Am urmărit filmul și tot așteptăm să se întâmple ceva. S-a terminat și nu s a întâmplat nimic. În timpul pierdut era mai bine dacă mă uitam la desene animate. :))
Dacă și ăsta e film, gata mă fac regizor ????????
blackmore
pe 14 Februarie 2020 23:28
In ultima vreme aproape ca nu mai exista film romanesc fara limbaj licentios
CarmenDa
pe 03 Ianuarie 2020 06:00
Amuzant, foarte bine jucat, realist. Titieni este extraordinar, dar nici Potocean nu e mai prejos. Un portret al familiei românești tipice cu tatăl mare crai în tinerețe, semi-ratat, genul de om cu gură mare mândru tare de băieții lui acum adulți, dar incapabil să facă ceva pentru ei, așa cum se pare ca n-a fost nici în tinerețe. Se tot laudă cu colecția lui de timbre - întâi că o să le dea și lor din ele, apoi că o să le vândă și o să le dea și lor bani, pentru ca în final să plece așa cum a venit. Poate doar Mariței, mașina Dacia să-i fi fost fidel. Să fie oare filmul si o declarație de dragoste pentru mașina noastră națională?
semida_semida
pe 30 Decembrie 2019 00:46
Este un film foarte bun! Acest film spune foarte multe despre viata de familie. Este foarte realist realizat. Incepe cu cearta conjugala dintre doi tineri casatoriti care se pregatesc pentru a-si petrece sarbatorile cu familia. Din disputa celor 2 se intelege ca barbatul considera ca doar familia lui e importanta si trebuie vizitata de sarbatori , iar cand aude ca sotia a stabilit sa-si viziteze macar de anul acesta atat mama cat si bunica inainte de a ajunge la ai lui, se izbeste de egoismul sotului care prefera sa isi petreaca sarbatorile fara ea decat sa sacrifice 2 ore din timpul sau si pentru familia nevestei. Finalul filmului este de asemenea sugestiv , cand isi suna sotia pentru a o lua de la gara, dar cu minime sacrificii din timpul lui, rugand-o sa intrebe conductirul de tren despre o posibila intarziere, ca nu cumva sa stea prea mult dupa ea in gara. A treia marlanie a sotului e faptul ca in cele doua zile petrecute cu ai lui , i-a trimis sotiei doar un sms de iertare,care deduc ca era rece si sec, din moment ce sotia nu a simtit ca trebuie sa ii raspunda. Daca intr-adevar i-ar fi parut rau pentru comportamentul egoist si rautacios pe care l-a avut fata de ea, ar fi sunat-o. Concluzia: drama unei sotii neintelese si neiubite. Cine nu a vazut aceste aspecte, ii sugerez sa se mai uite inca o data!
raalb
pe 29 Septembrie 2019 23:12
Daca vrei sa vezi un film despre nimic, asta este exact ce cauti. Filmul nu urmareste nimic si nu duce nicaieri. Film tipic romanesc, fara cap si fara coada. Titieni joaca bine. Un afara de faptul ca Titienii conduce o masina, nimeni nu face nimic. Asta este filmul. Ceilalti actori puteau foarte bine sa nici nu apara in film, oricum rolul lor pasager, nu a schimbat cursul filmului, care nu a dus nicaieri. Filmul asta iti clarifica sensul expresiei de "timp pierdut". Nota 0, dun toate punctele de vedere. Nu e de neinteles, nu are niciun mesaj ascuns, precum ar incerca cate unii sa induca ideea, este unul din cele mai slabe filme din istoria cinematografiei romanesti si atat.
