Părerea criticului
De-a lungul unei cariere de șase decenii ca actor și regizor, Clint Eastwood a examinat în mod constant fenomenul eroismului pe marele ecran. Deși este adevărat că proverbiala orientare politică de factură conservatoare a regizorului a influențat subiectul filmelor sale, Eastwood nu s-a sfiit să se confrunte cu efectele distructive ale faptului că promovează unele valori americane disputate.

Acest aspect a fost evident, mai ales în cursul ultimului deceniu. Eastwood a regizat opt filme de ficțiune, majoritatea inspirate din personaje reale, a căror fapte eroice au fost totuși controversate. American Sniper vorbește despre moștenirea sângeroasă a unui lunetist din trupele Navy Seal pe nume Chris Kyle (Bradley Cooper), a cărui întreagă legendă s-a născut din ororile războaielor din Orientul Mijlociu.

Dimpotrivă, Sully construiește, prin fragmente narative, cronica deciziilor salvatoare luate în timp real de pilotul de aviație Chesley Sullenberger (Tom Hanks), protagonistul celebrului Miracol de pe Hudson. Filmul construiește un fascinant personaj negativ din opinia publică și din anchetatori. Dincolo de supraviețuirea în fața unei catastrofe reale, mai dificilă pare supraviețuirea în fața unui public ostil și nedrept.

În Richard Jewell, o biografie la fel de captivantă și de problematică, dar și dispusă să cosmetizeze adevărul istoric, Eastwood pare din nou fascinant de vulnerabilitatea care vine la pachet cu eroismul. Credincios legăturii dintre eroism și statutul de reprezentant al autorității, Jewell (jucat cu o sinceritate sclipitoare de către Paul Walter Hauser) își definește propriul succes numai prin prisma datoriei împlinite. Punând mereu mai presus pe oamenii legii, el este incapabil să înțeleagă că autoritățile uneori evoluează într-o zonă gri, și astfel devine țapul ispășitor al unor personaje și instituții care vor să iasă bine ca imagine după o potențială tragedie