Un film ușor, despre idei și soluții științifice puse în aplicare având ca rezultat o teorie ușor absurdă dar de un interes major..Efectele destul de reușite, cel puțin pentru anii '80 când a fost realizat..Merită vizionat!
cezarika21
pe 01 Mai 2017 18:55
Întreaga operă cinematografică a lui David Cronenberg este un amestec de idei științifice și entertainment ușurel, prezentând experimente științifice eșuate capabile să creeze monștri. Nu este genul de filme care să ruleze la ore de maximă audiență, ci mai degrabă în cinematografe underground, cu acces restricționat, în care publicul este filtrat după gusturi și capacitate de înțelegere cinematografică.
Precursor al filmelor de tip ”X-Men”, ”Scanners” trebuie integrat în epoca în care a fost creat (anii 1980), când subiecte precum telechinezia sau pirochinezia atrăgeau un interes ridicat, iar efectele vizuale erau în faza de tranziție de la vechile trucaje la simularea computerizată. Ideea experimentării unor medicamente noi asupra oamenilor crea o teamă oarecum normală cu privire la apariția unor posibile mutații, obsesie tipică creației lui Cronenberg.
Suntem introduși într-o lume ascunsă, marcată de teoria conspirațiilor, în care aproape nimeni nu este ceea ce pare. Telepații, un soi de mutanți psihici, duc un adevărat război pentru dominația mondială, sub conducerea renegatului Darryl Revok (interpretat convingător și cu o anumită răutate de Michael Ironside), iar salvarea lumii se află pe umerii singuraticului Cameron Vale. Credeți că acțiunea e șocantă și puțin credibilă? Stați să vedeți finalul. Conflictul se încheie într-un mod tipic cronenbergian, neobișnuit și aproape imposibil de anticipat.
Cert e că filmul e suficient de îndrăzneț și provocator pentru a vă menține atenți în fața ecranului. Posibil să vă placă, posibil să nu vă placă, dar sigur nu veți adormi în fotoliu așteptând finalul.
zeno.marin
pe 25 Noiembrie 2013 13:50
Daca un titlu atat de sugestiv precum "Scanners" nu va convinge sa va uitati la atlceva, atunci veti pati ca mine, curios sa aflu cum regiza D. Cronenberg prin anii optzeci (scenariul ii apartine). Si veti afla ca nu tocmai rau (pe alocuri), de remarcat fiind cateva efecte speciale din care unul a ramas faimos (kudos Dick Smith, vezi "The Exorcist"). Bucuria acestor efecte speciale se consuma insa destul de repede, aproximativ imediat dupa ce capul individului cu ochelari explodeaza precum un pepene lovit de intercity. Pretty cool! Dar ce sa ma lungesc atat cu vorba: filmul nu e tocmai tampit, ci doar partial tampit, cu aroma de B-movie, curgand lin de la captivant si interesant catre mediocru, de la promitator la deceptionant si chiar idiot. Ca sa justific termenii duri, am sa dau un singur exemplu, desi sunt multe. Ma gandesc aici la secventa demna mai degraba de o comedie, in care protagonistul, un telepatopsihopat cu ochi albastri si care joaca infect, converseaza - ati ghicit! - telepatic la telefon public interfatat cu un calculator (de epoca). Restul vedeti voi, ca e nostim. Am zambit in hohote!
Intrebare - l-a vazut cineva pe Michael Ironside in vreun rol pozitiv vreodata?... Posibil, dar rar de tot. Aici ii vine ca o manusa. Desi in rol secundar, compenseaza, ba chiar contrasteaza cu jocul dezlanat si insipid al celorlalti (exceptie scuzabila fiind eventual Patrick McGoohan, un alt actor cunoscut). Venind vorba de Patrick McGoohan, scenariul mi se pare demn de un remake pentru ca are resurse. S-au mai facut incercari, pentru ca ideea e generoasa. Din pacate fara prea mult succes. Timp mai este...
Inchei prin a spune ca Scanners amiteste putin de "The Island of Doctor Moreau" (si de o gramada de alte filme despre doctori ale caror experiente se duc naibii pe apa sambetei precum Cernobalul scapat de sub control, amenintand cu ocazia asta stabilitatea economica in zona sau chiar pacea mondiala "care este").
mvpsebi
pe 15 Aprilie 2012 11:01
Sa zic ca pana a vedea finalul, aveam pregatita urmatoarea parere:
"Ideea, in general, ca anumite corporatii cauta sa ne controleze, prin metode deloc conventionale, e intrucatva ingrozitoare si interesanta. Insa in afara de o idee, cu ce altceva impresioneaza filmul?! Doar pe la inceput ce merita atentie bostanul exploziv, pt scenariu, actori sau imagine n'as baga mana in foc. Din ce'am mai vazut, David Cronenberg se inclina ori spre o distorsiune -- extorsiune al unui degajament intr'o apa – sociala bine pronuntata (Videodrome), ori spre un simplu entertainment feast la fel de bine pronuntat (The Fly). Scanners e random ordinary, daca se inclina in vreo parte balanta sa, mai degraba spre shitty o face."
