Film revăzut a treia oară după ce l-am văzut prima data în primii ani de după Revoluție fiind mult lăudat de critica de film. Deși filmul este o drama umană și socială nu cred că are forța Deva impresiona așa cum a făcut un film italian neorealist. Travis, personajul principal e el însuși un alienat, un inadaptat într-o societate alienată cu un liberalism exagerat și o nepăsare crasă a autorităților în ceea ce privește individul. Eroul nu este un erou până la urma eu îl compar atât cu Michael Douglas in Falling Down cât și cu Joachim in Joker. Nota 7 .
sebyelton
pe 12 Februarie 2024 23:28
Pe scurt, film extrem de vechi, care cu greu poate satisface publicul in 2024. Actiunea, extrem de lenta si aproape inexistenta. Muzica, lenta, lenta. Personajele putine, extrem de putine conflicte. Suspans zero. Previzibilitate maxima. Filmul transmite un singur mesaj, clar, simplu pe care se forteaza sa il "explice" publicului, ca la prosti, pe parcursul a 2h in care nu se intampla mai nimic. Eu va sfatuiesc sincer sa nu va pierdeti timpul. Mie imi pare extrem de rau dupa aceste 2h pierdute.
6Patronul9
pe 09 August 2023 09:11
A fost si ramane unul dintre cele mai bune filme facute vreodata. Capodopera lui Martin Scorsese. Cuvintele sunt de prisos.
user-6408980e98a33
pe 08 Martie 2023 16:16
Joker e cam pe aceeași idee, chiar și rolurile principale...capodopere!
BogdanRT
pe 06 Ianuarie 2023 23:57
Merita vizionat, dar în niciun caz nu este o capodopera. Din punctul meu de vedere o capodopera ar trebui sa te facă sa-l mai urmărești o data, dar din păcate de la mijlocul filmului devine foarte plictisitor, dar tot ar trebui urmărit pentru a-i analiza stările personajului principal. Robert De Niro joaca excelent și șochează prin jocul actoricesc. Au fost câteva scene care mi-au pus nod în gat la cât de bine a jucat. Secventele în care era tulburat, instabil puteai simti pericolul ce urmeaza.
Spoiler!
Filmul se termina cu el uitandu-se după prima dragoste, iar atunci i se declanșează din nou obsesia. Din punctul meu de vedere finalul nu este unul fericit, iar personajul principal este o bomba cu ceas care se plimba pe străzile New York-ului gata sa explodeze în orice moment.
mladitza
pe 01 Septembrie 2022 18:51
Ce să mai spui despre un film atât de mult apreciat și comentat? Doar că mai există și excepții și că la pomul lăudat, te poți duce uneori cu sacul, așa cum se poate în acest caz.
Un Robert de Niro cu un joc matur, deși aici avea mai puțin de 33 de ani, și o regie de excepție marca Martin Scorsese! Și să nu-l uităm pe Paul Schrader care a scris un text excelent!
GiulianoDirt
pe 23 Martie 2022 19:54
Iconic. Unul din cele mai bune filme ale lui Scorsese.
ATENȚIE :
Dacă ești fan Bendeac, Avengers sau filme indiene, mai bine nu îl viziona. În timpul ala poți să faci un grătar. Nota 9
Smrs
pe 09 Decembrie 2021 01:48
Poate că este filmul ăsta un clasic, dar lasă impresia că îi lipsește orice condiment. Cu un început promițător, în care pe fundalul descrierii lui Travis, ne este prezentată viața de noapte a New York-ului, metropola supremă, devenită în a doua parte a zilei locul tuturor infractorilor și a curvelor care lasă în urma lor o mizerie ce stârnește dezgustul taximetristului, filmul se transformă pe parcurs într-o acțiune pe mai multe planuri, care nu conduc către nimic. Devine și puțin siropos atunci când caută s-o impresioneze pe Betsy prin orice dar și enervant atunci când prezintă tulburările de personalitate ale persj principal, care se pregătește mereu pentru un plan dar încheie ziua făcând altceva. Intriga filmului constă în faptul că în loc să-l ucidă pe candidatul la primărie susținut de Betsy - cea care îi dăduse cu flit, ajunge să fie eroul unei curve, pe care o salvează de niște pești.. Dar nu e nici pe departe atât de exploziv pe cât sună. E un film pe care nu pierzi dacă nu-l vezi și chiar mă așteptam la o capodoperă. O fi pentru unii, dar eu nu dau această valoare unui film doar pt că are o replică celebră, cum dau toți pe aici. Că dacă e să mă iau după replici, am una singură: Hasta la vista, baby! 6
Ghemot
pe 05 Iunie 2021 23:43
Un film foarte bun, cel puțin pentru vremea aceea! A relatat o latură mai puțin plăcută a Americii.
