Vegetarian, cred că de la lipsa de proteină animală ți s-a atrofiat creierul ☝️....Cine -să îți bag sârmă in nas ca la porc- îți cere ție evidența difuzării unor filme pe anumite posturi tv ???? Schimbă macazul....că ai luat-o rău de tot pe arătură !!!
balta67verde
pe 20 Octombrie 2016 21:58
Pistereanu e bun, dar filmul e o dezamagire. Nu mi-a placut si m-am plictisit.
Vegetarian
pe 02 Ianuarie 2015 20:53
Acest film este reluat periodic si difuzat online la Nasul tv in 2 ian 2015 .
nume
pe 19 Iunie 2014 18:22
Se ia un boschetar cu scuter; o nimfeta virgina; un garaj de lemn o intriga prost tesuta cu prostituate la mare si iese loverboy.
Claudynho
pe 31 Ianuarie 2014 20:35
Un film slabut......Are doar cateva momente bune...
Lucia_alejandra
pe 06 Decembrie 2013 17:15
Cel mai prost film vazut vreo data!!!!!!!!!Este un film de 2 lei. Doamne fereste,nu vi-l recomand!!!!!
farmacia08
pe 27 Octombrie 2013 14:56
o mare porcarie de film cu interpretari abjecte pe care le pot face si ultimii aurolaci.tine-ti copii departe de astfel de filme...
M.A.G
pe 24 Septembrie 2013 15:48
filmul este fascinant ....pt cei care au simtit iubirea macar odata in viata ,.,., personajele sunt surprinse ft delicat,,,iar devotamentul fetelor ..este ceea ce trebuie subliniat
adevarul este ca iubirea are multe forme....
MikkaelWolfganger
pe 27 Ianuarie 2013 13:13
Am cam dat-o in bara actori din "Eu cand...".Filmul a vrut sa socheze si sa impresioneze, in schimb a reusit sa ma plictisesca de moarte.Un subiect slabut, cu un joc actoricesc slab si cu...scene de sex dubioase si prost realizate.Mi s-a parut un film pentru adolescenti.
PS: filmul asta devenise un adevarat cult pentru aprox. 50% din populatia clasei mele de liceu.Fiecare se regasise cu cate un personaj...ca era proxenet sau prostituata...nu conta!Lucrul asta spune multe despre mareata educatie a tinerilor romani.
cezy98
pe 18 Ianuarie 2013 17:14
A fost un film bun, care arata exact ce se intampla cu mai toate tinerele naive din tara noastra si ca dragostera nu e asa cum pare. O lectie de viata!
Demolari6
pe 19 Decembrie 2012 04:17
Complet neatragator. O fi el inspirat dupa o tema sociala actuala insa maniera in care este expus plictiseste si deopotriva enerveaza oameni care de altfel sunt foarte calmi si toleranti.
nicolascage
pe 25 Octombrie 2012 23:06
este un film destul de slab, actorii sunt bunicei, dar povestea filmului e tare slaba
truesensation
pe 16 Octombrie 2012 15:38
Ada Condeescu si George Pistereanu sunt doi actori romani cu un potential in cariera actoriceasca foarte mare. Mi-a placut foarte mult filmul dar si conoara sonora. Un film romanesc reusit
viro1983
pe 02 Septembrie 2012 17:12
Nu e bun de nimic.
Slab foarte slab.
Nota 4 cu indulgenta.
NmpN
pe 18 August 2012 23:54
Nu am inteles nimic din filmul asta , mi se pare o porcarie. Nu tu actiune, nu tu poveste nici fundal sonor bun . Pacat....ca actori talentati avem de exemplu George si Ana sunt niste actori bun insa insa regizorii ne cam trag in jos . Ma asteptam la mai mult....pierdere de timp. Replicile personajelor sunt de-a dreptul penibile.
lili22
pe 11 August 2012 07:23
Nimic nu m-ar putea face sa-l vad a doua oara.Parca e facut de un amator.Personaje putin credibile.Adica o fata simpla de la tara , care nu a avut o viata sexuala se ofera voluntara pentru recuperarea unei datorii....
Soareee
pe 10 August 2012 14:31
primul film romanesc la care sunetul este in regula.
nu este un film prost, DAR m-am saturat de filmele romanesti care vor sa arate 'realitatea cruda' de la noi din tara. Ok, o arata, si ce....nimeni nu face nimic ca sa schimbe ceva. Strainul, daca ajunge sa vada filmul, isi face o prima impresie foarte proasta despre tara, doar dupa aceea se gandeste la film in sine, la productie, samd.
Se pot spune atatea povesti frumoase despre Romania, de ce nu le aratam si altora?
KarGo
pe 17 Iulie 2012 05:02
ideea filmului este foarte buna, dar punerea sa pe ecran este dezastruoasa. Acting foarte prost si lipsit de veridicitate, replici penibile, o regie de doi lei in ton cu moda filmelor romanesti din ultimii ani si o sonorizare execrabila. Domnul Mitulescu ar fi trebuit sa ramana la scurtmetraje, se descurca de minune. Pentru unul dintre cele mai proaste filme vazute,
dragos_dumi
pe 10 Iulie 2012 15:09
E pt ultima oara cand mai dau o sansa unui film romanesc. Nu ne mai dati sperante prin tot felul de mizerii care-s cica despre ''conditia neamului'', ''realitate'' si mai stiu eu ce. Faceti direct documentare si gata, ne scutiti de penibil. M-am saturat sa ma uit la cadre de 5 minute si zeci de minute in care nu se intampla absolut nimic. Vezi Doamne, e artist ala care a uitat camera pe rec, ca sa vezi tu cum merge un prost 1 km pe jos de ex. Artist e ala care a facut scoala si/sau a invatat ce-nseamna tehnica cinematografica si stie cum sa capteze atentia, nu ala care-mi arata ce vad in fiecare zi cand mananc, ma usurez, ma uit la televizor si aud manele din masinile de pe strada.
Hai sictir celor care sunt orbiti doar de faptul ca-i facut de romani, ca daca era facut de spanioli sau englezi ziceati ca vi se face greata. Deschideti ochii si-o sa avem si noi poate in 10-20 de ani FILME romanesti!
sidexplozia
pe 03 Iulie 2012 22:41
CEI CARE SPUN CA LE-A PLACUT PORCARIA ASTA DE FILM PROBABIL SE SIMT PROST CA SI-AU PIERDUT TIMPUL VIZIONANDU-L SI VOR SA-SI BATA JOC DE NAIVI. ESTE O PORCARIE INCREDIBILA!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
OanaG9
pe 22 Iunie 2012 11:23
La atata promovare ce i s-a facut, ma asteptam sa fie o capodopera a cinematografiei romanesti. Dar nu...a fost mult mai jos de un film bun, a fost cu mult sub asteptarile publicului.
pe 10 Iunie 2012 21:45
,, Loverboy’’, un film românesc sălbatic Lungmetrajul „Loverboy”, proiectat în secţiunea „Un Certain Regard” a prestigiosului festival, spune povestea lui Luca (George Piştereanu), un tânăr de 20 de ani, care seduce femei pentru a le pasa unei reţele de prostituţie. … Continue reading →
vannya
pe 06 Iunie 2012 17:12
A fost absolut groaznic. Pe langa faptul ca povestea a fost total lipsita de profunzime, cu un final lasat in aer. Nu stiu, dar dupa 1 ora si ceva de uitatt la nimic, ma asteptam ca macar finalul sa fie mai ok. Dialogul, ingrozitor. Nu stiu ce scenarist ar putea concepe asa dialog...absolut banal... numai propozitii de 2 cuvinte si raspunsuri da si nu. Alt lucru pe care vreau sa il adaug este ca regizorii nostri scot in evidenta cele mai urate trasaturi ale tarii. Coloana sonora... manele, filmare intr-un coclau...sincer nu inteleg ce e in capul lor cand concep filmele astea. E dezgustator sa te uiti la asa ceva. Toate filmele francezilor subliniaza frumusetea orasului si lucrurile pentru care sutn renumiti, iar la noi e exact invers. De obicei cand nu imi place un film, sau o melodie, nu comentez, dar aici chiar trebuia. Era filmul pe HBO si am fost curioasa...altfel nu m-as fi uitat la porcaria asta.
Roxanasiatattt
pe 07 Mai 2012 01:10
Deci am ciiti comentariile si eram intr-un mare dubiu si acela sa il vad sau nu ... insa l-am vazut pentru ca a fost la tv si mie mi-a placut, filmul are o morala buna, imi plac actorii si sfarsitul la care nu ma asteptam si cred ca este un pas mare pentru noi ... asa ca sa ne bucuram de el si hai sa incercam sa nu mai fim asa rai si sa mergem la cinema pentru ca nu mai asa ne vom dezvolta si noi in aceatsa ' lume ' Anyway ... dupa parerea mea ... merita vazut !!! :)
simonne_10
pe 06 Mai 2012 23:52
Am vizionat filmul acum citeva minute pe HBO. Efectul : m-am interesat de el pe net. Ok. Dar cam atit. Plus ( totusi ) gradul de informare / educare regional.
