Preferatul meu de la Hitchcock... pentru acea vreme sa lucrezi asa cu filmarea... Geniala munca.
matew10
pe 16 Mai 2022 10:36
Romantic - polițist acesta bucățică de istorie a unei mici suburbii de metropola, reușește sa capteze inteligent interesul publicului prin protagoniști sai. Un film destul de simplu cu accente bine plasate. Rămâne sa le descoperiți singuri.
mihaelatb
pe 25 Noiembrie 2021 20:52
Definitiv trebuie sa fii un maestru sa faci un film atat de static si sa tii publicul in tensiune. Este aceeasi tactica ca aceea din Strangers on a Train. Stii ce o sa se intample, se intampla si acum astepti sa vezi cum va fi descoperit asasinul. Poate ca senzatia de „incet” este data de faptul ca decorul este acelasi. Foarte buna ideea, foarte buna intrebarea, daca este corect sau nu sa spionezi vietile altora, dar finalul m-a cam deceptionat. Parca s-a dat prea repede verdictul, parca au inceput sa creada in povestea lui prea dintr-o data. Nu stiu, mie mi s-a parut un final facut la repezeala, cred ca ar mai fi mers vre-o 10-15 nminute de film. Este ca si cum asisti la umflarea unui balon si imediat cineva sa-l sparga. Cat despre distributie a fost buna, nu cred ca Grace Kelly s-a „pisicit” prea mult, a jucat exact rolul unei femei de succes, bogate si capricioase. Nota 7. Nu mi-a creat acea tensiune tipic Hitchcock..
Smrs
pe 29 Noiembrie 2020 02:30
Deși acțiunea se petrece lent până la un moment dat, filmul este destul de complex și are la bază un scenariu original, chiar aplicabil oricărui locatar la bloc. Acțiunea se petrece în două registre și deși al doilea constituie ideea principală, personal aș fi marșat pe prima, dezvoltându-o în acel sens. Concret, prima parte expune povestea unui bărbat trecut de prima tinerețe care își pune problema că a venit momentul însurătorii, iar din această cauză decide să urmărească din spatele propriei ferestre, cum se desfășoară viața de familie la vecinii săi. În acest fel experimentează toate bucuriiile și neîmplinirile la fiecare etapă a ei - de la proaspăt căsătoriți până la certuri de cuplu și singurătate. În acest prim registru sunt fenomenale sfaturile date de asistenta sa, care îl îngrijea în convalescență. În partea a doua, filmul devine mai animat dar pe ceva ușor predictibil: tot urmărind de luni întregi,, evident că Jeff va observa și lucruri dubioase. Pe mine unul nu m-a surprins că apare și o crimă în peisaj, dar mi-a plăcut modul în care fără să se miște reușește să convingă pe toată lumea de ceea ce aproape că a văzut el și reușește într-un final să-i mobilizeze pe toți întru arestarea vecinului criminal, înainte să fie el însuși victima acestuia. Filmul ar merita puțin mai mult de 8, dar pentru că mi se pare totuși supraevaluat la general, las așa. Există și filme mult mai bune, cu note mai mici..
AdriAdrianna98
pe 02 Mai 2019 01:11
Deci e genial filmu asta, sa reusesti sa creezi intr-o curte interioara dintre 2 blocuri o poveste mai interesanta si plina de suspans decat mii de filme.... se vede ca-i mana unui maestru. Nici nu stiu cuvintele potrivite sa descriu minunatia asta de film, e genial, am avut momente cand efectiv nu mai puteam sta linistita de suspans, omu e un geniu in domeniu. URMARITI-L NEAPARAT.
marius93
pe 01 Iunie 2018 17:48
O fi fost Alfred Hitchcock un geniu si maestrul suspansului, insa cu filmul asta nu prea confirma acest lucru. O idee interesanta pentru un scurtmetraj ce a fost transformata in mare parte intr-un festin al plictiselii si al banalitatii. Noroc cu aparitia actritei Grace Kelly, fiindca James Stewart nu m-a impresionat cu nimic.
classique_nouveau
pe 18 Aprilie 2018 19:20
Salutare!
