Nu-i un thriller, dar e o analiză psihologică foarte reușită. Un film bun. :)
Iulidesprefilme
pe 24 August 2017 10:13
Unul dintre filmele redutabilului regizor care a făcut istorie în cinema...
Dragos.87
pe 01 Iulie 2017 01:37
Foarte bun filmul.Atat de simplu si totusi contine toate ingredientele unui film cu adevarat psihologic.Traumele copilariei si identitatile false invaluite intr-un mister profund sunt doar 2 factori care fac filmul sa fie psihologic.Cand crezi sau ai certitudinea ca vei intui deznodamantul lucrurile iau o intorsatura neasteptata.
Era de asteptat sa se faca un asa film cu obsesiile lui Alfred Hitchcock pentru pasiunea lui : blondele...
cezarika21
pe 04 Octombrie 2016 19:16
Alfred Hitchcock ne-a obișnuit în decursul îndelungatei și prolificei sale cariere cu numeroase surprize, cineastul lăsându-și amprenta inconfundabilă a originalității și profesionalismului său asupra filmelor pe care le-a realizat. Indiferent de temă, trăsătura principală a filmelor sale o constituie suspansul imprimat acțiunii în diferite doze.
”Marnie” este un studiu fascinant de tip freudian asupra psihicului uman și al relațiilor sexuale, sondarea psihologică având scopul de a descoperi motivațiile subconștiente care stau la baza acțiunilor bizare ale personajului titular. Cleptomania, schimbările numeroase de identitate și frigiditatea își au evident originea într-o copilărie traumatizantă, ale cărei amintiri sunt reprimate în mod voit. Hitchcock folosește un întreg arsenal de efecte vizuale (distorsionarea perspectivei, inundarea ecranului cu culori, furtuni cu un aspect ireal) pentru a sugera teroarea subconștientă ce apasă asupra personajului.
Concentrat prea mult pe descrierea cinematografică a senzațiilor intense trăite de personajul titular și pe revelația (întrucâtva previzibilă) pregătită pentru final, cineastul scapă din vedere tocmai desfășurarea acțiunii. Acțiunea curge lent, aș putea spune chiar că e destul de plată, iar relația sentimentală forțată între Mark și Marnie îi dă un aer de melodramă. Tippi Hedren (care a afirmat recent că Hitchcock i-a distrus cariera, de parcă avusese așa ceva înainte) are o imagine glacială de porțelan și trezește un sentiment puternic de antipatie care nu se datorează personajului. Pe de altă parte, îngâmfatul Sean Connery nu dă nici el dovadă de supratalent în interpretarea unui rol de milionar mototol, dispus să dezlege enigme.
”Marnie” este un amestec de thriller și psihodramă, cu puțin suspans și cu frânturi de psihologie superficială, operă a unui artist care așa a ajuns să creadă că este atât de valoros încât doar prezența sa este suficientă pentru ca un film să fie de calitate. Dacă i-ar fi avut pe Cary Grant și Grace Kelly în rolurile principale, rezultatul ar fi fost cu siguranță altul.
xerses
pe 24 Iulie 2014 11:30
Sincer mi-ar fi placut mai mult sa o vad pe Grace Kelly in rolul fermecatoarei hoate.
cosmin_kedii
pe 01 Septembrie 2013 11:42
Un film minunat , care combină suspansul si analiza psihologică a unei copilări traumatizante . Tipi Hendren si Sean Connery sunt strălucitori în acest film
lili22
pe 06 August 2013 07:14
Nu stiu de ce a ales pentru rolul principal o actrita care nu mai spune nimanui nimic.Din respect pentru un mare regizor am urmarit filmul.
mtraianc
pe 27 Iulie 2013 21:40
merita vazut ,, dar cu calu ? ce-a avut ,?................................................
