Unul dintre filmele preferate de mine de la Kim Ki-Duk si printre cele mai bune ale lui 2004.
O productie pe care am gasit-o fascinanta de la un capat la celalalt, atat datorita multitudinii de teme abordate si al mesajelor care vin la pachet (finalul mi s-a parut superb, chiar daca poate fi prea evident pentru unii), cat si datorita modului in care sunt construite personajele si sentimentele transmise prin intermediul trairilor acestora.
Pentru cei care nu sunt obisnuiti cu stilul sud-coreeanului este necesar de spus ca trebuie privit ca pe o exprimare artistica cu subintelesuri (inclusiv titlul spune multe), altfel s-ar putea sa vedeti doar ceva confuz, incoerent si foarte exagerat.
lili22
pe 07 Iulie 2019 11:36
Pentru cei ce sunt obisnuiti cu filmele lui Kim KiDuk va fi usor de. urmarit si de inteles acest film cu iz occidental incarcat de simboluri.
alali
pe 19 Iulie 2016 00:32
Probabil unul dintre cele mai "occidentale" filme asiatice. Il numesc vestic nu datorita modului in care este prezentata tema prostitutiei in acest film, o viziune libertina si dezinhibata deloc tipica culturii tarii in care se intampla actiunea si o conceptie foarte diferita fata de majoritatea abordarilor de pana acum din cinematografia asiatica si care au razbit pana la noi. Nici discutiile moralizatoare pe care tatal le ofera fetei si care provin din repertoriul unui credincios catolic, nicidecum religia majoritara a Koreei de Sud nu sunt cauza acestei senzatii de film vestic. Dar felul in care este construit, in care este filmat si in special ce anume se selecteaza spre a fi prezentat, da, este un puternic stimulent care ma face sa am aceasta impresie. Nu sunt surprinse obiceiuri culturale din aceasta parte a lumii, atat de incluse in mai toate filmele ce vin de pe continentul asiatic si nici oamenii nu au acel fel de a se comporta anume, foarte diferit ca mentalitate de ce suntem noi obisnuiti. E adevarat ca nici Korea de Sud nu e China sau Japonia, dar nici foarte departe nu e. Si totusi filmul e asa cum am spus... diferit.
Si pentru ca are un aer atat de occidenta, este si foarte usor de urmarit. Povestea liniara, cu un singur fir narativ, fara salturi temporale sau mai stiu eu ce montaje alambicate, iti usureaza intelegerea si te lasa sa te adancesti in drama ce ti se dezvaluie. Iar nenorocirile incep imediat, din chiar primele minute. Nu trece mult de la startul peliculei si intamplarile neprevazute, dureroase si de un tragism greu de intuit vin peste tine si te fac sa te asezi pe marginea canapelei pentru ca realizezi repede ca ai in fata un film ce te va implica profund, nicidecum unul la care sa poti sa te relaxezi si sa-l privesti in tihna.
Si proiectia isi urmeaza cadenta continuand sistematic sa te surprinda. Chiar atunci cand pari ca incepi sa intelegi incotro se merge, ce se urmareste, brusc si pe neasteptate totul se schimba si un alt moment nemilos de brutal schimba totul.
Extraordinara aceasta creatie a regizorului Ki-duk Kim, nimeni altul decat cel ce ne incantase cu un an in urma cu Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003), un alt film moralizator, dar de acea data cu o perspectiva Budista asupra faptelor.
Concluzie: O poveste a penitentei, cu multe elemente amorale folosite clar pentru a-ti reconstrui marcajele unei conduite spirituale corecte, aidoma insemnelor facute de catre tatal lui Yeo-jin pe pietre. Nota 7,63!
Ps. Ca tema de meditatie dupa vizionare propun o incercare de a gasi adevaratul monstru al acestei povesti. Yeo-jin pentru ca si-a oripilat parintele, un parinte model sau tatal care in dezamagirea lui a pierdut controlul? De gandit...
margott
pe 02 Iulie 2012 13:43
Greu de incadrat intr-un gen anume, un film plin de simboluri, ca toate filmele lui Ki-duk Kim. Pentru cei neavizati, care n-au mai vazut niciun film al regizorului coreean poate fi si mai greu de inteles, cu atat mai mult cu cat finalul nu ofera solutii pentru personaje si nici nu trage vreo morala.
aayana
pe 30 Noiembrie 2010 14:00
Din nou, un film soc. Anumite obsesii revin: femeia, prostitutia, constiinta, visele.
