știm că aceasta este chiar întrebarea pe care și-o pune Lawrence. Cu cât Lawrence realizează mai mult, cu atât un străin devine mai mult pentru sine - o specie necunoscută în deșert.
În cele din urmă, Lawrence trebuie să intre din deșert și să se alăture propriei sale clase de rasă și clasă. De această dată, Bolt ascunde tema identității într-un mod care nu poate fi observat decât atunci când filmul este văzut de mai multe ori. La sfârșitul războiului și al filmului, un ofițer britanic strigă insulte rasiste și pălmuiește Lawrence pe pământ pentru că este îmbrăcat în haine arabe. Câteva zile mai târziu, când Lawrence poartă o uniformă britanică, același ofițer este mândru să strângă mâna lui Lawrence.
Tot mai târziu, dar văzut la deschiderea filmului, la înmormântarea lui Lawrence, acest ofițer foarte britanic își mărturisește marele respect față de Lawrence și își înfrânge un reporter, care într-adevăr a petrecut timp cu Lawrence, pentru că a îndrăznit să fie cinic în privința lui. Iar tema identității vine în cerc complet. Oricât Lawrence a luptat pentru idealurile pe care propriul popor nu le-a înțeles și împotriva conflictelor personale pe care puțini l-ar vedea, Lawrence of Arabia rămâne un film cu multe secrete, oferind ceva nou de descoperit la fiecare vizionare. Natura dublă a lui Lawrence din Arabia, ca epică și ca explorare personală a minții, este cea care o ridică la un nivel de poezie făcută din imagini și vise.
Ironic că filmul este ca eroul său: deseori sărbătorit, dar rareori înțeles.
Este printre cele mai bune filme care s-au facut.
Dincolo de latura aventuroasă a activităţii lui Lawrence, acest film se axează şi pe lupta politică a arabilor pentru eliberarea de sub dominaţia turcă, conturând o imagine a unei epoci tulburi în care au fost fondate mai multe state arabe (Liban, Siria, Iordania, Irak sau Arabia Saudită), despărţite nu de limbă sau de religie, ci de pretenţiile şeicilor arabi la întâietate pe un anumit teritoriu. Unul dintre cele mai bine realizate filme epice, "Lawrence of Arabia" impresionează prin scenariul inteligent, interpretările excepţionale - îndeosebi cele ale lui Peter O'Toole (în cel mai bun rol al carierei sale), Omar Sharif şi Anthony Quinn -, reprezentarea picturală a unui deşert nesfârşit, dar plin de frumuseţe, într-o serie de cadre de o plasticitate artistică emoţionantă, muzica sublimă a lui Maurice Jarre şi prin regia inspirată a britanicului David Lean.
Filmul este foarte lung (iar versiunea difuzată de obicei este una scurtată), dar putea fi extins cu lejeritate. Nu există cadre inutile, fiecare îşi are rostul său, nu există momente de lâncezeală. Sunt prezentate lupta dramatică cu deşertul, conflictele între triburile arabe şi atitudinea diplomatică a britanicilor care îi ajută pe arabi doar atât cât să nu devină un pericol pentru ei şi se încearcă înţelegerea adevăratei motivaţii a lui Lawrence de a se implica într-o luptă care nu era a lui. Filmul nu face lumină în această privinţă, nu se poate afirma cu certitudine că setea de aventură, grandomania sau dorinţa de a repara o nedreptate istorică făcută arabilor ar fi factorul motivator al acţiunilor ofiţerului britanic. Ceea ce se poate spune cu precizie este că personajul Lawrence a intrat în istorie, fiind considerat un erou.
Recunoscându-i-se valoarea, filmul "Lawrence of Arabia" a fost selectat de Biblioteca Congresului American în anul 1991 pentru păstrare în Registrul Naţional de Film, fiind considerat „semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic”.