Unul dintre cele mai bune filme de razboi si unul dintre cel mai bun film al lui Steven Spielberg.
tony_mondyalu
pe 15 Iunie 2022 15:17
vorba romanului...pe cine nu lasi sa moara, nu te lasa sa traiesti(aici vorbesc despre neamtul pe care l-au eliberat), probabil aici, actori precum Matt Damon sau Vin Diesel au reusit sa de-a lovitura si sa devina ceea ce sunt in ziua de azi(cat de tineri erau amandoi, pe Vin Diesel mai sa nu il recunosc).
Cat despre film, o poveste incredibila, adevarata, insa ca de obicei, in filmele americane, ajutoarele vin la urma, ca sa aiba catusi de putin happy end, chiar daca aici a fost cu gust mai amar asa putin
ALG
pe 20 Februarie 2021 17:25
Film de propaganda americana, cu toate efectele si jocul actorilor! Arata Wehrmachtul ca si cum era alcatuit din prostii satului, cand de fapt erau cea mai buna armata din lume,( armata cu EROI VERITABILI, nu precum aia din filmele americane) cu ghinionul de a fi avut un conducator idiot (hitler) care i-a dus spre dezastru fara sa aiba habar de strategie si sacrificand vieti inutil si contraproductiv (ale evreilor) si ale soldatilor WEHRMACHT.
user-5eda0f529a449
pe 24 Iulie 2020 02:08
In opinia mea e in top 5 filme de razboi extrem de lejer,un film ce te tine cu sufletul la gura de la inceput pana la final.Nota 10!
lavvw
pe 15 Ianuarie 2020 10:31
Un film foarte bun. Probabil in top 50 filme ale timpului si in top 5 filme de razboi. Regizorul a reusit sa redea sadismul si atrocitatea de pe campul de lupta. Nu contine informatie istorica, nu exploateaza latura emotionala, finalul e sec si neinspirat, coloana sonora lipseste. Un film memorabil.
MariusCiprian87
pe 29 Octombrie 2019 23:39
D.p.m.d.v. nu este un film pentru orice cinefil...nu e atât de digerabil, decat pentru iubitorii de gen, un film pe alocuri plictisitor, un pic lungit, cu detalii pentru a încarca anumite cadre, nicidecum un film atat de bine gandit si atat de spectaculos pe cât a fost de premiat și mediatizat si apropo, niciodată nu vom vedea un OCEAN înroșit de sângele unor soldați, indiferent cat de mare ar fi carnagiul (nu sunt balene), doi la mana rolul atat de ridicat in slăvi a lui Tom Hanks, este umbrit față de rolurile magistrale jucate in Forrest Gump sau Naufragiatul, adevarate capodopere cinematografice ! Spre exemplu ca sa nu fiu atât de criticat de "criticii" de film, va dau o singură variantă de comparație a genului, acest film notat cu o notă obraznic de mare 8 și ceva si un film foarte bun "Lacrimi din soare" notat cu umila nota de 6.6 cu Bruce Willis (nu sunt fan Bruce W.), dar cel de-al doilea film vine cu o poveste și un scenariu foarte interesant și captivant ! Marele plus a lui "Ryan" sunt imaginile foarte bine filmate, în special pentru anul 1998 și locatiile foarte atent alese, detalii, costume, sunet și... ATÂT !
blackmore
pe 25 Iunie 2019 09:52
O mizerie de film de razboi american , nici nu e de mirare avand in vederec ca e regizat de forma inferioara de viata Steven Spielberg , cu un subiect inventat ca in toate mizeriile de filme de razboi americane , pt ca ei necastigand niciun razboi nu au ce se lauda
Iulidesprefilme
pe 30 Aprilie 2019 14:01
Un film apăsător, impresionant, cutremurător...Oscarul s-a dus la Steven Spielberg, la categoria Cel mai bun regizor al anului 1997...
Salbaticul
pe 26 Ianuarie 2019 23:57
Un film tipic americanesc,eroi,crime,eroi,crime,eroi,crime.Ma lasa "rece" filmele de acest gen, razboi ,crime,eroi.NASPA,nota 1.
carmen_angelus_romila
pe 10 Noiembrie 2018 20:05
O realizare cinematografica impecabila, regizat de faimosul Steven Spielberg, castigator de 'Oscar"-uri si avand in rol principal, superstarul actor Tom Hanks, filmul, poveste de razboi din timpul debarcarii americane, exceleaza atat prin imagine, cat si prin sunet.
cezarika57
pe 05 Iulie 2018 19:07
Film foarte bun, mai ales ca este dupa o intamplare reala
daniel_onila
pe 09 Aprilie 2018 22:16
Un film foarte bun. Tom Hanks nu se dezminte .Dramă, război acțiune.
benhack
pe 25 Iulie 2017 23:57
Apropo de saga muşchetarilor de capă şi spadă din comentariilor unor colegi.....greu să vezi filmul în cheia asta ...mai degrabă scenariu si regie despre un moment istoric bine documentat si bine redat, pe deplin si meritat răsplătit. Nu cred că au fost scene exagerate. Au fost cruzimi şi de-o parte şi de alta...curaj, morală ...nici glorificarea cuiva in detrimentul altcuiva. Dar nici echilibru chiar nu putea fi...s-ar fi încheiat războiul cu remiză Multe scene de-a dreptul remarcabile ....Cucerirea plajei Omaha....Batalia pierduta a podurilor....Luptele citadine din spatele frontului....un Geniu al imaginiilor metaforice cu iz de realitate documentată.Bravos Domnule Spielberg.
cezarika21
pe 27 Iunie 2017 08:42
Îmi vine greu să vorbesc despre ”Saving Private Ryan”, trebuind să ocolesc afirmațiile elogioase de genul ”cel mai bun film de război al tuturor timpurilor” și ”capodoperă” și afirmațiile denigratoare de genul ”gunoi propagandistic”. Evident, filmul nu se încadrează în niciuna dintre cele două categorii, plasate în marginile diametral-opuse ale grilei de notare. Steven Spielberg are ambiția de a crea epopei cinematografice, iar ambiția sa de a aglomera filmele cu imagini viscerale, dar și cu detalii nesemnificative te face să-ți pui frecvent întrebarea: ”Care este ideea?”.
”Saving Private Ryan” prezintă o porțiune mică, dar deosebit de importantă a celui de-al Doilea Război Mondial: Bătălia pentru Normandia, cea care a evidențiat supremația Armatei Americane și a contribuit decisiv la înfrângerea Armatei Germane. Secvențele puternice, deosebit de intense, care arată masivele pierderi americane aruncă o lumină reală asupra realității războiului văzut de pe câmpul de luptă; nu este nimic eroic acolo, ci doar o încleștare pe viață și pe moarte în care fiecare luptă pentru a-și scăpa pielea și a câștiga câțiva metri de teritoriu inamic.
Din dorința de a arăta brutalitatea luptelor și de a evidenția eroismul militarilor americani, Spielberg lungește excesiv unele secvențe, saturându-și publicul cu secvențe de acțiune interminabile și diluând mult mesajul antirăzboinic. Am simțit astfel de la un moment rutina luptelor interminabile, prezentate cu un soi de sadism din dorința de a lua ochii publicului cu desfășurări de forțe uriașe, efecte speciale profesioniste și filmări realizate dintr-o sumedenie de poziție. Prea lung și prea obositor, iar din acest motiv valorosul său mesaj din final riscă să treacă neobservat - o greșeală mare a unui cineast experimentat. În rest, numai de bine.
