E bine sa cititi cartea inainte de a vedea filmul. O adaptare acceptabila a cartii, dar nimic spectaculos.
user-61fb80a6f0cd9
pe 22 Martie 2023 20:04
Film intrat in atentia intregului mapamond odata cu FALSEMIA coiVid 19, plandemie care a scos la iveala eugenia/genocidul globalistilor pentru decimare, globalizare si sclavie dar totodata si o revolutie a constiintei.
Omul de azi s-a mai desteptat putin fata de omul de dinaintea farsei virusului imaginar si a sectei satanice pura fictiune care este virusologia/contagiunea.
Film neaparat de vazut pt cine are idee cat de cat pe ce lume traieste.
Acest film este de fapt un documentar, o metafora a agendei globalistilor pedo dezvaluita de mintea geniala si clar vazatoare a lui George Orwell.
andystarx
pe 18 Decembrie 2018 17:25
Cu siguranta ca nu a fost genul meu acest film,insa a tot fost recomandat,aveam alte asteptari,poate cartea o fi mai intersanta,insa filmul nu mi-a placut !
serban_ionescu
pe 10 Septembrie 2017 23:49
Popoarele dar si liderii politici care uita sau chiar doar bagatelizeaza gravitatea istorica extrema si profund inumana a sistemelor social-politico-economice totalitare si de facto criminale care au terorizat efectiv timp de cel putin 1/2 de secol o parte foarte insemnata a omenirii in sec.XX, aici cu o subtila dar vadita trimitere la bolsevismul cotropitor dinspre rasarit de Nistru, au un mare risc (acele popoare si lideri politici) sa repete aceste adevarate tragedii istorice ale secolului trecut ! Cam acesta este mesajul deosebit de actual si astazi al acestui film-ecranizare gen drama umana, dupa George Orwell.
Desi adresabilitatea OFICIALA dintre membrii de tip "umanoid" (ca si comportament vizibil denaturat voit in societate) ai fictivei "Oceanii" nu se face din motive lesne de inteles prin apelativul "tovaras" ci prin cel ultra impropriu de "sora" si "frate" deoarece acestia se temeau si se fereau profund sa comunice sincer intre ei ca si intre surori si frati in adevaratul inteles al acestor cuvinte, totusi trimiterea la genul de societate totalitara de tip comunist este evidenta atat dupa faptul ca in mod oficial se face mereu propaganda si trimitere la PROLETARIAT ca si clasa sociala asa-zis "conducatoare" si centrala a societatii in numele si "beneficiul" careia se spune oficial dar in mod MINCINOS ca s-ar guverna, cat si dupa uniformele de munca de tip salopeta tipic proletara a cam tuturor personajelor civile din film, dar si dupa locatiile extrem de saracacioase si evident insalubre in care traiesc cvasitotalitatea membrilor acestei societati.
O astfel de societate totalitar-bolsevica este cu atat mai inspaimantatoare cu cat ridica stacheta absurdului pana la nivelul considerarii drept foarte grava infractiune, pasibila de a fi supusa pedepsei capitale, simpla dar periculoasa pentru esenta totalitarismului incercare de a gandi ei insisi a membrilor asa-zisi "surori" si "frati" ai acestei inspaimantatoare societati de-a dreptul horror. Absurditatea dar si spaima profunda rezida printre altele si din interzicerea cu desavarsire a incoltirii unor sentimente de iubire adevarata dintre barbati si femei, care sunt considerate si pedepsite exemplar drept grave infractiuni. Sunt permise insa in acest sens si chiar incurajate contactele sexuale STRICT animalice, de tip simplu reflex sexual dintre barbat si femeie, asa dupa cum incepe initial tot strict mecanic, sub simplul imbold apelativ "TE DORESC !" brusca si fara niciun preambul sentimental relatia 100% doar reflex-sexuala initiala dintre Winston si Julia, la initiativa Juliei mai intai, dar care abia ulterior lasa loc in mod firesc uman insinuarii unor sentimente reale de iubire reciproc declarate, chiar cu pretul ulterior ultra sinistru de a fi descoperiti asa cum era si de asteptat de catre filajul totalitar-bolsevic omniprezent care-i pedepsesc fizico-psihic de o maniera ingrozitoare chiar pana la profunzimea spalarii efective a creierelor readucandu-i ca si pe oricare alti foarte putini potentiali rebeli ai societatii respective la starea initiala de "umanoizi" ca si permanent aflati intr-o stare de hipnoza care le anuleaza total propria lor personalitate umana, transformandu-i in marionete care actioneaza fara nicio exceptie numai dupa cum doresc tartorii dictatorial-bolsevici ai societatii respective !