Remarc aceeasi problema a unui scenariu de calitate, ca in majoritatea productiilor romanesti. Unde ne sint scenaristii? Noi avem asa ceva in Romania? Abia pe urma am putea sa ii analizam pe acesti copii frumosi si nebuni ai "noului" val de actori.
Tot respectul pentru virsta si activitatea Dlui Besoiu, insa il vedem prea mult pentru ideea pe care doreste sa o transmita ( iar scenariul ... )
alex_il_fenomeno
pe 29 Aprilie 2012 09:36
o drama realista , un alt film tipic romanesc in care ne sunt prezentate mizeriile din aceasta tara , si unde ii impinge saracia pe oameni . cuplul central al filmului Pistereanu - Condeescu a fost ireprosabil , insa a fost umbrit de actiunea destul de scazuta , ritmul extrem de moderat al povestii care de abia curge , si aceea intr-un sens intortocheat ... pacat ca nu apare nici un film care sa rupa tiparele acestor productii romanesti ! pelicula in cauza merita urmarita , insa fara mari pretentii , intrucat nu este extrem de deosebita decat prin dramatismul puternic .
dudimicut
pe 31 Martie 2012 22:26
cred totusi ca este un filmm destul de bun- comparativ cu filmele noastre romanesti din ultima perioada ...
bulinuttza
pe 10 Martie 2012 11:38
nu inteleg de ce mai toate filmele romanesti sunt bazate pe mizeriile care se intampla la noi, si redau imaginea asta super negativa, comunista etc..despre romania. filmul e ok, reda bine aspectul abordat, doar ca e destul de plictisitor, parca ii lipseste ceva.
Madyss
pe 08 Martie 2012 23:36
Un film bun,dar se putea si mai bine. Prestatia actorilor a fost una reusita. Sunetul destul de prost. Finalul a fost tipic filmelor romanesti. In concluzie,un film bun,dar nu excelent. Nota 7.
Pantaleon
pe 24 Februarie 2012 23:50
Se stie faptul ca romanii sunt experti la facut drame. Chiar din orice. Loverboy este o drama sterila, specific romaneasca. Nu impresioneaza, nu starneste sentimente. Nici macar reactii profunde.Probabil unii vor sa-l vada pentru ca au auzit ca are 2-3 scene "tari".Ada Condeescu e o actrita bunicica, promite, dar Georgica nu stiu cum naiba de a ajuns pe acolo. In primul rand, cand vorbeste, parca mormaie, trebuie sa ai boxele la maxim sa intelegi ce balmajeste.Ceva gen Cristi Chivu. Slab.
razsax
pe 22 Februarie 2012 06:48
In afara de realismul scanariului si de actualitatea temei nu prea ai ce puncta.
Actorii nici macar nu trebuie sa se strofoace prea tare, George Pistereanu nu face o partitura mult diferita de rolul din "superproductia" "Eu cand vreau sa fluier...", iar Ada , e mult mai putin convingatoare in rolul de gasca indragostita. O surpriza placuta a fost pentru mine aparitia lui Ion Besoiuin rolul bunicului senil, povara tinerilor. El in sine o tema de actualitate.
Cu surle si tobe anumiti producatori isi anunta filmele, insa , cu greu poti ramane pe scaunul cinematografului pana la sfarsit.
puffulette
pe 21 Februarie 2012 21:50
Nu mi-a placut aproape deloc, credeam ca va fi ceva de capul lui la cata reclama i-a facut cinemagia, dar m-am inselat
AS-ANA
pe 19 Februarie 2012 01:11
ma emotionat umpic filmu,un final ciudat,ma asteptam la alceva. e frumos filmu si mai ales combinatia de muzica realitate..
gimini_boy
pe 16 Februarie 2012 11:58
Am vazut aseara, 15.02.2012, pe HBO, acest film. Mi-am facut cont pe Cinemagia special ca sa-i pot dat o singura stea. Daca si asta e film, atunci eu sunt papa Pius reincarnat. Si cu asta am spus tot.
cmona
pe 15 Februarie 2012 21:48
filmul destul de bun (fiecare cu gustul lui) dat fiind ca mereu am crezut ca aproape toate filmele romanesti sunt de proasta calitate. finalul in schimb a fost cam brusc, poate asta si inseamna contemporaneitatea. cu un final care lasa celui ce a vazut filmul sa incerce sa creeze singur un final. s-a vazut in toata slendoarea adevarata fata a poporului roman. ceea ce este sub aceste masti pe care le purtam zi de zi, in substratul pseudoimaginii, realul.
-aix-
pe 14 Februarie 2012 17:07
boooring.....zici ca-i déjà vu (eu cand vreau sa fluier, fluier).
tonymaestrul
pe 13 Februarie 2012 18:12
Filmul este tipic romanesc . Finalul vine cand nu te astepti lasandu-te sa zici " Cum, s-a terminat? " . Este intradevar o drama desteul de buna. Merita vazut
Yasmina001
pe 13 Februarie 2012 17:25
In sfarsit am vazut si eu aceasta megaproductie, care s-a bucurat de o imensa publicitate, si totul pentru ce? Pentru un film submediocru cu un cocalar, niste tarance proaste si cateva BMW-uri.
kasmyn
pe 13 Februarie 2012 14:58
FILMUL E DESTUL DE REUSIT, TOTUSI FILMUL PREZINTA O CRUDA REALITATE CARE SE PETRECE IN DOBROGEA PRIVIND TRAFICUL DE CARNE VIE!!PE SUBIECTUL ACESTA SE PUTEA FACE UN FILM MULT MAI REUSIT , CU DIALOGURI MAI BUNE!!
cicica2011
pe 13 Februarie 2012 13:35
A fost destul de frumos,inafara de scenele erotice,dar la sfarsit nu am inteles nimic din ce sa intamplat...Oare osa se faca LoverBoy 2?:X
mike000000
pe 11 Februarie 2012 12:40
Iată un film care încearcă (și reușește) să surprindă "cam cum stă treaba" cu tineretul provincial din România începutului de secol XX. Filmul încearcă să tragă un semnal de alarmă, dar și să explice conflictul mut, interior al tinerilor ce încearcă să-și construiască propria poveste de dragoste trecând peste orice limită morală în scopul îmbogațirii.
florinhg
pe 06 Februarie 2012 13:40
e prost la fel ca eu cand vreau sa fluier fluier'' da asta e si mai prost ca ala ma rog o porcarie d film...
margott
pe 02 Februarie 2012 16:06
Inca un film romanesc despre traficul de carne vie. Daca un strain ar vedea filmele noastre ar putea crede ca jumatate din populatia Romaniei e plecata la munca in Italia sau Spania, iar celalalta jumatate a ramas in tara sa faca trafic de carne vie (vezi Italiencele, Week-end cu mama, Francesca, etc). Pe cand un film romanesc despre oameni normali, cu vieti normale ? Sau n-ar mai la fel de interesante ca astea cu mafioti si traficanti ?
kakapiciu
pe 29 Ianuarie 2012 22:14
Unul dintre cele mai bune filme romanesti aparute in 2011. Nu stiu de ce dar mia placut foarte mult.
EUGEN.VIDEO
pe 29 Ianuarie 2012 21:02
Pacat de maestrul Besoiu ca a jucat in porcaria asta.Bai nene, este doar scenariul scris asa despre personaje, sau doar actorii sunt prosti? Nu stiu care e cel mai urat lucru din filmul asta: regia sau scenariul?Nota mea 1! Apucati-va de altceva fratilor!
cl24
pe 29 Ianuarie 2012 01:05
Filmul nu numai ca dezamageste dar se inscrie in topul celor mai proaste realizari...
Adriian
pe 28 Ianuarie 2012 00:40
Am vazut filmul asta din patriotism si m-a uimit rabdarea pe care am avut-o sa stau pana la sfarsitul filmului.Exista actori si mai slabi,dar film mai prost ca asta nu....Sa zicem ca ideea n-a fost rea,dar in loc sa mai comprime si ei putin au inceput sa bata campii.Ce sa zic......eu i-as incuraja sa mai incerce,poate o sa iasa mai bine.....
Sorin87
pe 24 Ianuarie 2012 22:02
Un film romanesc reusit, mi-a placut finalul pentru ca lasa loc de interpretare, merita vazut
calinovidiupopa
pe 24 Ianuarie 2012 11:44
Ce mi se pare foarte bun la acest film este faptul ca prezinta foarte bine realitatile cu care se confrunta Romania saraca
xerses
pe 23 Ianuarie 2012 23:25
Scenariul bun, dar parca in regie se puteau scoate timpii "morti" ce parca incetineau mersul filmului.
