Aștept să văd cât de mult poate decădea cinematografia românească.
sabinalin
pe 14 Ianuarie 2024 17:36
,, O panarama de film,,. ,,Un cuvant la 10 minute. Asta nu e film, e o veritabila pierdere de timp,,. ,,Am ajuns aproape la jumatate dar simt ca pierd timpul la greu,,. ,,Sunt singurul care nu prea a inteles filmul ? ,,. ,,Nu am inteles nimic. Si totusi m-am uitat pana la final. Nu stiu de ce.,, Am cules aceste comentarii de pe site-ul de youtube Cinepub acolo unde am vizionat filmul. Ii inteleg pe aceia care au scris cele de mai sus. Si totusi... ce-a vrut sa spuna poetul ? Asta daca intr-adevar a vrut sa spuna ceva. Incerc sa-l inteleg si pe el, vrea sa fie criptic, vrea sa faca arta cinematografica. Da, dar totul trebuie sa aiba un scop, nu faci arta doar asa, de amorul artei. De la un castigator de Urs de aur, fie si pentru scurtmetraj, aveam alte pretentii. Mai ales ca ,,O zi buna de plaja,, chiar mi-a placut. Sa ma ierte Bogdan Mustata dar mi-a fost greu sa duc filmul la capat. Din cauza unei plictiseli crunte.
Si totusi am rezistat eroic pana la capat pentru ca mi-am dorit sa vad ultima aparitie pe ecran, din postura de actor, a celui care a fost Sergiu Nicolaescu. Ca le convine unora sau nu, Sergiu Nicolaescu ramane in istorie drept una dintre personalitatile de seama ale cinematografiei romane. Si, chiar daca ultimele sale filme n-au fost dintre cele mai reusite, cel care ne-a lasat mostenire filme mari precum ,,Nea Marin miliardar,, , ,,Mihai Viteazul,, sau ,,Osanda,, merita o altfel de iesire din scena. Dan Chisu le-a oferit lui Ion Besoiu si Mircea Albulescu sansa unor aparitii memorabile in filmele lor finale. Din pacate cel care i-a intruchipat inubliabil pe comisarii Miclovan, respectiv Moldovan n-a avut o asemenea sansa.
Edddd
pe 28 Noiembrie 2023 15:19
Îmi pare rău că nu există nota zero.. sunt astfel nevoit să dau 1.
Ultimul film al marelui Sergiu ....
Îmi pare rău că monstrul sacru Sergiu Nicolaescu a ajuns să-și încheie cariera cu această infecție de film.... îmi pare rău că nu s-a găsit nimeni în anturajul lui care să-l tragă de mânecă și să-l oprească de la a-și pune numele pe afișul acestei mizerii ..
E uimitor că acest cine-puroi a primit finanțare ...
user-63b02ad8a0ee8
pe 07 Februarie 2023 02:21
Niste nuduri și semi-nuduri cu o lumină artistic dirijată pe trupul Adei Condeescu .......Glumesc : filmul e mult mai mult de atât ! Into_the_labyrinth are dreptate in ceea ce scrie ......
Scythe
pe 06 Octombrie 2020 18:09
Din film nu prea se intelege nimic.
Are un singur moment bun, la min 50:00, cand ii vedem Adei Condeescu țâțele încă nelăsate (ca intre timp... a ajuns de as plati-o ca sa isi PUNA sutienul :))) ).
into_the_labyrinth
pe 14 Decembrie 2018 02:30
Încă de la primele cadre, intuieşti că ai de-a face cu o poveste neobişnuită. Regizorul reuşeşte să şocheze prin trecerea de la o scenă de masturbare la imaginea cu turla unei biserici, dar poate că nu este o bravadă gratuită: sunt două lumi în care trăim, care îşi dispută întâietatea în faţa fiinţei omeneşti: cea a instinctelor şi cea a conştiinţei, cea terestră şi cea celestă.
Eroul filmului este un adolescent retras, uşor neînţeles, care încearcă să treacă peste pierderea unuia dintre părinţi (tatăl). Totodată, încearcă să îşi definească raportul cu lumea, trece prin diverse experienţe, inclusiv descoperirea propriei sexualităţi.