Un film extrem de interesant si foarte bine realizat ca si abordare generala si profund educativa, in special ca si semnal de alarma si permanenta vigilenta civica mai ales pentru tinerii de astazi care nu au apucat sa cunoasca deloc "pe pielea lor" ororile totalitarismului de orice fel, dar in special a celui bolsevic, care a terorizat si "cutremurat" viata tuturor popoarelor din jumatatea estica a Europei timp de 1/2 de secol XX, astfel incat il consider OBLIGATORIU DE VAZUT si-i acord in consecinta 9 stele !
alexsony
pe 02 Septembrie 2017 21:08
O ecranizare destul de buna, respecta cam 80% din poveste dar nu reuseste sa transmita toate ideile(probabil nici nu si-au propus). Exista cateva lucruri pe care filmul nu le explica iar daca nu citeam cartea probabil nu le-as fi inteles pe deplin. Recomand, dar mai ales recomand cartea.
Victorrr
pe 13 Decembrie 2015 21:38
Un film cu niste idei profunde, dar eu nu am inteles filmul de la inceput ca n-am citit cartea. Parea fara sens pana aproape de sfarsit, cand incepea "actiunea". Probabil ca o sa citesc cartea, ca m-a facut curios.
ionutzoo7
pe 03 Decembrie 2014 19:34
N-am prins Epoca de Aur,asa ca imi e greu si sa-mi imaginez viata intr-un regim dictatorial.Odata ce libertatea ti-a fost luata,viata privata invadata ce iti mai ramane?Doar gandirea ramane intacta,dar pana si ea poate fi alterata prin practici specifice regimului.Un film de vazut si rumegat!
Rose
pe 20 Ianuarie 2014 12:31
Cartea este foarte bună, şi filmul a redat-o excelent, din toate punctele de vedere-scenariu, regie, jocul actorilor.
cezarika21
pe 26 August 2013 13:02
O ecranizare reuşită a cărţii lui George Orwell despre un viitor distopic în care o conducere totalitară a societăţii a impus falsificarea trecutului. În acest context, gânditul a devenit o crimă care este pedepsită cu moartea. Personajul principal, funcţionarul Winston Smith (John Hurt) încearcă o serie de gesturi de revoltă faţă de sistemul omniprezent: ţine un jurnal intim şi trăieşte o poveste de dragoste faţă de Julia (Suzanna Hamilton), o colegă de serviciu care împărtăşeşte aceleaşi valori. Prinşi de Poliţia Gândirii şi supuşi unei subtile torturi psihice, cei doi sunt siliţi să-şi renege propriile convingeri şi să accepte supunerea în faţa sistemului.
"1984" pune o serie de întrebări cu privire la viitorul pe care îl prefigurăm: necesitatea protejării societăţii este mai importantă decât libertatea individului? În ce măsură statul ar trebui să controleze viaţa indivizilor? Ştim că societatea are nevoie de indivizi docili şi uşor de manevrat, dar acest lucru încalcă dreptul la libertate al oamenilor. Un sistem politic care încalcă libertatea oamenilor prin ascultarea telefoanelor (legală sau ilegală), prin violarea corespondenţei private şi prin tracasarea sistematică a indivizilor în scopul de a-i determina să nu mai aibă iniţiative evoluează în mod sigur spre totalitarism şi dictatură. Omul nu mai este lăsat să se dezvolte şi îşi pierde individualitatea. Exact acest lucru ar trebui evitat.
Filmul impresionează prin cadrele întunecate, interpretările reuşite şi prezentarea veridică a aspectelor tratate de Orwell în cartea sa. El penetrează adânc în străfundurile sistemului imaginat în roman. Cred însă că Orson Welles ar fi putut realiza o ecranizare mai reuşită, stilul său vizionar pretându-se mai bine unui astfel de subiect.
cosmin742000
pe 28 Februarie 2013 18:14
O ecranizare excelenta dupa capodppera lui George Orwell
Ancient
pe 30 Septembrie 2012 17:35
Filmului parca i-a lipsit putin din atmosfera cartii, din imaginile si evenimentele absurde relatate acolo. O interpretare fenomenala a lui John Hurt si Richard Burton ( Anthony Hopkins in The Silence of The Lambs aduce mult cu personajul asta).