Recunoscându-i calitățile tehnico-artistice, Biblioteca Congresului American a inclus "Saving Private Ryan" în anul 2014 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
danut_iulian
pe 15 Noiembrie 2016 17:30
Este un film foarte bun, este destul de emotinoat si se incadreaza perfect la cele 3 genuri : actiune, drama si rasboi. recomand.
balta67verde
pe 20 Octombrie 2016 12:06
Film excelent de razboi care arata scene socant de reale, asa cum e (probabil) la razboi. Fara eroism teatral, fara patriotism exagerat, fara propaganda. Merita nota maxima
ArtperFrame
pe 20 Septembrie 2016 17:41
Felul cum este redată lupta de pe plaja Ohama din 1944, te face să simți anxietatea si frica prin care au trecut soldații americani in acele clipe. In acel moment noi intrăm in pielea căpitanului Miller care trăiește clipe de groază si de teroare in timp ce iși vede compatrioții murind pe plajă. El este terifiat de ce se întamplă in jurul lui si mai ales șocat de aceste momente de masacru care par să dureze o veșnicie.
Spielberg reușește să descrie acel moment cum niciun film nu a reușit inainte, prin claritatea fiecărui detaliu din timpul bătăliei combinată cu haosul si zgomotul momentului. Acesta reusește sa îmbine și liniștea cu țipetele de pe plajă ca să descrie perfect momentul in care căpitanul Miller este "înghețat" de ce se întâmplă in jurul lui.
Acest film pune accent pe decizile luate in timp de stres care pot fi greșite din punct de vedere logic dar care onorează moralitatea și patriotismul. Fiecare moment din film reprezintă un simbol al caractezării umane când este pus sub cea mai stresantă si mai înfricoșătoare experiență pe care cineva o poate trăii .. aceea find războiul.
Mihai_Giroc
pe 24 Iulie 2016 02:10
Intr-adevăr este o capodopera . Un film care te pune pe gânduri la final cand căpitanul (murind mai apoi) John ii spune lui James Ryan sa facă sa merite aceasta salvare a lui.
Theodor2011
pe 26 Aprilie 2016 20:55
Faptul ca Saving Private Ryan nu a castigat premiul OSCAR pt cel mai bun film al anului 1998 (The Best Picture) in dauna 'piesei de teatru' Shakespeare in Love mi s-a parut cea mai mare nedreptate facuta de membrii academiei americane de film in intreaga istorie a galelor OSCAR (din 1929 pana in prezent)
Shakespeare in Love, a fost cel mai slab film dintre cele 5 nominalizate in acel an la sectiunea cel mai bun film. Mai slab ca: La Vita e Bella si The Thin Red Line (CLAR). Chiar si filmul biografic+istoric Elizabeth mi s-a parut mai bun ca Shakespeare in Love
Saving Private Ryan, este UNUL DINTRE cele mai bune filme de razboi alaturi de alte filme celebre de acelas gen ca: Patton, Apocalypse Now, Platon, Full Metal Jacket, Black Hawk Down, We Were Soldiers si Letters From Iwo Jima
Regia perfecta a lui Steven Spielberg, prestatia lui Tom Hanks in rolul Capitanului John H. Miller si povestea emotionanta a filmului au contribuit DECISIV la calitatea si mega succesul acestui film. Vor mai trece ani buni pana cand se va mai realiza un film de razboi care sa se compare cu Saving Private Ryan. Nota 8.5 (in viziunea mea)
AlexandruDragosStegaru
pe 11 Februarie 2016 00:22
Nu sunt în măsură să îi acord o notă, pentru că nu sunt un critic, ci doar categorisesc filmele și serialele pe care le urmăresc în plăcut/neplăcut. Fiecare film/serial are povestea sa și nu le poți compara, pentru că au diferite teme. Pe acesta îl încadrez la plăcut. Cele 10 stele pe care le acord sunt pentru că îmi place, la cele care nu-mi plac acordând o stea.
SYNDJ
pe 27 Octombrie 2015 16:07
Cred că l-am văzut mai de mult dar nu mai ţineam minte ce şi cum. Oricum, acum că l-am revăzut, pot spune că este cel mai tare film de război pe care l-am vizionat până acum (deşi nu sunt un fan al filmelor de acest gen). Steven Spielberg îţi dă o stare de parcă ai fi şi tu acolo, pe câmpul de luptă, străduindu-te din răsputeri să lupţi ca să rămâi în viaţă şi să apuci şi ziua de mâine. Ce să mai lungim vorba, filmul e clar o capodoperă şi merită nota 10 cu felicitări. Foarte impresionat sunt de tot ce am văzut aici.
davil
pe 11 Octombrie 2015 01:24
Ca filmul e bun, subscriu... e chiar foarte bun...Realismul razboiului, cu suieraturi, cu sange, cu mizerie...
Ca regia e buna, iar subscriu... La fel si la distributie...
Subiectul, insa, e tipic de propaganda americana : cum merg ei, niste soldati, sa salveze un alt soldat, la comanda unor superiori sufletisti... asta, chiar e de "bleah" ! Nicaieri, in lumea asta, un strateg militar nu trimite un pluton sa salveze pe "naubady"...fie el si "Rian"...Un om face cat mai multi, in strategia militara, doar daca are si functie, daca reprezinta ceva...Daca faceau comando-ul ca sa-l asasineze pe Hitler, altfel curgea naratiunea, era credibila macar (desi, poate era plagiat, ca s-au mai facut:))
Deci, ca sa n-avem discutii inutile : film foarte bun, pe subiect de "pop-corn"...
andystarx
pe 25 Aprilie 2015 01:18
Un film emotionant,cu un scenariu bun marca Spielberg,si cu niste actori pe masura ! Este cu siguranta ,unul din cele mai dure filme de razboi pe care le-am vazut !
XShadowX
pe 30 Ianuarie 2015 17:47
Un film foarte bun cu si despre razboi incluzand o distributie de exceptie si un regizor celebru acest film premiat este si va fi un MUST SEE !!!
Mariannaa
pe 31 August 2014 18:47
Unul din cele mai bune filme ale tuturor timpurilor, un film absolut exceptional. Reusesti sa traiesti fiecare emotie a fiecarui personaj, fiecare durere, fiecare frustrare si de asemenea fiecare lacrima. Din pacate, Saving Private Ryan este una din victimele premiilor Oscar, adica acest film merita usor Oscarul in fata filmului Shakespeare in love.
lili22
pe 26 August 2014 06:00
Am numarat vreo doua greseli pe parcurs, cea cu bratul smuls.Cind un proiectil iti smulge bratul nu mai poti sta in picioare si sa iti iei bratul pierdut cu cealalta mina e imposibil, pentru ca ai o hemoragie infioratoare, pierzi mult sange etc.Chestia cu oceanul inrosit e stupida.O piscina s-ar fi putut inrosi, dar un ocean nu, ca doar nu intreaga armata americana si-a pierdut singele, un om are 5 litri de sange.Dar poti muri si pierzind 100 ml. sange, sa zicem ca esti impuscat in cap.
