"Noi îi binecuvântăm, El ne binecuvântează", a fost sloganul așa-numitei "Operațiuni Binecuvântarea", o campanie inițiată în 1994 de tele-evanghelistul multimilionar Pat Robertson, CEO al Christian Broadcasting Network (CBC). În timpul unei crize ce a degenerat în violențe asupra refugiaților din Republica Democratică Congo, în timp ce întreaga comunitate internațională făcea eforturi pentru a asigura ajutoare și provizii pentru cei în nevoie, Robertson a derulat la CBC o campanie de strângere de fonduri pentru a-i ajuta pe refugiații ruandezi să fugă de războiul civil în Congo. La vremea respectivă, Robertson a produs rapoarte impresionante despre eforturile sale caritabile, care au dus la strângerea unor sume netaxabile uriașe. Aceste sume au sfârșit - conform realizatorilor David Taylor și Lara Zizic - prin a acoperi costurile unei misiuni complet diferite: extracția de diamante.
Într-un moment în care filmul documentar manifestă un interes crescând pentru dinamica umanitarismului internațional, mai ales în ce privește problemele etice ale intervenției umanitare în conflicte armate ultra-politizate, Misiune: Congo dezvăluie un caz de interferență a agendei umanitare cu interesul comercial și politic. Premiera Misiunii Congo la TIFF (Toronto) în septembrie 2013 a determinat o declarație publică a Operation Blessing International drept răspuns la presupusele "acuzații malițioase și defăimătoare" lansate de film.