LiavonStauffenberg
pe 16 Ianuarie 2012 01:42
E un film "greu " la care am oftat de multe ori .:(
motricfunction
pe 14 Ianuarie 2012 20:37
majoritatea celor care au pareri negative despre filmele romanesti si-au suprasaturat meniul cinematografic cu productii hollywoodiene,pline de efecte,nume mari sau alte momeli cu care este atras publicul.nu sunt in totalitate impotriva acestor filme,imi plac si mie o parte din ele,dar foarte multe sunt productii de duzina.filme care nu ma determina sa-mi pun intrebari,nu ma conduc cu privirea catre un anumit substrat,nu ma rascolesc cu nimic pe interior si se mizeaza foarte mult pe aspectul estetic.drept urmare,cam asta apreciez la multe din productiile romanesti: tema propusa,tratarea subiectului,prestatia actorilor,naturaletea..nota 8 pentru loverboy.
Emil.Petrovici
pe 14 Ianuarie 2012 15:50
Acest Loverboy e scarbosenie ordinara care poate a mai "supt "si bani de la buget ca sa fie "realizat" Niste amatori faceau un film mai putin penibil. Acesti asa zisi realizatori mai bine donau banii cheltuiti , la o casa de copii sau politiei romane. Cred ca mult timp de acum incolo n-o sa mai vizionez un film romanesc contemporan.
lauraiulia23
pe 12 Ianuarie 2012 11:14
super filmul.sunt surprinsa placut ca a iesit din randul filmelor cu sfarsit frumos cu care eram obisnuiti.merita vazut,felicitari!!!!
Su27
pe 02 Ianuarie 2012 11:09
Un film prea laudat cu o poveste subtirica si intepretari...dintre care se remarca doar ce a lui Ion Besoiu in rolul sau secundar. Despre final...ce sa mai spun? Poate doar ca e abrupt asa cum am vazut ca se poarta in filmele romanesti in ultima vreme.
Vizionati pe propria raspundere ! :)
corina1985
pe 30 Decembrie 2011 00:50
e fascinant de vazut cat de diferite sunt gusturile oamenilor. mie mi-a placut foarte foarte mult. nu mi-am dat seama cum a trecut timpul. actorii excelenti, ada condeescu e foarte buna. fiecare scena incarcata de substrat, de la faza cu ranitul buzei pana la miel plus faptul ca nu a fost un happy-end, in care cei doi fug impreuna in lume sau ceva asemanator, rasuflat. privirile pe care clara voda i le arunca lui luca, faptul ca el se tot raneste pentru a atrage mila adei....multe faze la care nu te gandesti decat dupa ce vezi filmul, finalul si faci o recapitulare a ceea ce s-a intamplat. El- monstruos, Ea- o inocenta. Filmu- mai mult decat excelent din punctul meu de vedere
emy_sinaia
pe 29 Decembrie 2011 00:40
parerile sunt impartite si le respect dar mie mi se pare o pierdere de timp sau ceva de genul nu face ca -n film
variantashatena
pe 25 Decembrie 2011 00:31
Deci filmul e fara cuvinte ! O productie romaneasca care chiar scoate in evidenta aproape tot ce se intampla in tara noastra . Multora nu le place deoarece sunt obisnuiti cu filmele americane , unde totul e plin d eefecte speciale.. pacat ca toate acele povesti sunt SF . Insa in acest film avem ocazia sa vedem ce se intampla exact langa noi fara sa ne dam seama !
Sincere felicitari regizorului pentru aceasta idee minunata , si mai ales actoriilor care au jucat superb !
DragosCalin
pe 21 Decembrie 2011 00:13
De ce e nevoie sa se faca un film asupra unui lucru care este deja , de mult timp , in societatea noastra ? De ce am nevoie sa vad acest film ? .. E ca si cum as vedea un afis mare pe un bloc cu titlul " Cerul este albastru " .. Stiu deja asta ..
pe 18 Decembrie 2011 16:56
“Prima dragoste nu a fost niciodata mai periculoasa de atat” Cel mai bun film romanesc pe care l-am vazut in ultimii ani. Si unii vor veni cu replica aia “dar cate filme romanesti ai vazut tu?!”, iar eu voi spune “TOCMAI!” Nu am vazut multe filme romanesti pentru ca toate au un tipar, lucrurile se [...]
florycel
pe 18 Decembrie 2011 07:11
am vazut trailerul in care luca este mort in cosciug,dc nu apare si in film?
mircea1234
pe 17 Decembrie 2011 00:55
bravo bocadaniel91 eu am inteles ce a spus dar am recitit o de vreo 3 ori
fyna94
pe 15 Decembrie 2011 10:14
nu stiu ce asteptari aveati voi dar mi-a placut , cam la asta ma si asteptam.
cosmin742000
pe 14 Decembrie 2011 14:36
Un film de la care , trebuia sa recunosc , asteptam mai mult.
Crynick
pe 13 Decembrie 2011 22:05
Adevarul e ca ne asteptam la mai mult de la acest film.Din pacate n-am prea avut filme romanesti foarte bune in 2011.Poate si de aceea Loverboy a fost alegerea Romaniei pentru Cannes.
Avem insa asteptari mai mari pentru 2012!
denise_ella
pe 12 Decembrie 2011 21:00
Nu inteleg cum un film in care se vorbeste despre sex si apar atatea scene cu privire la acest lucru ,sa fie interzis celor sub 12...adica unu de 13 ani poate sa vada asemenea scene ?!....e cam aiurea ...isi pierde toata inocenta acel copil dupa ce vizioneaza filmul.
sabinalin
pe 11 Decembrie 2011 06:37
In urma cu cativa ani in cinematografe au aparut, la distanta de cate o saptamana, trei filme romanesti despre evenimentele de la sfarsitul lui 1989. Dintre acestea cel mai reusit a fost flamboaiantul "A fost sau n-a fost" urmat de puternicul "Hartia va fi albastra". Cel mai putin atasant era "Cum mi-am petrecut sfarsitul lumii" chiar daca pelicula prilejuia o intalnire memorabila cu Jean Constantin intr-una din ultimele sale aparitii cinematografice. Cu al doilea sau lungmetraj regizorul Catalin Mitulescu pateste cam la fel in ciuda faptului ca subiectul era foarte ofertant, traficul de carne vie fiind o problema universala aproape imposibil de rezolvat intr-o lume in care criminalii care ucid oameni pe sosele primesc, daca-s suspusi, doar pedepse cu suspendare. Mitulescu a mai avut un atu: a mizat pe verificatul cuplu George Pistereanu-Ada Condeescu, ambii la inaltime in foarte bine lucratul "Eu cand vreau sa fluier, fluier". Din pacate personajele lor nu starnesc nici un fel de sentiment, povestea de dragoste e destul de artificiala, in fapt ne dam seama spre final ca nu prea exista dragoste decat din partea ei... George e mult sub nivelul de la debut dar probabil e si vina regizorului, Ada e tot cam pe-acolo desi a fost laudata intens pentru rol si chiar a primit un premiu de interpretare la un festival international. Mai emotionanti sunt secundarii: Bogdan Dumitrache, corect si nuantat in rolul politistului care incearca sa faca lumina in afacerile sordide ale generatiei maneliste a zilelor noastre, si mai ales Ion Besoiu care e impresionant desi nu spune decat vreo doua cuvinte in putinele, dar percutantele, aparitii pe care le are. Recomand filmul iubitorilor neconditionati ai cinematografiei romane si fanilor neconditionati ai cuplului Pistereanu-Condeescu.
zdraveius
pe 09 Decembrie 2011 02:48
Grele filmele astea noi. Scenariu fabulos, regia de mare artist. Nicio idee noua, nimic special, de finete sau care sa iti lase o replica pe care s-o repeti la infinit in orice context. Cadre luuungi, seci, plictisitoare, neinspirate. Cum e camera amplasata mai departe, cum se duce si sunetul.
Invatam din acest film numai lucruri bune: proxenetism, prostitutie, manele, violenta, limbaj de cartier.
Un film pe care nu iti doresti sa-l revezi.
Actori: George Pistereanu, Ada Condeescu, Ion Besoiu
Genul: drama
Vad reticenta din ochii oamenilor atunci cand vine vorba de a merge la Loverboy si o inteleg. Acelasi lucru am simtit si eu. Ma dezamagesc, de cele mai multe ori, filmele romanesti. Plec la drum cu sperante imense si sfarsesc prin a fi total plictisita si dezgustata de ceea ce vad.