Iar povestea cu recuperarea unicului fiu al familiei Ryan e slabuta rau.Era razboi, oamenii mureau pe front si ei umblau brambura prin Franta cautind un Ryan, ma mir ca nu au gasit 5-6 sa-i trimita pe toti acasa.Asa e in razboi?Halal eroism.Tare faza in care Tom Hanks pleaca pe jos , cu pusca in brate sa il caute pe Ryan, ca Franta era un sat pe atunci.
Spielberg nu imi place.
Rallu..Danielle
pe 17 Iulie 2014 00:48
Saving Private Ryan este cu adevarat o capodopera. Imi plac foarte mult filmele legate de razboi,iar acesta sigur face parte din filmele mele preferate. Este un film cu adevarat formidabil. Gratie regizorului!!! Il apreciez pentru acest film absolut extraordinar. Distributia este mai mult decat perfecta,actorii interpretandu-si rolurile intr-un mod remarcabil. Nu am cuvinte,doar aplauze pentru acesta minunata capodopera. Nota 10 cu felicitari !!!!
UnuSimplu
pe 02 Iunie 2014 05:04
Cuvintele sunt de prisos..nota spune totul : 10 !!! PS : vazut de 4 ori
narcisson
pe 18 Mai 2014 13:54
Dupa parerea mea, este cel mai bun film de razboi all time, este o capodopera a genului. Steven Spielberg a reusit sa creeze un film foarte realist, dur, dar si emotionant in acelasi timp. Pelicula expune toate implicatiile razboiului: morale, sociale, daune si asa mai departe. Desi filmul dureaza aproape 3 ore, prestatia excelenta a actorilor il face sa para mult mai scurt. Tom Hanks reuseste un acting de exceptie, pentru care isi merita cu prisosinta Oscarul. De asemenea si ceilalti actori sunt in nota filmului. Per total, este un film impresionant, ne arata razboiul cu toate fetele sale si merita cu varf si indesat premiile primite de-a lungul timpului. Il recomand cu cea mai mare placere pentru iubitorii genului, merita sa va pierdeti 3 ore din viata. Nota mea este 9-Obligatoriu de vazut.
Razvan600
pe 20 Martie 2014 20:08
Inca o capodopera marca Steven Spielberg, cel mai bun film despre razboi pe care l-am vazut. Nici un film nu m-a emotionat ca acesta. Merita vazut si revazut.
Claudynho
pe 10 Martie 2014 20:13
Unul din cele mai bune filme pe care le-am vazut !!!
alex_il_fenomeno
pe 21 Ianuarie 2014 15:55
Un film de-a dreptul monumental, asa cum nu mi-as fi inchipuit pana sa il urmaresc, in ciuda locului bun ocupat in topul 250 imdb si a recenziilor pozitive, premiilor si atentiilor de care s-a bucurat in ultimii ani. Insa acestea sunt doar lucruri neinsemnate in comparatie cu emotiile pe care acest film le trezeste in tine, unele atat de puternice, mai ales spre final, cand te lasa fara cuvinte prin deciziile luate de protagonisti, pe cat de surprinzatoare si irationale, pe atat de frumoase...Pe langa poveste, trebuie sa admiram si jocul impecabil al unor actori de referinta, ca Tom Hanks, Vin Diesen, Matt Damon, efectele de decor si cele speciale, soundtrackul magic, ce ne aduce si mai bine in atmosfera si tensiunea din productie, cat si regia magistrala, semnata de unul dintre cei mai mari cineasti pe care i-a dat cinematografia, Steven Spielberg, ce ne oferea alt film de referinta din repertoriul sau... O drama exemplara, pe care nu ai cum sa nu o iubesti si sa doresti sa o revezi.
XxRedBullxX
pe 08 Ianuarie 2014 06:10
Cel mai bun film pe care l-am văzut pana acum despre război. Filmul te prinde cu totul, pentru ca e tras din realitate. Sunt momente in care uitit de tot ce-i in jurul tău și ești atent doar la poveste, o capodoperă de film, genial.
Un film excelent.
tudiqu
pe 26 Decembrie 2013 16:40
Este o capodopera care ilustreaza perfect drama din timpul razboiului.
alex_mihai_constantinescu
pe 24 Noiembrie 2013 11:27
Un film care l-am vazut de 4 ori ( nu glumesc) iar de fiecare data m-a facut sa tresar si in final sa imi umezesc ochii cu lacrimi .
RECOMAND!
ornitoring
pe 02 Noiembrie 2013 01:35
e ff bun.dar in comparatie cu filmul coreenilor cel din 2004 e nimic :D
Infinity
pe 30 Septembrie 2013 21:29
Cred ca este cel mai bun film de razboi realizat vreodata. Pe parcursul vizionarii lui, parca faceam parte din actiune la cat de real parea. Nici nu zici ca era film. Dur, sangeros, confuz... Exact cum arata un razboi in realitate. Ma rog... Cum a aratat. Un film pe care usor pot sa-l consider a fi capodopera. Razboiul a fost prezentat intr-o maniera foarte realista de catre Steven. Montajul si efectele sonore au fost de nota 10. La fel ca filmu'. Merita vazut.
mtraianc
pe 05 August 2013 00:14
neaparat de vazut ..............................................................................
iulian94
pe 17 Iulie 2013 16:20
Un film atat de frumos, de formidabil si de bine facut nu putea fi decat o capodopera. Este printre favoritele mele cu filme despre si cu razboi.
Ovidiu239
pe 01 Iulie 2013 00:55
Filmul este o ecranizare exceptionala, marca Steven Spielberg, a celui mai mare razboi din toate timpurile, combinata cu o operatiune de salvare, si uite rezultatul: 5 premii Oscar si nota mare pe IMDb. "Saving Private Ryan" a castigat atat publicul de rand, cat si criticii din intreaga lume, dar a fost trecut cu vederea la cea mai importanta sectiune de la Oscar, cea de "cel mai bun film". Pe mine m-a atras inca din primele minute si nu m-a plictisit deloc (desi a tinut aproape 3 ore), chiar a avut multe momente de suspans si tensiune. Pentru mine va ramane un film memorabil, ca si altele ale lui Spielberg, care a si castigat un bine meritat Oscar. De remarcat distributia si prestatia buna a actorilor, in frunte cu (capitanul) Tom Hanks, care semneaza unul din cele mai bune filme ale sale cu aceasta ocazie. Fara indoiala un film obligatoriu de vazut si de ce nu si de revazut, fara indoiala o capodopera a filmelor de razboi si aproape o capodopera cinematografica!
ciprian34
pe 06 Iunie 2013 20:34
Sincer pe mine filmul nu m-a impresionat ca pe altii,e un film tipic american care incearca sa supraaprecieze valoarea armatei americane cum am vazut in atatea filme.
yusaw
pe 16 Mai 2013 02:56
well a reusit sa ma lase cu un gol in stomac.. si cu cateva lacrimi varsate.. deci.. da. capodopera. in adevaratul sens al cuvantului. "jos palaria" !
Homie
pe 03 Mai 2013 21:47
Tom Hanks face tot filmul actiune perfect si cat se poate de reala..Astfel de filme te fac sa te gandesti ce crime au putut fii in al 2-lea Razboi Mondial
Ghemot
pe 11 Aprilie 2013 18:32
Unul dintre filmele extraordinare ale lui Tom Hanks!!!!!!!!!!!!!!!
