Sinopsis
Filmul are doua povesti diferite:
Pe de o parte, incoronarea Norei Cotterelle, care este anuntata la inceputul filmului: se va casatori curand cu un barbat care ii convine, in sfarsit!
Pe de alta parte, decaderea lui Ismael Vuillard, care este internat din gresala intr-un azil de psihiatrie, de unde va iesi intr-o stare deplorabila.
Cele doua intrigi se unesc la mijlocul filmului, cand Nora il viziteaza pe Ismaelsi ii propune sa-si adopte fiul, Elias.
Apoi, povestile se despart din nou.
O urmarim pe Nora, care trebuie sa faca fata agoniei tatalui ei, moment in care amintirile incep sa se deruleze: o vedem inchisa la Grenoble, bulversata de atata solitudine, asaltata de fantomele trecutului. Este partea sumbra a filmului si totusi Nora este un personaj luminos...
In fine, Nora si Ismael se regasesc pentru a doua si ultima oara, pentru a inchide filmul: Ismael refuza sa-l adopte pe Elias.
Trebuie sa-i spuna copilului ca nu poate face nimic pentru el, iar aceasta marturisire de neputinta i se pare a fi cel mai frumos cadou, cel mai cinstit pe care il are de oferit.
Este vorba, asadar, de doua filme comasate in unul singur. O femeie care plonjeaza in tragediile sale trecute si un om care are parte de aventuri derizorii.
Nora, care este atat de stralucitoare si libera si care tinde sa se inchida; Ismael care se crede in inchisoare si care se indreapta, fara sa-si dea seama, catre libertate.
Si o problema continua care uneste cele doua povesti: dificila situatie a adoptiei lui Elias.
Pe de o parte, incoronarea Norei Cotterelle, care este anuntata la inceputul filmului: se va casatori curand cu un barbat care ii convine, in sfarsit!
Pe de alta parte, decaderea lui Ismael Vuillard, care este internat din gresala intr-un azil de psihiatrie, de unde va iesi intr-o stare deplorabila.
Cele doua intrigi se unesc la mijlocul filmului, cand Nora il viziteaza pe Ismaelsi ii propune sa-si adopte fiul, Elias.
Apoi, povestile se despart din nou.
O urmarim pe Nora, care trebuie sa faca fata agoniei tatalui ei, moment in care amintirile incep sa se deruleze: o vedem inchisa la Grenoble, bulversata de atata solitudine, asaltata de fantomele trecutului. Este partea sumbra a filmului si totusi Nora este un personaj luminos...
In fine, Nora si Ismael se regasesc pentru a doua si ultima oara, pentru a inchide filmul: Ismael refuza sa-l adopte pe Elias.
Trebuie sa-i spuna copilului ca nu poate face nimic pentru el, iar aceasta marturisire de neputinta i se pare a fi cel mai frumos cadou, cel mai cinstit pe care il are de oferit.
Este vorba, asadar, de doua filme comasate in unul singur. O femeie care plonjeaza in tragediile sale trecute si un om care are parte de aventuri derizorii.
Nora, care este atat de stralucitoare si libera si care tinde sa se inchida; Ismael care se crede in inchisoare si care se indreapta, fara sa-si dea seama, catre libertate.
Si o problema continua care uneste cele doua povesti: dificila situatie a adoptiei lui Elias.