Trebuie să-i mulțumim lui F.W. Murnau pentru debutul cert al horror-ului clasic, cu Nosferatu, o capodoperă filmată pe acte, precum o scenetă de teatru, ce te ține focusat asupra actei grotești.
E o plăcere să privești acest film de o veridicitate timpurie, ce întruchipează legenda vampirului transilvănian.
Cine este fan al culturii suspansului trebuie să vadă acest teatru cinematic, de o splendoare de groază.
PMihai1996
pe 04 Iunie 2018 20:24
Un adevarat film de groaza cu vampiri nu ca ce se scoate in ziua de azi. Vampirul nu trebuie sa fie bun "punct" ca in filmele de azi sau sa se casatoreasca cu fata. Chiar si dupa 100 ani ar trebuii respectata aceasta opera de arta.
alina_neamtu
pe 18 August 2017 17:52
F. W. Murnau a realizat o capodoperă înfricoșătoare și unică pentru expresionismul german.
Citește întreaga recenzie aici - https://uberkino.ro/kinoclasic/review-nosferatu/
Dragos.87
pe 18 Aprilie 2017 01:20
Un horror cu adevarat clasic foarte bine realizat care te infioara si te tine tintuit pe toata durata lui.Nu am tresarit dar modul cum este redata povestea cat si personajele care sunt infricosatoare,il face un horror terifiant care te face sa ai o teama incredibila.Acest film este printre primele filme horror aparute si pe cat este infricosator,pe atat este de reusit incat da clasa multor filme horror din ziua de azi,de vazut neaparat!
balta67verde
pe 18 Octombrie 2016 16:57
Un film genial. Atmosfera incredibila, vampirul e mult mai infricosator decat vampirasi penibili ca Tom Cruise sau Brad Pitt. Nota maxima !
Stephen2D
pe 10 Februarie 2016 20:58
Lisette
pe 02 Iulie 2015 10:34
Un film cu adevarat bun,care ar trebui urmarit cel putin o data! Mi s-a confirmat pentru a o mia oara ca anul nu conteaza,atunci cand este vorba de capodopere cinematografice.De vazut si-daca va tine inima-revazut.
Il consider cel mai reprezentativ film cu vampiri…Sa creezi aceasta simfonie a groazei in anii ’20 mi se pare incredibil, Nosferatu este cu mult peste porcariile nou aparute in materie de filme horror cu vampiri.Desi este un film mut, muzica sugestiva te “ajuta” sa simti fiori,cat despre personajul principal este cu adevarat inspaimantator prin misterul pe care il invaluie.I-am dat 10 pentru ca apreciez enorm munca depusa pentru realizarea acestui clasic si pentru ca iubesc filmele vechi de buna calitate.
Zicar
pe 16 August 2013 11:40
daca erau note negative dadeam mai putin, insa ii dau 1 pt ca: 1 nu m-am speriat deloc
2 dupa ce am vazut filmul rad cu lacrimi la gluma aceea de vampir, nu are pic de din comportamentul unui vampir epic, care chiar are un scop si nu o diaree ce e se chinuie sa si-o abtina
3 e in germana, limba la care am alergie si sangerari ale timpanului numai cand o vad scrisa, comparati cum suna suvantul "Jonathan" in germana si cum suna in engelza
in concluzie nu as tortura nici macar un tantar cu mizeria asta de film, sa nu va puna dracul sa va uitati la aceasta metoda de eviscerare craniana facuta in al 9-lea cerc al iadului de catre o esenta a raului pur.
Tyson_Kyd
pe 12 Mai 2013 00:52
Cred ca acesta este cel mai bun film horror din toate timpurile... asta o spun fiindca nu inghit foarte mult filmele horror din ziua de azi, dar si acum cand m-ai privesc trailerul ma trec fiorii ! A fost un film silentios, dar infiorator . Totusi fara efecte speciale si o ecranizare foarte buna, filmul este destul de inspaimantator . Acum nu te m-ai sperie acele momente din film, dar sunt grozave . Pot spune ca Max Schreck l-a interpretat impecabil pe contele Orlock . O adevarata pelicula horror demna de-a fii intitulata capodopera !
cosmin_kedii
pe 03 Aprilie 2013 15:08
Prima adaptare a lui Dracula rămâne în mare parte în concordanță cu cartea lui Bram Stoker este adesea văzută ca un simbol al expresionismului german, o mișcare care a apărut în secolul al XX-lea și a devenit celebru în diferite domenii artistice până Apariția regimului nazist.
margott
pe 14 Iunie 2012 19:05
Ce inseamna un masterpiece al genului, un film facut acum 90 de ani peste care nu prea se vede ca ar fi trecut timpul. Cel putin la categoria machiaj, filmul ar putea da lectii celor din zilele noastre.
silent.hill
pe 02 Aprilie 2012 13:49
cel mai nosol film vazut vreodata.....................................................
alex_il_fenomeno
pe 10 Ianuarie 2012 16:42
un film impresionant , printre primele de gen horror realizate . prin prisma anului in care a fost realizat , cred ca filmului nu i se poate amputa absolut nimic , avand in vedere cate emotii transmite , chiar daca este alb-negru si nici sunet nu are . personajele reusesc sa intre atat de bine in peisaj , incat nu ai nimic sa le reprosezi nici lor . este un film genial , pe care daca stii cum sa il urmaresti chiar o sa il apreciezi pentru adevarata sa valoare !