user-5eda0f529a449
pe 03 Ianuarie 2021 04:45
Un film extrem de bun, De Niro face poate rolul carierei, 10!
user-5ea70b3ded235
pe 23 August 2020 00:19
Super tare filmul,unul dintre cele mai bune ale lui Martin Scorsese,Nota mea este 9/10
MariusCiprian87
pe 13 Iulie 2019 18:59
Pe mine unul nu ma impresionat cu nimic acest film , mult prea mediatizat la vremea lui si mult prea laudat , prea mult timp , in nici un caz o capodopera acum , poate o capodopera pt acele vremuri , cu doi actori promitatori ce urmau a deveni staruri ale cinematografiei americane si nu numai , De Niro si Foster, dar in ansamblu scenariului filmul a inceput promitator , cu o coloana sonora bunicica si cateva dialoguri inteligente insa pe parcursul lui a devenit plictisitor , fara intensitate oferind si imaginea unui taximetrist complexat, frustrat si nemultumit de viata mizera pe care o traia , fara a starni interesul privitorului in ceea ce urma ...un final bolnav , ce sa dorit a creea ideea de super erou ...CLAR, nota IMDB-ului e una exagerat de mare pentru aceste timpuri in care cinematografia mondiala este la un alt nivel , in care un asemenea final amatoricesc si sec , greu il gasim , chiar si la filmele de cea mai proasta calitate ! Cu parere de rau , a fost doar o pierdere de timp... ! Nu putem compara nicidecum cu clasicele in care De Niro e absolut magistral :"Vanatorul de cerbi" , "Casino" ,"Goodfellas", "A fost odata in America" si lista poate continua !
blackmore
pe 12 Iulie 2019 20:55
Singurul film bun , chiar excelent al lui Martin Dcorsesse ,...
anonymous.618cfd408868e
pe 22 Februarie 2019 00:21
Comentariu șters
lavara_laiarna
pe 04 August 2018 08:17
Un film din categoria celor fără subiect ,dar cu o replică aparent suficientă .. peste timp.
Robert.Chetan
pe 22 Decembrie 2017 23:54
E genul de film la care sa te uiti o singura data ca sa ii apreciezi valoarea.L-am vazut de 2 ori si nu l-as mai revedea(cel putin nu prea curand).Sa nu se inteleaga cum ca nu ar fi un film bun.E chiar foarte bun.Foarte realist si cu o veritabila incarcatura psihologica este indiscutabil unul din cele mai bune filme din anii 70.Foarte bun Robert De Niro care daca nu ma insel a primit si o nominalizare la Oscar pentru interpretarea sa din acest film.De vazut!
lili22
pe 19 Septembrie 2017 18:39
Unul dintre filmele bune realizate de Scorsese, iar interpretarea lui de Niro este fabuloasa.
Dragos.87
pe 03 Martie 2017 21:52
Pentru De Niro,asta e filmul prin care sa facut remarcat iar colaborarea cu Scorsese avea sa devina una stralucita.E un film realist in care vedem nedreptatile si societatea bolnava in care traim,frumos ilustrate si imagini dure puse foarte bine in preactica de Martin S..Un film dur si foarte reusit care nu trebuie ratat de nici un cinefil.
balta67verde
pe 23 Noiembrie 2016 17:09
E un film foarte bun, De Niro te surprinde prin transformarea lui dintr-un taximetrist retras si traumatizat de razboi, intr-un razbunator. Harvey Keitel e super !
Xander11
pe 02 Noiembrie 2016 19:15
nu stiu daca exista un film mai prost cu de Niro...un veteran de razboi care sufera de insomnie si se angajeaza la o companie de taxi, pentru ca in final sa faca pe justitiarul, cumparandu-si cateva arme si venindu-i de hac unui "peste"...nu merita vazut
andystarx
pe 10 Ianuarie 2016 00:58
Un film unic in istoria cinematografiei,Scorsesse a facut ceva extraordinar,ca majoritatea din filmele sale ! Despre De Niro ,ce se mai poate spune,a facut un rol foarte bun,si este unul din filmele sale de referinta,cred ca meritat oscarul ,dar din pacate nu l-a castigat ! ORicum ,unul din filme mele favorite,cu un scenariu deosebit de bun !
alex43497
pe 29 Iulie 2015 22:16
unde vedeti voi capodopera?? asta nici nu e film, e o porcarie.