Da, George Orwell a fost un mare vizionar - a murit in 1949 daca nu ma insel, iar cartea aduce mult cu adevaratul 1984
8imistul
pe 18 Aprilie 2012 11:22
regizorul e pus în faţa unei mari provocări. atât de mari încât îi e aproape imposibil să pună puncte pe atâtea i-uri. textul lui Orwell are atâtea perspective încât nu ştiu dacă cineva vreodată va reuşi să facă un film realmente fidel cărţii. şi nu pt că n-ar fi suficient de talentat Radfort, ci pt că Orwell a scris ceva atât de profund şi sensibil încât în lipsa cărţii mi se pare inutil să vezi filmul. totuşi pt cei care au citit cartea, filmul e un suport ok.
xerses
pe 18 Februarie 2012 20:08
Este un film exceptional; m-as bucura tare mult daca ar fi redifuzat....
ovize
pe 01 Aprilie 2011 21:41
Pentru a înțelege în totalitate acest film trebuie să citiți cartea cu același nume scrisă de George Orwell în 1948, care prevestește regimurile totalitare ce se vor instaura în Europa. Cât despre film, nu se poate spune că este o capodoperă, însă merită vizionat.
Recomand
aayana
pe 23 Martie 2010 15:00
Ecranizarea romanului lui George Orwell propune în plină epocă a Războiului Rece câteva întrebări dătătoare de nelinişti. Ce ar fi dacă viaţa noastră ar fi supraveghetă în cele mai mici detalii? A scrie sau a gândi, a iubi sau a mânca sunt realităţi supuse mereu atenţiei cuiva? Dacă în final nu există nici un dram de libertate?
Deşi aceste intrăbări par a fi ireale, pot fi regăsite în filmul 1984 . Acţiunea filmului este simplă. Winston Smith (actorul John Hurt) este unul dintre funcţionarii aparatului de cenzură al unui stat totalitar fictiv care începe să fie susceptibil vizavi de marile victorii şi realizări ale Fratelui cel Mare, o imagine a dictatorului contemporan.
Dragostea ascunsă faţă de Julia (actriţa Suzanna Hamilton), o funcţionară a aceluiaşi sistem, dar şi dorinţa de a ţine un jurnal intim sunt acte de revoltă împotriva sistemului totalitar care îi anihilează pe toţi cei care i se opun.
Winston Smith va fi prins de Poliţia Gândirii (cea mai mare crimă a regimului era aceea de a gândi) şi supus unui interogatoriu nemilos de către O’Brien (actorul Richard Burton), cel care conştient îi atrăsese într-o conspiraţie împotriva sistemului.
Dialogurile dintre cei doi sunt cele care oferă filmului contur şi savoare. În faţa torturii psihice valorile majore din viaţa lui Winston cad rând pe rând. Se descoperă singur, considerat dintotdeauna un suspect, incapabil la serviciu, aderînd la conspiraţia lui Goldstein care nu exista în realitate.
Una dintre scenele marcante este aceea în care O’Brien smulge din Winston şi ultimul dram de demnitate umană: cu figura imobilizată în cuşca unul şobolan flămând, Winston este somat să se lepede de iubire pentru că Julia ar fi mărturisit deja crima de a iubi pe cineva nepermis de sistem. Ultimul act de nesupunere faţă de regim şi anume acela al iubirii căzuse în numele ultimului umanism: cel al conformismului şi supunerii, într-un cuvânt al regimului.
Pentru amatorii de Big Brother sau de 4 luni, 3 săptămâni, 2 zile (filmul lui Cristian Mungiu), 1984 este o referinţă obligatorie. Construit de regizorul Michael Radford la intersecţia dintre teroare, conformism şi uniformizarea celor mai umane sentimente, 1984 rămâne un film despre un regim dictatorial tipic pe care Europa l-a trăit în ultimii 100 de ani. În final îţi doreşti ca un asemenea rău să nu mai aibă niciodată loc iar 2+2 să fie întotdeauna egal cu 4.
Alexx
pe 05 Decembrie 2008 02:46
@pssst ... cartea a fost scrisa cu ~50 de ani inaintea filmului, si in momentul actual, filmul poate fi considerat cat se poate de real in unele parti de pe glob.