Gable
pe 06 Martie 2013 20:53
Un film marca Steven Spielberg,o copodopera,apreciata de critici,in adevaratul sens al cuvantului.
cosmin742000
pe 28 Februarie 2013 02:15
Un film marca Spielberg cu o gramada de greseli.....
divas
pe 20 Ianuarie 2013 15:42
Cu siguranță este o capodoperă cinematografică. Este un film de colecție.
ionutzalyn
pe 09 Ianuarie 2013 17:59
foarte bun filmul merita vazut este printre cele mai bune filme de razboi
monu
pe 30 Decembrie 2012 12:39
Forrest Gump daca la-ti vazut sigur o sa va palaca si acest film
anonymous.6229028630c4f
pe 06 Noiembrie 2012 18:04
Comentariu șters
danutzz92
pe 15 Septembrie 2012 16:23
Un film foarte reusit, Tom Hanks isi joaca rolul perfect.
deadlord
pe 25 August 2012 16:28
Dupa parerea mea este cel mai bun film cu razboi. Povestea este absolut superba.
Tyybi1
pe 21 August 2012 15:00
Clar acest film face parte din capodoperele anilor 90.
Pavel.F
pe 19 Iulie 2012 17:49
Film excelent! Imbina foarte bine trairile oamenilor aflati la limita dintre viata si moarte intr-un razboi animalic - SCAPA CINE POATE-Realitatea filmului este izbitoare- gloante suierand, bombe explodand, cadavre aruncate prin aer toate formeaza un peisaj veritabil de razboi.
alin9314
pe 02 Mai 2012 22:09
intradevar filmul este magnific !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
dicken
pe 07 Aprilie 2012 14:34
hmmm seamana mult cu, call of duty 2.............................................................................
Champion
pe 01 Aprilie 2012 09:16
orice film cu Vin Diesel pt mine o capodopera , un super actor ,regizor si producator ...bv
cosmin_kedii
pe 08 Martie 2012 08:46
acest film este pur şi simplu cel mai mare film de război realizat vreodată, şi unul dintre filmele americane dintre cele mai bune
africanus
pe 09 Februarie 2012 14:22
Consider ca este unul din cele mai bune filme de razboi, regizat absolut exceptional de Spielberg, filmul acesta va ramane mult timp in inimile adevaratilor cinefili.
Raddu
pe 02 Februarie 2012 12:41
Cred ca este cel mai complet si cel mai bun rol al lui Tom Hanks. Trateaza foarte bine drama razboiului si incearca in acelasi timp sa spele imaginea de tirani a conducatorilor armatei SUA. Filmul e impresionant prin detalii , si slabutz prin accentul pus pe poveste. Povestea se pierde uneori in amalgamul de evenimente care mai de care mai interesante ce-i drept. Imi place totusi faptul ca incearca sa arate faptul ca uneori conteaza mai mult impulsul soldatului decat misiunea pe care o are. Foarte bun filmul prin prisma desfasurarii evenimentelor si a actorilor. Primeste de la mine 8 pe cinemagia si un 8.4 in viziunea mea.
radu3455
pe 21 Ianuarie 2012 10:38
un film de colectie care iti va ramane in amintire,a fost senzational,cat despre actorii no comment
irimescuirinel
pe 17 Ianuarie 2012 10:55
Un soldat trebuie adus pentru ca iau murit ceilalți frați... Probabil ca sa vrut sa se ,,facă,, o fata mai umana generalilor americani. Cu toate ca au dat de multe ori ordine greșite . Oricum filmarea debarcării este foarte realista. Dupa aceea iar începe mitizarea soldatului american. Fiind într-o democrație ciclic se aud voci .... acest film lupta sa păstreze o imagine nealterata a sacrificiilor făcute de S.U.A. în WW2.
Stefanzy
pe 23 Decembrie 2011 15:37
interesant dar si mai interesantau fost tancurile si inceputul cu ziua Z (D-Day)
Paushan
pe 29 Noiembrie 2011 22:53
Un film care va ramane unul din cele mai bune facute vreodata dupa relatarile unui razboi crud...
mihai.mitza26
pe 10 Septembrie 2011 20:23
un film care m-a tinut cu sufletul la gura pana la sfarsit ! arata realitatea din razboaie . SUPERB!
reivan
pe 10 Septembrie 2011 17:36
Cel mai bun film de raboi clar este , una dintre cele mai bune drame , are mesaj , transmite emotii , si cu toaate astea nu are oscarul. Eu imi bag pula-n OScar , cum sa castige Shakespare in Love oscarul in favoarea acestei capodopere?Oamenii aia-s sanatosi la cap?
DiCaprio21
pe 19 August 2011 10:03
acest film este obligatoriu de vazut nu ai cum intr-o viata de om sa ratezi un asa mare film ca acesta , tom a jucat exceptional . super
FreakDoll
pe 17 August 2011 04:23
Initial nu aveam tragere de inima sa revad acest film, vizionat prima data acum multi
ani, dar pana la urma am avut inspiratia s'o fac.
Am mai vazut cateva filme care trateaza acest subiect, dar acesta mi se pare cel mai
bun dintre toate.
Inceputul filmului ne arunca direct in mijlocul actiunii, pe frontul de razboi, ochiul
spectatorului nefiind menajat nici macar o secunda. Corpuri zboara peste tot, membre, oameni spintecati, cu matele iesite, un tablou dur, dar realist. Doar vorbim despre razboi.
Actiunea principala incepe odata cu primirea ordinului ca soldatul Ryan sa fie gasit
si trimis acasa, dupa ce fusese parasutat nu in locul stabilit, ci Dumnezeu stie unde.
De ce era atat de important soldatul Ryan? Pentru ca ceilalti frati ai sai, trei la
numar, murisera pe diferite fronturi, iar intoarcerea macar a unuia dintre ei acasa
era o alinare pe care nici un om nu i'o putea refuza unei mame. Asadar, 7 oameni
condusi de capitanul Henry Miller (Tom Hanks) pornesc intr'o misiune sinucigasa:
aceea de a'l salva pe soldatul Ryan.
Desigur, slabiciunea si frica fiind caracteristice pana si celor instruiti fizic si
psihic sa faca fata unor asemenea infruntari, indoiala apare in mintea si'n sufletul
soldatilor, care nu considera ca e nevoie sa'si riste viata pentru o singura persoana.
Destul de logic, as spune eu. Insa nu si capitanul Miller, care le valideaza soldatilor
sai ideile si notiunile de onoare, responsabilitate, umanitate, libertatea conditionata
, in cazul lor, de respectarea indatoririlor pe care le aveau.
Valoarea acestui film este potentata si de faptul ca fiecare personaj este conturat
suficient incat sa'ti dai seama ce hram poarta. Dialogurile dintre acestia, purtate in mici pauze care se iveau sau chiar pe frontul de razboi, in plina actiune, evidentiaza o alta fata a soldatilor, una umana, furand pentru o clipa sau doua chiar si un zambet, suficient cat sa'ti dea un moment de respiro. Normal ca emotionalul
unor persoane implicate intr'un razboi de asemenea factura este zdruncinat serios, iar trairile acestora accentueaza dramatismul si tragicul situatiei.
Nu cred ca e cazul sa cautam tot felul de teorii conspirationiste acolo unde nu sunt,
mai ales analizand anumite intamplari din timpul filmului, dar, cu precadere, finalul.
