Comentarii Comentează
  • Mihai147
    pe 17 August 2023 14:43
    Cei care sunt interesati de filmul mut trebuie sa vada neaparat Metropolis.
  • SebyCraciun
    pe 14 Septembrie 2020 00:57
    E incredibil cât de bine se tine la cei aproape o sută de ani ai lui, e artă, e Poveste, e emoție, e tot
    Aș fi curios de un remake, foarte curios, dar în același timp ma tem că l ar strica în vreun fel sau altul cel mai probabil cu exces de efecte speciale
  • El_KaPpa
    pe 24 Mai 2020 17:18
    2 ore si jumatate fascinante. O capodopera avangardista care intra lejer intr-un top 100 personal al celor mai frumoase experiente cinematografice all-time.
  • Maluma
    pe 26 Februarie 2020 13:07
    Inițial,dovedindu-se a fi un eșec la box office,pelicula germană semnată de Fritz Lang se remarcă astăzi ca fiind poate cel mai bun SF avangardist.Deși multe secvențe au fost tăiate și s-a pierdut varianta originală,filmul nu ,,fuge" de pe lista celor mai bune.Devenind,ulterior sursă de inspirație pentru mai mulți regizori,prin universul futuristic bine definit la acea vreme ce are o imagine sumbră chinuită de inechitate,reușește să se mențină în topul celor mai mari realizări cinematografice din toate timpurile.

    Povestea prezintă diferența dintre două clase sociale,mai exact oamenii politicii și sclavii bătuți de destin ce duc o viață tristă,și care sunt reduși la stadiul asemănător unor mașini.,,Cei de sus",indivizii autorizați,se gândesc să facă un robot ce întruchipează ființa umană,oferindu-l poate toate calitățile pe care e are aceasta.

    Când fiul unui conducător observă viețile posomorâte a robiilor ,în inima sa se instalează o compasiune împachetată cu o mișcare revoluționară menită să egaleze o situație incorectă.Pe parcursul acestei anarhii,în mulțimea săracă își face apariția Maria,ce reprezintă un semnal al sosirii unui eliberator cu rolul de a uni ce este împărțit(societatea).Așadar,avem parte și de un aspect religios ce constituie unul dintre mesajele transmise de film.Latura politică este surprinsă în luare unei decizii importante,precum situația roboțiilor realizate cu o eroare mică,greșeală ce constă în atacarea propriilor creatori.

    Filmul poate impresiona chiar și peste 93 de ani prin ideea exploatată excelent,prin mii de figuranți sau prin ornamentele numeroase,cum și prin comportamentul adecvat al actorilor nevoiți să mimeze,alcătuind astfel,o serie de stări bine prezentate chiar și fără sunet.
  • Stephen2D
    pe 13 Martie 2016 11:46
    Cel mai senzual robot creat vreodată de om. Pe lângă cel mai mare și mai falic turn creat de om.
  • into_the_labyrinth
    pe 09 Noiembrie 2013 03:35
    Un film cu adevărat excepţional, Metropolis atinge teme esenţiale cum ar fi nevoia unei societăţi ideale (văzută însă aici prin contrariul ei, o societate întemeiată pe inechitate şi dominaţie a puterii, cum s-a întâmplat de altfel mereu în istoria omenirii), dragostea, moartea, religia, dând viaţă unui scenariu complex şi foarte bine gândit. Şi pus în scenă într-un mod foarte original pentru acea vreme. La final ni se oferă şi care ar fi cheia pentru a transforma societatea într-una echitabilă şi a iubirii, dar nu vreau să spun dacă este sau nu un happy-end, fiindcă merită cu prisosinţă să urmăriţi filmul conectaţi la tensiunea pe care au gândit-o creatorii săi, adică un regizor şi un scenarist de excepţie. PS. Întotdeauna m-au fascinat distopiile, de la Brave New World şi până la modernele V for Vendetta, Delicatessen sau Hunger Games. De menţionat însă că atât opera lui Huxley (1932) cât şi filmul de faţă (1927) au fost create cu mult timp în urmă, propunând o operă vizionară, mereu actuală. PS. Menţionez că am văzut varianta recondiţionată (remastered).
  • cezarika21
    pe 19 Septembrie 2013 13:10
    Categoric, o capodoperă a cinematografiei mondiale, un film SF avangardist. Prezentând un viitor distopic în care oamenii au devenit sclavi ce muncesc până la epuizare pentru un mic grup de privilegiaţi ai sorţii, "Metropolis" este un film expresionist ce propune o viziune utopică a necesităţii unirii gânditorilor cu forţa de muncă pentru a realiza o lume mai bună. Filmul conţine numeroase elemente futuriste la acea vreme precum autostrăzi suspendate, androizi, computere primitive, maşinării complexe ce funcţionează zi şi noapte pentru a întreţine viaţa oraşului şi un nou turn Babel din care se coordonează toată această activitate. Muncitorii au devenit un fel de maşinării exploatate până la epuizare, simple rotiţe într-un sistem complex. Din rândul lor apare însă un profet, Maria, care le insuflă ideea că va veni un mântuitor pentru a uni cele două părţi dezbinate ale societăţii.