Cadrele în care merge cu ascensorul sunt obsesive, uşor morbide, vrând să sugereze interiorul cenuşiu care marca psihicul băiatului, greu încercat de la o vârstă atât de fragedă.
Secvenţele dintr-un documentar pe care îl vizionează Lupu, care apar în mod repetat, întăresc ideea de dualitate instinct-raţiune, şi o fac într-un mod destul de reuşit.
Fără a fi, desigur, un Bergman sau un Tarkovski, Bogdan Mustaţă reuşeşte să creeze o atmosferă tensionată, bizară şi să determine spectatorul să empatizeze oarecum cu băiatul sau măcar să-şi dorească să înţeleagă ce se întâmplă, de fapt, cu el.
Scările pe care le tot coboară fac parte dintr-un peisaj labirintic, cu elemente suprarealiste sau onirice, iar personajul pare a fi într-o perpetuă căutare a sinelui.
Oscilând între un complex oedipian, încercarea de a depăşi o traumă majoră şi dorinţa nestăvilită de a fi împreună cu fata visurilor, adolescentul care este protagonistul acestei pelicule non-standard repetă anumite secvenţe, ca şi cum viaţa l-ar pune mereu în faţa aceloraşi încercări. Este un tip introvertit, timid - şi totuşi are în el instinctul de ucigaş, de ”lup”, şi aceasta pare a fi una dintre cheile filmului.
De notat şi că multe dintre scene sunt ca nişte viziuni, întrerupându-se la un moment dat şi continuând cu altceva. Băiatul pare deseori un spectator la propria reprezentaţie.
La final, Lupu se îndepărtează de clădirea fatidică ce fusese martora tuturor dramelor şi suferinţelor sale şi pare eliberat, însă aş îndrăzni să spun că este o eliberare iluzorie, având în vedere că păcatul apăsa încă greu asupra sa.
Chiar dacă unii îl vor cataloga drept greu de înţeles, acest film atipic ”bate” destule alte realizări cinematografice autohtone care au mai luat şi premii, iar faptul că a rulat foarte puţin timp în cinematografe la vremea lansării lui îl consider o mare pierdere. Nu ştiu în ce măsură cinefilul român este pregătit să primească mesajul lui Bogdan Mustaţă, dar acesta chiar a avut o poveste de ”spus” şi a făcut-o destul de profesionist.
Actorii mi-au plăcut, în mare parte, având o prestaţie meritorie. Faptul că Mihai Vasilescu părea mereu nehotărât şi stângaci nu denotă o lipsă a actorului, ci făcea parte din scenariu, din trăsăturile personajului.
zdraveius
pe 16 Iulie 2018 01:30
Aparitia pe generic si in film a unui nume consacrat nu inseamna ca succesul este garantat. Si vad ca filmele astea cu adolescenti sau actori tineri in roluri de adolescenti ating, usor, usor, perfectiunea. Sunt la limita genialitatii. Scenariu, regie, distributie, imagine, sunet. Tot. Bai, da' tot.
Bine, nu zic de acest film, ca asta nu are legatura cu genialitatea.
Ada, fata simpatica si frumoasa, oare, in cariera de actor de cinema, poate mai mult? Stie sa faca un rol si fara sa-si arate toate cele?
