Un experiment al lui Hitchcock care arata foarte bine. Continuitatea actiunii, avand doar cateva taieturi la montaj, pune foarte bine in valoare scenariul si intriga. Te face sa te simti in film ca si cum ai fi in acea camera si ai sta intr-un colt urmarind intreaga actiune si analizand starile prin care trec personajele.
Joc foarte bun al actorilor -un John Dall extraordinar-, tensiune, umor negru, razboi psihologic si o morala bine subliniata.
Dragos.87
pe 04 Martie 2017 12:26
Inca o data maestrul Alfred H. realizeaza un film excelent fara efecte si alte prostii care sa te sature.Un thriller interesant care te tine mereu atent inca de la inceput.Il recomand insistent!
cezarika21
pe 19 Septembrie 2016 20:00
Ca toți marii maeștri ai cinematografiei, lui Alfred Hitchcock i-a plăcut să inoveze, să fie original, să șocheze, adică să-și dovedească superioritatea și unicitatea artistică față de confrații săi lipsiți de idei și de viziune. ”Rope” a fost un experiment social și tehnic în același timp, în care maestrul a dorit să pună în discuție conceptul filozofic al Supraomului (formulat de Nietzsche), șocant pentru o generație ce fusese martoră a ororilor nazismului săvârșită în numele acelorași principii (rase superioare vs. rase inferioare), folosind o tehnică cinematografică unică ce crea impresia filmării neîntrerupte, fără montaj.
Acțiunea se petrece pe parcursul unei ore și jumătate, timp în care doi tineri (Brandon și Philip) săvârșesc o crimă și apoi găzduiesc o petrecere în care folosesc pe post de masă cufărul în care se afla cadavrul celui ucis. Nimeni dintre invitați nu este conștient de acest lucru, ceea ce face ca povestea să aibă un aspect macabru.
Filmul este un amestec de dramă psihologică și thriller, transmițând o tensiune ce crește lent pe tot parcursul poveștii până la final. Regizorul nu se grăbește să scoată adevărul la iveală, ci are răbdare și insistă obsesiv pe gesturile gazdelor, pe expresiile faciale, pe modulațiile vocii sau pe schimbarea bruscă a stărilor sufletești. Mișcarea limitată a personajelor într-un spațiu restrâns permite realizarea unor interpretări deosebit de convingătoare și evidențiază tehnica regizorală strălucită a lui Hitchcock.
Se știe că una dintre obsesiile cineastului a fost dintotdeauna crima perfectă, ea apărând ca temă principală în filme ca ”Strangers on a Train”, ”Dial M for Murder” sau ”Vertigo”, dar motivul crimei este aici unul deosebit, de inspirație dostoievskiană, ceea ce pune în discuție destul de serios sănătatea mintală a făptașilor. Crima săvârșită aici nu poate fi justificată în nici un fel de o persoană întreagă la cap pentru că pleacă din start de la un mod de gândire deformat asupra vieții. Gestul sfidător și macabru săvârșit ulterior ilustrează comportamentul psihotic al criminalilor, negând presupusa lor motivație. Hitchcock putea să meargă mai departe și să-i transforme pe cei doi criminali din făptași în victime, în virtutea aceleiași logici deformate, dar s-a temut probabil că șocul ar fi fost prea puternic pentru public.
Primirea nu a fost foarte entuziastă, de aceea cineastul a considerat ”Rope” drept un experiment nereușit. Filmul a fost receptat diferit odată cu trecerea timpului, fiind inclus în categoria inovațiilor cinematografice îndrăznețe.
Stephen2D
pe 22 Mai 2016 15:00
Doi tineri intelectuali nu au ce face și se apucă de crimă. În cam vreo zece cadre. Dar pentru vremea aceea povestea a fost prea gay.
pisicuta1
pe 21 Septembrie 2013 19:59
un film foarte bun merita vazut ca mai toate filmele lui AH
Iulidesprefilme
pe 25 Iunie 2013 11:09
Un profesor, susţinător al teoriei omului superior, repetă studenţilor săi că oamenii slabi nu au de ce să trăiască. El are neplăcuta surpriză să descopere că doi dintre studenţi comit un act reprobabil în numele acestor principii.