Am o rugaminte catre cei carora le-a placut atat acest film, cat si varianta cealalta..
La vreo 2-3-4 ani dupa Revolutie, aproximativ, am vazut pe cablu un film, dar fara sa fiu inspirat sa notez titlu sau regizor,sau actorii sau anul..
E vorba tot de supraveghere initial, a unei femei, prin telescop, din blocul de vis-a-vis, de catre un tip, care la un mom dat face rost de nr ei de telefon, o suna, vorbesc o vreme, si apoi ii propune sa faca sex, dar nu oricum, ci sa il astepte cu usa deschisa, pe intuneric, vor face sex absolut pe tacute, si apoi el va pleca, fara a schimva o vorba cu ea... Cad de acord, si vedem cum cineva se duce la ea, intra, fac sex si pleaca, si se duce la el si - aici e aici! - cand ajunge la el, acolo il asteapta cine credeti ?! - cel care de fapt pusese la cale tot, si il intreaba cum a fost, etc...
Vreau foarte mult sa il revad, pentru a intelege ce si cum, caci din acest punct nu am am mai retinut nimic - ori am adormit, ori s-a luat curentul, ori m-a sunat cineva la telefon si a trebuit sa plec...
Ma poate ajuta cineva ???
Multumesc frumos!
Dominiquee
pe 25 Ianuarie 2018 10:41
Te tine în priză,clar e un film foarte bun de văzut mai ales pentru iubitorii lui Hitchcock.Poate doar sfârșitul nu a fost chiar ce voiam,ma așteptăm la ceva mai mult.
Dragos.87
pe 09 Martie 2017 23:46
E incredibil cum poti sa patrunzi in intimitatea vecinilor cu un simplu binoclu cu toate ca acestia nu fac ceva iesit din comun.O intriga plina de suspiciuni si banuieli care te fac sa tragi tot felul de concluzii tinandu-te curios de la inceput si pana la final.O capodopera a lui Alfred Hitchcock care nu trebuie ratata sub nici o forma!
andystarx
pe 24 Ianuarie 2017 19:35
In sfarsit am urmarit un film clasic,bun,cu un acting impecabil,si desi nu este o capodopera,merita vizionat de orice cinefil ! Mi a placut si scenariul ,si coloana sonora !
lili22
pe 19 Ianuarie 2017 16:46
Ca e realizat de un maestru, desi daca lipseau pisicelile lui Grace eu nu ma suparam
balta67verde
pe 21 Octombrie 2016 15:25
Cred ca e cel mai bun film regizat de Hitchcock. Cu siguranta ca preferatul meu. James Stewart, un actor extraordinar. Grace Kelly, o femeie ireal de frumoasa.
Stephen2D
pe 23 Mai 2016 23:11
Shadow_Master
pe 03 Noiembrie 2015 17:45
Mi s-a parut putin mai slab decat Vertigo sau Psycho, dar tot este un film de nota 10.
cezarika21
pe 21 Iunie 2015 12:50
O lume întreagă devine o scenă de teatru pentru un bărbat imobilizat timp de câteva săptămâni într-un scaun cu rotile. Actorii sunt simpli vecini care-și trăiesc, sub ochii spectatorului curios, poveștile de dragoste, activitățile rutiniere zilnice, dezamăgirile și depresiile. Tot observându-i pe ceilalți începe să bănuiască că a avut loc o crimă, dar nimeni nu-l crede. Întrebarea pe care ne-o pune Hitchcock în acest film este următoarea: este moral să urmărești viața privată a vecinilor, amestecându-te neinvitat în activitatea lor?
