Părerea criticului
Pe Halle Berry am vazut-o de curand in noul film cu James Bond si, in afara de fizicul mai mult decat competitiv, nu s-ar fi zis ca are prea multe de oferit, ca arta interpretativa. "Monster's Ball" ii ofera o buna ocazie sa demonstreze ca poate mai mult.

Imbracata simplu, machiata sumar si renuntand sa mai recurga la artificii sexoase (daca facem abstractie de scena tumultuoasa cu Billy Bob Thornton) Halle Berry seamana aici cu o vrabiuta melancolica. Cum nici dialogul (auster la maximum) nu are darul sa genereze mari scaparari, actrita se vede silita sa se exprime prin alte procedee, mult mai complicate, ce tin de expresivitatea trairii. Si o face cu brio!

Personajul ei, Letitia, este o femeie simpla, cu care soarta n-a fost prea generoasa. Sotul ei, Lawrence Musgrowe (Sean Combs) este un infractor aflat in pragul executiei. Echipa care il va ajuta sa dea coltul este formata din calai, din tata-n fiu: Hank Grotowski (Billy Bob Thornton) este cel care conduce "echipa mortii" din care mai fac parte tatal sau, Buck (Peter Boyle) si fiul sau, Sonny (Heath Ledger). In timp ce tataia este un rasist convins, si abia asteapta sa-l vada mort pe negrul Musgrowe, nepotul nu e nici rasist si nu e de acord nici cu pedeapsa capitala. Drept pentru care se sustrage de la "ritualul" uciderii infractorului de culoare, fapt ce declanseaza o criza fara solutie in sinul "dinastiei" de "ingeri exterminatori". O cearta violenta intre tata si fiu se soldeaza cu sinuciderea acestuia din urma.

Sonny va fi ingropat in curtea din spate, langa bunica sa, care s-a sinucis si ea. Desi o fire destul de rece, in aparenta, Hank este marcat de pierderea fiului sau. Nici Letitia nu este intr-o stare mai buna de cand a devenit vaduva si trebuie sa-si creasca singura fiul obez care nu se poate abtine sa manince ciocolata pe ascuns. Intr-o noapte cu ploaie torentiala, hazardul face ca Letitia si Hank sa se intalneasca. Dupa cateva pahare de alcool, Letitia plange pe umarul lui Hank iar acesta "consimte" cu atata fervoare la suferinta ei, incat totul se termina cu o scena de dragoste dezlantuita. Cand se crapa de ziua, proaspatul indragostit zareste fotografia lui Musgrowe, omul la a carui moarte a contribuit cu abnegatie. Desi nu se simte tocmai bine, se abtine sa-i spuna Letitiei adevarul. Minat de iubire (dar si de mustrari de cuget), Hank face tot posibilul sa mai insenineze viata femeii. Dar batranul Buck, un rasist feroce, cum va spuneam, nu poate accepta in ruptul capului ideea ca fiul sau iubeste o femeie cu pielea ciocolatie.

Numai ca, de data aceasta, fiul nu va accepta ca mentalitatile tatalui sau sa-i zadarniceasca tentativa de a-si gasi fericirea. Vazand ca batranul nu poate fi potolit cu nici un chip, Hank il interneaza intr-un sanatoriu particular. Letitia, impreuna cu baietelul ei, se muta in casa proaspat zugravita a lui Hank. In sfarsit, viata celor doi pare sa fi intrat pe fagasul cel bun. Numai ca Letitia afla cine sunt cei care i-au ucis sotul. Va reusi sa uite trecutul, sa ierte, sa depaseasca traumele cumplite? Va pune iubirea mai presus de orice? Raspunsul este inca departe. Pana la deznodamant mai avem inca de descifrat taceri graitoare, priviri care urla, cuvinte care ascund...