    Filmul conţine şi aspecte politice precum manipularea subtilă a muncitorilor de către acei privilegiaţi ai sorţii, insuflându-li-se speranţa că vor fi salvaţi de un mediator utopic ce va stabili o legătură între ei şi conducere. Nici nu-i de mirare că Joseph Goebbels, ministrul propagandei în Germania Nazistă, a fost fascinat de acest film, el prevăzând că va veni vremea în care cei oprimaţi vor răsturna burghezia de la putere pentru a-şi îndeplini misiunea lor istorică.

    Plin de simboluri, "Metropolis" rămâne ca un reper în domeniul filmelor ştiinţifico-fantastice, prezentând o societate dominată de maşinării. Forţa filmului este determinată de uriaşele decoruri, de miile de figuranţi care alcătuiesc grupuri organizate care se mişcă în mod mecanic, de efecte speciale de ultimă generaţie la acea vreme, de interpretările excepţionale şi mai ales de ideile inovatoare.

    Filmul a fost tăiat şi remontat de numeroase ori în perioada interbelică, versiunea sa integrală (negativul) fiind pierdută. În ultimii ani s-a încercat recompunerea filmului din versiunile incomplete care au circulat pe piaţă, dar încă nu s-a reuşit refacerea versiunii integrale de la premieră cu o durată de 153 minute. O versiune mai completă a fost descoperită în anul 2008 la Buenos Aires, reuşindu-se refacerea a aproximativ 150 de minute din pelicula originală.
  • Iulidesprefilme
    pe 20 Iulie 2013 14:25
    Impresionează spectacolul apocaliptic, viziunea de coşmar a muncitorimii prefăcute în roboţi...
  • Kuhaylan
    pe 05 Aprilie 2013 18:53
    00000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000000
  • cosmin_kedii
    pe 03 Aprilie 2013 14:54
    Cum să descrii această capodoperă de Fritz Lang ,desigur, acesta este un clasic al cinematografiei, care a inspirat regizori în mai multe producții viitoare
  • morfil
    pe 26 Ianuarie 2012 20:15
    Prima jumatate a acestei creatii hibride splendide, continand elemente de film si de teatru laolalta, simbioza geniala acordandu-i o frumusete nebanuita, m-a captivat instant. A doua jumatate a fost mai "clasica", mai aproape de actiunea moderna, exceptand finalul fulminant! N-as fi crezut ca in secolul in care "timpul costa bani" pot sta 2 ore si jumatate fixat efectiv de scaun! Atat pot spune momentan, cred ca sunt in stare de soc... Nu stiu ce as mai putea spune, de unde sa incep, cum sa inchei, parca aceasta opera de arta le-a spus deja pe toate...

    Tot ce pot sa va daruiesc sunt aceste extrase din film (nu stiu daca fac parte din filmul initial sau daca au fost adaugate la restaurare pentru a se explica mai bine actiunea). Oricum ar fi, tineti-le minte si nu veti uita de Metropolis niciodata! Nu merita sa arunci in abisul uitarii idei valabile dupa aprox. 100 ani, poate chiar pentru toata existenta umanitatii...

    "Lobgesang des Einen wurde Fluch der Andern."
    "The hymns of praise of one man became the curses of others."
    "Cantecele de lauda pentru un om au devenit blestemele celorlalti."

    "Gleiche Sprache sprechend, verstanden die Menschen sich nicht..."
    "The same language was spoken, but these men did not understand one another..."
    "Toti vorbeau aceeasi limba, insa nu se intelegeau intre ei..."

    "Groß ist die Welt und ihr Schöpfer! Und groß ist der Mensch!"
    "Great is the world and its Maker and great is Man!"
    "Minunata este lumea si Creatorul ei si minunat este Omul!"

    "Einen Mittler brauchen HIRN und HÄNDE."
    "HEAD and HANDS require a Mediator."
    "CAPUL SI MAINILE au nevoie de un Mediator."

    "Mittler zwischen HIRN und HÄNDEN muss das HERZ sein!"
    "The Mediator between HEAD and HANDS must be the HEART!"
    "Mediatorul dintre CAP si MAINI trebuie sa fie INIMA!"
  • mvpsebi
    pe 15 Ianuarie 2012 10:59
    Posibil sa exagerez, insa consider ca cinematografia ii datoreaza multe lui Metropolis, s'a facut un pas evolutiv prin aparitia acestuia. Si nu ma refer doar la detaliile ce'ti acapareaza imediat atentia, alcatuind imaginea unui simplu SF.
    E mai mult decat atat, are capacitatea de a transmite ceva cu adevarat semnificativ privitorului, e complet! Eu unul stiu ca am ramas fascinat, altfel nu renuntam la planul pe care mi'l facusem de a'l vedea pe parcursul a cel putin doua zile, gandindu'ma ca ma voi lasa pagubas de plictisit dupa vreo ora din film (mare fudulie prejudecata asta!). Din fericire nu s'a pus problema de asa ceva, am fost mai mult decat placut surprins sa constat fluiditatea actiunii, ce idei a putut a surprinde regizorul, de cata viziune a dat dovada. Revenind la prezent, avem o inundatie de filme, dar seceta la nivelul calitatii acestora. Parca devine cu atat mai laudabila aceasta mega-productie.

