Inainte de a vedea filmul am tot vazut pe diferite site-uri ca e favorit la castigarea Oscarului. Insa pe mine nu m-a impresionat, si singurul eventual premiu ar trebui sa ii apartina lui Gary Oldman pentru interpretarea lui.
lili22
pe 13 Martie 2021 23:59
A fost impresionant Gary Oldman in rolul lui Mank.
Un film inteligent, cu replici taioase dar care se adreseaza unui segment destul de mic din populatia USA.Oare cati cunosc istorie atat de bine incat sa inteleaga subtilitatile scenariului.
Smrs
pe 15 Februarie 2021 00:41
Într-o lume a filmelor suprasaturată de acțiune, drame și alte soiuri combinate sau atent împărțite, America decide să creeze un film biografic tribut pentru scenaristul celor mai multe hituri din perioada de început a cinematografiei capodoperelor - Herman Mankiewicz și, în același timp, un film documentar despre cum au apărut marile corporații cinematografice, concurența dintre ele, activitatea din spatele cortinei. Ne referim la perioada când MGM (care acum cred ca au propriul canal tv de flme), Universal și Paramount au fost un trio de senzație în producție, vorbim în același timp de intrarea timidă pe scenă a Warner Bros. și e ciudat să vezi astăzi decăderea și înlocuirea unora dar și să rememorezi toate filmele bune produse și industria de miliarde de până acum. Oldman joacă ok, dar filmul este într-adevăr greu de urmărit..mai mult bazat pe flashback-uri din trecut pentru un om căzut la pat din cauza unui alcoolism dus la extrem, chinuindu-se să scoată ultimul mare scenariu - Citizen Kane. Poate că era nevoie și de o astfeel de abordare, poate că cei din lumea filmelor simțeau că doar așa mai pot surprinde..și poate de aceea, din ce știu, e principalul favorit la Oscar și Globuri. Din punctul meu de vedere, nu-l merită și chiar sper să existe ceva mai bun..însă pot gândi la motivele pentru care i s-ar da și Oscarul. Și dintre toți, cred că pentru frumoasa miss Alexander (care tipărește predarea lui Mank) ar fi un start bun, la cât de tănără pare, cu un film premiat deja cu Oscar. Oricum, îi prevăd un viitor strălucit, arată bine și și-a jucat bine rolul de femeie fermă, sigură pe ea. În rest, cred eu că au fost și câteva erori de detaliu, poate de neacceptat în 2021, când varietatea e mare și posisbilitățile de a înregistra mai multe - de ex, ținând cont că atunci când se încearcă realizarea unui film după o personalitate reală, se caută un actor cât mai asemănător cu acela. Nu zic, poate că seamănă cât de cât G.Oldman cu H. Mankiewicz, însă fix impresarul John Houseman e aproape identic cu acela..iar dacă motivul alegerii lui Oldman a fost pentru că e mai polivalent și îl poate juca mai bine, măcar nu alegea un alt actor în film care să-l concureze în acest sens al asemănării cu subiectul principal. În final, aș spune că filmul impresionează doar pentru împătimiții ideii de film, de istoric al cinematografiei, etc, dar nu se compară de exemplu, cu emoția transmisă anul trecut de FordvsFerrari-LeMans, care a impresionat chiar dacă nu erai fan al sporturilor cu motor sau al mașinilor, de asemenea, filmele importante scoase de Mankiewicz mi se par puțin supraapreciate, dependente de boala aceea a romanticilor incurabili din filmografie, iar din acest motiv nu pot aprecia prea tare nici acest film-trofeu pentru fostul scenarist. Nota mea e 6.
helsing
pe 13 Februarie 2021 17:54
Dacă reușești să ai răbdare până la final, e chiar interesant, dacă nu, n-ai pierdut nimic, în afară de prestația extraordinară a lui Gary Oldman.
florin2014
pe 09 Ianuarie 2021 18:14
Cam asa trebuie sa arate un film: poveste, regie, imagine, , muzica, actori toate imbinate intrun tot placut vizionarii. Trebuie sa recunosc ca m-am documentat, inainte, pe timpul si dupa ce l-am vazut, pentru a intelege mai bine intriga si personajele. Foarte bun este filmul in primul rand pentru Gary Oldman, magistral in rol.
sabinalin
pe 02 Ianuarie 2021 20:47
Hollywoodul anilor 1930. Perioada romantica, vremurile in care tocmai se facuse trecerea de la filmul mut la filmul sonor. Un personaj in cautarea unei capodopere, Herman J Mankiewicz, eram mai familiarizat cu fratele sau, Joseph L Mankiewicz, mai mic cu doisprezece ani si care a trait mai mult si din motive pe care le putem decripta in film. Orson Welles, o personalitate majora a Hollywoodului secolului XX asa cum bine stim. Si o miza enorma: ,,Citizen Kane,, , celebrul film pe care destui il considera a fi cel mai bun al tuturor timpurilor. L-am vazut in urma cu niste ani, nu sunt de aceeasi parere, la mine nu intre nici macar in top 10 dar eu mi-s cinefil amator , nu profesionist intr-ale cinematografului.