XShadowX
pe 23 Ianuarie 2015 11:52
Martin Scorsese este de exceptie dar stiam asta deja ! A reusit un film superb cu un De Niro in cele mai bune vremuri ale lui ;) , Are you talkin to me?! o replica celebra si in 2050 !!! UN FILM EXCEPTIONAL de vazut si revazut la nesfarsit
alextarau
pe 09 Septembrie 2014 20:37
Deși este doar cel de-al cincilea lung-metraj al lui Scorsese, regia este excelentă, stilul acestuia fiind deja pus la punct. Jocul actoricesc este foarte bun, mai ales rolul taximetristului, jucat perfect de Robert De Niro. Povestea este puțin cam lentă, dar totuși interesantă și deloc plictisitoare. Paul Schrader, scenaristul, a riscat mult folosind această structură diferită de cea tipică, dar totuși a reușit să impresioneze. Mesajul filmului este unul foarte puternic, legat de societatea contemporană. Pot numi această dramă un must-see, fiind foarte complexă și având chiar un caracter psihologic.
Theodoric
pe 26 August 2014 15:44
Nume mari in distributie si regizor de exceptie.Povestea sub mediocru,nimic interesant.Inceputul parea ca devine ceva,dar dupa cat de rau a continuat si finalul a stricat.Un astfel de subiect nu m-a impresionat.Pe vremea aceea poate ca a fost un film bunicel,dar acum totul este o pierdere de timp
omucuvaloare
pe 20 August 2014 19:13
O idee absolut originala...care bulverseaza...intriga...in, fine, nu te poate lasa indiferent! Nu stii ce sa faci: sa vizionezi pana la capat, sa revezi la nesfarsit anumite secvente, sa faci o pauza si sa te gandesti de la ce a pornit totul;
Infinity
pe 15 Mai 2014 11:01
Filmul ne prezinta imaginea New York-ului din anii '70, viata din acea perioada, dar si lupta interioara, neadaptarea prin care trece un simplu sofer de taxi care ajunge intr-un final sa fie privit ca un erou. Filmul mi s-a parut cam sec, dar interpretarea actorilor e remarcabila.
cezarika21
pe 19 Noiembrie 2013 08:55
Reîntors din Vietnam unde luptase într-o unitate de puşcaşi marini, Travis Bickle, un individ naiv, lipsit de educaţie şi introvertit, suferă de insomnie şi se angajează ca şofer de taxi în ture nocturne. Noapte de noapte el străbate străzile murdare ale New York-ului, luând astfel contact cu violenţa, crima, prostituţia, traficul de droguri şi cu alte aspecte neplăcute ale vieţii din metropola americană. Travis îşi dezvoltă un simţ de respingere faţă de mizeria umană existentă în oraş şi capătă înclinaţii violente, hotărându-se să ia măsuri pentru stârpirea criminalităţii.
Regizorul Martin Scorsese conturează o imagine dezolantă a metropolei cu străzi inundate de ploaie, canalizări aburinde, firme de neon ce împrăştie lumini difuze, sirene de poliţie, cerşetori, hoţi, proxeneţi şi prostituate, traficanţi de droguri, indivizi înarmaţi şi violenţi etc. Regizorul însuşi apare în film în rolul unui pasager înarmat ce-l anunţă pe taximetristul Bickle că urmează să facă o crimă. Atmosfera nocturnă a oraşului aşa cum este descrisă în film conduce în mod cert la alienarea indivizilor, transformându-le caracterele şi inducându-le violenţa în comportament ca o reacţie de apărare în faţa mizeriei societăţii. Taximetristul Travis Bickle se transformă pe parcursul filmului într-un individ violent care-şi asumă misiunea de justiţiar ce va pedepsi răul, la fel cum o va face mai târziu D-Fens în "Falling Down" (1993), filmul regizat de Joel Schumacher. Modul inspirat de prezentare a transformării suferite de Travis Bickle, atmosfera dezolantă a metropolei redată în mod realist prin parbrizul taxiului, interpretările excepţionale ale lui Robert De Niro, Jodie Foster şi Cybill Shepherd, precum şi coloana sonoră care alternează sunetele tânguitoare de saxofon cu cele puternice ale tobelor, au transformat acest film într-o veritabilă capodoperă cinematografică.
