Comentarii Comentează
  • cezarika21
    pe 01 Decembrie 2016 14:15
    Spre deosebire de scurtmetrajul studențesc ”Ubiytsy” și de filmele ulterioare ale lui Tarkovski, mediumetrajul studențesc ”Segodnia uvolnenia ne budet” (în traducere ”Astăzi nu ne vom părăsi posturile...”) este o creație artistică propagandistică impusă studenților Aleksandr Gordon și Andrei Tarkovski de către conducerea institutului cinematografic VGIK pentru a fi difuzată de televiziunea sovietică la 9 mai 1959, cu prilejul aniversării victoriei sovietice în cel de-al Doilea Război Mondial.

    Mediumetrajul rusesc prezintă un incident cauzat de descoperirea unei cantități mari de bombe rămase neexplodate din timpul războiului și activitatea eroică a militarilor sovietici de dezgropare și transportare a încărcăturii periculoase în afara localității pentru a fi detonată. Intenționat a fi folosit în scop propagandistic, filmul are un aspect de documentar, având puțini actori profesioniști și folosind militari și echipament militar real, precum și locuitori ai orașului Kursk pe post de figuranți.

    În ciuda aspectului propagandistic evident, filmul este realizat profesionist și transmite emoții puternice, având o acțiune tensionată ce menține treaz interesul publicului. Există periodic unele momente aspecte umoristic-satirice care au rolul de a destinde atmosfera precum menționarea într-o ședință de soviet că reparația unei străzi a durat două luni și a început efectiv doar când s-a anunțat o inspecție sau gestul unui militar de a legăna o bombă ca și cum ar fi un copil. Răscolirea emoțiilor publicului față de război și prezența umorului întipăresc mai bine aspectele propagandistice potrivit ideilor lui Lunacearski și Goebbels despre folosirea artei ca vehicul al manipulării maselor.