Cat despre film in sine, plin de idei, dar lipsit de esenta :D
Bulumulu
pe 01 Martie 2006 18:07
... nu as zice chiar im-pe-ca-bil... ci din cate imi amintesc ff asemanator cartii (care la randu-i este geniala - a must read)... sf - for sure, dar si timeless alarmingly, indiferent de context
pssst
pe 11 August 2003 11:46
este un film atit de bun incit este periculos de realist: ce bine ar fi fost sa fie scris/filmat acum vreo 50 ani - cine stie, poate lumea ar fi aratat altfel.
jucat/regizat/adaptat dupa carte/scenografiat im-pe-ca-bil.
este un film are ma surprinde de fiecare data cind il vad: jocul actorilor, implicatiile scenariului si amintirile colective a cel putin doua generatii fac din el un film de referinta, cel putin in unele parti.
din pacate nu este SF, nici macar politic fiction, ci un simplu/dramatic semnal de alarma.
Omul de azi s-a mai desteptat putin fata de omul de dinaintea farsei virusului imaginar si a sectei satanice pura fictiune care este virusologia/contagiunea.
Film neaparat de vazut pt cine are idee cat de cat pe ce lume traieste.
Acest film este de fapt un documentar, o metafora a agendei globalistilor pedo dezvaluita de mintea geniala si clar vazatoare a lui George Orwell.
Desi adresabilitatea OFICIALA dintre membrii de tip "umanoid" (ca si comportament vizibil denaturat voit in societate) ai fictivei "Oceanii" nu se face din motive lesne de inteles prin apelativul "tovaras" ci prin cel ultra impropriu de "sora" si "frate" deoarece acestia se temeau si se fereau profund sa comunice sincer intre ei ca si intre surori si frati in adevaratul inteles al acestor cuvinte, totusi trimiterea la genul de societate totalitara de tip comunist este evidenta atat dupa faptul ca in mod oficial se face mereu propaganda si trimitere la PROLETARIAT ca si clasa sociala asa-zis "conducatoare" si centrala a societatii in numele si "beneficiul" careia se spune oficial dar in mod MINCINOS ca s-ar guverna, cat si dupa uniformele de munca de tip salopeta tipic proletara a cam tuturor personajelor civile din film, dar si dupa locatiile extrem de saracacioase si evident insalubre in care traiesc cvasitotalitatea membrilor acestei societati.
O astfel de societate totalitar-bolsevica este cu atat mai inspaimantatoare cu cat ridica stacheta absurdului pana la nivelul considerarii drept foarte grava infractiune, pasibila de a fi supusa pedepsei capitale, simpla dar periculoasa pentru esenta totalitarismului incercare de a gandi ei insisi a membrilor asa-zisi "surori" si "frati" ai acestei inspaimantatoare societati de-a dreptul horror. Absurditatea dar si spaima profunda rezida printre altele si din interzicerea cu desavarsire a incoltirii unor sentimente de iubire adevarata dintre barbati si femei, care sunt considerate si pedepsite exemplar drept grave infractiuni. Sunt permise insa in acest sens si chiar incurajate contactele sexuale STRICT animalice, de tip simplu reflex sexual dintre barbat si femeie, asa dupa cum incepe initial tot strict mecanic, sub simplul imbold apelativ "TE DORESC !" brusca si fara niciun preambul sentimental relatia 100% doar reflex-sexuala initiala dintre Winston si Julia, la initiativa Juliei mai intai, dar care abia ulterior lasa loc in mod firesc uman insinuarii unor sentimente reale de iubire reciproc declarate, chiar cu pretul ulterior ultra sinistru de a fi descoperiti asa cum era si de asteptat de catre filajul totalitar-bolsevic omniprezent care-i pedepsesc fizico-psihic de o maniera ingrozitoare chiar pana la profunzimea spalarii efective a creierelor readucandu-i ca si pe oricare alti foarte putini potentiali rebeli ai societatii respective la starea initiala de "umanoizi" ca si permanent aflati intr-o stare de hipnoza care le anuleaza total propria lor personalitate umana, transformandu-i in marionete care actioneaza fara nicio exceptie numai dupa cum doresc tartorii dictatorial-bolsevici ai societatii respective !
