Un debut regizoral din toate punctele de vedere. Un stil confuz si o evidenta cautare a acele amprente care, ulterior il va consacra pe Cassavetes ca un regizor al emotiilor umane.
Filmul de fata, primul proiect, un proiect de buzunar al viitorului regizor, de buzunar pentru ca filmul este practic realizat cu banii de buzunar ai producatorului, doar 40.000$, este o zugravire a unui subiect tabu al societatii americane a acelor ani.
Conexiunea cu subiectul, cu emotiile societatii, cu frustrarile lor, cu implinirile lor, e foarte greu de realizat. Fiind o fresca fidela a acelor ani, acum, noua, ne este din ce in ce mai dificil sa intram in pielea personajelor, sa intelegem intriga, sa prindem scanteia care declanseaza conflictele. La nivel macro, indentificam cu usurinta conflictul intersasial, dar dupa vizionare observam ca acest conflict este adiacent, nu are primplanul asa cum suntem obisnuiti intr-o productie cu asa un subiect. Vedem atat de clar declansarea si totodata stingerea acestui conflict incat ne punem intrebarea: Care e totusi subiectul filmului?
Si e o intrebare fondata, deoarece filmul, fiind atat de confuz, nu are un plan bine definit. Este o cautare continura. Lucru spus destul de clar si de catre Cassavetes in creditele de final ale experimentului cinematografic intitulat Shadows: "the film you have just seen was an improvisation".
Probabil ca de aici si incadrarea filmului la cinema experimental, desi filmul este mai degraba un studiu de cazuri, de situatii.
De precizat ca, desi un film fara buget, un home made, Cassavetes creaza totusi o productie cinematografica in adevaratul sens al cuvantului. Filmul este filmat, editat, montat si produs impecabil. Nu este cu nimic mai prejos fata de productiile studiourilor de film.
Este poate cel mai placut vizual experiment cinematografic. Este asa cum imi place sa-l numaec un cinema experimental de catifea. Nimic in film nu tradeaza o productie independenta. Totul este exploatat si valorificat atat vizual cat si din punct de vedere al evolutiei actiunii. Cu o constructie narativa buna, complexa, chiar daca planul se schimba foarte des, cu o imagine impecabila si cu o interpretare de profesionisti a unor amatori, totul este atent triat si analizat de Cassavetes si astfel putem spune ca identificam prima caracteristica definitorie a viitorului autor de filme.
Un film atipic pentru Cassavetes, cu o coloana sonora la fel de confuza ca si filmul, uneori formata doar din instrumentele de percutie, filmul este o realizare ce a intrat in patrimoniul United States National Film Registry in 1993, fiind considerat unul din izvoarele cinematografului independent. O sa ma risc totusi sa-l notez ca si film, chiar daca este un experiment cinematografic. Un 6,77 pentru felul in care se realizeaza studiile de caz a fiecarui personaj in parte.
cosmin_kedii
pe 10 August 2013 11:11
pe atunci rasismul era un subiect tabu în America în anii 1950
Iulidesprefilme
pe 25 Noiembrie 2012 14:56
Un film despre New York şi despre întâmplările cotidiene din viaţa a trei fraţi negri: doi bărbaţi şi o fată.
cezarika21
pe 29 Aprilie 2012 15:40
motivul a fost ca filmul este un experiment, cu totul altceva decat faceau companiile la acea vreme. nu recomand nimanui sa-l vada, n-ati avea nimic de castigat. e confuz, greoi, neinteligibil si n-am retinut nicio idee valabila din el.
”Shadows” a fost selectat în anul 1993 de Biblioteca Congresului American pentru păstrarea în Registrul Național de Film al SUA, fiind considerat ”semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic”.
Filmul de fata, primul proiect, un proiect de buzunar al viitorului regizor, de buzunar pentru ca filmul este practic realizat cu banii de buzunar ai producatorului, doar 40.000$, este o zugravire a unui subiect tabu al societatii americane a acelor ani.
Conexiunea cu subiectul, cu emotiile societatii, cu frustrarile lor, cu implinirile lor, e foarte greu de realizat. Fiind o fresca fidela a acelor ani, acum, noua, ne este din ce in ce mai dificil sa intram in pielea personajelor, sa intelegem intriga, sa prindem scanteia care declanseaza conflictele. La nivel macro, indentificam cu usurinta conflictul intersasial, dar dupa vizionare observam ca acest conflict este adiacent, nu are primplanul asa cum suntem obisnuiti intr-o productie cu asa un subiect. Vedem atat de clar declansarea si totodata stingerea acestui conflict incat ne punem intrebarea: Care e totusi subiectul filmului?
Si e o intrebare fondata, deoarece filmul, fiind atat de confuz, nu are un plan bine definit. Este o cautare continura. Lucru spus destul de clar si de catre Cassavetes in creditele de final ale experimentului cinematografic intitulat Shadows: "the film you have just seen was an improvisation".
Probabil ca de aici si incadrarea filmului la cinema experimental, desi filmul este mai degraba un studiu de cazuri, de situatii.
De precizat ca, desi un film fara buget, un home made, Cassavetes creaza totusi o productie cinematografica in adevaratul sens al cuvantului. Filmul este filmat, editat, montat si produs impecabil. Nu este cu nimic mai prejos fata de productiile studiourilor de film.
Este poate cel mai placut vizual experiment cinematografic. Este asa cum imi place sa-l numaec un cinema experimental de catifea. Nimic in film nu tradeaza o productie independenta. Totul este exploatat si valorificat atat vizual cat si din punct de vedere al evolutiei actiunii. Cu o constructie narativa buna, complexa, chiar daca planul se schimba foarte des, cu o imagine impecabila si cu o interpretare de profesionisti a unor amatori, totul este atent triat si analizat de Cassavetes si astfel putem spune ca identificam prima caracteristica definitorie a viitorului autor de filme.
Un film atipic pentru Cassavetes, cu o coloana sonora la fel de confuza ca si filmul, uneori formata doar din instrumentele de percutie, filmul este o realizare ce a intrat in patrimoniul United States National Film Registry in 1993, fiind considerat unul din izvoarele cinematografului independent. O sa ma risc totusi sa-l notez ca si film, chiar daca este un experiment cinematografic. Un 6,77 pentru felul in care se realizeaza studiile de caz a fiecarui personaj in parte.
”Shadows” a fost selectat în anul 1993 de Biblioteca Congresului American pentru păstrarea în Registrul Național de Film al SUA, fiind considerat ”semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic”.