Faza e ca in ultimele 15 minute mai avem parte de cateva boom'uri explozive, care nu numai ca intaresc si expandeaza ideea temelie, dar deasemenea imbunatatesc intr'o oarecare masura si elementele pt care nu bagam mana in foc. Astfel, nu e o balanta atat de rahatie pe cat credeam initial, e ok echilibrata intre degajament si entertainment, cate putin din fiecare.
vicecity8
pe 02 Februarie 2011 15:33
super mijto filmu l-am vazut si al cinema si acasa pe DVD i-am dat nota 10
Precursor al filmelor de tip ”X-Men”, ”Scanners” trebuie integrat în epoca în care a fost creat (anii 1980), când subiecte precum telechinezia sau pirochinezia atrăgeau un interes ridicat, iar efectele vizuale erau în faza de tranziție de la vechile trucaje la simularea computerizată. Ideea experimentării unor medicamente noi asupra oamenilor crea o teamă oarecum normală cu privire la apariția unor posibile mutații, obsesie tipică creației lui Cronenberg.
Suntem introduși într-o lume ascunsă, marcată de teoria conspirațiilor, în care aproape nimeni nu este ceea ce pare. Telepații, un soi de mutanți psihici, duc un adevărat război pentru dominația mondială, sub conducerea renegatului Darryl Revok (interpretat convingător și cu o anumită răutate de Michael Ironside), iar salvarea lumii se află pe umerii singuraticului Cameron Vale. Credeți că acțiunea e șocantă și puțin credibilă? Stați să vedeți finalul. Conflictul se încheie într-un mod tipic cronenbergian, neobișnuit și aproape imposibil de anticipat.
Cert e că filmul e suficient de îndrăzneț și provocator pentru a vă menține atenți în fața ecranului. Posibil să vă placă, posibil să nu vă placă, dar sigur nu veți adormi în fotoliu așteptând finalul.
Intrebare - l-a vazut cineva pe Michael Ironside in vreun rol pozitiv vreodata?... Posibil, dar rar de tot. Aici ii vine ca o manusa. Desi in rol secundar, compenseaza, ba chiar contrasteaza cu jocul dezlanat si insipid al celorlalti (exceptie scuzabila fiind eventual Patrick McGoohan, un alt actor cunoscut). Venind vorba de Patrick McGoohan, scenariul mi se pare demn de un remake pentru ca are resurse. S-au mai facut incercari, pentru ca ideea e generoasa. Din pacate fara prea mult succes. Timp mai este...
Inchei prin a spune ca Scanners amiteste putin de "The Island of Doctor Moreau" (si de o gramada de alte filme despre doctori ale caror experiente se duc naibii pe apa sambetei precum Cernobalul scapat de sub control, amenintand cu ocazia asta stabilitatea economica in zona sau chiar pacea mondiala "care este").
"Ideea, in general, ca anumite corporatii cauta sa ne controleze, prin metode deloc conventionale, e intrucatva ingrozitoare si interesanta. Insa in afara de o idee, cu ce altceva impresioneaza filmul?! Doar pe la inceput ce merita atentie bostanul exploziv, pt scenariu, actori sau imagine n'as baga mana in foc. Din ce'am mai vazut, David Cronenberg se inclina ori spre o distorsiune -- extorsiune al unui degajament intr'o apa – sociala bine pronuntata (Videodrome), ori spre un simplu entertainment feast la fel de bine pronuntat (The Fly). Scanners e random ordinary, daca se inclina in vreo parte balanta sa, mai degraba spre shitty o face."
Faza e ca in ultimele 15 minute mai avem parte de cateva boom'uri explozive, care nu numai ca intaresc si expandeaza ideea temelie, dar deasemenea imbunatatesc intr'o oarecare masura si elementele pt care nu bagam mana in foc. Astfel, nu e o balanta atat de rahatie pe cat credeam initial, e ok echilibrata intre degajament si entertainment, cate putin din fiecare.