PetSound
pe 04 Noiembrie 2011 22:15
Inafara influentei majore pe care acest film o are asupra genului “horror” mai avem si influenta asupra filmului in general, reprezentantata de stilul vizual pe care il adopta si anume expresionismul. Contrar credintei populare, cuvantul Nosferatu nu inseamna “vampir” ci “purtatorul ciumei”. Acest aspect este conturat de aparitia vampirului, acesta prezinta caracteristicile unui sobolan. Pe tot parcursul filmului, Orlok este insotit de soboloani, cunoscutii ca purtatorii ciumei si al ghinionului. Venirea contelui in lumea “civilizata” simbolizeaza conflictul dintre natura si civilizatie, dar si dintre doi lumi, cea mitica, folclorica,uitata, si cea civilizata, a prezentului. Avem deci, punctul de intalnire intre trecut si viitor, conturand o tema a dualitatii. Aceasta tema a dualitatii este prezenta pe tot parcursul filmului, cel mai bine, in relatia dintre antagonistii filmului, si anume Hutter si Orlok. Legatura dintre cei doi face trimitere la contactul dintre lumea civilizatie si salbaticie, numai pe o scala mai mica si mai personala. Hutter reprezinta inocenta, omenia, si copilul din noi toti, in timp ce Orlok simbolizeaza instinctele animalice, nevoile primare, rautatea si mandria din fiinta umana. Ca si Jekyll si Hyde sau chiar si Larry Talbot si Omul-Lup, Hutter si Orlok reprezinta 2 parti ale aceluias intreg. Alt personaj cheie o reprezinta sotia lui Hutter, Ellen care reprezinta “idealul” feminin. Este nerabdatoare sa isi inceapa viata de femeie casatorita si ii este fidela si loiala sotului ei, insa, pe parcurs ea renunta in fata tentatiilor, platind astfel cu viata. Singurul supravietuitor ramane insa copilarosul si inocentul Hutter care descopera neplacerile si durerile lumii “reale”. Daca Gustav von Hangleheim face o treaba admirabila ca Thomas Hutter, cel care “fura show-ul” este Max Shreck ca Orlok. Sub nenumaratele straturi de machiaj, Shreck (cuvantul german pentru “frica”) ii da viata contelui Orlok, desi multi vampiri au aparut pe ecrane de atunci, nici unul nu era mai infricosator sau mai convingator decat Shreck. Acesta s-a scufundat “adanc” in rol, iar, ajutat de originea lui misterioasa si de faptul ca nu iesea niciodata din caracter, Max Shreck a fost considerat a fi un vampir adevarat (vezi “Shadow of the Vampire” (2000) pentru dezvoltarea premizei).
In principiu, filmele de groaza se folosesc de imagini sau sunete sugestive pentru a-si speria audientele si acest lucru este exmplificat cel mai bine in “Nosferatu”. Dupa cum am mai spus, filmul face partea din aceea miscare cinematografica cunoscuta ca expresionismul german. Umbra aceea sinistra care urca scarile, arhitectura gotica si groteasca a castelului lui Orlok, umbrele pictate pe pereti, scena cu sicriul sau statura impunatoare a contelui, acestea sunt imagini pe care nu le poti uita odata ce le-ai vazut, aratand puterea filmului de a speria si impresiona fara sunet. Scorul filmului se potriveste perfect cu imaginile proiectate, conturand o atmosfera de cosmar. Totul, de la inceput pana la sfarsit, seamana cu un vis, atmosfera si compizitia vizuala reprezinta punctele forte ale lui “Nosferatu”. Cinematografia tipica expresionismului, cu folosirea unica a umbrelor si al unor efecte speciale primitive combinata cu “obsesia” lui Murnau de a controla fiecare scena (regizorul fixa pana si pozitia oglinzii, nimic nu era lasat la intamplare) si scorul straniu fac din “Nosferatu” o capodopera a cinematografiei timpurii. Imaginile prezentate continua sa fie recunoscute si parodiate si in ziua de azi, si vor continua sa reziste trecerii timpului, continuand sa-i infricoseze pe cei care i-ar da o sansa. In multe feluri, “Nosferatu- Eine Simphonie des Graunes” din 1922 este mai infricosator decat multe din filmele de groaza mai “cunoscute” deoarece se foloseste de imaginatia spectatorilor, hranindu-se cu superstitiile si temerile lor, fiind intr-un fel, unul dintre primele filme psihologice. Impreuna cu valoarea sa istorica, a povestii sale clasice (fiind pana la urma, prima adaptare a romanului Dracula de Bram Stocker) si a viziunii artistice a regizorului F.W.Murnau, filmul continua sa surprinda, la aproape 100 de ani dupa realizarea sa. Sunt sigur ca va continua sa surprinda si in viitor, atata timp cat luna va rasari pe cer impreuna cu contele Orlok, cufundat in umbre impreuna cu roiul sau de sobolani, dormind, asteptand, asteptand urmatoarea victima.