Iar manele? Iar cocalari, tractoare, case din paie si injuraturi foarte creative? Atat ne reprezinta? ...
bugeacadrian
pe 30 Noiembrie 2011 21:13
Vazut astazi la Cinema Studio,pelicula in sine nu e rea dar,lipseste esenta si metodica cu care ar trebui realizata actiunea unui film.Sincer nu este un film pe care sa ti-l doresti in filmoteca sau sa i-l revezi dar daca nu aveti ce face,luati partenerul intr-o zi de miercuri platiti biletul pe jumate in parteneriat orange si pregatiti-va sa vedeti un mai nimic timp de o ora si jumatate.
ronx
pe 29 Noiembrie 2011 18:15
Daca filmul este la fel de bun ca cel cu fluieratul inseamna ca iar avem parte de un fil cu foarte multa publicitate si foarte prost.Am citit mai sus ca ar trebui ca noi romanii sa incurajam filmele romanesti...total gresit.Daca un film este prost nu trebuie incurajat numai pt ca e romanesc,yo astept sa vad intr un final un film romanesc frumos cum a fost si "3.2.1",dar in acest timp nu o sa admit toate porcariile p care le face un nene numai pt bani(ca din cauza asta este pe toate gardurile sa fie promovat si vandut) ca fiind capodopere! asa ca "Loverboy" si "Fluierila" =varza
harry3ioana
pe 19 Noiembrie 2011 22:03
unde gasesc si eu filmu? un link cv ma poate ajuta cnv?;;)?
cramona
pe 10 Noiembrie 2011 20:08
eu zic sa incurajam filmele facute de romani, naturale, fara prea multe efecte speciale si in special actorii romani.:)
lynx
pe 10 Noiembrie 2011 08:38
Primul lungmetraj al lui Mitulescu a fost mai bun. M-a cam dezamagit Loverboy-ul in interpretarea lui Pistereanu. Ceva mai buna este actritza, Ada Condeescu.
claudiu25
pe 05 Noiembrie 2011 01:52
NU as vedea filmu asta nici sa fiu platit si nici altele de la Nea Marin nimik bun nici filme nu stiu sa faca romani nostri :)):))
yani88
pe 28 Octombrie 2011 15:15
unde as putea sa vad si eu filmu online k nu il gasesc?
iubitordefrumos
pe 25 Octombrie 2011 23:42
pentru cei din afara tarii dar iubitori de filme romanesti nu exista o solutie in a viziona filmele noi aparute contracost.ar fi o chestie apreciata daca cinemagia ar face un contract cu casele de filme din romania,si o bucurie mare pentru noi cei de afara
Immaginary
pe 20 Octombrie 2011 21:13
nu stiu daca ai observat dar voi incercati mult sa faceti comparatie intre filmele americane si cele europene ;) americanii au darul lor "american dream" totul e ca sa atraga, pe cand la noi intodeauna e bazat pe realitate si naturalete.. daca 10 tone de machiaj si fete cu silicoane te fac sa te uiti la un film, atunci ai gresit rubrica de filme :)
bubbles25
pe 19 Octombrie 2011 20:17
Really ? ...adica nici la titanic harry potter twilight sau avatar nu s-a facut atata reclama ...eu sincer nu pot sa fiu sigura ca nu va fii bun dar nu cred ca o sa ma surprinda .Deobicei filmele romanesti nu ma surprind :D ....
andreea4633
pe 15 Octombrie 2011 23:13
Un film foarte prost.Pur si simplu nu-mi dau seama cum poate spune cineva despre filmul asta ca este un film bun!!!
E ultimul film romanesc la care m-am uitat!
glamourluxlux
pe 15 Octombrie 2011 21:29
george pistereanu asta nu stie decat un fel de joaca .. parca am vazut "eu cand vreau sa fluier' .. enervant film !!!! faza tare e ca am vazut ca are si fani georgica asta .SLABBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBBB!!!!!!!!!!!!!
cosminlipsa
pe 15 Octombrie 2011 10:11
Nu sunt eu un mare fan de filme romanesti, probabil nici acesta nu o sa-mi placa ,dar are o campanie de marketing extraordinara, pe toate site-urile apare fereastra cu ''Loverboy'', in toate ziarele vezi afisul filmului.
bocadaniel91
pe 14 Octombrie 2011 21:54
Un film de rahat !
Nu stiu de ce se face atat tam-tam pentru un film filmat cu telefonul.
VasyL
pe 13 Octombrie 2011 01:31
Un film destul de bun, cel putin dupa trailer arata bine. Nu stiu de ce unii zic ca Ada Condeescu nu e frumoasa, mie mi se pare o tipa interesanta, naturala, asta imi place cel mai mult la ea, ca are o frumusete naturala, fata de alte actrite de la noi. Dupa cum spuneam filmul asta e obligatoriu de vazut in special pentru fete, una din moralele filmului , cred eu, este acceea ca , nu tot ce e plin de muschi, e chipes si seamana cu brad pitt e benefic !
Kul
pe 13 Octombrie 2011 01:21
Loverboy (2011)
- o foarte "continuare" la Fluier, cu plete maneliste
- avut asteptari mari, dejucate
- script lax, jucat bine actorii, misto filmat
- o Dobrogea solara? oh nu, MULT mai multa lumina tre'ia
- placut f mult limbajul si dialogurile simple (denudate)
- final deschis, dar neonorant fata de inceput
- si c'mon hai odata cu cinemaul ala pt public-public Fluier -> Loverboy -> Periferic, vreau crestere geometrica nu trend usor ascendent. si muzica pe fundal!
SuperGirls
pe 12 Octombrie 2011 17:27
Nu inteleg de ce ne este bagata pe gat aceasta productie.Mie una mi se pare o prostie, ca mai toate productile romanesti.Asa ca nu inteleg de ce este atat de promovata.
annakarina
pe 10 Octombrie 2011 17:02
Eu am vazut filmul chiar pe 7 octombrie cand a aparut in cinematograf si mi-a placut! Mi-a placut mai mult decat Eu cand vreau sa fluier fluier, pelicula care i-a consacrat pe George si pe Ada. Cred ca Loverboy e un film care ar trebui vazut de cat mai multa lume, atat pentru imaginile artistice si constructie cat si pentru tema lui controversata. Are un mesaj care ar trebui sa ajunga la oameni si cred ca premiile pe care cei doi actori le-au luat la Sarajevo si Kosovo sunt meritare pe deplin!
Ce m-a contrariat e scena in care Veli, personajul feminin, are parte de prima experienta de fata de vanzare. Ii place sau nu-i place?
Ovipac
pe 08 Octombrie 2011 20:37
nu am vazut filmul si nici nu sunt foarte curios, dar ma dispera faptul ca la fiecare 3 pagini incarcate pe cinemagia imi apare traileru, mai incetati cu reclamele astea penibile care iti apar direct pe ecran, poate lumea nu e curioasa.
Pitbull
pe 07 Octombrie 2011 16:03
"Loverboy" - Mixed-positive
O analiză implicată
Brandul "Pitbull" mi-a adus fani şi duşmani. Mi s-a întâmplat să primesc multe reproşuri după unele cronici peste măsură de critice, ba chiar şi telefoane de intimidare (cazuri când mă întrista cel mai mult condiţia interlocutorilor incapabili să tragă foloase de pe urma unor observaţii exigente) - dar cel mai profund sentiment de utilitate s-a creat atunci când, în vreo cinci rânduri, analizele mele acide nu numai că au dus la legarea unor adevărate prietenii cu adresanţii lor, ci chiar i-au determinat ca în continure să mă consulte cu încredere, pe plan profesional (de la tineri amatori care făceau filmuleţe stângace, până la profesionişti în ascensiune, ca Dan Chişu, sau veterani consacraţi de calibrul lui Radu Gabrea). Cu siguranţă, factorul decisiv rămâne obiectivitatea (a lor... şi a mea - pe care sper să mi-o menţin şi în cazul acestei analize "implicate", prin forţa împrejurărilor), precum arată şi faptul că, după ce scrisesem, despre producţiile casei Strada Film, trei materiale situate aproape la antipozi - două severe şi destul de ironice faţă de "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii" (2006, Cătălin Mitulescu) şi "Ryna" (2006, Ruxandra Zenide), şi una laudativă despre "Eu, când vreau să fluier, fluier" (2010, Florin Şerban), producătorii Daniel şi Cătălin Mitulescu m-au invitat la o vizionare de lucru cu "Loverboy", în etapa de post-procesare, ca să ne sfătuim privitor la finalizarea filmului. Am căutat să-i ajut cu observaţii cât mai aplicate şi propuneri fezabile în acea fază, iar la premieră am putut observa unele dintre rezultatele lor pozitive (pe care apoi ei înşişi mi le-au confirmat). Oricum, o discuţie detaliată asupra acestei evoluţii şi-ar afla locul mai degrabă într-un atelier profesional, ceea ce contează acum, pentru cititorii de tot felul, fiind produsul finit, cu plusurile şi minusurile lui - relaţie deplasată perceptibil spre primul pol, după cum au confirmat şi o serie de aprecieri critice din presa străină, amplasând filmul în zona "mixed-positive" (altfel spus, "mediu cu calităţi").