ancota
pe 10 Ianuarie 2018 21:52
Inca un film in care nu se intampla nimic. Adica nu se intampla nimic important. E o plimbare cu masina a unor oameni care practic nu stiu nici de unde vin nici incotro se duc si mai ales de ce se duc. Compus din secvente lungi, de altfel bine realizate si bine jucate, arata mai degraba a teatru filmat. Atata doar ca la teatru mai exista si un conflict cat de cat, acolo, ceva care sa dinamizeze, sa tensioneze, sa tina spectatorul atent. Aici nu se intampla asa ceva, asa ca daca e prea cald in sala risti sa te fure somnul. Am mai spus-o. Se pare ca a devenit o norma. Cineastii romani, de fapt scenaristii romani nu au treaba cu structura unui scenariu, cu scenaristica in general. O insiruire de vorbe nu inseamna scenariu. Ori aici nu avem decat vorbe si iar vorbe. O sa spuneti ca totusi... se mai intampla ceva, se mai strica masina, cei doi o repara... Asa, si? Are asta vreo relevanta in economia filmului? Filmul se schimba radical daca aceasta secventa lipseste? Ne arata ea o latura ascunsa a vreunui personaj? Neah! Singurul merit al acestei secvente este ca incearca un timid conflict intre tata si fiu. Conflict care e lasat balta imediat in secventa urmatoare. De altfel tot filmul e construit in asa fel incat daca elimini o secventa la intamplare practic nu are nicio importanta. Nu deranjeaza pe nimeni, nu impiedica curgerea absolut liniara a acestui film. (sesizati faptul ca nu am spus actiune pentru ca nu exista nicio actiune)
Sincer sa va spun, a devenit de-a dreptul frustrant sa merg la cinema, sa vad filme romanesti si sa intalnesc aceleasi si aceleasi probleme de fiecare data. Nu exista scenaristi de film in Romania. Tot ce se face e pe prietenie si pe incropeala. Tot ce se face se face cu teama de a nu deranja somnul linistit al spectatorului. Nu exista idei, nu exista povesti. Oamenii astia care fac film, practic nu au nimic de spus, iar atunci cand au ceva de spus esueaza lamentabim in banalitati. In filmele romanesti NU SE INTAMPLA NIMIC. E groaznic! Oamenii astia nu se uita la alte filme. Nu se uita la filme frantuzesti sau spaniole. E inadmisibil. Orice film frantuzesc ai lua, si nu ma refer aici la superproductii, ci la filme obisnuite, (vezi Elle, Un job ciudat si altele) din cele care ruleaza pe HBO, tu, ca realizator de film (regizor, scenarist, orice ai fi) nu poti sa nu observi un lucru fundamental: filmele astea au o poveste, au o intriga legata, au un punct culminant si cel putin o rasturnare de situatie. Adica ai la ce sa te uiti. Lasam la o parte mijloacele tehnice sau materiale. Astea-s vax pentru ca nu vorbim de filme cu efecte speciale sau cu mii de figuranti, cu costume sau mai stiu eu ce. Nu. Vorbim de filme cu bugete modeste ca si cel de fata. Si totusi? Nimic. Si atunci eu ca spectator ce concluzie sa trag? Ca nu-i duce capul sa scrie o poveste care sa ma tina treaz la cinema, care sa-mi trezeasca interesul. Concret: eroul principal al acestui film, Alexandru sau Sandu (Adrian Titieni) nu face altceva decat sa povesteasca aventurile sale amoroase. Bun. Pana aici totul e ok. Povestile sunt chiat misto, iar Dl. Titieni e un super actor care stie sa-si faca treaba in orice situatie. Dar el nu e scenarist. El face ce scrie in scenariu. Ma rog, mai mult sau mai putin. Ce mai, e de acolo. Asa, dar toate aventurile astea raman la nivel declarativ. Inafara de interactiunea cu caserita de la benzinarie (care de altfel e foarte evaziva), nu prea ne dam seama daca e adevarat ce spune sau nu. La un moment dat el si unul dintre fii sai ajung acasa la fosta