Amenajat pe un studio de filmare uriaș, întreg filmul lui Hitchcock se derulează din perspectiva privitorului ce-și petrece zilele și nopțile urmărind de la o fereastră uriaşă și cu o curiozitate morbidă viața vecinilor săi. Nu există cadre filmate din alte poziții, cineastul făcându-și spectatorii părtași la ceea ce vede personajul. Fereastra devine ea însăși un obiectiv cinematografic care ne introduce în zeci de povești derulate în paralel.
Povestea este destul de lentă, dar crește în intensitate pe parcurs pentru ca la final să închidă circuitul, aducându-ne la început, dar cu perspective schimbate asupra vieții personajului principal. Cineastul nu-și obosește spectatorii prin oferirea unor informații superflue, ci le oferă doar o acțiune bazată pe observație și pe deducție. Nu știm cine sunt personajele și nici nu ne interesează, important este doar ceea ce fac ele.
Recunoscându-i valoarea, Biblioteca Congresului American a inclus "Rear Window" în anul 1997 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
ionutzoo7
pe 29 Ianuarie 2015 23:47
Am cautat asta seara un top al celor mai bune filme mistery si mi-am zis ca ma uit la primul din top pe care nu l-am vazut.Cu chiu cu vai m-am urnit dar am zis ca ma tin de cuvant.
Pot spune doar ca filmul asta trebuie vazut neaparat.A fost exact ceea ce cautam ,se vede ca Hitchock e parintele suspansului.Actiunea curge incet,exact cu viteza necesara,arie restransa a actiunii si suspans pe masura.Si ca bonus apare Grace Kelly!
Concluzie : urmeaza Dial M for Murder!
Theodoric
pe 29 Septembrie 2014 21:13
Este static,misterios si clasic.Povestea este alcatuita bine,inceputul este miscator,iar pe parcurs reda si mai multa miscare cu suspans binenteles.Plin de trepte inalte si dezvoltare reusita
Razvan600
pe 27 Februarie 2014 18:06
Un film foarte bun plin de suspans, drama, mister. Alfred Hitchcock ne arata ca un film poate fi fenomenal si fara efecte speciale.
cotzofica
pe 27 Ianuarie 2014 12:17
Acelaşi stil al lui Hitchcock, inegalabil în opinia mea. Mi-a plăcut că suspansul creşte gradual până spre finalul filmului. Recomand.
Am văzut că A. Hitchcock este menţionat ca actor principal, deşi eu nici măcar nu l-am observat...
Ovidiu239
pe 02 Decembrie 2013 17:33
La inceput mi s-a parut un film plictisitor, dar cu timpul a devenit din ce in ce mai interesant si mai tensionat, mai ales in ultima jumatate de ora. Alfred Hitchcock a facut o treaba buna, cine s-ar fi gandit la un asemenea subiect?
eko
pe 15 Martie 2013 04:28
Acum am inteles de unde au luat scenariul cei care au facut Disturbia , este Rear Window cap coada. Un thiller excelent , te tine in suspans pe tot parcursul , un film foarte simplu si bun. Singurul lucru care nu mi-a placut a fost faza cu becurile care mi-a starnit ceva rasete , destul de "comica". nota 9
Iulidesprefilme
pe 02 Februarie 2013 13:41
Patru nominalizări la Oscar şi niciun premiu...cred că lista Academiei de Film este destul de lungă în asemenea cazuri...
cosmin_kedii
pe 05 Ianuarie 2013 10:52
Hitchcock este un maestru al artei sale. Scenografie spectaculoasă, spectacole uimitoare si bineinteles suspans de o marca perfecta.