"Taxi Driver" a fost inclus în 1994 de Biblioteca Congresului American în Registrul Naţional de Film, fiind considerat "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
radu3455
pe 16 Noiembrie 2013 19:55
personal,eu nu-l consider o capodopera e doar o drama buna si atat in care Robert De Niro joaca foarte bine nota 7
dido
pe 22 Iulie 2013 21:25
Am revazut acum filmul si descopar aceeasi discrepanta intre impresia mea de acum si cea de alta data,discrepanta de care m-am mai lovit,pe masura ce inaintam in varsta privim cu alti ochi si judecam cu alta ,,minte" lumea...Parca am inteles mai multe acum,avand mai multa experienta...Filmul este despre neadaptare,despre singuratate,despre incercarea de a-ti depasi statutul social in care esti catalogat...despre adanca uimire a unui personaj cu suflet relativ pur atunci cand priveste in jur si vede cloaca umana revarsata pe strazi,noaptea...Si despre naivitate avand in vedere ca primul film la care s-a gandit sa-si duca partenera de clasa sociala superioara a fost un film pentru adulti...probabil avea si el impresia gresita ca multi altii ca ceea ce vad acolo reprezinta dragoste sau ceea ce-si doresc femeile...In fine,mi-a placut felul nuantat in care este prezentata alunecarea personajului principal spre razbunare pe cont propriu...probabil ca fiecare din noi avem un germene de ,,vigilante" in noi...Recomand filmul!
Ovidiu239
pe 21 Iunie 2013 16:43
Recunosc, aveam asteptari ceva mai mari de la acest film. Numai uitandu-ma cine e actorul din rolul principal, Robert De Niro, si la regizor, Martin Scorsese, asteptarile sunt unele mari si daca mai tragi cu ochiul si la cat are filmul pe IMDB, asteptarile devin si mai mari, chiar ai pretentie de capodopera. Valoarea filmului este una incontestabila, prezinta intr-un mod extrem de realist, viata din New York a anilor '70. Filmul este bun fara indoiala, dar ii mai trebuia putin suspans in unele momente zic eu. De remarcat totusi coloana sonora care s-a potrivit ca o manusa acestui film.
SANDA45
pe 30 Decembrie 2012 09:37
Un film bun,plictisitor pe alocuri,De Niro are o prestatie excelenta,la fel si Jodie Foster
MNarcis
pe 02 Noiembrie 2012 21:38
O drama geniala, complexa si filozofica (atat despre natura umana cat si despre ordinea\haosul, raul, ura, din lume, dar mai ales despre ''mizeria umana'' a orasului New York, care pot provoca frustrari sufletesti\morale oricarui om sau locuitor al respectivului oras). Robert De Niro joaca excelent, foarte matur si sigur pe el (si acel dialog purtat de catre Travis Bickle cu viitorul primar al New York-ului despre mizerie fie ca este vorba de proxeneti, traficanti de droguri, prostituate care macina si duce la orice lipsa de decenta a orasului mi se pare genial pt ca nu cred ca exista oras in lume care sa nu se confrunte cu asa ceva si de la acest aspect pornind actiunea omului de rand frustrat de a nu se mai increde in minciunile politicienilor si a face dreptate de unul singur). O drama despre latura umana, despre partea intunecata a unei metropole etc............un film obligatoriu de vazut cel putin o data in viata!
CazaGio
pe 28 Septembrie 2012 15:54
Un film salvat de jocul actoricesc nemaipomenit al lui Robert de Niro , Harvey Keitel si Jodie Foster. Povestea filmului a fost lipsita de substanta...New Yorkul acelor ani era un oras de toata jena
alex_il_fenomeno
pe 18 Septembrie 2012 10:42
ce sa mai, o productie consacrata ce isi merita pe deplin toata atentia si toate premiile primite. incepand cu o atmosfera new-yorkeza tarzie, filmul impresioneaza la inceput prin cadre, pentru ca mai apoi sa te cucereasca prin simplitatea initiala cu care este prezentat protagonistul interpretat de Robert De Niro, pentru ca dupa aceea sa ramai surprins de deciziile sale si de curajul de care a dat dovada. merita urmarit, fiind unul din filmele pe care trebuie sa le vezi intr-o viata de om.