sotie unde se imbata impreuna cu ceilalti frati. In prima faza, la masa (nelipsita masa) sunt prezente si fosta sotie si sotia unuia dintre frati (parca cel mai mare) Intre aceasta si sotul sau se iteste un pui de conflict (de altfel destul de bine articulat), dar: surpriza? si acesta e abandonat, deci o pista falsa. Mai departe omul e in stare de ebrietate. Ce face omul cand e in stare de ebrietate? Pai eroul nostru se duce si se culca. Simplu, nu? Adica ce sa ne mai complicam. De ce sa profitam de ocazie si sa ii dam omului ocazia sa arate cat de crai a fost el in tinerete si inca mai e? Adica ce scrie in orice manual de scenaristica? Sa punem personajele obisnuite sa faca lucruri obisnuite sau invers, personajele obisnuite sa faca lucruri neobisnuite? A? Cum era daca acesta, in urma numeroaselor pahare consumate isca un scandal cu fii sai, astia il dadeau afara in chiloti si el pleca cu Marita in chiloti la nevasta? A? Sau daca el patea ca atunci cand a mancat cele 18 ciocolate si se ducea hotarat pe treaba la fosta nevasta in dormitor? A? Adica isi insela sotia cu fosta sotie sau macar incerca. Mai departe: si fosta sotie cand il vedea in chiloti la ea in dormitor facea scandal si-l da afara din casa in zapada si... mai departe stiti voi. Sau poate ca nu-l dadea afara si dimineata o vedeam cu un zambet suav pe buze. A? (asta apropos de secventa in care merge impreuna cu el spre masina, din obisnuita - buna secventa) Sau daca... aici e si mai interesant, in loc sa ajunga in dormitorul sotiei nimereste in patul Corinei (nora sa) Ce ziceti? Parca incepe sa semene a film. O fi vreun realizator al acestui film care citeste ce scriem noi pe aici? Hm? Nimeni? Mai, oameni buni chiar nu va duce capul sa scrieti ceva mai de Doamne ajuta?
Lasand la oparte toate astea, filmul e realizat destul de bine. Dialogurile sunt ok, actorii de asemenea. E filmat bine. Simplu si curat. De pe trepied fara rscuri inutile. Poate putin mai vioi la urmarirea personajelor ar fi fost mai bine, dar merge si asa. Nu deranjeaza. Filmarile din masina (si interioare si exterioare) foarte bune. Ceva probleme la scenografie: in scena de inceput - apartamentul celor doi, hm, nu prea arata a apartamentul unor tineri. Ma rog, nu e grav. Si alta chestie: Un tip ca Sandu care se pretinde sa fi fost un mare crai se poarta mai ingrijit. Adica plete, barba, hmm, nu prea merge.
Dar nu trebuie sa ma credeti pe cuvant. Va recomand sa mergeti sa vedeti filmul. Eu l-am vazut astazi la Cinemateca Eforie. Vizionare placuta!
borisvultur
pe 05 Decembrie 2017 23:28
Un film minimalist surprinzător, care va deruta mulți spectatori, însă eu m-am amuzat copios. Rareori am mai văzut o dezinvoltură a actorilor, de parcă era o realitate filmată cu camera ascunsă. Filmul e un recital Adrian Titieni, care creează un personaj memorabil, între dionisiac și mitomanie, asistat de fiii săi, fiecare cu drame sesizabile, dar nu punctate zgomotos.
Kul
pe 03 Decembrie 2017 15:42
Marița (2017)
– are (ceva) dialog care este in plus, care nu misca povestea mai departe, si care nu releva nimic. (in cearta conjugala, in autostop, in “ai bagat masina in curte?”)
– spre contra-exemplu dialogul (secundar) la benzinarie e misto
– foarte bun/potrivit el (A.P.)
– buna filmarea inside car
– ce reuseste e sa arate o .ro rurala de munte-ish, in Ardeal, non-sordida. bravos
– dar niste motive explorate, conflict de familie mai adanc, sau niste conflicte mai dezvoltate asa in general? cam nixam. le: ba exista conflict in familia fiului mijlociu, cu care incepe si se termina filmul. dar care...
