Londra scufundată în întuneric de un act terorist; un proprietar banal de cinematograf constrâns de lipsuri să colaboreze cu agenții unei puteri străine; un copil nevinovat care transportă un pachet ce conține o bombă cu ceas - iată elementele principale ale unui film ce a indignat la vremea lui opinia publică londoneză și pentru care Hitchcock a trebui să-și ceară scuze. Populația britanică nu putea accepta ideea unei agresiuni externe și prefera să trăiască la umbra unor false iluzii.
Începerea celui de-al Doilea Război Mondial nu a fost un act spontan cum au încercat să-l prezinte naziștii, ci a fost precedată de numeroase acțiuni ostile săvârșite la adresa statelor inamice. Au existat provocări politico-diplomatice, discursuri publice inflamante, acțiuni de spionaj și chiar cazuri de sabotaj. Acestea din urmă aveau scopul de a paraliza activitatea internă a țării și de a provoca teamă în rândul populației, deturnând atenția de la situația internațională tot mai agitată.
Filmele lui Hitchcock realizate în Marea Britanie în anii '30 au făcut parte din contraofensiva propagandistică britanică ce urmărea să pregătească populația cu ideea declanșării unui nou război. ”Sabotage” prezintă un caz de terorism săvârșit în Marea Britanie, fiind adresat celor care credeau că Hitler va ataca doar țările vecine și că nu va îndrăzni să treacă dincolo de Canalul Mânecii.
Povestea melodramatică și destul de tenebroasă, nelipsită de inevitabilele clișee ale genului thriller, este recreată cinematografic de mâna experimentată a marelui Hitchcock, care contrabalansează banalitatea narativă a scenariului prin construcția graduală și nemiloasă a unui suspans ce se prelungește până când tinde să devină exploziv. Răsturnarea de situație din final pare o compensație oferită publicului pentru emoțiile puternice trăite până atunci, fără a fi însă una echivalentă.
Începerea celui de-al Doilea Război Mondial nu a fost un act spontan cum au încercat să-l prezinte naziștii, ci a fost precedată de numeroase acțiuni ostile săvârșite la adresa statelor inamice. Au existat provocări politico-diplomatice, discursuri publice inflamante, acțiuni de spionaj și chiar cazuri de sabotaj. Acestea din urmă aveau scopul de a paraliza activitatea internă a țării și de a provoca teamă în rândul populației, deturnând atenția de la situația internațională tot mai agitată.
Filmele lui Hitchcock realizate în Marea Britanie în anii '30 au făcut parte din contraofensiva propagandistică britanică ce urmărea să pregătească populația cu ideea declanșării unui nou război. ”Sabotage” prezintă un caz de terorism săvârșit în Marea Britanie, fiind adresat celor care credeau că Hitler va ataca doar țările vecine și că nu va îndrăzni să treacă dincolo de Canalul Mânecii.
Povestea melodramatică și destul de tenebroasă, nelipsită de inevitabilele clișee ale genului thriller, este recreată cinematografic de mâna experimentată a marelui Hitchcock, care contrabalansează banalitatea narativă a scenariului prin construcția graduală și nemiloasă a unui suspans ce se prelungește până când tinde să devină exploziv. Răsturnarea de situație din final pare o compensație oferită publicului pentru emoțiile puternice trăite până atunci, fără a fi însă una echivalentă.