valericba
pe 14 Decembrie 2012 21:22
În anul 1954, Hitchock își lansează filmul ”Rear Window”, un film plin de suspans și mister. ”Rear Window” este unul din filmele statice ale lui Hitch.Deși este static, tensiunea crește treptat cu cât minutele se scurg, iar privitorul ajunge să se simtă ca și o coardă întinsă până la finalul filmului. Acțiunea nu este foarte complicată, fotograful L.B. Jeffries, interpretat minunat de talentatul James Stewart, se află temporar într-un scaun cu rotile în urma unui ”accident”, în apartamentul său din New York, unde pentru a-și satisface curiozitatea și pentru a scăpa de plictiseala care inevitabil se instalează, folosește binoclul pentru a-și ”spiona” vecinii din cartier. Lucrurile obișnuite și lipsite de importanță din viețile vecinilor săi sunt curând înlocuite de un eveniment care reușește să-i capteze cu adevărat atenția fotografului nostru și chiar să devină o adevărată obsesie pentru acesta. Ajutat de iubita sa fermecătoare Lisa Carol Fremont, interpretată de inegalabila Grace Kelly și de asistenta sa medicală Stella, Jeff reușește să elucideze cazul care l-a pus chiar în pericol de moarte.
Scenariul scris de John Michael Hayes vechi colaborator al lui Hitchcock, are la bază nuvela lui Cornell Woolrich ”It Had to Be Murder”. Coloana sonoră aparține compozitorului Franz Waxman. Din distribuție mai fac parte Thelma Ritter și Raymond Burr. ”Rear Window” a primit patru nominalizări la Oscar și una la premiile BAFTA.
La acea vreme, decorul de interior al acestui film era cel mai mare pe care îl dețineau studiourile Paramount. Filmul nu a fost disponibil mulți ani datorită unor dispute pentru drepturilor de autor ale poveștii originale. Se presupune că Hitchock l-a distribuit pe Raymond Burr în rolul negativ deoarece acesta semăna foarte bine cu fostul său producător David O. Selznick. Aspectul romantic al poveștii, se spune că ar fi datorat aventurii dintre actrița Ingrid Bergman și fotograful Robert Capa, care i-a servit lui Hitchock drept inspirație.
Prin urmare, dragi mei ”hitchckochieni”, sper că v-am trezit interesul și curiozitatea destul încât să urmăriți și acest film din marea colecție pe care Hitchock a lăsat-o ca și ”zestre”. EU VĂ UREZ VIZIONARE PLĂCUTĂ!!!
Bibi_TM
pe 06 Decembrie 2012 09:54
Pentru a evidenția aspectul romantic al filmului, se spune că Alfred Hitchcock s-ar fi inspirat din povestea de dragoste dintre fotograful de război Robert Capa (născut Andrei Friedmann la 22 octombrie 1913, Budapesta, Ungaria - d. 25 mai 1954, Thai Binh, Vietnam) și actrița Ingrid Bergman.
radu3455
pe 02 Noiembrie 2012 17:29
o capodopera marca Alfred Hitchcock super joaca cei doi actorii James Stewart si Grace Kelly nota 10 il recomand pentru ca merita sa-l vedeti
reivan
pe 15 Aprilie 2012 17:25
Alfred Hitchcock e un regizor absolut fenomenal.
Filmul este absolut senzational dupa parerea mea , Alfred Hitchcock e creatorul filmelor din genul "Mistery".
alex_il_fenomeno
pe 27 Februarie 2012 17:51
un clasic , un film extraordinar , printre cele mai bune ale lui Alfred Hitchcock , ce reunea multi actori de mare calibru al acelor vremuri ( James Stewart , Grace Kelly , Raymond Burr ) si o poveste extraordinara , care , desi are un ritm destul de lent , reuseste sa mentina o atmosfera tensionata , iar lucrurile ajung sa degenereze in unele momente atat de mult , incat traiesti la maxim fiecare secventa ! merita urmarit cu mare placere de catre toti iubitorii de film bun .
cosmin742000
pe 01 Decembrie 2011 12:41
Unul din cele 3 filme de 10 ale lui Hitchcock , dupa parerea mea , celelalte 2 fiind Vertigo si Rebecca.