– si o pana, de bun simt – ca eveniment inedit; better decat un accident rutier minor.
– bun sunet!
– nu inteleg ce-i cu marsarea pe povestile acelea de crai ale tatalui… over&over
– scena de masa, bifat
– si Maritza, pai nu-i personagiu? aint.
– misto la betie, camaraderie
– mama-sa se duce din inertie catre masina veche. e glumix? sau vrea sa ne transmita ca farmecul barbatului care este… don’t get it.
– final sec, misto
aiuritul99
pe 12 August 2017 12:51
Cum sa-ti pierzi interesul pentru filme romanesti, sau mai bine zis,uite unde a ajuns cinematografia romaneasca.Pe bune... cine credeti voi ca o sa dea vreo...15-20 lei pe un bilet ,pentru acesast film ? Din trailer,pare cumva desprins dintr-o lumea ciudata,mereu pusa pe harta si plina de reprosuri.Cum draq sa ma duc sa vad un astfel de film, care nu spune nimic si prezinta mesaje ....oha ?
Dacă și ăsta e film, gata mă fac regizor ????????
Sincer sa va spun, a devenit de-a dreptul frustrant sa merg la cinema, sa vad filme romanesti si sa intalnesc aceleasi si aceleasi probleme de fiecare data. Nu exista scenaristi de film in Romania. Tot ce se face e pe prietenie si pe incropeala. Tot ce se face se face cu teama de a nu deranja somnul linistit al spectatorului. Nu exista idei, nu exista povesti. Oamenii astia care fac film, practic nu au nimic de spus, iar atunci cand au ceva de spus esueaza lamentabim in banalitati. In filmele romanesti NU SE INTAMPLA NIMIC. E groaznic! Oamenii astia nu se uita la alte filme. Nu se uita la filme frantuzesti sau spaniole. E inadmisibil. Orice film frantuzesc ai lua, si nu ma refer aici la superproductii, ci la filme obisnuite, (vezi Elle, Un job ciudat si altele) din cele care ruleaza pe HBO, tu, ca realizator de film (regizor, scenarist, orice ai fi) nu poti sa nu observi un lucru fundamental: filmele astea au o poveste, au o intriga legata, au un punct culminant si cel putin o rasturnare de situatie. Adica ai la ce sa te uiti. Lasam la o parte mijloacele tehnice sau materiale. Astea-s vax pentru ca nu vorbim de filme cu efecte speciale sau cu mii de figuranti, cu costume sau mai stiu eu ce. Nu. Vorbim de filme cu bugete modeste ca si cel de fata. Si totusi? Nimic. Si atunci eu ca spectator ce concluzie sa trag? Ca nu-i duce capul sa scrie o poveste care sa ma tina treaz la cinema, care sa-mi trezeasca interesul. Concret: eroul principal al acestui film, Alexandru sau Sandu (Adrian Titieni) nu face altceva decat sa povesteasca aventurile sale amoroase. Bun. Pana aici totul e ok. Povestile sunt chiat misto, iar Dl. Titieni e un super actor care stie sa-si faca treaba in orice situatie. Dar el nu e scenarist. El face ce scrie in scenariu. Ma rog, mai mult sau mai putin. Ce mai, e de acolo. Asa, dar toate aventurile astea raman la nivel declarativ. Inafara de interactiunea cu caserita de la benzinarie (care de altfel e foarte evaziva), nu prea ne dam seama daca e adevarat ce spune sau nu. La un moment dat el si unul dintre fii sai ajung acasa la fosta sotie unde se imbata impreuna cu ceilalti frati. In prima faza, la masa (nelipsita masa) sunt prezente si fosta sotie si sotia unuia dintre frati (parca cel mai mare) Intre aceasta si sotul sau se iteste un pui de conflict (de altfel destul de bine articulat), dar: surpriza? si