În orice caz, Cătălin Mitulescu a evoluat vizibil de la "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii", definindu-şi mult mai precis, în timp, atât capacitatea de a stăpâni omogen unitatea acestei entităţi complexe care este filmul, cât şi mijloacele stilistice. În siajul producţiei "Eu, când vreau să fluier, fluier", Strada Film s-a orientat din nou spre una dintre cele mai imunde porţiuni ale realităţii româneşti: după răscolitorul parcurs prin lumea puşcăriaşilor, avem acum de-a face cu lumea prostituţiei şi a traficului de persoane - ceea ce, din păcate, va stârni din nou micul cor al neaveniţilor care atacă aşa-numitul "mizerabilism" abordat parţial de Noul Film Românesc, revendicând subiecte "frumoase" (citeşte: conformiste şi zaharisite). Important, însă, este că "Loverboy" nu urmăreşte o estetică a urâtului, care ar fi speculat expozitiv şi naturalist drojdiile societăţii prin care mişună personajele sale, ci o aprofundare a universului lor uman, cvasi-necunoscut celor din afară. Ca atare, în loc de o "panoramă" sau "frescă" a respectivului segment social, ni se propune un subiect restrâns la doar două personaje, înconjurate de alte câteva schiţe umane şi urmărite pe verticala filmului de substanţă.
De la această opţiune se dezvoltă atât împlinirile, cât şi cele câteva neajunsuri ale produsului obţinut. Preocupat mai mult de evoluţia psihologică decât de desfăşurarea acţiunii, scenariul scris de Cătălin Mitulescu, Bianca Oana şi Bogdan Mustaţă adoptă o formulă mai degrabă statică, simplu-narativă şi egală cu sine însăşi, pe care şi-o transpune în practică pe o paradigmă oarecum similară cu experimentele dramaturgice recente ale lui Răzvan Rădulescu - am în vedere "Felicia înainte de toate" (2009, Răzvan Rădulescu şi Melissa de Raaf) şi "Principii de viaţă" (2011, Constantin Popescu), unde scenaristul a reuşit să reconstruiască într-un chip neaşteptat şi novator cele două plot-point-uri decisive, înlocuind compactarea lor puternic marcată, proprie modelelor clasice, cu compoziţii disipate pe porţiuni largi, prin care vectorii dramatici convergeau într-un mod mult mai subtil decât de obicei, făcând ca tensiunile, în loc de a se "declanşa", să se infiltreze gradual până în momentul când spectatorul devenea conştient de existenţa lor fără a-şi fi dat seama cum anume se ajunsese acolo. În "Loverboy", acelaşi procedeu funcţionează fără greş în prima instanţă, dar din păcate rămâne la un stadiu ezitant şi nedesăvârşit în partea a doua. Se ştie că orice film se regăseşte în propriul său act final: componenta unde dramatismul atinge cotele maxime, au loc cele mai semnificative şi neaşteptate răsturnări de situaţie, iar ideile se conturează în sfârşit cu claritate şi definiţie precisă - altfel spus, ipoteza reducerii filmului la scurt-metraj ar implica, aproape obligatoriu, eliminarea primelor acte, cu rol pregătitor, şi reconfigurarea structurii dramaturgice în parametrii celui din urmă.
Scenariul lui "Loverboy" demarează ca la carte, conturând din câteva tuşe precise ambianţa şi personalitatea protagonistului, inclusiv cu ajutorul unei secvenţe de maxim impact: intervenţia poliţiei judiciare în urma unei plângeri penale pentru trafic de persoane. Secvenţa deţine valenţele unui "inciting event" - dar faptul că duce doar la un sub-plot, în evoluţie paralelă cu firul central al acţiunii, o defineşte mai curând ca pe un simplu "kickstart". Ulterior, motivul anchetelor poliţieneşti revine într-o notă şi mai apăsată (secvenţa cu identificarea de la morgă), dar din păcate lucrurile se opresc aici. În cadrul consultării de lucru amintite în deschiderea acestei analize, discutând despre integrarea dramaturgică a acestui fir epic, l-am întrebat pe Cătălin dacă, dincolo de absenţa finalităţii sale în film, el unul, ca autor, îi cunoaşte deznodământul. Evident, replica a fost afirmativă, aşa cum şi trebuia - dar se regăseşte doar parţial în forma finală a filmului. Să nu uităm că principala capcană a ambiguităţii este derapajul în neclaritate, sau glisarea spre nedesăvârşire - cazul de faţă: desigur, e cel mai firesc şi de bun-gust lucru ca un autor să nu ne ofere pe tavă toate răspunsurile, dar o bună realizare a acestui gen de subtilitate presupune sugestia că el însuşi le cunoaşte, cu potenţialul de a ne invita să revedem filmul, spre a le decripta la rândul nostru.
Simplu spus, povestea cu poliţia se pierde pe drum - lucru relativ justificat, prin statutul ei secundar, dar nepermis în urma intensităţii aşteptărilor pe care le generează (atât din scriitură, cât şi ca realizare vizuală, cele două secvenţe sunt puternice şi "rotunde cu deschidere" - veritabile puşti cehoviene care, ca atare, era imperios necesar să şi tragă în ultimul act. După premieră, abordând din nou subiectul, Cătălin mi-a mai spus şi că filmase o a treia secvenţă cu anchetatorul (Bogdan Dumitrache, într-una dintre tipicele lui schiţe de personaje gestionate eficient, cu discreţie şi credibilitate), pentru a o elimina însă la montaj. Păcat - conform structurii existente, acest sub-plot ar fi fost factorul ideal care să întregească rezolvarea: i-ar fi adus motivaţii, dramatism, twist-uri finale şi, în special, sensuri concluzive.
Pe de altă parte, renunţând la soluţia atât de firească descrisă adineaori, filmul recurge la o deschidere a ultimului act slab definită, cu rezultatul că, spre sfârşit, aşteptăm incitaţi să se mai întâmple ceva (încărcătura acumulată până atunci fiind maximă), pentru a ne confrunta cu dezamăgirea unei încheieri percepute ca premature, oarecum în coadă de peşte. Ce-i drept, Cătălin Mitulescu a urmărit cu deliberare varianta finalului deschis, menit să ne pună pe gânduri - ceea ce, în ultimă instanţă, şi reuşeşte (frustrarea spectatorului aplicându-se numai în raport cu neonorarea promisiunilor implicite ale povestirii cinematografice).
Altminteri, printre aceste goluri, "Loverboy" îşi deapănă o substanţă densă mai ales în plan uman. Deşi puţine la număr şi nu foarte dezvoltate în spaţiu/timpul filmic, personajele conturează tulburător acea lume decăzută de la periferiile topografice şi sociale ale târguşorului dunărean - Hârşova (neidentificată ca atare, dar perfect caracterizată, cu titlu generic, prin locaţiile alese - anonime geografic, dar foarte reprezentative pentru subiect - şi stilul de filmare). Secvenţele epice, cum ar fi "excursiile la mare" sau cea de pe plaja fluviului, pe lângă rolul de a schiţa modul de lucru al bandelor, se disting mai ales prin portretizarea rafinată şi convingătoare a acelui soi de personaje (în mod semnificativ, limbajul de argou şi potopul de obscenităţi dobândesc şi aici motivaţii şi valenţe estetice). Cătălin Mitulescu îşi coordonează complex şi precis mizanscenele, asociind personajele în configuraţii mobile, realiste şi dramatice, pentru a le urmări prin intermediul unui decupaj nervos cu discreţie, valorificat şi de mişcările fluide ale camerei lui Marius Panduru - regia şi imaginea îngemănându-se în a alcătui o succesiune de tablouri expresive ale subumanităţii ce viermuieşte prin peisajele de o frumuseţe frustă ale Dobrogei, surprinse într-o cheie poetică gravă, deloc ostentativă. Asprimea priveliştilor naturale se armonizează cu sordidul văgăunilor suburbane prin care oamenii par să se târască reduşi la un nivel apropiat de turma de oi a lui Toader (îmbucurătoarere întâlnire cu Remus Mărgineanu, pe care după o perioadă prea lungă de neglijare din partea cineaştilor, parcă uitându-i popularitatea pe deplin justificată din urmă cu douăzeci-treizeci de ani, îl vedem acum aplicându-şi în tonalităţi noi, proprii vârstei, mijloacele interpretative consacrate pe vremuri) - paralelism punctat şi de motivul sacrificării mieilor, cu trimiteri la destinul lui Veli...