romeo_bucur_andronache
pe 10 Martie 2018 01:12
Acest basm este doar o gluma proasta.Cinematografiei romanesti ii dau un sfat intelept : NU mai copiati basmele straine capitaliste care sint,totdeauna,doar inchipuiri desertice si amagiri pentru oamenii lumesti aiuriti.Am muncit citeva luni in tari capitaliste,ca sa ma lamuresc la fata locului despre ce este,in fapt, capitalismul.Si m-am lamurit pe deplin. Orinduirea CAPITALISTA (numita in chip mincinos "Demoncratia") este o orinduire,in intregime,stricata,NElegiuita si nenorocita,bizuita pe MINCIUNA,destrabalare,coruptie,ingimfare,amagire,inselaciune,fala,intretinerea fricii in masa,amenintare,desfriu,bataie,batjocura,umilinta,injosire,ucidere,saracia noroadelor de rind,si ASUPRIREA (exploatarea) CUMPLITA a intregii MUNCITORIMI, fiind o prapastie uriasa intre Patronii( boierii) exploatatori(asupritori) singerosi,care sint numai hoti si tilhari,si marea masa a MUNCITORIMII sarace(tinuta inadins totdeauna intr-o saracie adinca,umilinta profunda si batjocura nemaipomenita).Din hoarda PATRONILOR exploatatori face parte si toata Justitia,toata Politia si toate asa-zisele Servicii secrete,care "lucreaza impreuna "totdeauna pentru mentinerea la Cirma acestor tari a CAPITALISMULUI (care este o Orinduire PRIMITIVA,poleita cu oarece sclipici,ce are ca singur scop sa ia ochii la prosti si la strainii prostiti).CAPITALISMUL este o Orinduire Satanica,fiindca este nascocirea lui Satana(care este Dracul,zis Diavol).Fireste ca Satana a inlocuit numai numele de CAPITALISM(dovedit destrabalat,laudaros,mincinos,exploatator,batjocoritor si ucigas) cu numele de DEMONCRATIA (care inseamna Puterea Demonilor,adica a Dracilor,si...nicidecum puterea poporului cum ii MINTE dracii pe toata lumea dreaceasca de pa pamintul acesta), Din pacate in Romania,tov.Ion Iliescu (un ucigas) impreuna cu toata LEPRA lui strinsa in partida numita mincinos PSD (o partida ucigasa),alaturi de aratarea numita mincinos PNL(este o aripa a PSD) si de inchipuirile numite mincinos ALDE si UDMR (aripi ale PSD),si cu complicitatea tuturor asa-zisilor Presedinti ai tarii(care au fost si sint leprele PSD-ului), au inlocuit FORTAT( fara acordul, prin referendum popular,al norodului de rind al Romaniei) vechea orinduire numita mincinos SOCIALISM si apoi COMUNISM (doua orinduiri ucigase,imputite,asupritoare ,mincinoase,laudaroase,destrabalate si stricate) cu asa-zisa "noua"orinduire "Demoncratia"(care este de fapt "Capitalismul "analfabet),adica au inlocuit un UCIGAS cu un alt UCIGAS.Era firesc sa se intimple astfel intrucit toate aceste "Orinduiri"sint doar niste nascociri dracesti ale lui Satana,asa cum este scris in Sfinta Scriptura.Numai ca toata lumnea de pe pamintul acesta NU pricepe deloc,si niciodata,lucrurile acestea(care sint, de fapt ,usor de inteles),fiindca si ea este alcatuita numai din oameni DRACI (stapiniti totdeauna de catre Satana,adica de catre Dracii din inimile lor ale trupurilor lor,de la nasterea lor si pina la moartea lor).Aceasta este cea dintii pricina pentru care Cinematografia Romaneasca a DECAZUT nemernic incepind cu anul 1990 (anul inceperii DARIMARII totale a Romaniei de catre toate asa-zisele Partide,care sint de fapt doar niste ADUNATURI de ANALFABETI,hoti,tilhari,mincinosi,stricati si ucigasi).Puteam sa scriu acum : Trezeste-te norod roman,dar nu scriu asa fiindca si norodul roman este alcatuit tot din oameni DRACI,intotdeauna,iar Dracii NU se pot trezi deloc,nicioidata,fiindca ...sint Draci,iar Dracii sint Draci intotdeauna,pe tot pamintul acesta. Toata LUMEA Draceasca de pe tot pamintul(este alcatuita din toate Tarile lumii) NU se poate SCHIMBA deloc,niciodata,fiindca este...Draceasca,la fel ca si toate Tarile lumii Dracesti de pe pamint.Este cu NEputinta ca oamenii Draci sa se schimbe vreodata.Insa pe toata lumea Draceasca de pe pamint