O nouă reușită pentru Ed Harris, ca actor și regizor...
yigru_zeltil
pe 08 Octombrie 2015 23:50
Mitul romantic în variantă americană postbelică: un pictor macho care își revarsă subconștientul pe pânză și revoluționează arta înainte să se autodistrugă... Libertatea americană la apogeu și decadență, ar spune criticii de artă....
Pollock nu este un documentar biografic menit să fie exact, ci o redare cinematică spectaculoasă, chiar dacă puțin schematică. Amintind de Stanley din Un tramvai numit speranță, personajul Pollock este o variantă puțin caricaturală a lui Pollock cel real.
Totuși, filmul reține suficient de multe elemente biografice credibile, iar Ed Harris a depus eforturi serioase pentru a picta la fel ca Pollock (ceea ce e mult mai greu decât pare). Rezultatul poate fi captivant și dacă nu ești student sau cercetător academic: maniera lui Pollock de a picta, „action painting”, e dinamică, spectaculară (dacă Pollock era anti-comercial, Shozo Shimamoto ș.a. vor face show din această manieră...). În rest, Ed Harris e credibil în violența sa schematică...
P.S. De fapt, tehnica „dripping” n-a fost descoperită printr-un evrika: Pollock cunoștea deja tehnica de la o altă pictoriță (multă vreme ignorată de critici), Janet Sobel. Sunt în film mai multe anecdote picante și perspective cam romanțate asupra unor evenimente, dar latura documentară și cea ficțională sunt destul de echilibrate...
cosmin_kedii
pe 15 Ianuarie 2013 11:11
Acest film reuseste la tot ceea ce încearcă să facă. Este bine scris, superb împușcat, bine a acționat ,Ed Harris este de necrezut ca un actor și regizor. Harden a meritat pe deplin ,,Oscarul,,
Matrix
pe 04 Iunie 2004 11:00
E clar ca nu este artist sa nu aiba ceva la balcon.
Confirma si ca regizor domnul Harris.
Un film frumos (chiar si pentru cei care nu pricep nimic din pictura), bine jucat si bine regizat.
Pollock nu este un documentar biografic menit să fie exact, ci o redare cinematică spectaculoasă, chiar dacă puțin schematică. Amintind de Stanley din Un tramvai numit speranță, personajul Pollock este o variantă puțin caricaturală a lui Pollock cel real.
Totuși, filmul reține suficient de multe elemente biografice credibile, iar Ed Harris a depus eforturi serioase pentru a picta la fel ca Pollock (ceea ce e mult mai greu decât pare). Rezultatul poate fi captivant și dacă nu ești student sau cercetător academic: maniera lui Pollock de a picta, „action painting”, e dinamică, spectaculară (dacă Pollock era anti-comercial, Shozo Shimamoto ș.a. vor face show din această manieră...). În rest, Ed Harris e credibil în violența sa schematică...
P.S. De fapt, tehnica „dripping” n-a fost descoperită printr-un evrika: Pollock cunoștea deja tehnica de la o altă pictoriță (multă vreme ignorată de critici), Janet Sobel. Sunt în film mai multe anecdote picante și perspective cam romanțate asupra unor evenimente, dar latura documentară și cea ficțională sunt destul de echilibrate...
Confirma si ca regizor domnul Harris.
Un film frumos (chiar si pentru cei care nu pricep nimic din pictura), bine jucat si bine regizat.