A meritat? Probabil. O fiinta nu merita un asemenea sacrificiu decat daca este un
geniu. Iar faptul ca, dupa atatia ani, isi pune aceasta intrebare in fata mormantului
eu zic ca este o dovada ca da, a meritat.
Tom Hanks este unul dintre actorii pe care eu nu i'am vazut niciodata jucand prost.
Privirea sa, modul in care ii tremura mana, calmul, dar si hotararea de care da
dovada, fac un personaj de milioane. Niciodata nu i'am acordat credit lui Matt Damon. Nu'l consideram un actor prost, ci mediocru. In filmul asta, in schimb, a avut cateva momente foarte bune. Majoritatea actorilor s'au incadrat perfect in peisaj, neavand ce sa le reprosez: Tom Sizemore, Barry Pepper, Edward Burns, Giovanni Ribisi, Paul Giamatti (care n'a aparut foarte mult), Adam Goldberg, Jeremy Davies, chiar si Vin Diesel, da.
Stefan2010
pe 21 Iulie 2011 14:55
Pacat ca Academia nu i-a dat si premiul pt cel mai bun film. Il merita mult mai mult decat "Shakspeare in Love". Un film de nota 10, inca o capodopera a lui Spielberg, dupa "Schindler's List"
cel mai bun film despre razboi cu un tom hanks de neuitat .10+!!
Vorador
pe 21 Mai 2011 19:49
Un film de razboi unde actiunea se intampla la nivelul real, al soldatilor nu la cel al conducatorilor, unde dramatismul este la maxim si fiecare moarte te afecteaza.Un film ce nu trebuie ratat de niciun om.
kakapiciu
pe 16 Mai 2011 21:06
Un film foarte bun in care se arata ce inseamna razboiul si cat de mult conteaza fiecare om in parte. Felicitari!
Gebeleizis
pe 27 Aprilie 2011 01:01
Un film foarte bun, isi merita Oscarurile pe deplin, Tom Hanks mai face inca un rol foarte mare, dar cu toate acestea mi se pare mult supraapreciat.
Doar pentru ca americanii in sfarsit au reusit sa produca un film de razboi foarte bun nu inseamna automat ca "Saving Private Ryan" este o capodopera si trebuie laudat pe la toate colturile. Un film de nota 8, nu mai mult.
Daca vreti filme de razboi ( vorbim acum de Razboiul al II-lea Mondial) intr-adevar bune, incercati cinematografia rusa.
PS: Filme americane despre Razboiul al II-lea Mondial care merita apelativul "obligatoriu de vazut" si "un film de nota 10" ar fi serialele "The Pacific" si "Band of Brothers".
nicu_chiracu
pe 30 Martie 2011 13:49
un film excelent : nu ma arunc in contemplatie sau/si interjectii de fericire dar il recomand tuturor .
legolas05
pe 05 Martie 2011 19:20
un film foarte bun.....actorii au jucat foarte bine...unul dintre cele mai bune filme de razboi pe care leam vazut
catasmile17
pe 05 Martie 2011 16:39
great movie
tom hanks ca de obicei joaca exceptional :)
recomand acest film cu mare caldura
alex_neagoe
pe 20 Februarie 2011 19:32
emotionant pana la lacrimi...tom hanks ca de obicei, impecabil...
simi1989
pe 19 Februarie 2011 14:35
ESTE UN FILM BUN CHIAR FOARTE BUN DAR NU DE NOTA 10
SuToBo
pe 12 Februarie 2011 21:13
Cele 5 premii Oscar acordate au fost pe deplin meritate !
In opinia mea a fost cel mai bun care trateaza razboiul !
andytimofte94
pe 28 Ianuarie 2011 23:01
un film exceptional, l-am vazut de zeci de ori si l-as vedea de inca alte zeci de ori, scenele de lupta sunt fantastice, poveste super, un film ce imbina spectaculos drama unui razboi cat si drama unor oameni care au pierdut tot ce au avyt mai de pret pentru a lupta ptr eliberarea lumii de sub tirania nemtilor
Ion-Chinezu
pe 05 Ianuarie 2011 19:27
Absolut impresionant ... captivant... ce efecte sonore ce poveste , ce actori ... Capodopera ... Unul dintre cele mai bune filme !
radu0594
pe 22 Decembrie 2010 11:33
Decorul,atmosfera si sunetul sunt extraordinare dar dupa parerea mea actiunea se intinde prea mult iar filmul devine pe parcurs din ce in ce mai neatractiv pana spre final.Sfarsitul este foarte inspirat iar cred ca asta face tot filmul.
adryan1997
pe 11 Decembrie 2010 09:47
super film de razboi ,chear ca nu am ce sa comntez , decat las laud asa ca stiti si voi cum se lauda un film asa ca nu o mai fac eu ,10 pe sistem turbo
kamytza
pe 03 Decembrie 2010 22:44
Un film impresionant... intr-adevar obligatoriu de vazut ..
andu7zu
pe 14 Noiembrie 2010 17:00
Cu siguranta pt mine este cel mai bun film din 98.....nu doar la genul sau....
cetateanu
pe 30 Octombrie 2010 19:50
De la primele sale filme, Steven Spielberg a demonstrat un talent cinematografic aproape supranatural, indeosebi in a crea suspans si a folosi efecte speciale – o calitate pe care publicul a apreciat-o intotdeauna. Dar succesul impresionant al unor filme timpurii precum “Falci” (1975) si “Intalniri de gradul trei” (1977) – care au contribuit la inchegarea mentalitatii comerciale a Hollywoodului contemporan – a stricat intr-o anumita masura reputalia lui Spielberg. Dorindu-si sa fie respectat, Spielberg a stiut intotdeauna ca filmele sale vor fi considerate numai forme de distractie populara si exercitii de virtuozitate tehnica.
Regizorul a incercat totusi sa-si largeasca orizontul cu filme mature precum “Culoarea purpurie” (1985) si “Imperiul soarelui” (1987), dar abia filmul despre Holocaust “Lista lui Schindler” (1993) i-a satisfacut si pe spectatori, si pe critici. De atunci, cu exceptia celor doua spectaculoase Jurassic Park (1993, 1997), Spielberg a ramas intr-o dispozitie mai mult sau mai putin serioasa.
“Salvati soldatul Ryan” a introdus ceva nou in vocabularul regizorului: o intensitate violenta, viscerala. Spielberg a folosit violenta si inainte, desigur, dar de obicei era una fie mimata, fie moderat, folosita ca moment dramatic care sa intensifice scenele de groaza. Scena initiala de lupta din “Salvati soldatul Ryan” este insa nemiloasa. Abia debarcati pe tarmul Normandiei, tinerii militari americani sunt decimati de rafalele neostoite ale mitralierelor, carora castile lor nu le fac fata. Si acesta e doar inceputul. Soldatii sunt aruncati in aer in bucati. Parti ale corpului zboara prin aer si se raspandesc peste tot pe jos. Marea capata o culoare rosie gretoasa. Camera haladuieste haotic, pelicula ia culoarea mortii. “Noul” Spielberg “nu face prizonieri”.
drept ca vechiul Spielberg nu se poate abline sa nu cada periodic in sentimentalism ieftin. Filmul incepe si se incheie intr-un spirit de pura manipulare emotionala si Spielberg isi incurajeaza compozitorul favorit, John Williams, sa-si exploateze la maximum cele mai lacrimogene impulsuri. Inca mai neplacut, aceleasi tehnici pe care regizorul le-a folosit in descrierea ororii razboiului in scenele initiate cu adevarat impresionante sunt folosite apoi pentru a insufla forta mult mai traditionalului conflict intre bine si rau din final.
