Film documentar realizat de C.F.R. (Caile Ferate Romane) despre constructia liniei de cale ferata dintre localitatile Ilva Mica si Vatra Dornei, linie care a realizat prima legatura intre Bucovina si Transilvaniei. La acea dată transporturile feroviare bucovinene de călători și marfă spre Transilvania se făceau pe ruta ocolitoare Suceava - Adjud- Ciceu - Războieni.
Linia a fost inaugurata in 1938, facand legatura Cluj - Vatra Dornei. Filmul cuprindea secvente animate cu desene ale solutiilor tehnice.
Filmul a fost realizat in 1939 si a fost prezentat la Congresul inginerilor C.F.R. din februarie 1940.
Construcția acestei linii a fost pusă permanent printre preocupările autorităților austro-ungare. În acest sens s-au făcut numeroase proiecte și studii economice, dar din cauza traseului destul de dificil ce presupunea mari cheltuieli de execuție, au fost amânate permanent. Statul român, folosind planurile austro-ungare din 1898 a avut mai multe încercări nereușite de continuare a lucrărilor cu diferite antreprize particulare de construcții (1919 - 1924). Lucrările de construcție au început în 1924, dar au fost întrerupte în 1929, fiind reluate între anii 1934 - 1938 (printr-un efort de voință al Direcției Generale CFR și al Armatei Române).În acest sens la 17 iunie 1937 guvernul a adoptat un decret pentru accelerarea lucrărilor, iar Consiliul Dirigent Român din Transilvania a înființat o Direcție de Edificare cu sediulla Bistrița, însărcinată cu realizarea liniei Ilva Mică - Vatra Dornei. În perioada din 1919 și până în 1938, activitatea lucrărilor se intensifică, astfel că la 26 octombrie 1936 se dau în circulație primii 25 de km de la Ilva Mică la Ilva Mare.
Traseul căii ferate este greu, se urcă de la altitudinea de 849 de metri din Vatra Dornei la 874 de metri în stația Grădinița, apoi coboară până la Ilva Mică la 393 de metri. Între stația Grădinița și Poiana Ilvei, trenul trece prin 9 tunele ce au o distanță însumată de 2.384 metri (cel mai lung fiind Tunelul 7 Larion – 856 de metri), trece peste 12 viaducte (din care 7 viaducte de coastă) și o mulțime de poduri (191 poduri și podețe cu o lungime totală de 1510 m, 11 poduri mari și 22 poduri mici, peste 60 de podețe dalate de 1-2 metri deschidere și șapte podețe mari, cu deschiderea de 3-5 metri). La 18 decembrie 1938 linia Ilva Mică - Vatra Dornei a fost inaugurată și dată în exploatare. La acest proiect au muncit peste 20.000 de oameni: civili, ofițeri, elevi din școlile de ofițeri de geniu, militari din trupele de geniu, ingineri constructori, maiștri și meseriași pricepuți. La deschiderea oficială a liniei Ilva Mică - Vatra Dornei pe 18 decembrie 1938 a sosit un tren special de la București, iar panglica inaugurală a fost tăiată în stația Lunca Ilvei. Au fost prezenți membri ai guvernului - ministrul Căilor ferate, ministrul Afacerilor externe, ministrul Sănătății și ocrotirilor sociale, personalități din Administrația Căilor Ferate Române, a constructorilor și foarte mulți localnici, care lucraseră la construcția liniei. În timpul celui de-al Doilea Război Mondial au fost distruse prin dinamitare viaductele în timpul retragerii germane, dar cu eforturi susținute linia a fost redată în circulație la 2 noiembrie 1947.
De la acea dată transporturile feroviare bucovinene de călători și marfă spre Transilvania nu se mai făceau pe rută ocolitoare Suceava - Adjud- Ciceu - Războieni, fără să înregistreze costuri suplimentare.