De la exceptionalul ,,Seven,, incoace cariera regizorului David Fincher a cunoscut suisuri si coborasuri iar filmele sale au facut de fiecare data sa se vorbeasca despre ele. Se intampla astfel si cu aceasta interesanta privire nostalgica asupra unor vremuri care nu se vor mai intoarce niciodata, vremuri cu mult mai putina tehnologie insa cu infinit mai mult suflet. Din pacate ,,Mank,, mi s-a parut un film rece, pe alocuri tezist si preocupat sa faca unele concesii vremurilor pe care le traim. Parca nici admirabilul actor care este Gary Oldman nu reuseste sa fie intr-atat de memorabil cum se intampla in alte roluri care i-au adus celebritatea. Din cate am citit ,,Mank,, e luat serios in vizor pentru premiile Oscar ce vor fi acordate in acest an. E interesant de vazut ce succes va avea la membrii Academiei...
bovoro
pe 10 Decembrie 2020 18:49
Mi-a placut, dar nu prea. Asta e paradoxul filmului astuia. Fincher e un adevarat maestru. Oldman e, ca de obicei, excelent, muzica faina, imaginea supermisto, dar... greu de urmarit dintr-un singur foc. L-am vazut in trei reprize pentru ca...deh...plictiseala, bro! Nu e cu bataie, nici cu pac-pac, cum imi place mie (glumesc). Ba e un "pac", dar e trist, se sinucide un prieten bun al lui Mank. Are oleaca de umor, pe ici, pe colo, cam putin, din pacate. Foarte bine realizat, dar, inca o data, plictiseala totala. Cam ca Oscarul din 2012, Lincoln, fara nicio legatura cu faptul ca sunt ambele alb-negru, daca va gandeati la asa ceva. Si daca tot veni vorba de alb/negru, am vazut Roma al lui Cuaron din 2018 care, intr-adevar, e un film exceptional, din punctul meu de vedere, desi multi nătărai l-au vazut cam cum am vazut eu Mank.
Dar, bineinteles, e o chestie de gust. Altii poate l-au urmarit cu sufletul la gura, desi am mari indoieli.
Plictisealaaa...
Leonidas_Temistocle
pe 05 Decembrie 2020 02:15
Mank este primul biopic al lui David Fincher și al 11-lea său film per total. Aici, Fincher dovedește că a ajuns la maturitatea geniului său artistic, dovedind că este pe cea mai înaltă treaptă a creativității filmice. Faptul că reciclează ideile și artificiile tehnice pe care le-a experimentat în precedentele sale pelicule nu face altceva decât să dovedească capacitatea lui de integrare auteuristă a unei viziuni regizorale într-o producție hollywood-iană, și nicidecum un regizor care a ajuns în pană de idei. Mișcarea obsesivă a camerei, luminarea puternică, care inundă setul și care e foarte bine direcționată pentru a capta gesturi și reacții, încadraturile ascuțite, schimbările de focus în cadrele cu câte doi actori, muzica cvasipermanentă, sublinierea momentelor de tensiune printr-un build up în interiorul scenei (fără a se baza pe tăieturi de montaj și sunet devenite clișee), totul relevă un regizor genial, poate cel mai bun al generației sale (singurul capabil să îl înfrunte fiind Tarantino).
Cel mai puternic punct al filmului este personajul principal. Herman Mankiewicz, scenaristul care a stat la baza unuia dintre cele mai bune filme din istorie, Cetățeanul Kane, este urmărit pe durata a aproximativ zece ani pentru a înțelege întămplările și motivațiile care au fundamentat draftul final al filmului regizat de Orson Welles. Construit pe baza antitezei dintre principialitate și rațiune, Mankiewicz este un personaj șablon al universului cinematografical al lui Fincher. E un personaj cu defecte și calități puternice, Fincher construind inteligent și gradual drumul în urma căruia calitățile devin defecte, iar defectele ajung să fie trecute cu vederea. Interpretarea lui Gary Oldman este foarte bună, interpretând un personaj excepțional ajuns într-o situație excepțională (altă constantă a filmelor lui Fincher). Oldman redă natural, într-o interpretare mocnită, lipsită de senzațional și exagerări, un personaj pentru care conflictul exterior este egal cu cel interior, iar principiile și încăpățânarea ajung să fie cauze ale decăderii profesionale.