Iulidesprefilme
pe 11 Septembrie 2012 22:27
Bun de tot, bulversant, crucial pentru cariera lui Robert De Niro.
deadlord
pe 01 Septembrie 2012 21:45
Un film foarte bun. In acest film Scorsese m-a surprins prin cum si-a imaginat strazile New York-ului. Un film destul de complex care ne arata trairile unui taximetrist de noapte. Scenariul este foarte bun, regia este de exceptie, iar distributia este foarte buna. Mi-a plaut sa-l vad si pe regizor avand un rol, chiar daca nu este foarte important. Merita vazut.
danutzz92
pe 30 August 2012 01:36
O capodopera a lui Martin Scorsese cu un Robert De Niro de 10
robert879
pe 16 August 2012 03:51
Spun ca ma asteptam la mai mult din cauza notei si locul care il ocupa pe imdb. E mult mai slab pentru nota care o are, e clar ca nu merita locul 47 in imdb. Sunt multe filme care sunt cu cateva clase peste el. Nu mai spun ca coloana sonora m-a cam surzit.
Harry1516
pe 13 August 2012 12:30
,,Taxi Driver'' este una din capodoperele lui Scorsese, un must-see al cinematografiei, un film ridicat la gradul de cult, popular si apreciat.
Scorsese prezinta o viziune extraordinara asupra New York-ului anilor '70, prin parbrizul taxiului lui Travis. Luminile sterse, contrastul puternic, cadrele in miscare, canalizari aburinde, creaza o imagine puternica si un look consacrat filmului. Imaginea creata in ,,Taxi Driver'' devine astfel reprezentativa si confera o latura artistica vizuala puternica.
Travis Bickle este personajul principal, soferul de taxi, suferind de insomnie, care strabate orice strada din New York in timp de noapte, veteran al razboiului din Vietnam, un personaj cu o psihologie complexa, din al carui punct de vedere este traita actiunea. ,,Taxi Driver'' este filmul unui singur personaj, Travis, actiunea, viziunea asupra orasului, introspectiile, toate apartinandu-i. Complex psihicologic, acesta este analizat in spatii largi, Scorsese apeland la actiunea la care acesta ia parte, la monologuri si dialoguri. Interpretarea lui De Niro este excelenta, poate una din cele mai bune din toata cariera sa, reuseste sa contureze un personaj complex cu un joc artoricesc de exceptie.
Coloana sonora compusa de Bernard Herrmann completeaza toate celelalte aspecte ale fimului, sustine atmosfera, actiunea si simbolurile fimului. Contrastele adanci, sunetele neglijente, notele saxofonului, atmosfera dezolanta, starea de visare, forta sonora a temei principale ridica aceasta coloana sonora la o culme artistica si completeaza imaginea dezolanta a New York-ului in viziunea lui Scorsese.
Dupa Travis, imaginea New York-ului este punctul imediat urmator, sau mai bine zis este ridicat pe acelasi piedestal cu personajul principal asupra caruia filmul graviteaza. Scorsese creeaza un simbol prin reprezentarea New York-ului, din multe puncte de vedere, orasul este prezentat cu maiestrie prin viziunea lui Travis, viziunea regizorala si viziunea artistica (vizuala si auditiva) care vorbeste de la sine. De la toate categoriile sociale depravate, la un singur personaj complex, de la imaginea debusolanta la plansul saxofonului, de la o regie de exceptie la o arta, Scorsese imbina toate cele 4 mari elemente din filmul sau (personaj, arta vizuala si sonora, regie) intr-o lirica artistica, sociala si psihologica de mari proportii.
Tema vizuala, coloana sonora, fresca sociala, regia si interpretarea extraordinara, personajul, orasul, psihologia, artisticul, cadrele si introspectia ridica ,,Taxi Driver'' la categoria de film cult si must-see al cinematografiei.
cosmin_kedii
pe 10 Martie 2012 18:25
Unul dintre filmele cele mai influente şi tulburătoare a lui Scorsese pe marele ecran precum şi cel mai problematic punct de vedere moral şi ideologic de film vreodată
gaga18
pe 09 Februarie 2012 17:41
M-am plictisit rau la filmul asta. Nu stiu cum poate sa aiba nota mai mare decat "Scarface", care este capodopera.
ciprian34
pe 26 Decembrie 2011 21:55
Un film in care mi-a placut doar coloana sonora.Prezenta lui De Niro a mai salvat din actiunea filmului care e deja omniprezenta si in filmele din ziua de azi:mizerie,prostitutie,crime,filmul n-a avut consistenta,a fost chiar plictisitor in unele momente
Adryan.bz023
pe 20 Noiembrie 2011 19:47
ca mai toate filmele din regia lui Martin Scorsese si acest film este extraorinar , se spune ca de aici s-au inspirat pentru seria de jocuri pentru PC Mafia : City of lost Heaven
dandi
pe 08 Noiembrie 2011 14:21
Merita vazut,deoarece e un film bun, exceptional in anul in care a fost scos, bun in zilele noastre.