Dar impartirea personajelor in eroi pozitivi si eroi negativi transforma de fapt mesajul antirazboinic in ceva mai provocator. Razboiul e un iad, recunoaste Spielberg, mai putin atunci cand castigi, pentru ca victoria este pana la urma cea care iti acorda dreptul de a dicta regulile morale. “Salvati soldatul Ryan” contine suficienta ambiguitate in prezentarea razboiului pentru a indeparta acuzatiile de patriotism orb. Uitandu-se peste campurile de morminte, un soldat o intreaba pe sotia sa: ,,Am lost un om bun?” E un mod de a intreba nu doar „a meritat?”, ci si „a fost justificat?” lar acestea sunt, fara indoiala intrebari care ii urmaresc pe toti cei care au ramas in viata la sfarsitul unui conflict si care sunt martorii tuturor distrugerilor si pierderilor lasate in urma pana si de cele mai nobile batalii.
mihai300
pe 05 Iunie 2010 13:52
Daca aveti sansa sa il vedeti,sa nu faceti niciun compromis.merita deplin!
Alex007
pe 19 Mai 2010 22:56
fantastic filmul....joaca foarte bine rolul Tom Hnaks...merita vazut....
titihenry
pe 09 Mai 2010 15:35
cel mai bun film despre razboi facut vreodata....merita fiecare minut din acest film.
Ammelie
pe 20 Aprilie 2010 23:50
Pe imdb l-am notat cu 9/10, totusi la vreo 10m ani de la prima vizionare (si vreo 3 de la ultima), i-as scadea nota la 8/10. Stiu ca mi-a placut foarte mult cand l-am vazut, insa timpul trecut mi l-a sters din amintire. Vreo 2 scene mi le amintesc, si pe acelea abia. Si cu'memorabilitatea' este una din conditile pt a declara un film 'bun' ii dau un 8/10 si imi propun sa il vad din nou.
cojy
pe 18 Aprilie 2010 05:01
Nu filmul ci faptul ca Oscarul ptr cel mai bun film i s-a dat multinferiorului Shakespeare in love...tin minte si acum ziua cand am primit acest film ca si cadou de ziua mea (prietenii mei stiau ca sunt fan Schindler List si se gandeau ca imi va placea si noul film al lui Spielberg...nu s-au inselat).Dupa ce l-am vazut cap-coada, doua zile am revazut debarcarea trupelor...nu cred ca asa ceva va mai fi egalat vreodata...multi au vorbit (nu fara substrat) despre implicarea americanilor in razboaiele lumii...sa nu uitam un lucru esential:acest film NU ESTE FACUT NICI DE GEORGE W. BUSH,NICI DE NIXON,NICI DE REAGAN...e facut de regizori,producatori,artisti si e un protest impotriva razboiului...daca Tarantino a afirmat ca "Violenta ii produce orgasme intelectuale",ei bine,Spielberg nu a zis niciodata asa ceva.Ca si in Schindler List,a vrut sa arate razboiul asa cum e el:cu maini sfartecate,cu capete zdrobile,cu mate pe care, in disperarea lor, soldatii incearca sa le bage la loc (unde e maretia?sau subiectivismul?)...si ajung sa fac paralela cu filmul The People vs. Larry Flynt si cu secventa in care Woody Harrelson intreba pe fondul unor imagini antitetice dintre femei dezbracate si oameni mutilati in razboaie:"Spuneti-mi ce vi se pare mai obscen?Razboiul sau sexul?"Multi au venit in commenturile lor cu fraze de genul:"Si culmea e,ca si soldatii se intreaba de ce naiba este sacrificata o intreaga echipa de soldati pentru a salva un singur tembel."(numai tovarasul meu cretinutz qqq putea scrie asa ceva...inca mai cred,prietene,ca Spielberg asta ti-a f***t femeia ca altfel nu scriai despre el ca este ""Un regizor deosebit de prost,cu false aere de originalitate.")...poi dragilor,asta se intreaba si protagonistii juma' din film!!!Mai departe la ce dracu' v-ati uitat???Il gasesc pe Ryan si ii spun:"mars la mata acasa ca au murit deja 2 dintre noi incercand sa-ti salveze curu' ".Si Ryan le spune (si aici cred ca Spielberg,crestin sau nu, s-a inspirat un pic din Biblie daca ne amintim ca si Iisus i-a spus Fecioarei Maria "Cine esti tu,femeie?"):"Spuneti-le ca singurii mei frati sunt aici si daca va fi sa mor voi muri alaturi de ei...dar eu nu voi parasi podul"...si astfel au inteles ca operatiunea nu este zadarnica...si au ales sa lupte alaturi de cei putini reusind astfel sa apere podul pana la venirea aviatiei!!!(Asta este de fapt obiectivul atins si mai putin salvarea soldatului Ryan...de la ea s-a plecat dar drumul parcurs pana acolo i-a schimbat definitiv si iremediabil fie ca au mai trait o zi,doua,sau o saptamana). Nimeni nu a amintit de Matt Damon...si interpreteaza magistral acest rol (priviti cu atentie secventa in care povesteste despre ultima data cand si-a vazut fratii).Cei care acuzati actorii,regizorii,etc de subiectivism uitati ca la decernarea unui Oscar(imi scapa anul) premiile au fost acordate pe fondul unui protest general vis-a-vis de razboiul din Irak???Pe Discovery a fost un reportaj despre ziua Z si la final realizatorii au pus fata in fata (chiar pe Omaha Beach) un neamt si un soldat american ce au participat la aceasta operatiune(Operaţiunea Overlord)...si si-au strans mana...nu ei au inceput acest razboi...ei doar au luptat si au reusit sa supravietuiasca...Despre acest film se pot scrie carti intregi si dezbate filosofii!!!Dar totul se reduce la acea remarca dureroasa a unui reporter de front ce a participat la acest razboi si anume ca:"A UITA CE S-A INTAMPLAT,ESTE O VINA"...sa uiti ca in acest razboi au murit aprox 60 de mil de oameni...ganditi-va ca Romania are aprox 22 mil...iar prin acest film Spielberg nu ne lasa sa uitam...si multi dintre noi ii multumim ptr acest lucru...
psihologu
pe 14 Aprilie 2010 20:16
Saving Private Ryan este un film despre soldatii americani , stabilit în timpul invaziei din Normandia , în al doilea război mondial . Acesta a fost regizat de Steven Spielberg si scris de Robert Rodat . Filmul este notabil pentru intensitatea de deschidere a celor 27 de minute, care descriu asaltul beachhead Omaha din 6 iunie 1944. Cu o distributie si o interpretare impecabila tin capul de afis al acestu-i film de exceptieTom Hanks ,Tom Sizemore , Edward Burns , Barry Pepper , Vin Diesel , Giovanni Ribisi , Adam Goldberg şi Jeremy Davies , Matt Damon .........
sotha17
pe 26 Martie 2010 15:24
Da, obligatoriu de vazut. Nu este vorba de nazisti, curaj sau altceva, este vorba de realizare si detaliu. Impresionant, unghiuri fantastice si faze memorabile: debarcarea in normandia, rainy sniper scene, final scene.
