Părerea criticului
Rocketman, peliculă inspirată din viaţa legendarului muzician Elton John, cu premiera la noi pe 31 mai, este o non-fictiune romanțată, un basm despre un personaj (creat de Taron Egerton) capabil să surprindă, așa cum o făcea legendarul cântăreț în urmă cu 40 de ani.
Dexter Fletcher, cel care prelua de la Bryan Singer regia filmului Bohemian Rhapsody în decembrie 2017, semnează regia acestui muzical. Formula pe care o propune Dexter Fletcher pentru RocketMan (și care departajează filmul de Bohemian Rhapsody) e de musical cu elemente fantasy, axat mai degraba pe o epica afectiva.
E muzical pentru că Taron Egerton, cu impresionante calități vocale, are majoritar părți cântate în film, acestea ducând acțiunea mai departe. Pe de altă parte, ce reușește regizorul Fletcher este să propună un discurs cinematografic menit parcă să servească exorcizării demonilor iconicului muzician Elton John.
Momentele care au format viitoarea legendă a muzicii secolului XX sunt reactivate şi reconstituite cu o remarcabilă memorie afectivă. Melodiile compuse de Elton John nu apar în film în ordinea cronologică a lansării lor, realizatorii permițându-și mai multe licențe, dar reușind să rămână fideli spiritului evenimentelor care au avut loc și mai ales modului în care acestea s-au reverberat în sufletul genialului și extravagantului (cel puțin cât privește costumele) muzician.
Numeam filmul parțial un „basm” datorită concepției metaforice adoptate de Fletcher. Optiunile regizorului privind stratul non-real (imaginar, oniric și metaforic) al filmului fac ca publicul să leviteze (ad literam) la memorabilul concert dat de Elton John în legendarul club The Troubadour din LA (prima reprezentație pe teritoriul american a britanicului) sau fac astfel încât cântărețul adult să își poată ad literam îmbrățișa „copilul interior”, pentru a-l încuraja că lucrurile vor fi bune în viitor.
RocketMan oferă divertisment, spectacol și emoție, Taron Egerton joacă memorabil (și oferă propriile interpretări ale melodiilor celebre ale lui Elton John), filmul are suflet și reușește să ne facă atașant protagonistul chiar în pofida deciziilor regizorale cu privire la figurile de stil, adesea explicite, adesea naiv-demonstrative. Filmul parcă își propune să soluționeze, să ofere un chatarsis muzicianului Elton John, nu să postuleze.
Cu o mamă rece (Bryce Dallas Howard) și un tată absent, micuțul Reginald Dwight (viitorul Elton John) este susținut doar de bunică. Băiețelul are o memorie și un simț muzical excepționale, putând reda la pian fragmente muzicale auzite pentru prima dată. Filmul îl urmărește pe Elton pornind din orășelul Pinner, de-a lungul drumului spre succes, dependență și suferință, iar pe parcurs îi vom cunoaște și pe managerul și iubitul John Reid (fermecătorul Richard Madden, într-un rol cu multe fațete) și pe legendarul compozitor de versuri Bernie Taupin (Jamie Bell), cel mai bun prieten și asociat timp de 50 de ani, fără de care John probabil nu ar fi trăit.
Elton John a plâns urmărind la Cannes filmul, a declarat Bryce Dallas Howard, aflată la câteva scaune distanță de muzician, care a semnat și producția peliculei. Elton John a rămas unul dintre cel mai bine vânduți artiști ai tuturor timpurilor, cu 38 de discuri de aur și 31 de platină și peste 50 de hituri. El deține recordul pentru cel mai bine vândut single al tuturor timpurilor, „Candle in the Wind” (1997), care s-a vândut în peste 33 de milioane de copii. În 1992, Elton a înființat fundația Elton John AIDS Foundation, care este în prezent una dintre cele mai importante organizații non-profit ce luptă împotriva HIV/SIDA.
Dexter Fletcher, cel care prelua de la Bryan Singer regia filmului Bohemian Rhapsody în decembrie 2017, semnează regia acestui muzical. Formula pe care o propune Dexter Fletcher pentru RocketMan (și care departajează filmul de Bohemian Rhapsody) e de musical cu elemente fantasy, axat mai degraba pe o epica afectiva.
E muzical pentru că Taron Egerton, cu impresionante calități vocale, are majoritar părți cântate în film, acestea ducând acțiunea mai departe. Pe de altă parte, ce reușește regizorul Fletcher este să propună un discurs cinematografic menit parcă să servească exorcizării demonilor iconicului muzician Elton John.
Momentele care au format viitoarea legendă a muzicii secolului XX sunt reactivate şi reconstituite cu o remarcabilă memorie afectivă. Melodiile compuse de Elton John nu apar în film în ordinea cronologică a lansării lor, realizatorii permițându-și mai multe licențe, dar reușind să rămână fideli spiritului evenimentelor care au avut loc și mai ales modului în care acestea s-au reverberat în sufletul genialului și extravagantului (cel puțin cât privește costumele) muzician.
Numeam filmul parțial un „basm” datorită concepției metaforice adoptate de Fletcher. Optiunile regizorului privind stratul non-real (imaginar, oniric și metaforic) al filmului fac ca publicul să leviteze (ad literam) la memorabilul concert dat de Elton John în legendarul club The Troubadour din LA (prima reprezentație pe teritoriul american a britanicului) sau fac astfel încât cântărețul adult să își poată ad literam îmbrățișa „copilul interior”, pentru a-l încuraja că lucrurile vor fi bune în viitor.
RocketMan oferă divertisment, spectacol și emoție, Taron Egerton joacă memorabil (și oferă propriile interpretări ale melodiilor celebre ale lui Elton John), filmul are suflet și reușește să ne facă atașant protagonistul chiar în pofida deciziilor regizorale cu privire la figurile de stil, adesea explicite, adesea naiv-demonstrative. Filmul parcă își propune să soluționeze, să ofere un chatarsis muzicianului Elton John, nu să postuleze.
Cu o mamă rece (Bryce Dallas Howard) și un tată absent, micuțul Reginald Dwight (viitorul Elton John) este susținut doar de bunică. Băiețelul are o memorie și un simț muzical excepționale, putând reda la pian fragmente muzicale auzite pentru prima dată. Filmul îl urmărește pe Elton pornind din orășelul Pinner, de-a lungul drumului spre succes, dependență și suferință, iar pe parcurs îi vom cunoaște și pe managerul și iubitul John Reid (fermecătorul Richard Madden, într-un rol cu multe fațete) și pe legendarul compozitor de versuri Bernie Taupin (Jamie Bell), cel mai bun prieten și asociat timp de 50 de ani, fără de care John probabil nu ar fi trăit.
Elton John a plâns urmărind la Cannes filmul, a declarat Bryce Dallas Howard, aflată la câteva scaune distanță de muzician, care a semnat și producția peliculei. Elton John a rămas unul dintre cel mai bine vânduți artiști ai tuturor timpurilor, cu 38 de discuri de aur și 31 de platină și peste 50 de hituri. El deține recordul pentru cel mai bine vândut single al tuturor timpurilor, „Candle in the Wind” (1997), care s-a vândut în peste 33 de milioane de copii. În 1992, Elton a înființat fundația Elton John AIDS Foundation, care este în prezent una dintre cele mai importante organizații non-profit ce luptă împotriva HIV/SIDA.