Ammelie
pe 22 Noiembrie 2011 14:14
O adevarata lectie despre cum se poate dezvolta o poveste si crea un suspans veritabil cu resurse minime. Hitchcock e un maestru si nimeni nu poate contesta asta! Filmul mi-a placut, mi-a dat senzatia de piesa de teatru, in sensul ca te simti foarte aproape de 'scena', aproape ca iei parte la actiune; doar si tu privesti pe fereastra, nu? 7.5/10
aayana
pe 03 Noiembrie 2011 13:58
E moral să-ți privești vecinii de la geam? Dacă o faci în scopuri nobile, de ce nu? Dacă la început această pasiune apare în urma plictiselii, pe parcurs ajunge să implice și alți curioși. Privitorul ajunge astfel să nu-și mai trăiască viața ci este ocupat cu punerea cap-la-cap a detaliilor care bat la ochi.
Vorador
pe 30 Mai 2011 19:33
Este uimitor cum Hitchcock facea niste filme cu povesti atat de diferite intre ele dar avand mereu aceasi atmosfera de supans.Multi considera acest film unul dintre cele mai bune filme ale sale,dar un alt film care mi-a placut foarte mult si ar trebui sa fie mai popular este ,,Dial M for Murder'',te tine in suspans pe tot parcursul sau fara sa te plictisesti.
CristiN
pe 03 Februarie 2011 01:48
Ce pot sa zic , mie mi-a placut filmul . Fiecare cu genurile lui . Gusturile nu se discuta .
luci4n
pe 27 Ianuarie 2011 18:33
E un film bun, nu l`am gasit spectaculos si cred ca este supraevaluat
X.girl
pe 22 Ianuarie 2011 22:12
Nu cred ca multe filme care ar avea un cadru restrans si o actiune banala reusesc sa te tina in suspans.Eu una l-am urmarit cu sufletul la gura deoarece muream de curiozitate sa aflu daca a omorat-o sau nu.
ciobotaru
pe 16 Ianuarie 2011 02:07
exceptional , foarte bine realizat , .............
Sergiu.Lobont
pe 26 Noiembrie 2010 01:07
Ce-mi place Alfred Hitchcock! Nici nu iti ai seama de unde reuseste sa gaseasca subiecte atat de inedite... si asta cand te gandesti ca in zilele noastre reecranizarile isi fac din ce in ce mai simtita prezenta. Am avea nevoie de un Hitchcock sa mai vedem ceva nou.
cetateanu
pe 07 Noiembrie 2010 20:17
Când vorbeşti despre Hitchcock, gândul îţi fuge imediat la suspans, crimă, mister, tensiune, dar dacă stai frumos şi îi analizei principalele opere dintr-o perspectivă extrem de simplistă, realizezi că acest geniu al cinematografiei şi-a construit întreaga operă pe câteva elemente constante, dar cărora le-a oferit mereu un aer de originalitate nemaiîntâlnit. Rând pe rând maestrul Hitchcock a folosit obsesia, personajul feminin seducător, crima şi propria sa viziune despre romantism pentru a da naştere unor filme care au rămas model pentru genraţii întregi de regizori.
Revenind la Rear Window, pe care criticii îl consideră unul dintre cele mai bune filme ale sale, Hitchcock ne transpune într-o lume limitată de orizontul pe care îl oferă o fereastră. Tocmai datorită acestui lucru se poate observa faptul că Hitchcock nu a folosit alte cadre decât cele care puteau fi filmate în apartamentul cu o fereastră uriaşă. Întreaga lume este privită din perspectiva acelui apartament şi mai ales din perspectiva locatarului. Imobilizat datorită unei fracturi la picior, personajul interpretat de James Stewart îşi omoară timpul observând de la marginea ferestrei, prin obiectivul unei camere de fotografiat, toate obiceiurile vecinilor săi. Nimic nu iese în evidenţă, toată lumea pare să nu ascundă nimic în acel spaţiu destinat intimităţii, până când perspectiva unei crime şi a unui criminal nepedepsid intră în scenă. Victima presupusă, ar fi o soţie imobilizată iar criminalul un soţ sătul probabil de o viaţă fără perspective. Odată aruncat acest cuvânt în mijlocul unei conversaţii, pare să-i transforme pe toţi cei implicaţi în adevăraţi detectivi, care sunt pe punctul de a elucida o crimă sau o obsesie doar pe baza raţionamentelor logice şi a observaţiilor.
