Sinopsis
Un escroc versat si unul novice planuiesc o "teapa” de zile mari unor colectionari impatimiti de timbre.
Nine queens nareaza aventurile lui Juan (Gaston Pauls) si Marcos (Ricardo Darin), doi escroci care fac echipa dupa o intalnire accidentala intr-o cofetarie. Juan reuseste un truc cu schimbarea unei bancnote pe care il incearca si mai tarziu, in acelasi magazin dar cu un alt casier si esueaza. Marcos il observa amuzat apoi intra in scena si pretinde a fi un politist care vrea sa il duca pe Juan la sectie. Odata ajunsi pe strada, Marcos se prezinta a fi un coleg de breasla care tinteste spre o lovitura cu miza mult mai mare si il invita pe scepticul Juan sa-i fie partener.
Schema implica vanzarea si re-vanzarea unor nepretuite timbre rare (asa numitele noua regine) pe care niste colectionari vor sa le obtina cu o asemenea aviditate de parca ar fi vorba de Soimul maltez. Negocierile dubioase au parte de complicitatea sexuala a frumoasei surori a lui Marcos, Valeria (Leticia Bredice), care lucreaza in hotelul de lux in care stau potentialii cumparatori. Inainte ca planul sa se puna in miscare, Marcos pune in scena un spectacol pentru a-l impresiona pe Juan cu arta sa intr-ale sarlataniei.
Cumparatorii formeaza o colectie de delicioase creaturi alunecoase deja ocupate cu propriile planuri dubioase. In timp ce deceptiile si duplicitatea se amplifica, Nine queens te convinge pe moment ca traim intr-o lume condusa de hoti experti. Marcos e din cap pana-n picioare un tutore mefistofelic hiper-arogant in timp ce Juan, aparentul novice, are, in egala masura, siretenie de animal si naivitate induiosatoare.
Filmul pare a spune ca scamatoria cea mai mare poate fi o infatisare ingenua si ca escrocheriile de clasa nu au nevoie doar de un plan perfect ci si de talent actoricesc de grup, care ar face orice ansamblu teatral sa roseasca de invidie.
Inventivul si abilul film al lui Fabian Bielinski te seduce intr-asa o masura incat devii un pion in planul ambitios si te bucuri ca esti complice intr-o masinatiune nerusinata. Filmul combina viziunea parodica hitchcockiana a unui univers paranoid unde toata lumea poate fi sau nu implicata intr-o conspiratie elaborata cu obsesia de tip David Mamet pentru fineturile fraudelor elaborate.
Nine queens nareaza aventurile lui Juan (Gaston Pauls) si Marcos (Ricardo Darin), doi escroci care fac echipa dupa o intalnire accidentala intr-o cofetarie. Juan reuseste un truc cu schimbarea unei bancnote pe care il incearca si mai tarziu, in acelasi magazin dar cu un alt casier si esueaza. Marcos il observa amuzat apoi intra in scena si pretinde a fi un politist care vrea sa il duca pe Juan la sectie. Odata ajunsi pe strada, Marcos se prezinta a fi un coleg de breasla care tinteste spre o lovitura cu miza mult mai mare si il invita pe scepticul Juan sa-i fie partener.
Schema implica vanzarea si re-vanzarea unor nepretuite timbre rare (asa numitele noua regine) pe care niste colectionari vor sa le obtina cu o asemenea aviditate de parca ar fi vorba de Soimul maltez. Negocierile dubioase au parte de complicitatea sexuala a frumoasei surori a lui Marcos, Valeria (Leticia Bredice), care lucreaza in hotelul de lux in care stau potentialii cumparatori. Inainte ca planul sa se puna in miscare, Marcos pune in scena un spectacol pentru a-l impresiona pe Juan cu arta sa intr-ale sarlataniei.
Cumparatorii formeaza o colectie de delicioase creaturi alunecoase deja ocupate cu propriile planuri dubioase. In timp ce deceptiile si duplicitatea se amplifica, Nine queens te convinge pe moment ca traim intr-o lume condusa de hoti experti. Marcos e din cap pana-n picioare un tutore mefistofelic hiper-arogant in timp ce Juan, aparentul novice, are, in egala masura, siretenie de animal si naivitate induiosatoare.
Filmul pare a spune ca scamatoria cea mai mare poate fi o infatisare ingenua si ca escrocheriile de clasa nu au nevoie doar de un plan perfect ci si de talent actoricesc de grup, care ar face orice ansamblu teatral sa roseasca de invidie.
Inventivul si abilul film al lui Fabian Bielinski te seduce intr-asa o masura incat devii un pion in planul ambitios si te bucuri ca esti complice intr-o masinatiune nerusinata. Filmul combina viziunea parodica hitchcockiana a unui univers paranoid unde toata lumea poate fi sau nu implicata intr-o conspiratie elaborata cu obsesia de tip David Mamet pentru fineturile fraudelor elaborate.