O POATE SCHIMBA,intr-o clipa, numai o singura FIINTA care se numeste Domnul Isus Hristos Dumnezeu.iar Domnul Dumnezeu il SCHIMBA pe orice om lumesc(de oriunde)numai prin BOTEZUL cu Duhul Sfint si prin BOTEZUL cu Apa (amindoua Botezurile alcatuiesc de fapt Un Singur Botez care cuprinde aceste doua lucrari Dumnezeiesti) FACUTE INTOCMAI cum sint scrise in Sfinta Scriptura..Intotdeauna,pe tot pamintul,sint numai doua feluri de oameni : 1) oameni Lumesti DRACI, si 2) oameni SFINTI in Isus Hristos (cum sint numai Eu pe tot pamintul,de la facerea Lumii si pina astazi).Iata dovada temeinica care arata cu limpezime ca : pe tot pamintul, toata Lumea DRACEASCA NU se poate schimba DELOC,nicioidata,pe ea insasi,prin vointa ei(pe care nu o are deloc,niciodata,in privinta aceasta).Iata dovada temeinica care arata ca toti asa-zisii "Preoti"'lumesti,de pe tot pamintul,din oricefel de religie,sint de fapt DRACI, si nicidecum "Preoti"asa cum minte ei (niste gunoaie). Iata de ce toata Lumea de pe pamint este alcatuita numai din oameni PROSTI (ingramaditi de prosti),adica NEstiutori,si voi norodul de rind al Tarii voiti ca acesti oameni PROSTI GRAMADA (mincinosi,stricati,analfabeti,ucigasi ,asupritori,batjocoritori,hoti si tilhari,laudarosi si desfrinati,adica oameni DE NIMIC totdeauna) adunati in "Partide" DE NIMIC,sa va schimbe viata in bine,dupa ce tot ei v-au NENOROCIT de tot,intotdeauna ?? Ma faceti sa rid cu pofta. Ride Domnul de voi,totdeauna,cum este scris in Scriptura. Faptul ca si Cinematografia din Romania a ajuns de RIS, nu este deloc de mirare,si va ajunge si mai RAU,ca si tot norodul de rind al Romaniei,care zace in SARACIE cumplita si in PROSTIE uriasa. Pe curind. Romeo al lui Domnul.
cosmin742000
pe 22 Octombrie 2016 11:38
Un film romanesc foartte slab................................................
AnalyticVision
pe 04 Noiembrie 2014 17:36
Va invit sa cititi cu argumente de la critici de ce este acest film unul din cele mai proaste coproductii romanesti
Cele mai proaste filme româneşti în coproducţie din 2013-2014, partea II
http://discerne.wordpress.com/2014/08/10/f13-cele-mai-proaste-filme-romanesti-in-coproductie-din-2013-2014-partea-ii/
calira
pe 05 Octombrie 2013 11:27
Cum se poate ca la data premierei sa ruleze doar in Bucuresti (e adevarat ca in multe cinematografe) si o exceptie, la Vaslui? Unde e macar Clujul, Iasul, Timisoara? Ce strategie de marketing au astia. oamenii trebuie atrasi spre filmele romanesti. Si afisul, chiar daca are o o idee buna, mai trebuia dublat si cu un afis mai comercial pentru promovare... pacat, pare un film interesant, si mai are o particularitate e ultima aparitie a lui Sergiu Nicolaescu, ca actor,... pentru el macar ar fi trebuit promovat filmul mai bine!
silviuflorentin
pe 11 August 2013 17:44
da deabia il astept il felicit pe Sergiu Nicolaescu ca mai facea filme de drama si deabia il astept filmul cam plac d
kasmyn
pe 01 Martie 2013 18:08
SLAB FILM ACTORI SI REGIZORI BUNI DAR ESTE O PROSTIE DE FILM!!II DAU NOTA 6 DOAR PENTRU CA ESTE ULTIMUL FILM AL REGRETATULUI MARE ACTOR SI REGIZOR SERGIU NICOLAESCU!
Si totusi am rezistat eroic pana la capat pentru ca mi-am dorit sa vad ultima aparitie pe ecran, din postura de actor, a celui care a fost Sergiu Nicolaescu. Ca le convine unora sau nu, Sergiu Nicolaescu ramane in istorie drept una dintre personalitatile de seama ale cinematografiei romane. Si, chiar daca ultimele sale filme n-au fost dintre cele mai reusite, cel care ne-a lasat mostenire filme mari precum ,,Nea Marin miliardar,, , ,,Mihai Viteazul,, sau ,,Osanda,, merita o altfel de iesire din scena. Dan Chisu le-a oferit lui Ion Besoiu si Mircea Albulescu sansa unor aparitii memorabile in filmele lor finale. Din pacate cel care i-a intruchipat inubliabil pe comisarii Miclovan, respectiv Moldovan n-a avut o asemenea sansa.