cosmin_kedii
pe 10 Aprilie 2013 18:39
Cu un scenariu care inițial este foarte interesant, construcția personajelor este (mai ales pentru moment) destul de uimitore, iar realizarea lui, care dă impresia că filmul este filmat într-o singură lovitură, ,,care este o capodoperă de lucru,,. Filmul are toate calitățile pe care sar putea imagina: acesta este filosofic și relevant, și este întotdeauna distractiv Filmul este scurt, interesant, și foarte frumos
sharkiecostinel
pe 02 Decembrie 2012 23:19
Cu siguranta, Maestrul suspansului, a facut un film cu o profunzime extraordinara, a reusit sa incastreze intr-un spatiu aproape teatral, o poveste invoatoare pentru categoria filmelor de gen, jocul asupra spectatorului, este fantastic, tensioneaza momentele intr-un mod simplu iar apoi le detensioneaza pentru ca imediat sa creeze o tensiune si mai mare, este de o presiune desavarsita acest film, grija asupra detalilor este inca un merit al Marelui Maestru, trimiterile simbolice facute sunt extraordinare, este o capodopera ce putea fi facuta doar de catre Alfred Hitchcock.
radu3455
pe 25 Octombrie 2012 18:29
mi-a placut o ideea originala si reusita,reuseste sa te tina in suspans pana la final chiar merita sa-l vedeti nota 9
alex_il_fenomeno
pe 06 Aprilie 2012 13:39
o alta mare realizare a "maestrului suspansului" Alfred Hitchcock , un film clasic de mare perspectiva pentru zilele noastre , si ceva total inovator pentru anii in care a fost realizat si lansat ! desi firul povestii este atat de strans , povestea pastreaza numeroase momente relaxante , in care protagonistii se destind ca si cum nimic nu s-ar fi intamplat , insa , asa cum filmul sugereaza din plin , psihicul uman cedeaza in cele din urma dupa o presiune putin mai puternica , si astfel multe fapte ies la iveala ! productia aceasta nu este una de urmarit o singura data , ci de nenumarate ori !
Ammelie
pe 07 Decembrie 2011 17:34
Alfred Hitchcock da clasa cu acest film! Cu o mana de actori, un un decor minimalist, dar cu o ideeinteresanta reuseste sa creeze un suspans veritabil. Ar fi interesant de vazut o piesa de teatru cu acest subiect. 8/10 si la favorite.
cl24
pe 06 Noiembrie 2011 14:33
Este o realizarea exceptionala , captivanta, cu momente psihologice, interpretabile
keira
pe 29 Mai 2010 14:37
Un thriller captivant, regizat de Alfred Hitchcock. Este impresionant talentul lui Hitchcock de a face filme bune indiferent de locul in care se desfasoara actiunea, fie acesta chiar si o simpla incapere de apartament (ca aici, in Rope, sau in Rear Window).
Joc foarte bun al actorilor -un John Dall extraordinar-, tensiune, umor negru, razboi psihologic si o morala bine subliniata.
Acțiunea se petrece pe parcursul unei ore și jumătate, timp în care doi tineri (Brandon și Philip) săvârșesc o crimă și apoi găzduiesc o petrecere în care folosesc pe post de masă cufărul în care se afla cadavrul celui ucis. Nimeni dintre invitați nu este conștient de acest lucru, ceea ce face ca povestea să aibă un aspect macabru.
Filmul este un amestec de dramă psihologică și thriller, transmițând o tensiune ce crește lent pe tot parcursul poveștii până la final. Regizorul nu se grăbește să scoată adevărul la iveală, ci are răbdare și insistă obsesiv pe gesturile gazdelor, pe expresiile faciale, pe modulațiile vocii sau pe schimbarea bruscă a stărilor sufletești. Mișcarea limitată a personajelor într-un spațiu restrâns permite realizarea unor interpretări deosebit de convingătoare și evidențiază tehnica regizorală strălucită a lui Hitchcock.
Se știe că una dintre obsesiile cineastului a fost dintotdeauna crima perfectă, ea apărând ca temă principală în filme ca ”Strangers on a Train”, ”Dial M for Murder” sau ”Vertigo”, dar motivul crimei este aici unul deosebit, de inspirație dostoievskiană, ceea ce pune în discuție destul de serios sănătatea mintală a făptașilor. Crima săvârșită aici nu poate fi justificată în nici un fel de o persoană întreagă la cap pentru că pleacă din start de la un mod de gândire deformat asupra vieții. Gestul sfidător și macabru săvârșit ulterior ilustrează comportamentul psihotic al criminalilor, negând presupusa lor motivație. Hitchcock putea să meargă mai departe și să-i transforme pe cei doi criminali din făptași în victime, în virtutea aceleiași logici deformate, dar s-a temut probabil că șocul ar fi fost prea puternic pentru public.
Primirea nu a fost foarte entuziastă, de aceea cineastul a considerat ”Rope” drept un experiment nereușit. Filmul a fost receptat diferit odată cu trecerea timpului, fiind inclus în categoria inovațiilor cinematografice îndrăznețe.