Bibi_TM
pe 06 Decembrie 2012 09:50
Alfred Hitchcock a intenționat să ofere rolul principal lui Grace Kelly pentru a o determina să revină pe marele ecran, însă familia princiară din Monaco nu a fost de acord cu ideea ca prințesa să aibă rolul unei hoațe. O altă complicație a fost aceea că Grace Kelly nu și-a dus la bun sfârsit un contract de-al ei cu MGM atunci când s-a căsătorit cu prințul Rainier de Monaco în 1956. Ea ar fi putut să apară într-un film MGM numai după ce își onora vechiul contract.
matew10
pe 09 August 2012 11:44
O pisica salbatica versus un mare inchizitor plin de sarm dau acestei epici o aroma de ciocolata amara unde lipsa de iubire de care sufera eroina ii ascute mintea si ajunge sa pacaleasca vigilenta celor avuti. Lipsa de afectiune deformeaza un suflet si-l condamna la foame de bani, similar unui viciu. O relatie cu de-a sila apare aici ca o lupta continua sau o terapie de insanatosire oferita in doze de siretul scotian. O drama thriller palpitanta cu partituri de exceptie din partea protagonostilor cu un plus la capitolul efecte vizuale totul orchestrat sub bagheta gigantului Hitchcock.
Eb00kie
pe 16 Februarie 2012 19:44
Mi-a placut Sean Connery, este ca vinul, mai batran, mai bine. Nu m-am omorat dupa actrita principala si jocul ei, mai fortat, desi o fi incercat sa ilustreze incongruitatile psihologice ale personajului, mi s-a parut cu toate astea, prea.
Planul acesta, deci mi s-a parut a lua un loc secundar, si transformatia lui Marnie prea brusca.
aayana
pe 24 Martie 2010 14:30
...sau fetița răsfățată. O poveste bună, pe alocuri iritantă. Poate din cauză că are prea multă dreptate Hitchcock atunci când pune punctul pe i: imaturitate, nevoia exagerată de afecțiune în urma unei copilării nefericite, naivitate și jocul de-a maturitatea.
Era de asteptat sa se faca un asa film cu obsesiile lui Alfred Hitchcock pentru pasiunea lui : blondele...
”Marnie” este un studiu fascinant de tip freudian asupra psihicului uman și al relațiilor sexuale, sondarea psihologică având scopul de a descoperi motivațiile subconștiente care stau la baza acțiunilor bizare ale personajului titular. Cleptomania, schimbările numeroase de identitate și frigiditatea își au evident originea într-o copilărie traumatizantă, ale cărei amintiri sunt reprimate în mod voit. Hitchcock folosește un întreg arsenal de efecte vizuale (distorsionarea perspectivei, inundarea ecranului cu culori, furtuni cu un aspect ireal) pentru a sugera teroarea subconștientă ce apasă asupra personajului.
Concentrat prea mult pe descrierea cinematografică a senzațiilor intense trăite de personajul titular și pe revelația (întrucâtva previzibilă) pregătită pentru final, cineastul scapă din vedere tocmai desfășurarea acțiunii. Acțiunea curge lent, aș putea spune chiar că e destul de plată, iar relația sentimentală forțată între Mark și Marnie îi dă un aer de melodramă. Tippi Hedren (care a afirmat recent că Hitchcock i-a distrus cariera, de parcă avusese așa ceva înainte) are o imagine glacială de porțelan și trezește un sentiment puternic de antipatie care nu se datorează personajului. Pe de altă parte, îngâmfatul Sean Connery nu dă nici el dovadă de supratalent în interpretarea unui rol de milionar mototol, dispus să dezlege enigme.
”Marnie” este un amestec de thriller și psihodramă, cu puțin suspans și cu frânturi de psihologie superficială, operă a unui artist care așa a ajuns să creadă că este atât de valoros încât doar prezența sa este suficientă pentru ca un film să fie de calitate. Dacă i-ar fi avut pe Cary Grant și Grace Kelly în rolurile principale, rezultatul ar fi fost cu siguranță altul.
Planul acesta, deci mi s-a parut a lua un loc secundar, si transformatia lui Marnie prea brusca.