Ultimul film al marelui Sergiu ....
Îmi pare rău că monstrul sacru Sergiu Nicolaescu a ajuns să-și încheie cariera cu această infecție de film.... îmi pare rău că nu s-a găsit nimeni în anturajul lui care să-l tragă de mânecă și să-l oprească de la a-și pune numele pe afișul acestei mizerii ..
E uimitor că acest cine-puroi a primit finanțare ...
Are un singur moment bun, la min 50:00, cand ii vedem Adei Condeescu țâțele încă nelăsate (ca intre timp... a ajuns de as plati-o ca sa isi PUNA sutienul :))) ).
Eroul filmului este un adolescent retras, uşor neînţeles, care încearcă să treacă peste pierderea unuia dintre părinţi (tatăl). Totodată, încearcă să îşi definească raportul cu lumea, trece prin diverse experienţe, inclusiv descoperirea propriei sexualităţi.
Cadrele în care merge cu ascensorul sunt obsesive, uşor morbide, vrând să sugereze interiorul cenuşiu care marca psihicul băiatului, greu încercat de la o vârstă atât de fragedă.
Secvenţele dintr-un documentar pe care îl vizionează Lupu, care apar în mod repetat, întăresc ideea de dualitate instinct-raţiune, şi o fac într-un mod destul de reuşit.
Fără a fi, desigur, un Bergman sau un Tarkovski, Bogdan Mustaţă reuşeşte să creeze o atmosferă tensionată, bizară şi să determine spectatorul să empatizeze oarecum cu băiatul sau măcar să-şi dorească să înţeleagă ce se întâmplă, de fapt, cu el.
Scările pe care le tot coboară fac parte dintr-un peisaj labirintic, cu elemente suprarealiste sau onirice, iar personajul pare a fi într-o perpetuă căutare a sinelui.
Oscilând între un complex oedipian, încercarea de a depăşi o traumă majoră şi dorinţa nestăvilită de a fi împreună cu fata visurilor, adolescentul care este protagonistul acestei pelicule non-standard repetă anumite secvenţe, ca şi cum viaţa l-ar pune mereu în faţa aceloraşi încercări. Este un tip introvertit, timid - şi totuşi are în el instinctul de ucigaş, de ”lup”, şi aceasta pare a fi una dintre cheile filmului.
De notat şi că multe dintre scene sunt ca nişte viziuni, întrerupându-se la un moment dat şi continuând cu altceva. Băiatul pare deseori un spectator la propria reprezentaţie.
La final, Lupu se îndepărtează de clădirea fatidică ce fusese martora tuturor dramelor şi suferinţelor sale şi pare eliberat, însă aş îndrăzni să spun că este o eliberare iluzorie, având în vedere că păcatul apăsa încă greu asupra sa.
Chiar dacă unii îl vor cataloga drept greu de înţeles, acest film atipic ”bate” destule alte realizări cinematografice autohtone care au mai luat şi premii, iar faptul că a rulat foarte puţin timp în cinematografe la vremea lansării lui îl consider o mare pierdere. Nu ştiu în ce măsură cinefilul român este pregătit să primească mesajul lui Bogdan Mustaţă, dar acesta chiar a avut o poveste de ”spus” şi a făcut-o destul de profesionist.
Actorii mi-au plăcut, în mare parte, având o prestaţie meritorie. Faptul că Mihai Vasilescu părea mereu nehotărât şi stângaci nu denotă o lipsă a actorului, ci făcea parte din scenariu, din trăsăturile personajului.
Bine, nu zic de acest film, ca asta nu are legatura cu genialitatea.
Ada, fata simpatica si frumoasa, oare, in cariera de actor de cinema, poate mai mult? Stie sa faca un rol si fara sa-si arate toate cele?
Cele mai proaste filme româneşti în coproducţie din 2013-2014, partea II
http://discerne.wordpress.com/2014/08/10/f13-cele-mai-proaste-filme-romanesti-in-coproductie-din-2013-2014-partea-ii/