xerses
pe 30 Octombrie 2011 19:48
Un film de exceptie, ce a lasat o replica memorabila pentru "posteritate"...
frodo_b
pe 29 Iulie 2011 17:34
După prima vizionare acest film poate să nu placă, ba chiar mai mult poate să șocheze prin cruzimea sa. Istoria de la început nu presupune vre-o compasiune sau vre-o simpatie față de eroul principal. Travis Bickle a luptat în Vietnam și la revenirea sa acasă nu a reușit să se socializeze în societatea care treptat dar vertiginos se transforma, însă din păcate nu spre bine ci spre rău. Această piatră ce-i apăsa sufletul nu putea fi dată jos de nimeni deoarece unicul prieten în drumul său din New-Yorkul de noapte era singurătatea. Însă compătimirea pînă la urmă se iscă. Căci singurătatea este un chin.
Cine e lumea pe care o vedem în jurul nostru cînd ne primblăm prin oraș. Poate e un doctor care se silește să salveze vieți omenești... Sau poate un ucigaș care fuge din teama de a nu fi prins. Orașele sau extins întratît încît văzînd mii de oameni nici nu ne dăm seama că unul dintre dînșii poate fi un pedofil sau furător. Omul demult a încetat să trăiască el de fapt se joacă în ruleta rusească și orice pas următor poate însemna viața dar poate însemna și moartea. Posibil că oricare om odată și odată ajunge la astfel de concluzii. Dacă are timp. Dar trebuie să aibă. Doar înțelegerea că viața pe cît e de frumoasă pe atît e și de strașnică îl face pe om să trăiască și cei mai important să simtă pulsul vieții. Deci gustul vieții ni-l oferă contrastul. Un caz concret este New-Yorkul eroului nostru (dar poate și a prezentului). Și cît de tare contrastează New-Yorkul cel de zi cu cel de noapte, fața lui și reversul. Există New-Yorkul turiștilor plin de lumină și de zgîrîie nori. Dar există și New-Yorkul murdar, plind de mizerii și fără de legi. Anume acest New-York și îl vedea Travis Bickle.
Insomnia sa îl purta prin orașul de noapte fără încetare și pentru a-și petrece timpul cu sens, dînsul s-a angajat ca Taxi Driver. Și prin ferestrele mașinii sale el vedea ceea ce îi provoca dezgust. Nu pentru asta a luptat el în războiul ce sa dovedit a fi pînă la urmă non-sens. Și în sufletul său s-a început un nou război. Mai bine zis a apărut o idee. O simplă idee. Ce ar fi dacă el ar încerca să fie acel care va face curat, va spăla toată mizeria de pe străzile orașului. Zis și făcut. Deci ce spuneți care de fapt e finalul? Este oare acest final un happy-end? S-a terminat oare calvarul? Ba nu... Acest final exprimă un happy-end iluzoriu. Eroul rămîne Taxi Driver. De fapt se începe un nou cerc al iadului. Se începe o nouă noapte...
Sincer mi-a plăcut filmul. Chiar și după trecerea a 35 de ani „Taxi Driver” nu și-a pierdut din actualitate. Aceeași murdărie ascunsă sub masca glamourului, a sclipirii lipsite de sens. Martin Scorsese un maestru de vîrf al artei cinematografice a reușit prin intermediul „alter-egoului” său Robert deNiro să explice degradarea societății, și efectul nu s-a lăsat așteptat. Chiar după titre toți ce au privit filmul au rămas față în față cu gîndurile sale. Oare unde e noapte, afară sau la noi în cap?...
mihai_cretoiu
pe 19 Iunie 2011 11:30
Nu trebuie ratat !!! Unul dintre cele mai bune filme facute vreodata. RECOMAND CU TOATA CLADURA !