Vladut1994
pe 17 Martie 2010 10:12
Nu mai am cuvinte sa descriu acest film.O capodopera in adevaratul sens al cuvantului.Cel mai bun film despre razboi facut vreodata in opinia mea.O sa raman marcat pentru tot restul vietii de acest film.Pentru mine a detronat Titanicul .Actorii sunt fantastici,iar de efecte nici nu mai vorbesc.Un film care iti starneste o emotie unica.Il recomand din toata inima.Felicitari si respect intregului staff care a lucrat la acest fabulos film.
adrian_beldean
pe 26 Februarie 2010 21:21
capodopera.cel mai meserias film pe care l-am vazut vreodata si am vazut vreo "cateva"
defav
pe 17 Februarie 2010 19:58
Cel mai bun film de/despre razboi all-times; am zis si "despre" pt. ca arata toate implicatiile morale, sociale, etc ale razboiului. Cel mai mult m-au impresionat implicatiile si complicatiile emotionale ale razboiului (normal ca emotionalul la un film e cel mai important, dar nu intotdeauna in scenele de lupta s-a reusit in filme sa se redea drama, tragismul situatiilor). In cazul asta, din toate fazele memorabile ale filmului , nu pot sa uit faza cind americanul incoltit intr-o lupta corp-la-corp cu un neamt a tot sperat ca pina la urma lama cutitului nu ii va strapunge inima , e o scena terifianta , ceva de genul"iti vezi moartea cu ochii"-faza e oarecum lungita cu tot supliciul si disperarea la care e supus soldatul,dar realista, tocmai ca regizorul nu vrea sa menajeze spectatorul -ca in tot filmul dealtfel. Mai pe scurt FILMUL E foarte DUR, arata adevarata fata a razboiului, scenele sint dure si prin ceea ce se intimpla efectiv si prin ceea ce se sugereaza la nivelul trairilor personajelor.E clar in topul filmelor ce nu tb ratate, nu stiu daca se mai poate face un film mai bun ca asta despre razboi.
quasar
pe 15 Februarie 2010 13:08
foarte mult mi-a placut acest film.tom hanks e un actor desavarsit
pe 13 Februarie 2010 11:46
Vă prezentam aici prima jumătate din top 20 filme pe care trebuie să le vezi într-o viaţă, în viziunea mea! Probabil, că aţi aşteptat cu sufletul la gură şi cealaltă jumătate – cele mai bune 10 filme de pe planetă! (glumesc, aşa cum spuneam orice top este relativ şi subiectiv, oricât de obiective ar fi [...]
par4zi7u
pe 13 Februarie 2010 00:15
O capodopera a cinematografiei..Un film care m-a emotionat foarte tare si care ma facut sa ma gandesc cu groaza la perioada accea de groaza pe care chiar au trait-o soldatii aflati in razboi.Nota 10 de la mine pentru acest film minunat
Cat despre film, o poveste incredibila, adevarata, insa ca de obicei, in filmele americane, ajutoarele vin la urma, ca sa aiba catusi de putin happy end, chiar daca aici a fost cu gust mai amar asa putin
”Saving Private Ryan” prezintă o porțiune mică, dar deosebit de importantă a celui de-al Doilea Război Mondial: Bătălia pentru Normandia, cea care a evidențiat supremația Armatei Americane și a contribuit decisiv la înfrângerea Armatei Germane. Secvențele puternice, deosebit de intense, care arată masivele pierderi americane aruncă o lumină reală asupra realității războiului văzut de pe câmpul de luptă; nu este nimic eroic acolo, ci doar o încleștare pe viață și pe moarte în care fiecare luptă pentru a-și scăpa pielea și a câștiga câțiva metri de teritoriu inamic.
Din dorința de a arăta brutalitatea luptelor și de a evidenția eroismul militarilor americani, Spielberg lungește excesiv unele secvențe, saturându-și publicul cu secvențe de acțiune interminabile și diluând mult mesajul antirăzboinic. Am simțit astfel de la un moment rutina luptelor interminabile, prezentate cu un soi de sadism din dorința de a lua ochii publicului cu desfășurări de forțe uriașe, efecte speciale profesioniste și filmări realizate dintr-o sumedenie de poziție. Prea lung și prea obositor, iar din acest motiv valorosul său mesaj din final riscă să treacă neobservat - o greșeală mare a unui cineast experimentat. În rest, numai de bine.
Recunoscându-i calitățile tehnico-artistice, Biblioteca Congresului American a inclus "Saving Private Ryan" în anul 2014 în Registrul Naţional de Film al SUA, considerând că este "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
Spielberg reușește să descrie acel moment cum niciun film nu a reușit inainte, prin claritatea fiecărui detaliu din timpul bătăliei combinată cu haosul si zgomotul momentului. Acesta reusește sa îmbine și liniștea cu țipetele de pe plajă ca să descrie perfect momentul in care căpitanul Miller este "înghețat" de ce se întâmplă in jurul lui.
Acest film pune accent pe decizile luate in timp de stres care pot fi greșite din punct de vedere logic dar care onorează moralitatea și patriotismul. Fiecare moment din film reprezintă un simbol al caractezării umane când este pus sub cea mai stresantă si mai înfricoșătoare experiență pe care cineva o poate trăii .. aceea find războiul.
Shakespeare in Love, a fost cel mai slab film dintre cele 5 nominalizate in acel an la sectiunea cel mai bun film. Mai slab ca: La Vita e Bella si The Thin Red Line (CLAR). Chiar si filmul biografic+istoric Elizabeth mi s-a parut mai bun ca Shakespeare in Love
Saving Private Ryan, este UNUL DINTRE cele mai bune filme de razboi alaturi de alte filme celebre de acelas gen ca: Patton, Apocalypse Now, Platon, Full Metal Jacket, Black Hawk Down, We Were Soldiers si Letters From Iwo Jima
Regia perfecta a lui Steven Spielberg, prestatia lui Tom Hanks in rolul Capitanului John H. Miller si povestea emotionanta a filmului au contribuit DECISIV la calitatea si mega succesul acestui film. Vor mai trece ani buni pana cand se va mai realiza un film de razboi care sa se compare cu Saving Private Ryan. Nota 8.5 (in viziunea mea)
Ca regia e buna, iar subscriu... La fel si la distributie...
Subiectul, insa, e tipic de propaganda americana : cum merg ei, niste soldati, sa salveze un alt soldat, la comanda unor superiori sufletisti... asta, chiar e de "bleah" ! Nicaieri, in lumea asta, un strateg militar nu trimite un pluton sa salveze pe "naubady"...fie el si "Rian"...Un om face cat mai multi, in strategia militara, doar daca are si functie, daca reprezinta ceva...Daca faceau comando-ul ca sa-l asasineze pe Hitler, altfel curgea naratiunea, era credibila macar (desi, poate era plagiat, ca s-au mai facut:))
Deci, ca sa n-avem discutii inutile : film foarte bun, pe subiect de "pop-corn"...