pe 06 Octombrie 2007 11:30
Tema rezolvarii vinovatiei pentru o imoralite insuficient de constientizata este obiectul de studiu din acest film. Doua pustoice (anul intai de liceu) isi agata clientii pe internet pentru a se prostitua, in vederea realizarii unui vis adolescentin, calatoria intr-o alta tara. Una din fete se prostituaza si cealalta joaca rolul de proxenet. Asa cum ne-a obisnuit, Kim Ki-duk nu este un moralist. Intr-o tara in care rata crestinismului penticostal este de peste 60% nu te miri ca toti clientii pustoaicei care se prostitueaza se simt vinovati si au mustrari de constinta atunci cand sunt confruntati cu acest lucru.
Dupa un accident stupid fata care se prostitua moare. Fata care era in postura de proxenet ajunge sa se prostitueze la randul ei, din simplu motiv: mustrarea constiintei. Acest gest al "samariteanului" care vrea sa inapoiezi toti banii castigati impreuna cu prietena ei, nu poate sa fie inteles de tatal fetei care este uluit atunci cand o surprinde prin fereastra unui bloc cu un client prstituinduse. Tatal, detectiv de politie, nu cunoaste toate detaliile care au dus la decizia fetei sale minore de a se prostitua. Filmul capata accente dramatice iar finalul este surpinzator asa cum ne-a obisnuit Kim Ki-duk. Filmul merita vazut.
O productie pe care am gasit-o fascinanta de la un capat la celalalt, atat datorita multitudinii de teme abordate si al mesajelor care vin la pachet (finalul mi s-a parut superb, chiar daca poate fi prea evident pentru unii), cat si datorita modului in care sunt construite personajele si sentimentele transmise prin intermediul trairilor acestora.
Pentru cei care nu sunt obisnuiti cu stilul sud-coreeanului este necesar de spus ca trebuie privit ca pe o exprimare artistica cu subintelesuri (inclusiv titlul spune multe), altfel s-ar putea sa vedeti doar ceva confuz, incoerent si foarte exagerat.
Si pentru ca are un aer atat de occidenta, este si foarte usor de urmarit. Povestea liniara, cu un singur fir narativ, fara salturi temporale sau mai stiu eu ce montaje alambicate, iti usureaza intelegerea si te lasa sa te adancesti in drama ce ti se dezvaluie. Iar nenorocirile incep imediat, din chiar primele minute. Nu trece mult de la startul peliculei si intamplarile neprevazute, dureroase si de un tragism greu de intuit vin peste tine si te fac sa te asezi pe marginea canapelei pentru ca realizezi repede ca ai in fata un film ce te va implica profund, nicidecum unul la care sa poti sa te relaxezi si sa-l privesti in tihna.
Si proiectia isi urmeaza cadenta continuand sistematic sa te surprinda. Chiar atunci cand pari ca incepi sa intelegi incotro se merge, ce se urmareste, brusc si pe neasteptate totul se schimba si un alt moment nemilos de brutal schimba totul.
Extraordinara aceasta creatie a regizorului Ki-duk Kim, nimeni altul decat cel ce ne incantase cu un an in urma cu Spring, Summer, Fall, Winter... and Spring (2003), un alt film moralizator, dar de acea data cu o perspectiva Budista asupra faptelor.
Concluzie: O poveste a penitentei, cu multe elemente amorale folosite clar pentru a-ti reconstrui marcajele unei conduite spirituale corecte, aidoma insemnelor facute de catre tatal lui Yeo-jin pe pietre. Nota 7,63!
Ps. Ca tema de meditatie dupa vizionare propun o incercare de a gasi adevaratul monstru al acestei povesti. Yeo-jin pentru ca si-a oripilat parintele, un parinte model sau tatal care in dezamagirea lui a pierdut controlul? De gandit...
Dupa un accident stupid fata care se prostitua moare. Fata care era in postura de proxenet ajunge sa se prostitueze la randul ei, din simplu motiv: mustrarea constiintei. Acest gest al "samariteanului" care vrea sa inapoiezi toti banii castigati impreuna cu prietena ei, nu poate sa fie inteles de tatal fetei care este uluit atunci cand o surprinde prin fereastra unui bloc cu un client prstituinduse. Tatal, detectiv de politie, nu cunoaste toate detaliile care au dus la decizia fetei sale minore de a se prostitua. Filmul capata accente dramatice iar finalul este surpinzator asa cum ne-a obisnuit Kim Ki-duk. Filmul merita vazut.