...O Veli în care Ada Condeescu are şansa de a-şi confirma pe deplin promisiunile actoriceşti ale Anei din "Eu, când vreau să fluier, fluier" (rol principal ca pondere, secundar ca întindere şi foarte economic ca interpretare). De astă dată, tânăra actriţă îşi etalează bogăţia de stări şi nuanţe, compunând un personaj complex, a cărui forţă interioară duce în mod paradoxal la o supremă vulnerabilitate. Dintr-o nobleţe sufletească şi o tărie de caracter complet deplasate în raport cu mişelia lumii din jur, Veli îşi asumă un sacrificiu gratuit, parcurgând panta descendentă de la inflorescenţa crinului până în mocirla care a zămislit-o pentru ca în cele din urmă s-o înghită din nou, iremediabil - un exemplu cum nu se poate mai grăitor de "arc al personajului" parcurs firesc şi coerent, fără nici un fel de hiatusuri, în pofida diversităţii extreme a etapelor pe care le străbate: fetişcană cochetă, îndrăgostită generoasă, adolescentă rebelă şi independentă, tânără femeie pregătindu-se să aducă un dram de decenţă în mediul care a adoptat-o cu făţărnicie destructivă şi, în sfârşit, miel începându-şi coborârea spre lenta şi îndelungata măcelărire. Ada îşi dozează cu justeţe tehnica de joc, între izbucnirile de mare forţă ale confruntărilor conflictuale, combinaţiile de senzualitate şi amară tristeţe ale neinhibatelor momente erotice (aproape explicite, dar fără urmă de trivialitate), şi cele mai fine accente - de neuitat elocvenţa acelor ochi care clipesc incert în întuneric, din secvenţa pimei ei nopţi (platonice) cu Luca.
Încă de la filmul anterior, s-a remarcat chimia profesională desăvârşită dintre Ada Condeescu şi George Piştereanu, marea descoperire a "...fluier"-ului. Mă frapase, cu acel prilej, distanţa dintre actor (proaspăt, fin, delicat) şi personajul dur, târnosit, redutabil, pe care-l interpreta. Actualul său Luca prilejuieşte o compoziţie similară ca anvergură, pe un set de parametri puţin diferiţi. Din nou avem de-a face cu un tânăr căruia lumea din jur i-a masacrat inocenţa - din care mai subzistă doar două elemente: devotamentul faţă de bunicul complet sclerozat fizic şi psihic (Jimmy Besoiu, într-un portret tulburător, alcătuit din câteva expresii faciale de neuitat, peste care se suprapun mici sunete nearticulate) şi convingerea denaturată că de fapt el le face un bine acelor fete pe care le smulge din sărăcia materială numai pentru a le împinge pe versantul anihilării morale. Marele conflict interior al personajului se constituie, desigur, în relaţia cu Veli - ireductibila dilemă dintre dorinţa lui de dragoste pură şi adevărată, şi "meseria" care-l domină. Cu intuiţia sa deja cunoscută şi remarcabilul simţ al echilibrului interpretativ, George reuşeşte să-şi axeze rolul pe direcţia sugestiei, fără a enunţa nimic din motivaţiile sale interioare: pentru toţi privitorii, Luca rămâne un mister - un univers uman tenebros închis în sufletul unui individ născut la locul nepotrivit, în momentul epotrivit (ceea ce ştiu despre el am aflat conversând la petrecerea de după premieră - privilegiul apartenenţei la breaslă; fără să afle niciodată explicit aceste răspunsuri, spectatorii vor avea şansa să le deducă singuri, dând curs incitărilor pe care le lansează jocul eficient şi subtil al lui George Piştereanu - din nou într-o relaţie interesantă cu fosta lui "mamă" de la vorbitorul puşcăriei, Clara Vodă, creionând aici o imagine a blazării resemnate (poate o "marfă" din trecut care, după ce i-a trecut vremea, măcar a izbutit să se refugieze pe limanul muncii de rutină la o terasă mizeră pe care Veli încearcă zadarnic s-o "civilizeze"). N-o putem trece cu vederea nici pe Coca Bloss, sensibilă şi percutantă ca de obicei, în cele câteva apariţii scurte ale îngrijitoarei bunicului.
Toate aceste calităţi ne îndreptăţesc să sperăm că "Loverboy", dincolo de cele câteva premii şi comentarii obţinute la nivel internaţional, va reuşi să-şi justifice menirea şi printr-o comunicare cu spectatorii români mai generoasă decât au avut parte (pe nedrept, de cele mai multe ori) atâtea alte producţii autohtone recente. Este un film de conţinut cu deschidere spre public - ba chiar (din fericire / din păcate, totodată), adresându-se unui target de audienţă foarte larg: tocmai regiunea omenească pe care o descrie. Punctele sale slabe au relevanţă mai mult pentru profesionişti, câtă vreme izbânzile, semnificative cum am arătat, le sunt accesibile tuturor.
Pitbull (Mihnea Columbeanu)
7 octombrie, 2011, h. 11:15-14:10
Bucureşti, România
danprodan
pe 04 Octombrie 2011 00:21
Am vazut "Eu cand vreau sa fluier, fluier" si ma asteptam la ceva cel putin la fel de bun. Am vazut primul film al regizorului si era foarte promitator, Pistereanu era genial in "Eu cand..." asa ca filmul promitea foarte mult. Din pacate este nesemnificativ. L-am vazut la TIFF, eram cu mari asteptari si am iesit dezumflat. Poate tocmai fiindca eram cu mari asteptari. Pistereanu e subtire ca actorie dar plin de muschi... regizorul pare obosit. Ada Condeescu este buna si la propriu si la figurat, dar cam atat. Nu o cred nici pana la poarta ca e o fata de la tara. E uratica, dar sexoasa, iar filmul pare sa se lege de nurii ei mai mult decat orice altceva. Chiar nu vazut-o nimeni la casting ca asta nu arata a fata de cioban?
Una peste alta, o dezamagire cu pretentii de film pentru noua generatie.
simleuan
pe 15 Septembrie 2011 20:54
de-abia astept sa vad cum e si filmu asta...imi place George Pistereanu
DanielaGrigore
pe 24 August 2011 14:44
are cineva idee knd se lanseaza si la noi? am cautat peste tot si ink nu am gasit nimik.
roxanasalagean
pe 11 Iunie 2011 23:03
Nu am văzut "Eu cand vreau sa fluier, fluier" şi nu prea cred că-l voi mai vedea.
Am avut ocazia de a viziona Loverboy anul acesta la TIFF şi trebuie să spun că am fost dezamăgită; mă aşteptam la mai mult. Ştiu că e inspirat din poveştile reale despre loverboys, dar acţiunea şi deci finalul sunt previzibile. Deşi actorii au fost ok, au trecut destul de greu cele 90+ de minute ale filmului.
Concluzie? Un film ok, dar nu pierzi nimic dacă nu-l vezi.
MrJuVe
pe 05 Februarie 2011 12:41
Vad ca se reface duetul din "Eu cand vreau sa fluier, fluier".
Ma astept la un film bun, dar asemanator cu precedentul.
adevarul este ca iubirea are multe forme....
PS: filmul asta devenise un adevarat cult pentru aprox. 50% din populatia clasei mele de liceu.Fiecare se regasise cu cate un personaj...ca era proxenet sau prostituata...nu conta!Lucrul asta spune multe despre mareata educatie a tinerilor romani.
Slab foarte slab.
Nota 4 cu indulgenta.
nu este un film prost, DAR m-am saturat de filmele romanesti care vor sa arate 'realitatea cruda' de la noi din tara. Ok, o arata, si ce....nimeni nu face nimic ca sa schimbe ceva. Strainul, daca ajunge sa vada filmul, isi face o prima impresie foarte proasta despre tara, doar dupa aceea se gandeste la film in sine, la productie, samd.
Se pot spune atatea povesti frumoase despre Romania, de ce nu le aratam si altora?
Hai sictir celor care sunt orbiti doar de faptul ca-i facut de romani, ca daca era facut de spanioli sau englezi ziceati ca vi se face greata. Deschideti ochii si-o sa avem si noi poate in 10-20 de ani FILME romanesti!
Remarc aceeasi problema a unui scenariu de calitate, ca in majoritatea productiilor romanesti. Unde ne sint scenaristii? Noi avem asa ceva in Romania? Abia pe urma am putea sa ii analizam pe acesti copii frumosi si nebuni ai "noului" val de actori.
Tot respectul pentru virsta si activitatea Dlui Besoiu, insa il vedem prea mult pentru ideea pe care doreste sa o transmita ( iar scenariul ... )
Actorii nici macar nu trebuie sa se strofoace prea tare, George Pistereanu nu face o partitura mult diferita de rolul din "superproductia" "Eu cand vreau sa fluier...", iar Ada , e mult mai putin convingatoare in rolul de gasca indragostita. O surpriza placuta a fost pentru mine aparitia lui Ion Besoiuin rolul bunicului senil, povara tinerilor. El in sine o tema de actualitate.
Cu surle si tobe anumiti producatori isi anunta filmele, insa , cu greu poti ramane pe scaunul cinematografului pana la sfarsit.
Vizionati pe propria raspundere ! :)
Sincere felicitari regizorului pentru aceasta idee minunata , si mai ales actoriilor care au jucat superb !
Avem insa asteptari mai mari pentru 2012!
Invatam din acest film numai lucruri bune: proxenetism, prostitutie, manele, violenta, limbaj de cartier.
Un film pe care nu iti doresti sa-l revezi.