zeki
pe 01 Februarie 2011 17:30
Un film foarte reusit , se mai putea adauga dar ....merita vizionat este unul dintre cele mai bune filme ale lui Robert De Niro
FuckOffn1
pe 21 Ianuarie 2011 20:38
personal, consider ca prestatia lui De Niro este inegalabila, la acest gen de filme, cel putin. Insomniacul depresiv - alienatul social - inadaptatul (aproape autointentionat) la realitatea diurna - evoluand in partea a doua a filmului catre justitiarul haiducesc (cand face orice ca s-o scape pe minora Jodie Foster din ghearele prostitutiei) prin contrast cu consumatorul de filmografie porno, - si in final reabilitatul moral ... iata o suma de ipostaze prin care de Niro trece magistral !! Desi se considera ca in Raging Bull si-a atins maximul actoricesc, prefer subtilitatea contondenta a personajului din Taxi Driver. ATENTIE: PENTRU 2011 SE ANUNTA FILMARI PENTRU O CONTINUARE A VERSIUNII DIN 1976!! Pe langa titanii de Niro si Scorsese, se pare ca va colabora si "bijutierul-regizor" Lars von Trier ... va fi greu sa recreeze magia primei versiuni, dar le tin pumnii ...
pe 07 Ianuarie 2011 19:03
Fiindcă acum un an eram atât de naiv încât să visez că iau la UNATC fără să fi văzut capodoperele esenţiale ale cinematografiei, acum, deşi nu mai dau la această facultate, m-am hotărât că e obligatoriu să văd filmele esenţiale pentru orice cinefil care se respectă. Sincer acum, tot filmul se învârte în jurul lui [...]
NightChild
pe 01 Octombrie 2010 14:17
Un film de exceptie de unde si provine celebra replica "Are you talking to me".
psihologu
pe 19 August 2010 08:52
Un film “bolnav”. Un film prea tare pentru anul in care a aparut. Il revad acum in 2010 si mi se pare atat de actual…De Niro e magnific. Shepherd e perfecta. Scorsese apare si el ca actor (clientul din taxi, inselat de nevasta) si ne sperie la propriu. Jodie Foster e o Lolita incisiva. Apare si Harvey Keitel, mai “rapitor” ca niciodata. Ei sunt cei care construiesc o poveste dura plina de arme, filme porno, personaje politice, prostituate, iubiri neimpartasite si idei de eroi solitari. Daca te-ai speriat vreodata de filmele copiate e timpul sa faci un pas inapoi si sa te bucuri de inspiratia si talentul unor oameni care nu au furat niciodata de la altii.
adyman
pe 15 August 2010 00:35
..dupa ce am vazut filmul am iesit la o plimbare pe strada si un prieten ma intreaba de vorba, ii raspund: ARE U TALKING TO ME!!!!!!!??? :)
Piratu
pe 21 Iulie 2010 16:44
o capodopera de zile cand cinematograful era ceva magic,un film din generatia anilor de glorie a cinematografului cand , Copola, Spilberg, Lucas, Depalma Scorsese, etc isi scoteau pe piata capodoperele! filmul pulp fictionul al anilor 70. dupa aceasta capodopera Scorsese a fost numit copilul minune al cinematografiei! acest film este si unul din filmele preferate a lui tarantino.! tarvis bickle probabil este cel mai bun caz de a studia un personaj in film prin acest film vezi cea ce vede el.., fiind un singuratic , sau un agent cia, sau un sofer de taxi sau un om ce vrea sa omore pe cineva din guvern , un asasin, sau doar un om suparat pe aceasta lume si viata de rahat.. nu vom sti nicodata! fiecatre ne identificam cu el probabil intrun fel.. filmul a castigat pal dorul la cannes dar din pacate necastigand nicun Oscar. Pe vremea acea Scorsese radea de oscar cand il ocolea... filmul acesta probail este cel mai bun film facut vreodata. o capodopera inegalabila un film perfect!
Ammelie
pe 24 Iunie 2010 12:34
Superb! Un film de vazut si revazut pentru orice movie-fan care se respecta. 9/10
Sergiu.Lobont
pe 12 Iunie 2010 17:41
O fi fost el mare capodopera la vremea lui dar acum ... au cam trecut anii peste el. Prezinta intr-adevar realitatea anilor 70' insa ca intensitate dezamageste. Mi s-au parut insa interesante ultimele 10 minute din film.... insa prea putin, ma asteptam la mai mult.
aayana
pe 23 Martie 2010 15:01
Cât de interesantă poate să fie viaţa unui şofer de taxi din New York? Se pare că o asemenea existenţă este extrem de plicticoasă şi monotonă. În filmul lui Martin Scorsese, Taxi Driver, Travis Bickle (actorul Robert de Niro) este acel şofer de taxi care vine să contrazică acestă regulă.