acesta e abandonat, deci o pista falsa. Mai departe omul e in stare de ebrietate. Ce face omul cand e in stare de ebrietate? Pai eroul nostru se duce si se culca. Simplu, nu? Adica ce sa ne mai complicam. De ce sa profitam de ocazie si sa ii dam omului ocazia sa arate cat de crai a fost el in tinerete si inca mai e? Adica ce scrie in orice manual de scenaristica? Sa punem personajele obisnuite sa faca lucruri obisnuite sau invers, personajele obisnuite sa faca lucruri neobisnuite? A? Cum era daca acesta, in urma numeroaselor pahare consumate isca un scandal cu fii sai, astia il dadeau afara in chiloti si el pleca cu Marita in chiloti la nevasta? A? Sau daca el patea ca atunci cand a mancat cele 18 ciocolate si se ducea hotarat pe treaba la fosta nevasta in dormitor? A? Adica isi insela sotia cu fosta sotie sau macar incerca. Mai departe: si fosta sotie cand il vedea in chiloti la ea in dormitor facea scandal si-l da afara din casa in zapada si... mai departe stiti voi. Sau poate ca nu-l dadea afara si dimineata o vedeam cu un zambet suav pe buze. A? (asta apropos de secventa in care merge impreuna cu el spre masina, din obisnuita - buna secventa) Sau daca... aici e si mai interesant, in loc sa ajunga in dormitorul sotiei nimereste in patul Corinei (nora sa) Ce ziceti? Parca incepe sa semene a film. O fi vreun realizator al acestui film care citeste ce scriem noi pe aici? Hm? Nimeni? Mai, oameni buni chiar nu va duce capul sa scrieti ceva mai de Doamne ajuta?
Lasand la oparte toate astea, filmul e realizat destul de bine. Dialogurile sunt ok, actorii de asemenea. E filmat bine. Simplu si curat. De pe trepied fara rscuri inutile. Poate putin mai vioi la urmarirea personajelor ar fi fost mai bine, dar merge si asa. Nu deranjeaza. Filmarile din masina (si interioare si exterioare) foarte bune. Ceva probleme la scenografie: in scena de inceput - apartamentul celor doi, hm, nu prea arata a apartamentul unor tineri. Ma rog, nu e grav. Si alta chestie: Un tip ca Sandu care se pretinde sa fi fost un mare crai se poarta mai ingrijit. Adica plete, barba, hmm, nu prea merge.
Dar nu trebuie sa ma credeti pe cuvant. Va recomand sa mergeti sa vedeti filmul. Eu l-am vazut astazi la Cinemateca Eforie. Vizionare placuta!
– are (ceva) dialog care este in plus, care nu misca povestea mai departe, si care nu releva nimic. (in cearta conjugala, in autostop, in “ai bagat masina in curte?”)
– spre contra-exemplu dialogul (secundar) la benzinarie e misto
– foarte bun/potrivit el (A.P.)
– buna filmarea inside car
– ce reuseste e sa arate o .ro rurala de munte-ish, in Ardeal, non-sordida. bravos
– dar niste motive explorate, conflict de familie mai adanc, sau niste conflicte mai dezvoltate asa in general? cam nixam. le: ba exista conflict in familia fiului mijlociu, cu care incepe si se termina filmul. dar care...
– si o pana, de bun simt – ca eveniment inedit; better decat un accident rutier minor.
– bun sunet!
– nu inteleg ce-i cu marsarea pe povestile acelea de crai ale tatalui… over&over
– scena de masa, bifat
– si Maritza, pai nu-i personagiu? aint.
– misto la betie, camaraderie
– mama-sa se duce din inertie catre masina veche. e glumix? sau vrea sa ne transmita ca farmecul barbatului care este… don’t get it.
– final sec, misto