- atmosfera & entertainment: 7/10
- regie: 6/10
- actori: 7/10
- scenariu: 7/10
- montaj: 6/10
Nota IMDb: 6.8/10
Regie: Catalin Mitulescu
An: 2011
Actori: George Pistereanu, Ada Condeescu, Ion Besoiu
Genul: drama
Vad reticenta din ochii oamenilor atunci cand vine vorba de a merge la Loverboy si o inteleg. Acelasi lucru am simtit si eu. Ma dezamagesc, de cele mai multe ori, filmele romanesti. Plec la drum cu sperante imense si sfarsesc prin a fi total plictisita si dezgustata de ceea ce vad.
Iar manele? Iar cocalari, tractoare, case din paie si injuraturi foarte creative? Atat ne reprezinta? ...
E ultimul film romanesc la care m-am uitat!
Nu stiu de ce se face atat tam-tam pentru un film filmat cu telefonul.
- o foarte "continuare" la Fluier, cu plete maneliste
- avut asteptari mari, dejucate
- script lax, jucat bine actorii, misto filmat
- o Dobrogea solara? oh nu, MULT mai multa lumina tre'ia
- placut f mult limbajul si dialogurile simple (denudate)
- final deschis, dar neonorant fata de inceput
- si c'mon hai odata cu cinemaul ala pt public-public Fluier -> Loverboy -> Periferic, vreau crestere geometrica nu trend usor ascendent. si muzica pe fundal!
Ce m-a contrariat e scena in care Veli, personajul feminin, are parte de prima experienta de fata de vanzare. Ii place sau nu-i place?
O analiză implicată
Brandul "Pitbull" mi-a adus fani şi duşmani. Mi s-a întâmplat să primesc multe reproşuri după unele cronici peste măsură de critice, ba chiar şi telefoane de intimidare (cazuri când mă întrista cel mai mult condiţia interlocutorilor incapabili să tragă foloase de pe urma unor observaţii exigente) - dar cel mai profund sentiment de utilitate s-a creat atunci când, în vreo cinci rânduri, analizele mele acide nu numai că au dus la legarea unor adevărate prietenii cu adresanţii lor, ci chiar i-au determinat ca în continure să mă consulte cu încredere, pe plan profesional (de la tineri amatori care făceau filmuleţe stângace, până la profesionişti în ascensiune, ca Dan Chişu, sau veterani consacraţi de calibrul lui Radu Gabrea). Cu siguranţă, factorul decisiv rămâne obiectivitatea (a lor... şi a mea - pe care sper să mi-o menţin şi în cazul acestei analize "implicate", prin forţa împrejurărilor), precum arată şi faptul că, după ce scrisesem, despre producţiile casei Strada Film, trei materiale situate aproape la antipozi - două severe şi destul de ironice faţă de "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii" (2006, Cătălin Mitulescu) şi "Ryna" (2006, Ruxandra Zenide), şi una laudativă despre "Eu, când vreau să fluier, fluier" (2010, Florin Şerban), producătorii Daniel şi Cătălin Mitulescu m-au invitat la o vizionare de lucru cu "Loverboy", în etapa de post-procesare, ca să ne sfătuim privitor la finalizarea filmului. Am căutat să-i ajut cu observaţii cât mai aplicate şi propuneri fezabile în acea fază, iar la premieră am putut observa unele dintre rezultatele lor pozitive (pe care apoi ei înşişi mi le-au confirmat). Oricum, o discuţie detaliată asupra acestei evoluţii şi-ar afla locul mai degrabă într-un atelier profesional, ceea ce contează acum, pentru cititorii de tot felul, fiind produsul finit, cu plusurile şi minusurile lui - relaţie deplasată perceptibil spre primul pol, după cum au confirmat şi o serie de aprecieri critice din presa străină, amplasând filmul în zona "mixed-positive" (altfel spus, "mediu cu calităţi").
În orice caz, Cătălin Mitulescu a evoluat vizibil de la "Cum mi-am petrecut sfârşitul lumii", definindu-şi mult mai precis, în timp, atât capacitatea de a stăpâni omogen unitatea acestei entităţi complexe care este filmul, cât şi mijloacele stilistice. În siajul producţiei "Eu, când vreau să fluier, fluier", Strada Film s-a orientat din nou spre una dintre cele mai imunde porţiuni ale realităţii româneşti: după răscolitorul parcurs prin lumea puşcăriaşilor, avem acum de-a face cu lumea prostituţiei şi a traficului de persoane - ceea ce, din păcate, va stârni din nou micul cor al neaveniţilor care atacă aşa-numitul "mizerabilism" abordat parţial de Noul Film Românesc, revendicând subiecte "frumoase" (citeşte: conformiste şi zaharisite). Important, însă, este că "Loverboy" nu urmăreşte o estetică a urâtului, care ar fi speculat expozitiv şi naturalist drojdiile societăţii prin care mişună personajele sale, ci o aprofundare a universului lor uman, cvasi-necunoscut celor din afară. Ca atare, în loc de o "panoramă" sau "frescă" a respectivului segment social, ni se propune un subiect restrâns la doar două personaje, înconjurate de alte câteva schiţe umane şi urmărite pe verticala filmului de substanţă.
De la această opţiune se dezvoltă atât împlinirile, cât şi cele câteva neajunsuri ale produsului obţinut. Preocupat mai mult de evoluţia psihologică decât de desfăşurarea acţiunii, scenariul scris de Cătălin Mitulescu, Bianca Oana şi Bogdan Mustaţă adoptă o formulă mai degrabă statică, simplu-narativă şi egală cu sine însăşi, pe care şi-o transpune în practică pe o paradigmă oarecum similară cu experimentele dramaturgice recente ale lui Răzvan Rădulescu - am în vedere "Felicia înainte de toate" (2009, Răzvan Rădulescu şi Melissa de Raaf) şi "Principii de viaţă" (2011, Constantin Popescu), unde scenaristul a reuşit să reconstruiască într-un chip neaşteptat şi novator cele două plot-point-uri decisive, înlocuind compactarea lor puternic marcată, proprie modelelor clasice, cu compoziţii disipate pe porţiuni largi, prin care vectorii dramatici convergeau într-un mod mult mai subtil decât de obicei, făcând ca tensiunile, în loc de a se "declanşa", să se infiltreze gradual până în momentul când spectatorul devenea conştient de existenţa lor fără a-şi fi dat seama cum anume se ajunsese acolo. În "Loverboy", acelaşi procedeu funcţionează fără greş în prima instanţă, dar din păcate rămâne la un stadiu ezitant şi nedesăvârşit în partea a doua. Se ştie că orice film se regăseşte în propriul său act final: componenta unde dramatismul atinge cotele maxime, au loc cele mai semnificative şi neaşteptate răsturnări de situaţie, iar ideile se conturează în sfârşit cu claritate şi definiţie precisă - altfel spus, ipoteza reducerii filmului la scurt-metraj ar implica, aproape obligatoriu, eliminarea primelor acte, cu rol pregătitor, şi reconfigurarea structurii dramaturgice în parametrii celui din urmă.
Scenariul lui "Loverboy" demarează ca la carte, conturând din câteva tuşe precise ambianţa şi personalitatea protagonistului, inclusiv cu ajutorul unei secvenţe de maxim impact: intervenţia poliţiei judiciare în urma unei plângeri penale pentru trafic de persoane. Secvenţa deţine valenţele unui "inciting event" - dar faptul că duce doar la un sub-plot, în evoluţie paralelă cu firul central al acţiunii, o defineşte mai curând ca pe un simplu "kickstart". Ulterior, motivul anchetelor poliţieneşti revine într-o notă şi mai apăsată (secvenţa cu identificarea de la morgă), dar din păcate lucrurile se opresc aici. În cadrul consultării de lucru amintite în deschiderea acestei analize, discutând despre integrarea dramaturgică a acestui fir epic, l-am întrebat pe Cătălin dacă, dincolo de absenţa finalităţii sale în film, el unul, ca autor, îi cunoaşte deznodământul. Evident, replica a fost afirmativă, aşa cum şi trebuia - dar se regăseşte doar parţial în forma finală a filmului. Să nu uităm că principala capcană a ambiguităţii este derapajul în neclaritate, sau glisarea spre nedesăvârşire - cazul de faţă: desigur, e cel mai firesc şi de bun-gust lucru ca un autor să nu ne ofere pe tavă toate răspunsurile, dar o bună realizare a acestui gen de subtilitate presupune sugestia că el însuşi le cunoaşte, cu potenţialul de a ne invita să revedem filmul, spre a le decripta la rândul nostru.
