Părerea criticului
Silent Hill: Revelation 3D rulează la cinema din 2 noiembrie, readucând pe marile ecrane un pandemoniu înfricoşător, tensiune şi efecte vizuale impresionante. Sequel-ul are, însă, o poveste schematică şi probleme de logică. Dacă monştrii din primul film şi alţii noi defilează înfiorând spectatorul, ei nu sunt suficienţi pentru a face un film horror.

Regizorul Michael J. Bassett îşi joacă toate cărţile pentru a te speria de câteva ori şi a da viaţă unor creaturi bizare, care au sigur sens în universul lui Keiichiro Toyama, dar care - transplantate în povestea din Revelation 3D nu au mai multă noimă decât nişte manechine.

Însuşi momentul central al filmului, confruntarea forţelor binelui şi ale răului e expediată din trei mişcări, încât ţi-e chiar ciudă că Piramida Însângerată şi Misionarul - monştrii care luptă în numele celor două tabere - îşi termină treaba atât de repede.

Seria de jocuri horror Silent Hill a debutat în 1999, când game designer-ul Keiichiro Toyama a lansat primul titlu al francizei. De atunci, de-a lungul a 12 ani şi 9 jocuri, seria a cunoscut o popularitate imensă. Un fan al jocului s-a declarat şi Michael J. Bassett (Deathwatch, Solomon Kane), cel care a scris şi regizat Silent Hill: Revelation 3D. Dar mitologia complexă din jocul lui Konami se regăseşte formal în filmul lui Michael J. Bassett. Adică vedem mai multe creaturi înfricoşătoare dar - vorba unui spectator în sală - "Cine cu cine se luptă şi pentru ce?"...

Dacă Silent Hill este diferit de toate celelalte jocuri video, prin aceea că este o frumoasă piesă de artă care ne stimulează simţurile şi sentimentele, fiecare jucător experimentând ceva unic: secrete şi proprii demoni, după cum spunea Samuel Hadida, unul dintre producătorii filmului, Silent Hill: Revelation 3D te lasă în ceaţă la toate celelalte capitole.

Acţiunea lui Silent Hill: Revelation 3D este centrată pe Heather Mason, o fată aflată de ani de zile pe fugă, împreună cu tatăl ei, în încercarea de a scăpa de periculoase şi malefice forţe pe care nu le înţelege. La aniversarea celor 18 ani, chinuită de coşmaruri înfricoşătoare şi de dispariţia tatălui, Heather descoperă că nu este cine se credea a fi. Această revelaţie o conduce către Silent Hill, unde este prinsă într-o lume demonică ce ameninţă să o ţină captivă pentru totdeauna Noua identitate sub care Heather porneşte în univerul înfricăşător este fetiţa dispărută în primul film Silent Hill – Shanon, care acum are 18 ani.