Comentarii Comentează
  • blacksea_rider
    pe 12 Iunie 2022 23:00
    Comedie taraneasca...interesant,n-am mai auzit/citit expresia asta...
  • cosmin742000
    pe 11 Noiembrie 2016 07:43
    Un film romanesc foarte bun , care demonstreaza , daca mai era nevoie ca pe vremea comunismului nu exista cenzura , si ca , comunisul asa rau cum era este mult mai viabil decat capitalismul
  • cezarika21
    pe 20 Mai 2016 07:22
    Anii '80 au reprezentat o perioadă de înapoiere politică, economică și culturală a României, un apogeu al imbecilității intelectuale sau ”o noapte a minții”. Altfel, nu-mi pot imagina cum, după o perioadă de dezvoltare economică și culturală a țării petrecută în anii '60 și '70, s-a făcut un salt înapoi atât de evident și de inexplicabil. Mai mulți creatori ce creaseră speranțe că vor realiza opere de valoare au regresat la nivelul cultural al anilor '50 prin opere tot mai teziste și mai găunoase.

    ”Rămân cu tine” este un bun exemplu al propagandei culturale tipice anilor '50. Personajele principale ale acestui film sunt brigadierul Alexandru Machidon (Florin Zamfirescu), om harnic care își dorește să ajungă șef de fermă și să ridice agricultura satului pe cele mai înalte culmi, și soția lui, Saveta (Dana Dogaru), care vrea să fie cucoană și să se mute la oraș. Întâmplările nefericite de acolo o aduc pe femeie la vorba inteligentă a lui Creangă: „decât codaș la oraș, mai bine în satul tău fruntaș”.

    Scenariul filmului este naiv și tezist, evidențiind lupta tovarășilor cu viziune înaintată de a ridica economic satul, lupta cu elementele retrograde și înapoiate, ajutorul neprecupețit pe care țăranii îl ofereau clasei muncitoare și critica incisivă la adresa elementelor cu mentalități mici burgheze care doreau să se mute de la țară la oraș, rușinându-se de faptul că sunt țărani. Singura calitate a filmului o constituie interpretările bune ale actorilor care au încercat să însuflețească niște personaje schematice. În rest, filmul este la fel de prost ca și producțiile propagandistice ale anilor '50, în timp ce viziunea regizorală lipsește cu desăvârșire.