Simplu spus, povestea cu poliţia se pierde pe drum - lucru relativ justificat, prin statutul ei secundar, dar nepermis în urma intensităţii aşteptărilor pe care le generează (atât din scriitură, cât şi ca realizare vizuală, cele două secvenţe sunt puternice şi "rotunde cu deschidere" - veritabile puşti cehoviene care, ca atare, era imperios necesar să şi tragă în ultimul act. După premieră, abordând din nou subiectul, Cătălin mi-a mai spus şi că filmase o a treia secvenţă cu anchetatorul (Bogdan Dumitrache, într-una dintre tipicele lui schiţe de personaje gestionate eficient, cu discreţie şi credibilitate), pentru a o elimina însă la montaj. Păcat - conform structurii existente, acest sub-plot ar fi fost factorul ideal care să întregească rezolvarea: i-ar fi adus motivaţii, dramatism, twist-uri finale şi, în special, sensuri concluzive.
Pe de altă parte, renunţând la soluţia atât de firească descrisă adineaori, filmul recurge la o deschidere a ultimului act slab definită, cu rezultatul că, spre sfârşit, aşteptăm incitaţi să se mai întâmple ceva (încărcătura acumulată până atunci fiind maximă), pentru a ne confrunta cu dezamăgirea unei încheieri percepute ca premature, oarecum în coadă de peşte. Ce-i drept, Cătălin Mitulescu a urmărit cu deliberare varianta finalului deschis, menit să ne pună pe gânduri - ceea ce, în ultimă instanţă, şi reuşeşte (frustrarea spectatorului aplicându-se numai în raport cu neonorarea promisiunilor implicite ale povestirii cinematografice).
Altminteri, printre aceste goluri, "Loverboy" îşi deapănă o substanţă densă mai ales în plan uman. Deşi puţine la număr şi nu foarte dezvoltate în spaţiu/timpul filmic, personajele conturează tulburător acea lume decăzută de la periferiile topografice şi sociale ale târguşorului dunărean - Hârşova (neidentificată ca atare, dar perfect caracterizată, cu titlu generic, prin locaţiile alese - anonime geografic, dar foarte reprezentative pentru subiect - şi stilul de filmare). Secvenţele epice, cum ar fi "excursiile la mare" sau cea de pe plaja fluviului, pe lângă rolul de a schiţa modul de lucru al bandelor, se disting mai ales prin portretizarea rafinată şi convingătoare a acelui soi de personaje (în mod semnificativ, limbajul de argou şi potopul de obscenităţi dobândesc şi aici motivaţii şi valenţe estetice). Cătălin Mitulescu îşi coordonează complex şi precis mizanscenele, asociind personajele în configuraţii mobile, realiste şi dramatice, pentru a le urmări prin intermediul unui decupaj nervos cu discreţie, valorificat şi de mişcările fluide ale camerei lui Marius Panduru - regia şi imaginea îngemănându-se în a alcătui o succesiune de tablouri expresive ale subumanităţii ce viermuieşte prin peisajele de o frumuseţe frustă ale Dobrogei, surprinse într-o cheie poetică gravă, deloc ostentativă. Asprimea priveliştilor naturale se armonizează cu sordidul văgăunilor suburbane prin care oamenii par să se târască reduşi la un nivel apropiat de turma de oi a lui Toader (îmbucurătoarere întâlnire cu Remus Mărgineanu, pe care după o perioadă prea lungă de neglijare din partea cineaştilor, parcă uitându-i popularitatea pe deplin justificată din urmă cu douăzeci-treizeci de ani, îl vedem acum aplicându-şi în tonalităţi noi, proprii vârstei, mijloacele interpretative consacrate pe vremuri) - paralelism punctat şi de motivul sacrificării mieilor, cu trimiteri la destinul lui Veli...
...O Veli în care Ada Condeescu are şansa de a-şi confirma pe deplin promisiunile actoriceşti ale Anei din "Eu, când vreau să fluier, fluier" (rol principal ca pondere, secundar ca întindere şi foarte economic ca interpretare). De astă dată, tânăra actriţă îşi etalează bogăţia de stări şi nuanţe, compunând un personaj complex, a cărui forţă interioară duce în mod paradoxal la o supremă vulnerabilitate. Dintr-o nobleţe sufletească şi o tărie de caracter complet deplasate în raport cu mişelia lumii din jur, Veli îşi asumă un sacrificiu gratuit, parcurgând panta descendentă de la inflorescenţa crinului până în mocirla care a zămislit-o pentru ca în cele din urmă s-o înghită din nou, iremediabil - un exemplu cum nu se poate mai grăitor de "arc al personajului" parcurs firesc şi coerent, fără nici un fel de hiatusuri, în pofida diversităţii extreme a etapelor pe care le străbate: fetişcană cochetă, îndrăgostită generoasă, adolescentă rebelă şi independentă, tânără femeie pregătindu-se să aducă un dram de decenţă în mediul care a adoptat-o cu făţărnicie destructivă şi, în sfârşit, miel începându-şi coborârea spre lenta şi îndelungata măcelărire. Ada îşi dozează cu justeţe tehnica de joc, între izbucnirile de mare forţă ale confruntărilor conflictuale, combinaţiile de senzualitate şi amară tristeţe ale neinhibatelor momente erotice (aproape explicite, dar fără urmă de trivialitate), şi cele mai fine accente - de neuitat elocvenţa acelor ochi care clipesc incert în întuneric, din secvenţa pimei ei nopţi (platonice) cu Luca.
Încă de la filmul anterior, s-a remarcat chimia profesională desăvârşită dintre Ada Condeescu şi George Piştereanu, marea descoperire a "...fluier"-ului. Mă frapase, cu acel prilej, distanţa dintre actor (proaspăt, fin, delicat) şi personajul dur, târnosit, redutabil, pe care-l interpreta. Actualul său Luca prilejuieşte o compoziţie similară ca anvergură, pe un set de parametri puţin diferiţi. Din nou avem de-a face cu un tânăr căruia lumea din jur i-a masacrat inocenţa - din care mai subzistă doar două elemente: devotamentul faţă de bunicul complet sclerozat fizic şi psihic (Jimmy Besoiu, într-un portret tulburător, alcătuit din câteva expresii faciale de neuitat, peste care se suprapun mici sunete nearticulate) şi convingerea denaturată că de fapt el le face un bine acelor fete pe care le smulge din sărăcia materială numai pentru a le împinge pe versantul anihilării morale. Marele conflict interior al personajului se constituie, desigur, în relaţia cu Veli - ireductibila dilemă dintre dorinţa lui de dragoste pură şi adevărată, şi "meseria" care-l domină. Cu intuiţia sa deja cunoscută şi remarcabilul simţ al echilibrului interpretativ, George reuşeşte să-şi axeze rolul pe direcţia sugestiei, fără a enunţa nimic din motivaţiile sale interioare: pentru toţi privitorii, Luca rămâne un mister - un univers uman tenebros închis în sufletul unui individ născut la locul nepotrivit, în momentul epotrivit (ceea ce ştiu despre el am aflat conversând la petrecerea de după premieră - privilegiul apartenenţei la breaslă; fără să afle niciodată explicit aceste răspunsuri, spectatorii vor avea şansa să le deducă singuri, dând curs incitărilor pe care le lansează jocul eficient şi subtil al lui George Piştereanu - din nou într-o relaţie interesantă cu fosta lui "mamă" de la vorbitorul puşcăriei, Clara Vodă, creionând aici o imagine a blazării resemnate (poate o "marfă" din trecut care, după ce i-a trecut vremea, măcar a izbutit să se refugieze pe limanul muncii de rutină la o terasă mizeră pe care Veli încearcă zadarnic s-o "civilizeze"). N-o putem trece cu vederea nici pe Coca Bloss, sensibilă şi percutantă ca de obicei, în cele câteva apariţii scurte ale îngrijitoarei bunicului.
Toate aceste calităţi ne îndreptăţesc să sperăm că "Loverboy", dincolo de cele câteva premii şi comentarii obţinute la nivel internaţional, va reuşi să-şi justifice menirea şi printr-o comunicare cu spectatorii români mai generoasă decât au avut parte (pe nedrept, de cele mai multe ori) atâtea alte producţii autohtone recente. Este un film de conţinut cu deschidere spre public - ba chiar (din fericire / din păcate, totodată), adresându-se unui target de audienţă foarte larg: tocmai regiunea omenească pe care o descrie. Punctele sale slabe au relevanţă mai mult pentru profesionişti, câtă vreme izbânzile, semnificative cum am arătat, le sunt accesibile tuturor.
Pitbull (Mihnea Columbeanu)
7 octombrie, 2011, h. 11:15-14:10
Bucureşti, România
Una peste alta, o dezamagire cu pretentii de film pentru noua generatie.
Am avut ocazia de a viziona Loverboy anul acesta la TIFF şi trebuie să spun că am fost dezamăgită; mă aşteptam la mai mult. Ştiu că e inspirat din poveştile reale despre loverboys, dar acţiunea şi deci finalul sunt previzibile. Deşi actorii au fost ok, au trecut destul de greu cele 90+ de minute ale filmului.
Concluzie? Un film ok, dar nu pierzi nimic dacă nu-l vezi.
Ma astept la un film bun, dar asemanator cu precedentul.