Un grup de tineri care au abandonat scoala primesc o noua sansa. Jan Olav sufera de dislexie si si-a petrecut anii de scoala certandu-se cu profesorii. Kelly a fost agresata frecvent de colegi la scoala, iar Maylen sufera de ADHD. Jakob iubeste bautura mai mult decat scoala. Ei sunt alesi pentru un curs de pregatire conceput pentru a-i ajuta sa paseasca pe un drum mai sigur in viata. Statisticile arata ca in Uniunea Europeana, unul din sase oameni cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani renunta la scoala inainte de a absolvi liceul. In Scandinavia, cifrele sunt si mai dezarmante: in Norvegia, unul din trei abandoneaza scoala. In drumul lor spre o existenta fara un loc de munca, bazata pe ajutor social, acest grup de tineri primeste o sansa sa isi schimbe considerabil viata. Cand regizoarea Kari Anne Moe a descoperit proiectul ‘Rebel’, a realizat ca poate sa spuna povestea acestor tineri intr-un mod viu si credibil. A decis sa faca un film care sa ofere o perspectiva noua asupra temei si sa incurajeze o dezbatere publica: un film in care tinerii care au abandonat scoala sa fie auziti. Pentru ca au fost si sunt auziti, aceasta dezbatere ar trebui sa fie despre asteptari, stima de sine, abilitare si despre modul in care experientele din film sunt utile si altor tineri dezamagiti de sistem si de adultii care ar fi trebuit sa fie prezenti atunci cand lucrurile au inceput sa mearga prost.