    http://vigilantcitizen.com/musicbusiness/the-occult-symbolism-of-movie-metropolis-and-its-importance-in-pop-culture/
  • darkbone
    pe 15 Iulie 2011 16:27
    un film oult, illuminati.exact ca si avatar. cum ne ia ochii noua avatar cu efectele sale speciale, asa facea si acest film in '27.cand ele de fapt ascund altceva.in avatar na'vi il adora pe aiwass, un demon pe care nu mai stiu ce francmason il venera.acest demon i-a dictat francmasonului o carte( cautati pe secretele lui lovendal).acesta l-a si desenat pe aiwass. o fiinta inalta, intunacata, puternica cu o fata mare care contnine un nas fara radacina, care se intinde spre frunte exact ca si femeia de pe posterul lui metropolis si na'vi-ilor.aveti grija la ce va uitati.
  • aayana
    pe 22 Martie 2011 01:08
    Sunt convinsă că a făcut furori când a apărut. Filmul a fost bine gândit și regizorul s-a folosit cam de tot ce a putut pentru a-l plasa-n istorie: simbolistică, evoluție, creștinism, manipularea maselor, autoironie. Și a reușit. Din acest punct de vedere este o capodoperă. După optzeci și ceva de ani de la apariție, încă mai este actual. Metropolis face parte din categoria filmelor la care mă uit și a doua oară, cu drag. Subiectul trezește oricînd filosoful din orice om.
  • pink4wdm
    pe 03 Ianuarie 2011 23:34
    sincer la varsta pe care o aveam atunci knd am vazut filmul la tv mi sa parut extrem de infricosator poate pentru k nici nu intelegeam cu adevarat c se intample..as vrea sa il mai vad odata pentru a-mi schimba parerea
  • cetateanu
    pe 27 Octombrie 2010 14:58
    Distopică prin excelenţă, această creaţie a lui Fritz Lang este o alegorie mecanicistă a societăţii totalitare. Simbolistica sa este extrem de complexă, cuprinzînd de la elemente creştine la expresionism, ajungînd pînă la interpretări freudiene. Proiectarea societăţii anului 2000 (ca omagiu, Kubrik începe în 2001) înfăţişează un viitor în care temerile economice ale timpului său (şi al nostru) vor duce la separarea în două clase, care nu pot funcţiona una fără de cealaltă.

    În rîndul celei de jos apare figura profetică a Mariei, care anunţă venirea unui salvator, ce va aduce laolaltă cele două jumătăţi ale societăţii. De Maria se îndrăgosteşte fiul conducătorului clasei gînditorilor, care o urmează în lumea subpămînteană a muncitorilor, fiind dat peste cap de realităţi necunoscute lui
  • nemotoujours
    pe 01 Septembrie 2010 15:35
    ESTE INCREDIBIL CAT DE SF POATE FI.COMBINATIA DE H.G.WELLS-SOCIALISTUL UTOPIC INRAIT PE CAPITALISMUL IN CARE TRAIA-SI MOEBIUS-ARHITECTUL-DESIGNER CARE A CALCAT IN PICIOARE ART-DECO-UL SI L-A REINVENTAT,VIZUALIZAND O LUME MAGNIFICA SI PENTRU ACESTE VREMURI!
    IN ACELASI TIMP,VILLIERS DE L'ISLE ADAM A PRIMIT PRIN ACEASTA CAPODOPERA UN OMAGIU DE CARE NU VA MAI AVEA PARTE VREODATA.
    IAR ACTORII,CHIAR IN ARHAICUL STIL MELODRAMATIC,AU AVUT UN JOC PE MASURA INTREGULUI FILM.
    CINE SE CONSIDERA CINEFIL,NU TREBUIE SA-L SCAPE.ESTE UN FILM SOCIAL,DUR IN STILUL LUI CHAPLIN,PROTAZANOV SI DESIGUR EISENSTEIN,UN FILM DE MARE ARTA.
  • paul2000
    pe 05 August 2009 12:44
    o capodopera a vremurilor sale...minunat, revolutionar, ciudat, frumos...un film care te prinde...unul dintre cele mai bune filme SF facute vreodata-must seen
  • dubthatsheet
    pe 27 Decembrie 2008 03:38
    asta e film din ala frumos ,curios si sinistru de sala friguroasa de cinema.se presupune ca orice film pe care dai vreun ban-)preferi sa-l vezi la cinema.mie imi place la fiecare revedere desi prefer m cumva.dincolo de prea-folosita caracterizare cu expresionismul si de nemteasca aia a lor(foarte binevenita in protosf-uri- acum toti alienii par nemti-)) asta e film de vazut pentru improspatat pofta de cinema.
  • CIPRYX
    pe 13 Mai 2004 08:34
    Un Matrix al vremurilor sale, poate mult mai mult decat atat.Am vazut cate ceva din el, insa nu am reusit sa-l vad pe tot.Sper cantr-un viitor apropiat sa ajung pe la cinemateca sa-l vad.