Părerea criticului
Regizorul filmului castigator de Oscar The Artist spune povestea de dragoste dinre Jean-Luc Godard și Anne Wiazemsky, cu aproape 20 de ani mai tânără.
Am remarcat cât de pregnantă e viziunea feminină asupra lui Godard. Iată așadar un bărbat regizor (Michel Hazanavicius) care se impregnează de viziunea autoarei cărții Anne Wiazemsky (jucată de Stacy Martin) și un Godard (jucat de Louis Garrel) în mintea căruia nu s-a intrat cu adevărat. Un Godard care rămâne incomprehensibil. Un Godard doar al lozincilor - „Ne vom iubi mai târziu, acum e revoluție”. Excelent Louis Garrel în rolul lui Godard.
De la prima scenă, pe platoul filmului „La Chinoise”,acceptăm că Louis Garrel este Godard. „Redoubtable” începe un pic ca „The Artist”: regizorul stabileste regulile jocului. La început, imaginea lui Godard, cu vocea lui Wiazemsky. Apoi, imaginea Annei, cu vocea lui Godard. Și numai la a treia scenă, la restaurant, se reunesc, iar vocile și trupurile lor sunt reunite. Întruparea completă a lui Godard are loc după ce l-am văzut, după ce Ana a vorbit despre el și după ce am auzit vocea lui. Apoi, după trei sau patru minute de film, înțelegem că va fi spusă o poveste de dragoste, cu personaje reale. Filmul este, așadar, o poveste de dragoste mai mult decât un biopic.
Dar nu este doar o poveste despre sex sau dorință. Distrugerea cuplului Godard/Wiazemsky rezultă dintr-o căutare profund sinceră a unui om – profund înrădăcinat în epoca sa – a adevărului politic și artistic, combinat cu un fel de patologie autodistructivă. În căutarea idealurilor și a iubirii revoluției, Godard va distruge tot ce-l înconjoară: idolii, trecutul, munca, prietenii săi, dar și relația lui, chiar și numele lui, și va sfârşi prin a se autodistruge. Și Anne va fi martorul spiralei lui descendente, îl va iubi cât poate de mult, dar nu va putea să-l urmeze și va fi neputincioasă în faţa propriei lui porniri autodistructive.
Am remarcat cât de pregnantă e viziunea feminină asupra lui Godard. Iată așadar un bărbat regizor (Michel Hazanavicius) care se impregnează de viziunea autoarei cărții Anne Wiazemsky (jucată de Stacy Martin) și un Godard (jucat de Louis Garrel) în mintea căruia nu s-a intrat cu adevărat. Un Godard care rămâne incomprehensibil. Un Godard doar al lozincilor - „Ne vom iubi mai târziu, acum e revoluție”. Excelent Louis Garrel în rolul lui Godard.
De la prima scenă, pe platoul filmului „La Chinoise”,acceptăm că Louis Garrel este Godard. „Redoubtable” începe un pic ca „The Artist”: regizorul stabileste regulile jocului. La început, imaginea lui Godard, cu vocea lui Wiazemsky. Apoi, imaginea Annei, cu vocea lui Godard. Și numai la a treia scenă, la restaurant, se reunesc, iar vocile și trupurile lor sunt reunite. Întruparea completă a lui Godard are loc după ce l-am văzut, după ce Ana a vorbit despre el și după ce am auzit vocea lui. Apoi, după trei sau patru minute de film, înțelegem că va fi spusă o poveste de dragoste, cu personaje reale. Filmul este, așadar, o poveste de dragoste mai mult decât un biopic.
Dar nu este doar o poveste despre sex sau dorință. Distrugerea cuplului Godard/Wiazemsky rezultă dintr-o căutare profund sinceră a unui om – profund înrădăcinat în epoca sa – a adevărului politic și artistic, combinat cu un fel de patologie autodistructivă. În căutarea idealurilor și a iubirii revoluției, Godard va distruge tot ce-l înconjoară: idolii, trecutul, munca, prietenii săi, dar și relația lui, chiar și numele lui, și va sfârşi prin a se autodistruge. Și Anne va fi martorul spiralei lui descendente, îl va iubi cât poate de mult, dar nu va putea să-l urmeze și va fi neputincioasă în faţa propriei lui porniri autodistructive.