Rear Window ne prezintă un adevărat film al vieţii ce se observă de la distanţă. Din spatele unei ferestre toţi putem avea gesturi care pot da naştere la interpretări, iar intrepretările pot da naştere la scenarii. Un film excelent, o operă clasică mereu vie.
balika
pe 23 Octombrie 2010 23:24
Mult m-am chinuit sa vad Rear Window, din pacate ajungeam prea obosit in fata ecranului si adormeam. La a sasea incercare l-am vazut, in sfarsit. :)) M-a uimit si de data asta mr. hitchcock cu talentul lui de a creste treptat tensiunea de la inceput pana a ajunge la cote maxime la sfarsit. Mimica lui James Stewart mi s-a parut cam fortata uneori, dar avand in vedere ca asta e cel mai mare minus al filmului, pot sa trec peste. Un film foarte bun!
ghost90
pe 31 August 2010 14:15
cel mai bun film al lui hitchcock...prin astfel de filme demonstreaza ca e unul dintre greii cinematografiei mondiale...recomand cu caldura si vertigo,psycho,north by northwest,etc...superbe
mtraianc
pe 06 August 2010 14:32
un film in care de fapt nu se intampla nimic reuseste sa te tina captiv,atent si in tensiune , maiestria regizorului este vizibila iara actori bine alesi // merita vazut
keira
pe 12 Mai 2010 22:30
Desi actiunea se desfasoara in mare parte intr-o simpla incapere, filmul este foarte captivant si reuseste cu brio sa-ti mentina atentia treaza. Foarte bune sunt, de asemenea, interpretarea lui James Stewart si regia lui Alfred Hitchcock.
andreyuzzu
pe 02 Ianuarie 2010 17:17
E incredibil cum un film static poate transmite atata tensiune si mister. Dupa vertigo mi se pare cel mai bun film al lui Hithcock.
Am o rugaminte catre cei carora le-a placut atat acest film, cat si varianta cealalta..
La vreo 2-3-4 ani dupa Revolutie, aproximativ, am vazut pe cablu un film, dar fara sa fiu inspirat sa notez titlu sau regizor,sau actorii sau anul..
E vorba tot de supraveghere initial, a unei femei, prin telescop, din blocul de vis-a-vis, de catre un tip, care la un mom dat face rost de nr ei de telefon, o suna, vorbesc o vreme, si apoi ii propune sa faca sex, dar nu oricum, ci sa il astepte cu usa deschisa, pe intuneric, vor face sex absolut pe tacute, si apoi el va pleca, fara a schimva o vorba cu ea... Cad de acord, si vedem cum cineva se duce la ea, intra, fac sex si pleaca, si se duce la el si - aici e aici! - cand ajunge la el, acolo il asteapta cine credeti ?! - cel care de fapt pusese la cale tot, si il intreaba cum a fost, etc...
Vreau foarte mult sa il revad, pentru a intelege ce si cum, caci din acest punct nu am am mai retinut nimic - ori am adormit, ori s-a luat curentul, ori m-a sunat cineva la telefon si a trebuit sa plec...
Ma poate ajuta cineva ???
Multumesc frumos!
Amenajat pe un studio de filmare uriaș, întreg filmul lui Hitchcock se derulează din perspectiva privitorului ce-și petrece zilele și nopțile urmărind de la o fereastră uriaşă și cu o curiozitate morbidă viața vecinilor săi. Nu există cadre filmate din alte poziții, cineastul făcându-și spectatorii părtași la ceea ce vede personajul. Fereastra devine ea însăși un obiectiv cinematografic care ne introduce în zeci de povești derulate în paralel.
