Sentimente contradictorii ma icearca acum cand vreau sa astern cateva randuri despre filmul pe care l-am vizionat recent, el fiind la liber pe YouTube. Si de ce anume stau in cumpana? Deoarece filmul m-a surprins. Are un scenariu nesperat de bun si de-a dreptul surprinzator. S-a jucat in permanenta cu atentia mea si chiar m-a trimis pe piste false nu doar o data ci de v'o 3 ori. Lucru remarcabil pentru un film independent.
Sa tinem totusi cont ca obiectul acestui experiment este insusi scenariul si modul in care poate un regizor, folosindu-se de firul narativ, sa creeze atmosfera si incarcatura fara ca sa apeleze la ceva anume, la lucruri sau intamplari concrete care sa fie cauzatoare de starnirea acelor stari, emotii, senzatii. Nimic expres, totul doar auto-indus.
Si marturisesc ca am simtit rezultatul acestui studiu realizat de regizorul Daniel Erickson, si deci si efectul starilor la care am fost expus in timpul vizionarii; chiar daca ulterior am realizat ca declansatorii acelor stari au fost doar in propria imaginatie, ca eu am fost cel care practic mi-am construit propriul film asa cum mi l-am dorit sa fie.
Deci, experiment reusit al dnului Erickson!
Despre intrepretare iarasi se pot spune lucruri pozitive. Nu dezamageste asa cum se intampla in majoritatea filmelor home-made si asta e cel mai important. John Hawkes, protagonistul acestui film chiar avea sa devina un actor cu c.v.. O nominalizare la Oscar si una la Globurile de Aur, nu sunt chiar la indemana oricui. Iar rolul pe care il are in acest film, este unul greu, el intruchipand un tanar care isi vede aievea cel mai groaznic cosmar al vietii sale. Suferind de tulburari violente in timpul somnului, Waren viseaza in fiecare seara ca o fiinta supranaturala, un criminal cu o masca reprezentand un craniu, il urmareste. In seara de Halloween, intr-un parc tematic de distractii, impreuna cu prietenii lui, va vizita o casa a terorii avand ca amfitrion si sigla, un desen reprezentand chiar personajul ce il bantuia pe el de atata timp. Si de aici incepe groaza si panica.
Tehnica de filmare nu e nici ea rea. Accentueaza elementele care trebuie sa iti ramana in subconstient si le activeaza atunci cand e nevoie de ele pentru a realiza planul regizoral. Se foloseste de unghiuri bune, insa nu are lumina. Si acum vin elementele slabe ale realizarii-film.
Daca scenariul, acting-ul si incadrarea imaginii sunt punctele bune sau pozitive, obscuritatea si filmarea multor scene in intuneric, calitatea imaginii mizerabila, lipsa unor actori secunzi tot atat de implicati ca si protagonistul sunt elementele ce trag pelicula in jos, rapindu-i din importanta pe care ar fi trebuit, pe merit, sa o aiba.
Concluzie: Un experiment surpriza si o recomandare ce o fac tuturor celor ce sunt curiosi sa incerce un film diferit, ce creaza un alt gen de tensiune si suspans, senzatii datorate exclusiv autosugestiei. Eu l-am gasit interesant, in ciuda lipsurilor evidente. Nota 5,88!
Ps. Feeling placut că desi este un extreme low budget, lipsa banilor nu se simte atat pe cat ar fi fost cazul. Adica e evident ca nu s-a investit prea mult in realizare, insa Erickson care e regizorul, scenaristul dar si producatorul acestui proiect, a avut priceperea sa acopere foarte bine acest aspect si toate aceste lipsuri.
Sa tinem totusi cont ca obiectul acestui experiment este insusi scenariul si modul in care poate un regizor, folosindu-se de firul narativ, sa creeze atmosfera si incarcatura fara ca sa apeleze la ceva anume, la lucruri sau intamplari concrete care sa fie cauzatoare de starnirea acelor stari, emotii, senzatii. Nimic expres, totul doar auto-indus.
Si marturisesc ca am simtit rezultatul acestui studiu realizat de regizorul Daniel Erickson, si deci si efectul starilor la care am fost expus in timpul vizionarii; chiar daca ulterior am realizat ca declansatorii acelor stari au fost doar in propria imaginatie, ca eu am fost cel care practic mi-am construit propriul film asa cum mi l-am dorit sa fie.
Deci, experiment reusit al dnului Erickson!
Despre intrepretare iarasi se pot spune lucruri pozitive. Nu dezamageste asa cum se intampla in majoritatea filmelor home-made si asta e cel mai important. John Hawkes, protagonistul acestui film chiar avea sa devina un actor cu c.v.. O nominalizare la Oscar si una la Globurile de Aur, nu sunt chiar la indemana oricui. Iar rolul pe care il are in acest film, este unul greu, el intruchipand un tanar care isi vede aievea cel mai groaznic cosmar al vietii sale. Suferind de tulburari violente in timpul somnului, Waren viseaza in fiecare seara ca o fiinta supranaturala, un criminal cu o masca reprezentand un craniu, il urmareste. In seara de Halloween, intr-un parc tematic de distractii, impreuna cu prietenii lui, va vizita o casa a terorii avand ca amfitrion si sigla, un desen reprezentand chiar personajul ce il bantuia pe el de atata timp. Si de aici incepe groaza si panica.
Tehnica de filmare nu e nici ea rea. Accentueaza elementele care trebuie sa iti ramana in subconstient si le activeaza atunci cand e nevoie de ele pentru a realiza planul regizoral. Se foloseste de unghiuri bune, insa nu are lumina. Si acum vin elementele slabe ale realizarii-film.
Daca scenariul, acting-ul si incadrarea imaginii sunt punctele bune sau pozitive, obscuritatea si filmarea multor scene in intuneric, calitatea imaginii mizerabila, lipsa unor actori secunzi tot atat de implicati ca si protagonistul sunt elementele ce trag pelicula in jos, rapindu-i din importanta pe care ar fi trebuit, pe merit, sa o aiba.
Concluzie: Un experiment surpriza si o recomandare ce o fac tuturor celor ce sunt curiosi sa incerce un film diferit, ce creaza un alt gen de tensiune si suspans, senzatii datorate exclusiv autosugestiei. Eu l-am gasit interesant, in ciuda lipsurilor evidente. Nota 5,88!
Ps. Feeling placut că desi este un extreme low budget, lipsa banilor nu se simte atat pe cat ar fi fost cazul. Adica e evident ca nu s-a investit prea mult in realizare, insa Erickson care e regizorul, scenaristul dar si producatorul acestui proiect, a avut priceperea sa acopere foarte bine acest aspect si toate aceste lipsuri.