Iar povestea cu recuperarea unicului fiu al familiei Ryan e slabuta rau.Era razboi, oamenii mureau pe front si ei umblau brambura prin Franta cautind un Ryan, ma mir ca nu au gasit 5-6 sa-i trimita pe toti acasa.Asa e in razboi?Halal eroism.Tare faza in care Tom Hanks pleaca pe jos , cu pusca in brate sa il caute pe Ryan, ca Franta era un sat pe atunci.
Spielberg nu imi place.
Un film excelent.
RECOMAND!
ani, dar pana la urma am avut inspiratia s'o fac.
Am mai vazut cateva filme care trateaza acest subiect, dar acesta mi se pare cel mai
bun dintre toate.
Inceputul filmului ne arunca direct in mijlocul actiunii, pe frontul de razboi, ochiul
spectatorului nefiind menajat nici macar o secunda. Corpuri zboara peste tot, membre, oameni spintecati, cu matele iesite, un tablou dur, dar realist. Doar vorbim despre razboi.
Actiunea principala incepe odata cu primirea ordinului ca soldatul Ryan sa fie gasit
si trimis acasa, dupa ce fusese parasutat nu in locul stabilit, ci Dumnezeu stie unde.
De ce era atat de important soldatul Ryan? Pentru ca ceilalti frati ai sai, trei la
numar, murisera pe diferite fronturi, iar intoarcerea macar a unuia dintre ei acasa
era o alinare pe care nici un om nu i'o putea refuza unei mame. Asadar, 7 oameni
condusi de capitanul Henry Miller (Tom Hanks) pornesc intr'o misiune sinucigasa:
aceea de a'l salva pe soldatul Ryan.
Desigur, slabiciunea si frica fiind caracteristice pana si celor instruiti fizic si
psihic sa faca fata unor asemenea infruntari, indoiala apare in mintea si'n sufletul
soldatilor, care nu considera ca e nevoie sa'si riste viata pentru o singura persoana.
Destul de logic, as spune eu. Insa nu si capitanul Miller, care le valideaza soldatilor
sai ideile si notiunile de onoare, responsabilitate, umanitate, libertatea conditionata
, in cazul lor, de respectarea indatoririlor pe care le aveau.
Valoarea acestui film este potentata si de faptul ca fiecare personaj este conturat
suficient incat sa'ti dai seama ce hram poarta. Dialogurile dintre acestia, purtate in mici pauze care se iveau sau chiar pe frontul de razboi, in plina actiune, evidentiaza o alta fata a soldatilor, una umana, furand pentru o clipa sau doua chiar si un zambet, suficient cat sa'ti dea un moment de respiro. Normal ca emotionalul
unor persoane implicate intr'un razboi de asemenea factura este zdruncinat serios, iar trairile acestora accentueaza dramatismul si tragicul situatiei.
Nu cred ca e cazul sa cautam tot felul de teorii conspirationiste acolo unde nu sunt,
mai ales analizand anumite intamplari din timpul filmului, dar, cu precadere, finalul.
A meritat? Probabil. O fiinta nu merita un asemenea sacrificiu decat daca este un
geniu. Iar faptul ca, dupa atatia ani, isi pune aceasta intrebare in fata mormantului
eu zic ca este o dovada ca da, a meritat.
Tom Hanks este unul dintre actorii pe care eu nu i'am vazut niciodata jucand prost.
Privirea sa, modul in care ii tremura mana, calmul, dar si hotararea de care da
dovada, fac un personaj de milioane. Niciodata nu i'am acordat credit lui Matt Damon. Nu'l consideram un actor prost, ci mediocru. In filmul asta, in schimb, a avut cateva momente foarte bune. Majoritatea actorilor s'au incadrat perfect in peisaj, neavand ce sa le reprosez: Tom Sizemore, Barry Pepper, Edward Burns, Giovanni Ribisi, Paul Giamatti (care n'a aparut foarte mult), Adam Goldberg, Jeremy Davies, chiar si Vin Diesel, da.
Doar pentru ca americanii in sfarsit au reusit sa produca un film de razboi foarte bun nu inseamna automat ca "Saving Private Ryan" este o capodopera si trebuie laudat pe la toate colturile. Un film de nota 8, nu mai mult.
Daca vreti filme de razboi ( vorbim acum de Razboiul al II-lea Mondial) intr-adevar bune, incercati cinematografia rusa.
PS: Filme americane despre Razboiul al II-lea Mondial care merita apelativul "obligatoriu de vazut" si "un film de nota 10" ar fi serialele "The Pacific" si "Band of Brothers".
tom hanks ca de obicei joaca exceptional :)
recomand acest film cu mare caldura
In opinia mea a fost cel mai bun care trateaza razboiul !
Regizorul a incercat totusi sa-si largeasca orizontul cu filme mature precum “Culoarea purpurie” (1985) si “Imperiul soarelui” (1987), dar abia filmul despre Holocaust “Lista lui Schindler” (1993) i-a satisfacut si pe spectatori, si pe critici. De atunci, cu exceptia celor doua spectaculoase Jurassic Park (1993, 1997), Spielberg a ramas intr-o dispozitie mai mult sau mai putin serioasa.
“Salvati soldatul Ryan” a introdus ceva nou in vocabularul regizorului: o intensitate violenta, viscerala. Spielberg a folosit violenta si inainte, desigur, dar de obicei era una fie mimata, fie moderat, folosita ca moment dramatic care sa intensifice scenele de groaza. Scena initiala de lupta din “Salvati soldatul Ryan” este insa nemiloasa. Abia debarcati pe tarmul Normandiei, tinerii militari americani sunt decimati de rafalele neostoite ale mitralierelor, carora castile lor nu le fac fata. Si acesta e doar inceputul. Soldatii sunt aruncati in aer in bucati. Parti ale corpului zboara prin aer si se raspandesc peste tot pe jos. Marea capata o culoare rosie gretoasa. Camera haladuieste haotic, pelicula ia culoarea mortii. “Noul” Spielberg “nu face prizonieri”.
drept ca vechiul Spielberg nu se poate abline sa nu cada periodic in sentimentalism ieftin. Filmul incepe si se incheie intr-un spirit de pura manipulare emotionala si Spielberg isi incurajeaza compozitorul favorit, John Williams, sa-si exploateze la maximum cele mai lacrimogene impulsuri. Inca mai neplacut, aceleasi tehnici pe care regizorul le-a folosit in descrierea ororii razboiului in scenele initiate cu adevarat impresionante sunt folosite apoi pentru a insufla forta mult mai traditionalului conflict intre bine si rau din final.
Dar impartirea personajelor in eroi pozitivi si eroi negativi transforma de fapt mesajul antirazboinic in ceva mai provocator. Razboiul e un iad, recunoaste Spielberg, mai putin atunci cand castigi, pentru ca victoria este pana la urma cea care iti acorda dreptul de a dicta regulile morale. “Salvati soldatul Ryan” contine suficienta ambiguitate in prezentarea razboiului pentru a indeparta acuzatiile de patriotism orb. Uitandu-se peste campurile de morminte, un soldat o intreaba pe sotia sa: ,,Am lost un om bun?” E un mod de a intreba nu doar „a meritat?”, ci si „a fost justificat?” lar acestea sunt, fara indoiala intrebari care ii urmaresc pe toti cei care au ramas in viata la sfarsitul unui conflict si care sunt martorii tuturor distrugerilor si pierderilor lasate in urma pana si de cele mai nobile batalii.