Părerea criticului
Al doilea lungmetraj al regizoarei britanice Rose Glass are premiera vineri în România și este un thriller de neratat vara aceasta.
2024 pare să fie un an cu adevărat extraordinar pentru cinefili, iar Love Lies Bleeding continuă acest trend pozitiv început de Dune: Part Two, La Chimera și Challengers. Regizat de Rose Glass și co-scris de aceasta împreună cu Weronika Tofilska, Love Lies Bleeding este un thriller neo-noir cu elemente de comedie neagră și romance, produs de A24 Films, casa de producție și de distribuție specializată în producții independente și ambițioase, ce și-a creat reputația că iese din tipare și lasă impresii puternice spectatorilor mult după genericul de final (Midsommar, Past Lives, The Zone of Interest, Moonlight).
Cu toate că poartă numele unei specii de flori (moțul curcanului în română), titlul acestui thriller polițist este mai mult decât potrivit, surprinzând esențialul peliculei: Dragoste, minciuni și sânge. Lou (Kristen Stewart), o tânără administratoare a unei săli de fitness dintr-un orășel din New Mexico, se îndrăgostește de Jackie (Katy O'Brian), o femeie bodybuilder ce se antrenează din greu și se află în drum spre o competiție importantă din Las Vegas la finalul anilor 1980. Retrasă și mai degrabă fără un scop anume, Lou este atrasă rapid de ambițioasa și puternica Jackie, dar relația lor de iubire interferează cu rețeaua criminală din familia lui Lou.
Un film cu tematică LGBTQ care se dezvăluie spectatorilor ca un caleidoscop plin de intrigi și răsturnări de situație captivante, Love Lies Bleeding reprezintă o bijuterie a genului thriller, îmbinând elementele de suspans, mister și acțiune cu viziuni psihedelice, imagini suprarealiste și o relație electrică de iubire între două tinere neconvenționale.
Depărtându-se de mult timp de rolurile de vampiri care au consacrat-o, Kristen Stewart pare făcută pentru rolul lui Lou, cu atitudinea sa de je m'en fiche, interpretând o tânără inițial pierdută, fără direcție, care iese din rutina plictisitoare de zi cu zi atunci când o întâlnește pe Jackie. Lou, însă, devine curând eroina poveștii și își demonstrează inteligența și abilitățile de a gândi rapid atunci când se trezește în situații neobișnuite, unele chiar de viață și de moarte. Katy O'Brian se remarcă de asemenea prin rolul lui Jackie, actrița fiind mai întâi o artistă marțială calificată și o fostă concurentă de culturism. Aceasta este convingătoare într-un rol deloc ușor (oscilează între forță pură și fragilitate, ca mai apoi să crească în masă musculară cu ajutorul steroizilor) și pare că nimic nu o poate opri din a-și atinge visul de a participa la competiția din Las Vegas și de a ieși pe primul loc. La toate acestea se adaugă și actorul Ed Harris, ce interpretează un rol fabulos și înfiorător drept tatăl criminal - iubitor de gândaci - al lui Lou (care amintește mai mult sau mai puțin de personajul său din serialul HBO Westworld) și care deține poligonul de tragere la care se angajează Jackie, dar și Dave Franco, cumnatul mult prea violent și alcoolic al lui Lou.
Având premiera mondială la Festivalul de Film de la Sundance pe 20 ianuarie, Love Lies Bleeding a cucerit instant majoritatea criticilor de film, iar Kristen Stewart a declarat la sesiunea de întrebări și răspunsuri de după premiera de la Berlinale din februarie că regizoarea Rose Glass "chiar a făcut tot ce și-a dorit cu acest film". Într-adevăr, după lungmetrajul său de debut - body horror și thriller psihologic - Saint Maud (cu care a surprins criticii printr-o viziune cu totul originală și curajoasă), Glass a conceput un film cu totul aparte, extrem de stilizat, care funcționează ca o poveste de iubire, amenințată de apariția scheletelor din dulapul înfiorător al familiei sale, ce se dezvăluie treptat. Cadrele expresioniste, luminate cu un roșu aprins, ce relevă anumite personaje care se uită fix în cameră cu pistolul în mână contribuie la creșterea tensiunii, alertând publicul că pericolul se apropie încet, dar sigur.
Odată ce toate rotițele filmului sunt puse în mișcare, începe o cursă captivantă de-a șoarecele și pisica ce conduce către un punct culminant de-a dreptul grandios. Stewart nu glumea că regizoarea britanică chiar și-a permis să facă tot ce a vrut cu acest film, iar finalul este cea mai bună dovadă că a ales să meargă dincolo de orice convenție, ceea ce probabil va polariza publicul: unii vor fi total împotrivă și vor critica decizia regizoarei, pe când alții se vor bucura că aceasta duce ce a început până la capăt.
În orice caz, pentru fanii thriller și spectatorii care vor să evadeze din monotonie, Love Lies Bleeding este filmul perfect de văzut vara aceasta. Atmosfera finalului anilor '80, orășelul izolat din New Mexico, narațiunea încâlcită, rolurile impresionante ale lui Kristen Stewart, Katy O'Brian și Ed Harris, dar și viziunea absolut originală a lui Rose Glass - toate acestea contribuie la crearea unui divertisment pur timp de o oră și 44 de minute, care parcă trec pe nerăsuflate. Într-o industrie care în mare parte reciclează în continuu proprietate intelectuală, Love Lies Bleeding este dovada că încă mai există povești palpitante, ieșite din comun, care merită văzute la cinema.