Filmul mai excelează prin structura picturală a cadrelor, imaginea alb-negru ce redă atmosfera de epocă și reliefează detalii de acting, montajul alert, care conferă cursivitate discursului regizoral, prin alternarea sunetului diegentic cu cel non-diegetic, care pe de o parte romanțează filmul, iar pe de altă parte permite spectatorului să se atașeze sau distanțeze de firul epic și personaje, ori trecerea directă și bine definită de la un plan temporal la altul.
Cu siguranță, Mank va fi pe lista Oscarurilor de anul viitor, nu doar datorită calității sale intrinseci, ci și pentru că abordează lumea cineaștilor, o temă care este mai mult decât apreciată în rândurile academiei americane de film. Cel mai bun film, cel mai bun regizor și cel mai bun actor în rol principal sunt nominalizări probabile, plus alte câteva la categorii secundare (excelează pe toate cele patru planuri, scenariu, montaj, imagine și sunet, deci are șanse reale la cât mai multe nominalizări).
Per total, Mank se dovedește un must see al anului 2020, fiind, din punctul meu de vedere, cea mai bună peliculă apărută până acum pe piața americană.
Un film inteligent, cu replici taioase dar care se adreseaza unui segment destul de mic din populatia USA.Oare cati cunosc istorie atat de bine incat sa inteleaga subtilitatile scenariului.
De la exceptionalul ,,Seven,, incoace cariera regizorului David Fincher a cunoscut suisuri si coborasuri iar filmele sale au facut de fiecare data sa se vorbeasca despre ele. Se intampla astfel si cu aceasta interesanta privire nostalgica asupra unor vremuri care nu se vor mai intoarce niciodata, vremuri cu mult mai putina tehnologie insa cu infinit mai mult suflet. Din pacate ,,Mank,, mi s-a parut un film rece, pe alocuri tezist si preocupat sa faca unele concesii vremurilor pe care le traim. Parca nici admirabilul actor care este Gary Oldman nu reuseste sa fie intr-atat de memorabil cum se intampla in alte roluri care i-au adus celebritatea. Din cate am citit ,,Mank,, e luat serios in vizor pentru premiile Oscar ce vor fi acordate in acest an. E interesant de vazut ce succes va avea la membrii Academiei...
Dar, bineinteles, e o chestie de gust. Altii poate l-au urmarit cu sufletul la gura, desi am mari indoieli.
Plictisealaaa...
Cel mai puternic punct al filmului este personajul principal. Herman Mankiewicz, scenaristul care a stat la baza unuia dintre cele mai bune filme din istorie, Cetățeanul Kane, este urmărit pe durata a aproximativ zece ani pentru a înțelege întămplările și motivațiile care au fundamentat draftul final al filmului regizat de Orson Welles. Construit pe baza antitezei dintre principialitate și rațiune, Mankiewicz este un personaj șablon al universului cinematografical al lui Fincher. E un personaj cu defecte și calități puternice, Fincher construind inteligent și gradual drumul în urma căruia calitățile devin defecte, iar defectele ajung să fie trecute cu vederea. Interpretarea lui Gary Oldman este foarte bună, interpretând un personaj excepțional ajuns într-o situație excepțională (altă constantă a filmelor lui Fincher). Oldman redă natural, într-o interpretare mocnită, lipsită de senzațional și exagerări, un personaj pentru care conflictul exterior este egal cu cel interior, iar principiile și încăpățânarea ajung să fie cauze ale decăderii profesionale.
Filmul mai excelează prin structura picturală a cadrelor, imaginea alb-negru ce redă atmosfera de epocă și reliefează detalii de acting, montajul alert, care conferă cursivitate discursului regizoral, prin alternarea sunetului diegentic cu cel non-diegetic, care pe de o parte romanțează filmul, iar pe de altă parte permite spectatorului să se atașeze sau distanțeze de firul epic și personaje, ori trecerea directă și bine definită de la un plan temporal la altul.
Cu siguranță, Mank va fi pe lista Oscarurilor de anul viitor, nu doar datorită calității sale intrinseci, ci și pentru că abordează lumea cineaștilor, o temă care este mai mult decât apreciată în rândurile academiei americane de film. Cel mai bun film, cel mai bun regizor și cel mai bun actor în rol principal sunt nominalizări probabile, plus alte câteva la categorii secundare (excelează pe toate cele patru planuri, scenariu, montaj, imagine și sunet, deci are șanse reale la cât mai multe nominalizări).
Per total, Mank se dovedește un must see al anului 2020, fiind, din punctul meu de vedere, cea mai bună peliculă apărută până acum pe piața americană.
Nota mea: 10!