Povestea este destul de lentă, dar crește în intensitate pe parcurs pentru ca la final să închidă circuitul, aducându-ne la început, dar cu perspective schimbate asupra vieții personajului principal. Cineastul nu-și obosește spectatorii prin oferirea unor informații superflue, ci le oferă doar o acțiune bazată pe observație și pe deducție. Nu știm cine sunt personajele și nici nu ne interesează, important este doar ceea ce fac ele.
Recunoscându-i valoarea, Biblioteca Congresului American a inclus "Rear Window" în anul 1997 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
Pot spune doar ca filmul asta trebuie vazut neaparat.A fost exact ceea ce cautam ,se vede ca Hitchock e parintele suspansului.Actiunea curge incet,exact cu viteza necesara,arie restransa a actiunii si suspans pe masura.Si ca bonus apare Grace Kelly!
Concluzie : urmeaza Dial M for Murder!
Am văzut că A. Hitchcock este menţionat ca actor principal, deşi eu nici măcar nu l-am observat...
Scenariul scris de John Michael Hayes vechi colaborator al lui Hitchcock, are la bază nuvela lui Cornell Woolrich ”It Had to Be Murder”. Coloana sonoră aparține compozitorului Franz Waxman. Din distribuție mai fac parte Thelma Ritter și Raymond Burr. ”Rear Window” a primit patru nominalizări la Oscar și una la premiile BAFTA.
La acea vreme, decorul de interior al acestui film era cel mai mare pe care îl dețineau studiourile Paramount. Filmul nu a fost disponibil mulți ani datorită unor dispute pentru drepturilor de autor ale poveștii originale. Se presupune că Hitchock l-a distribuit pe Raymond Burr în rolul negativ deoarece acesta semăna foarte bine cu fostul său producător David O. Selznick. Aspectul romantic al poveștii, se spune că ar fi datorat aventurii dintre actrița Ingrid Bergman și fotograful Robert Capa, care i-a servit lui Hitchock drept inspirație.
Prin urmare, dragi mei ”hitchckochieni”, sper că v-am trezit interesul și curiozitatea destul încât să urmăriți și acest film din marea colecție pe care Hitchock a lăsat-o ca și ”zestre”. EU VĂ UREZ VIZIONARE PLĂCUTĂ!!!
Filmul este absolut senzational dupa parerea mea , Alfred Hitchcock e creatorul filmelor din genul "Mistery".
Revenind la Rear Window, pe care criticii îl consideră unul dintre cele mai bune filme ale sale, Hitchcock ne transpune într-o lume limitată de orizontul pe care îl oferă o fereastră. Tocmai datorită acestui lucru se poate observa faptul că Hitchcock nu a folosit alte cadre decât cele care puteau fi filmate în apartamentul cu o fereastră uriaşă. Întreaga lume este privită din perspectiva acelui apartament şi mai ales din perspectiva locatarului. Imobilizat datorită unei fracturi la picior, personajul interpretat de James Stewart îşi omoară timpul observând de la marginea ferestrei, prin obiectivul unei camere de fotografiat, toate obiceiurile vecinilor săi. Nimic nu iese în evidenţă, toată lumea pare să nu ascundă nimic în acel spaţiu destinat intimităţii, până când perspectiva unei crime şi a unui criminal nepedepsid intră în scenă. Victima presupusă, ar fi o soţie imobilizată iar criminalul un soţ sătul probabil de o viaţă fără perspective. Odată aruncat acest cuvânt în mijlocul unei conversaţii, pare să-i transforme pe toţi cei implicaţi în adevăraţi detectivi, care sunt pe punctul de a elucida o crimă sau o obsesie doar pe baza raţionamentelor logice şi a observaţiilor.
Rear Window ne prezintă un adevărat film al vieţii ce se observă de la distanţă. Din spatele unei ferestre toţi putem avea gesturi care pot da naştere la interpretări, iar intrepretările pot da naştere la scenarii. Un film excelent, o operă clasică mereu vie.