Părerea criticului
Noul film comercial al vlogger-ului Mircea Bravo își poartă spectatorii prin Grecia și Bulgaria, promițând o experiență distractivă și captivantă.

Moartea în vacanță este cel de-al treilea film produs de Mircea Popa, cunoscut drept Mircea Bravo (în care este și protagonist) după Mirciulică și Nuntă pe bani. De data aceasta, este vorba de un road movie filmat în România, Grecia și Bulgaria la care se alătură comedianții Constantin Bojog și Maria Popovici (câștigătoarea celui de-al doilea sezon iUmor), dar și actrița Mihaela Deceanu. Pelicula regizată de Cristian Ilișuan este o comedie simpatică, ce oferă numeroase secvențe de umor și are premiera vineri, pe 1 noiembrie.

Povestea îi urmărește pe cei trei protagoniști - Adrian (Mircea Bravo), un simplu funcționar, Mihăiță (Costel Bojog), vărul lui ridicol și Patricia (Maria Popovici), un agent imobiliar - care fac tot posibilul să intre în grațiile Rodicăi (Mihaela Deceanu), o bătrână bogată și fără urmași, pentru a moșteni averea acesteia. Cum ea pleacă cu Patricia într-o vacanță în insula Poros din Grecia, Mihăiță îl convinge pe Adrian să le pornească în căutarea Rodicăi pentru a se asigura că nu vor pierde moștenirea.

Spiritul ludic al lungmetrajului este clar încă din primele secunde, atunci când pe generic apare o modalitate non-convențională de a prezenta actorii ("și cu Costel Bojog"; "dar mai ales cu Maria Popovici"). Filmul alternează apoi între comedie de situație, abundând în secvențe absurde, și comedie de personaj, Mihăiță fiind un adevărat bufon ce mi-a amintit de tipologia "nebunului din sat": acel personaj ridicol, mai încet la minte, care creează multe încurcături numai prin felul lui de a fi, dar care le scoate până la urmă la capăt. Deși nu toate poantele sunt reușite, iar unele tind să fie repetitive și clișeice, majoritatea glumelor și situațiilor sunt amuzante și pline de umor. De exemplu, Adrian și Mihăiță nici nu ajung bine în Poros, declarând că în sfârșit se pot relaxa într-un loc fără români, că traversează strada, sunt claxonați de o mașină scumpă, iar șoferul le strigă: "dă-te din drum sărăcie!"

Trio-ul format din Mircea Bravo, Costel Bojog și Maria Popovici este unul inspirat, cei trei având chimie împreună și reușind să-și interpreteze bine rolurile. Costel Bojog se remarcă de departe drept Mihăiță, un personaj cu sare și piper, ce nu a muncit nicio zi din viață și ce pare mereu cu "un pas înainte, doi înapoi", dar care are intenții bune, în ciuda dependenței sale de jocuri de noroc și a poftei sale nesfârșite de mâncare. Atât expresiile faciale, cât și modul rapid de a pălăvrăgi creează umor, iar Bojog reușește să păstreze echilibrul astfel încât personajul său să nu devină enervant. Mircea Bravo și Maria Popovici sunt mai reținuți în jocul actoricesc (în special primul fiind mai fad), dar amândoi își fac treaba și reușesc să creeze personaje verosimile. Mai mult, regizorul Cristian Ilișuan dozează în cea mai mare parte cu abilitate momentele comice, în anumite secvențe încurajându-și actorii să se cufunde până la capăt în absurdul de situație, iar în altele determinându-i să fie mai nuanțați.

Imaginea semnată de Andrei Băltărețu este plăcută din punct de vedere estetic și contribuie la stabilirea atmosferei. Există o multitudine de cadre cu peisaje spectaculoase din Grecia, în special din insula Poros, filmate ori de pe dealuri, ori cu drona. Mai mult, într-o astfel de comedie ce se bazează mult pe dialog, este important ca sunetul să se audă bine, iar acesta este clar, înregistrat și mixat cu abilitate de Petre Osman și Daniel Soare. Totuși, pe parcursul filmului sunt adăugate numeroase melodii și efecte sonore cu scopul de a intensifica efectul comic, însă acestea tind să devină redundante și deranjante, întrucât parcă încurajează publicul să râdă la fiecare glumă și nu permit stabilirea mai multor momente de respiro.

Moartea în vacanță este o comedie comercială, captivantă, cu numeroase secvențe pline de divertisment și intensitate, care să justifice vizionarea acestui film la cinema. În ciuda anumitor probleme, este mai degrabă un film simpatic, cu un tip de comedie inofensivă, care își propune să-și binedispună spectatorii.