ciobotaru
pe 09 Aprilie 2011 20:11
un film memorabil , incredibil , remarcabil , vizual .,.
ciobotaru
pe 09 Aprilie 2011 20:11
un film memorabil , incredibil , remarcabil , vizual .,.
missphantomim99
pe 14 Ianuarie 2011 18:23
nu stiu cum dar Nosferatu e mai "scary" decat toti vampirasii obositi ce isi fac veacul prin cinematografe la ora actuala. E asa cum TREBUIE sa fie un vampir pentru a putea fi numit vampir. La inceput vampirii erau vazuti ca mostrii urati ce sug sange DE OM (nu care o vaneaza pe Bambi prin padure) in nici un caz Robert Pattinson sau Brad Pitt. Dar e interesant sa urmaresti cum vampirii au evoluat deodata cu litaratura si cinematografia.
armenache
pe 05 Noiembrie 2010 11:14
Printre primele filme de groaza! Sincer, mult mai bun decat multe filme cu vampiri din ziua de azi, pentru ca are acea emotie care lipseste in filmele timpului nostru!
opensperrend
pe 05 August 2010 16:37
Nu inteleg de ce are o nota asa mare, anyway mai bun de o mie de ori decat tuailait!!!!
titihenry
pe 23 Mai 2010 20:07
un film extraordinar chiar daca e facut acum un secol
Mist
pe 24 Februarie 2010 19:58
Filmul e foarte bun avand in vedere ca s-a facut in 1922...Dar probabil EternalWinter se astepta sa vada niste vampiri care stralucesc la soare...
bogdanuuu
pe 12 Decembrie 2009 11:19
mai da nu ai opservat ca e facut in 1922.Normal ca ti se pare naspa.Daca era facut prin 1993-1994 sau chiar mai repede era un film horror foarte reusit :P
E o plăcere să privești acest film de o veridicitate timpurie, ce întruchipează legenda vampirului transilvănian.
Cine este fan al culturii suspansului trebuie să vadă acest teatru cinematic, de o splendoare de groază.
Citește întreaga recenzie aici - https://uberkino.ro/kinoclasic/review-nosferatu/
2 dupa ce am vazut filmul rad cu lacrimi la gluma aceea de vampir, nu are pic de din comportamentul unui vampir epic, care chiar are un scop si nu o diaree ce e se chinuie sa si-o abtina
3 e in germana, limba la care am alergie si sangerari ale timpanului numai cand o vad scrisa, comparati cum suna suvantul "Jonathan" in germana si cum suna in engelza
in concluzie nu as tortura nici macar un tantar cu mizeria asta de film, sa nu va puna dracul sa va uitati la aceasta metoda de eviscerare craniana facuta in al 9-lea cerc al iadului de catre o esenta a raului pur.
In principiu, filmele de groaza se folosesc de imagini sau sunete sugestive pentru a-si speria audientele si acest lucru este exmplificat cel mai bine in “Nosferatu”. Dupa cum am mai spus, filmul face partea din aceea miscare cinematografica cunoscuta ca expresionismul german. Umbra aceea sinistra care urca scarile, arhitectura gotica si groteasca a castelului lui Orlok, umbrele pictate pe pereti, scena cu sicriul sau statura impunatoare a contelui, acestea sunt imagini pe care nu le poti uita odata ce le-ai vazut, aratand puterea filmului de a speria si impresiona fara sunet. Scorul filmului se potriveste perfect cu imaginile proiectate, conturand o atmosfera de cosmar. Totul, de la inceput pana la sfarsit, seamana cu un vis, atmosfera si compizitia vizuala reprezinta punctele forte ale lui “Nosferatu”. Cinematografia tipica expresionismului, cu folosirea unica a umbrelor si al unor efecte speciale primitive combinata cu “obsesia” lui Murnau de a controla fiecare scena (regizorul fixa pana si pozitia oglinzii, nimic nu era lasat la intamplare) si scorul straniu fac din “Nosferatu” o capodopera a cinematografiei timpurii. Imaginile prezentate continua sa fie recunoscute si parodiate si in ziua de azi, si vor continua sa reziste trecerii timpului, continuand sa-i infricoseze pe cei care i-ar da o sansa. In multe feluri, “Nosferatu- Eine Simphonie des Graunes” din 1922 este mai infricosator decat multe din filmele de groaza mai “cunoscute” deoarece se foloseste de imaginatia spectatorilor, hranindu-se cu superstitiile si temerile lor, fiind intr-un fel, unul dintre primele filme psihologice. Impreuna cu valoarea sa istorica, a povestii sale clasice (fiind pana la urma, prima adaptare a romanului Dracula de Bram Stocker) si a viziunii artistice a regizorului F.W.Murnau, filmul continua sa surprinda, la aproape 100 de ani dupa realizarea sa. Sunt sigur ca va continua sa surprinda si in viitor, atata timp cat luna va rasari pe cer impreuna cu contele Orlok, cufundat in umbre impreuna cu roiul sau de sobolani, dormind, asteptand, asteptand urmatoarea victima.