Un film extrem de interesant si foarte bine realizat ca si abordare generala si profund educativa, in special ca si semnal de alarma si permanenta vigilenta civica mai ales pentru tinerii de astazi care nu au apucat sa cunoasca deloc "pe pielea lor" ororile totalitarismului de orice fel, dar in special a celui bolsevic, care a terorizat si "cutremurat" viata tuturor popoarelor din jumatatea estica a Europei timp de 1/2 de secol XX, astfel incat il consider OBLIGATORIU DE VAZUT si-i acord in consecinta 9 stele !
"1984" pune o serie de întrebări cu privire la viitorul pe care îl prefigurăm: necesitatea protejării societăţii este mai importantă decât libertatea individului? În ce măsură statul ar trebui să controleze viaţa indivizilor? Ştim că societatea are nevoie de indivizi docili şi uşor de manevrat, dar acest lucru încalcă dreptul la libertate al oamenilor. Un sistem politic care încalcă libertatea oamenilor prin ascultarea telefoanelor (legală sau ilegală), prin violarea corespondenţei private şi prin tracasarea sistematică a indivizilor în scopul de a-i determina să nu mai aibă iniţiative evoluează în mod sigur spre totalitarism şi dictatură. Omul nu mai este lăsat să se dezvolte şi îşi pierde individualitatea. Exact acest lucru ar trebui evitat.
Filmul impresionează prin cadrele întunecate, interpretările reuşite şi prezentarea veridică a aspectelor tratate de Orwell în cartea sa. El penetrează adânc în străfundurile sistemului imaginat în roman. Cred însă că Orson Welles ar fi putut realiza o ecranizare mai reuşită, stilul său vizionar pretându-se mai bine unui astfel de subiect.
Da, George Orwell a fost un mare vizionar - a murit in 1949 daca nu ma insel, iar cartea aduce mult cu adevaratul 1984
Recomand
Deşi aceste intrăbări par a fi ireale, pot fi regăsite în filmul 1984 . Acţiunea filmului este simplă. Winston Smith (actorul John Hurt) este unul dintre funcţionarii aparatului de cenzură al unui stat totalitar fictiv care începe să fie susceptibil vizavi de marile victorii şi realizări ale Fratelui cel Mare, o imagine a dictatorului contemporan.
Dragostea ascunsă faţă de Julia (actriţa Suzanna Hamilton), o funcţionară a aceluiaşi sistem, dar şi dorinţa de a ţine un jurnal intim sunt acte de revoltă împotriva sistemului totalitar care îi anihilează pe toţi cei care i se opun.
Winston Smith va fi prins de Poliţia Gândirii (cea mai mare crimă a regimului era aceea de a gândi) şi supus unui interogatoriu nemilos de către O’Brien (actorul Richard Burton), cel care conştient îi atrăsese într-o conspiraţie împotriva sistemului.
Dialogurile dintre cei doi sunt cele care oferă filmului contur şi savoare. În faţa torturii psihice valorile majore din viaţa lui Winston cad rând pe rând. Se descoperă singur, considerat dintotdeauna un suspect, incapabil la serviciu, aderînd la conspiraţia lui Goldstein care nu exista în realitate.
Una dintre scenele marcante este aceea în care O’Brien smulge din Winston şi ultimul dram de demnitate umană: cu figura imobilizată în cuşca unul şobolan flămând, Winston este somat să se lepede de iubire pentru că Julia ar fi mărturisit deja crima de a iubi pe cineva nepermis de sistem. Ultimul act de nesupunere faţă de regim şi anume acela al iubirii căzuse în numele ultimului umanism: cel al conformismului şi supunerii, într-un cuvânt al regimului.
Pentru amatorii de Big Brother sau de 4 luni, 3 săptămâni, 2 zile (filmul lui Cristian Mungiu), 1984 este o referinţă obligatorie. Construit de regizorul Michael Radford la intersecţia dintre teroare, conformism şi uniformizarea celor mai umane sentimente, 1984 rămâne un film despre un regim dictatorial tipic pe care Europa l-a trăit în ultimii 100 de ani. În final îţi doreşti ca un asemenea rău să nu mai aibă niciodată loc iar 2+2 să fie întotdeauna egal cu 4.
Cat despre film in sine, plin de idei, dar lipsit de esenta :D
jucat/regizat/adaptat dupa carte/scenografiat im-pe-ca-bil.
este un film are ma surprinde de fiecare data cind il vad: jocul actorilor, implicatiile scenariului si amintirile colective a cel putin doua generatii fac din el un film de referinta, cel putin in unele parti.
din pacate nu este SF, nici macar politic fiction, ci un simplu/dramatic semnal de alarma.