2024 pare să fie un an cu adevărat extraordinar pentru cinefili, iar Love Lies Bleeding continuă acest trend pozitiv început de Dune: Part Two, La Chimera și Challengers. Regizat de Rose Glass și co-scris de aceasta împreună cu Weronika Tofilska, Love Lies Bleeding este un thriller neo-noir cu elemente de comedie neagră și romance, produs de A24 Films, casa de producție și de distribuție specializată în producții independente și ambițioase, ce și-a creat reputația că iese din tipare și lasă impresii puternice spectatorilor mult după genericul de final (Midsommar, Past Lives, The Zone of Interest, Moonlight).
Cu toate că poartă numele unei specii de flori (moțul curcanului în română), titlul acestui thriller polițist este mai mult decât potrivit, surprinzând esențialul peliculei: Dragoste, minciuni și sânge. Lou (Kristen Stewart), o tânără administratoare a unei săli de fitness dintr-un orășel din New Mexico, se îndrăgostește de Jackie (Katy O'Brian), o femeie bodybuilder ce se antrenează din greu și se află în drum spre o competiție importantă din Las Vegas la finalul anilor 1980. Retrasă și mai degrabă fără un scop anume, Lou este atrasă rapid de ambițioasa și puternica Jackie, dar relația lor de iubire interferează cu rețeaua criminală din familia lui Lou.
Un film cu tematică LGBTQ care se dezvăluie spectatorilor ca un caleidoscop plin de intrigi și răsturnări de situație captivante, Love Lies Bleeding reprezintă o bijuterie a genului thriller, îmbinând elementele de suspans, mister și acțiune cu viziuni psihedelice, imagini suprarealiste și o relație electrică de iubire între două tinere neconvenționale.
Depărtându-se de mult timp de rolurile de vampiri care au consacrat-o, Kristen Stewart pare făcută pentru rolul lui Lou, cu atitudinea sa de je m'en fiche, interpretând o tânără inițial pierdută, fără direcție, care iese din rutina plictisitoare de zi cu zi atunci când o întâlnește pe Jackie. Lou, însă, devine curând eroina poveștii și își demonstrează inteligența și abilitățile de a gândi rapid atunci când se trezește în situații neobișnuite, unele chiar de viață și de moarte. Katy O'Brian se remarcă de asemenea prin rolul lui Jackie, actrița fiind mai întâi o artistă marțială calificată și o fostă concurentă de culturism. Aceasta este convingătoare într-un rol deloc ușor (oscilează între forță pură și fragilitate, ca mai apoi să crească în masă musculară cu ajutorul steroizilor) și pare că nimic nu o poate opri din a-și atinge visul de a participa la competiția din Las Vegas și de a ieși pe primul loc. La toate acestea se adaugă și actorul Ed Harris, ce interpretează un rol fabulos și înfiorător drept tatăl criminal - iubitor de gândaci - al lui Lou (care amintește mai mult sau mai puțin de personajul său din serialul HBO Westworld) și care deține poligonul de tragere la care se angajează Jackie, dar și Dave Franco, cumnatul mult prea violent și alcoolic al lui Lou.
Având premiera mondială la Festivalul de Film de la Sundance pe 20 ianuarie, Love Lies Bleeding a cucerit instant majoritatea criticilor de film, iar Kristen Stewart a declarat la sesiunea de întrebări și răspunsuri de după premiera de la Berlinale din februarie că regizoarea Rose Glass "chiar a făcut tot ce și-a dorit cu acest film". Într-adevăr, după lungmetrajul său de debut - body horror și thriller psihologic - Saint Maud (cu care a surprins criticii printr-o viziune cu totul originală și curajoasă), Glass a conceput un film cu totul aparte, extrem de stilizat, care funcționează ca o poveste de iubire, amenințată de apariția scheletelor din dulapul înfiorător al familiei sale, ce se dezvăluie treptat. Cadrele expresioniste, luminate cu un roșu aprins, ce relevă anumite personaje care se uită fix în cameră cu pistolul în mână contribuie la creșterea tensiunii, alertând publicul că pericolul se apropie încet, dar sigur.
Odată ce toate rotițele filmului sunt puse în mișcare, începe o cursă captivantă de-a șoarecele și pisica ce conduce către un punct culminant de-a dreptul grandios. Stewart nu glumea că regizoarea britanică chiar și-a permis să facă tot ce a vrut cu acest film, iar finalul este cea mai bună dovadă că a ales să meargă dincolo de orice convenție, ceea ce probabil va polariza publicul: unii vor fi total împotrivă și vor critica decizia regizoarei, pe când alții se vor bucura că aceasta duce ce a început până la capăt.
În orice caz, pentru fanii thriller și spectatorii care vor să evadeze din monotonie, Love Lies Bleeding este filmul perfect de văzut vara aceasta. Atmosfera finalului anilor '80, orășelul izolat din New Mexico, narațiunea încâlcită, rolurile impresionante ale lui Kristen Stewart, Katy O'Brian și Ed Harris, dar și viziunea absolut originală a lui Rose Glass - toate acestea contribuie la crearea unui divertisment pur timp de o oră și 44 de minute, care parcă trec pe nerăsuflate. Într-o industrie care în mare parte reciclează în continuu proprietate intelectuală, Love Lies Bleeding este dovada că încă mai există povești palpitante, ieșite din comun, care merită văzute la cinema.