Preocupat de propriile insomnii şi de mizeria umană ce domneşte pe străzile New York-ului în care este silit să muncească noapte de noapte, personajul principal se transformă treptat într-un justiţiar fără milă a cărui singură cauză este aceea de a produce o diferenţă semnificativă în prezentul prăfuit al străzilor. Întâlnirea cu Charles Palantine, candidatul la preşendenţia Statelor Unite, se desfăşoară pe aceleaşi coordonate ale unei nevoi pregnante de siguranţă pe străzile tumultoase ale oraşului.
Modul în care Robert de Niro intră în pielea personajului principal şi se indentifică cu Travis Bickle este unul dintre atu-urile incontestabile ale flmului. Răsplătit cu o nominalizare la Oscar, dar nu şi cu o statuetă, de Niro dă naştere unui rol creat din reflecţiile pătrunzătoare ale unui insomniac ce iubeşte jurnalul ca formă de catharsis şi omul visului american care-şi ia soarta în propriile mâini, chiar cu riscul de a face ordine cu propria mână.
Taxi Driver este atât o critică cinematografică la adresa visului american portretizat de Martin Scorsese ca o iluzie, cât şi o serie de paradoxuri care hrănesc imaginaţia privitorului. Şoferul de taxi devenit un erou pentru că a avut curajul să elimine câţiva gangsteri revine după săptămâni în comă la acelaşi tip de viaţă ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat. Fata care primeşte a doua şansă în urma unui crime în lanţ şi se poate întoarce la o viaţă normală după ce îşi petrecuse ultimii ani ca prostituată pe străzile oraşului.
Filmul propune privitorului într-o cromatică agresivă mai ales în scenele ce se desfăşoară noaptea un spectacol al cotidianităţii alimentat din plin de germenii unei descompuneri sociale corozive. Nu poţi rămâne indiferent la ceea ce se desfăşoară în jurul tău pentru că socialul în care trăieşti îşi va pune într-un final impactul asupra identităţii tale ca individ. Travis Bickle nu este decât un exemplu comun – mă îndoiesc că Martin Scorsese şi Robert de Niro au dorit să creeze un erou senzaţional – de fapt un anti-erou cotidian pe care îl putem întâlni la orice colţ de stradă.
Spre deosebire de filmele anilor ‘70 atât de pline de mitul unei iubiri eterne şi de un limbaj pudic, Taxi Driver este actual atât prin slang-ul fără perdea cât şi prin nonconformismul relaţiilor dintre protagonişti. Violenţa, atmosfera saturată de imoralitate, coloana sonoră agansată nu sunt decât fundalul unei existenţe ce ne caracterizează pe fiecare dintre noi.
BLACK-SPIDER
pe 11 Martie 2010 12:31
Taxi driver e o oglinda a societatii anilor '70, Travis Bickle e un ratacitor, proaspat intors din razboiul din Vietnam. El incearca sa isi gasesca un loc al sau, insa totul este inecat in neputinta, toti se complac intr-un New York care pare ca nu mai are sanse de scapare. Intalnirea cu Iris, e scanteia care fara sa isi dea seama, incepe sa ii schimbe viata, ii da un nou sens, un nou scop pentru atingerea caruia e gata sa accepte chiar sacrificiul suprem : propria viata. Unul dintre cele mai puternice roluri ale lui De Niro.
ciobotaru
pe 22 Noiembrie 2009 17:09
si uite cum scorsese incepe sa-ai faca simtita prezenta printre cei mai buni
pe 10 Noiembrie 2004 19:51
lbzk > chiar crezi k intereseaza pe cineva ca tu o sa vezi filmul "maine" si ca ii dai 5 stele din prostie pt ca iti place tie "moaca" lui de niro?
jackpot
pe 04 Noiembrie 2004 19:50
da unul din filmele care l-au propulsat pe De Niro, Taxi Driver, un film original, in care apare si Scorsese la un moment dat(cu barbison)...un film care te pune sa vezi viata din perspectiva unui sofer de taxi care se pregateste se pregateste iar pana la urma face ceface, adica ce-i statea lui pe inima.
Interesanta scara de valori a lui De Niro in film.
pe 02 Noiembrie 2004 21:45
maine o sa vad si eu filmu' asta!
ii dau de pe acuma ***** pt. ca e cu De Niro si pt. ca, desi n-am vazut filmu', imi place moaca lui din Taxi Driver
pe 02 Noiembrie 2004 13:03
Exceptional!!! De 5 Stele
It's a classic.De Niro's best
pe 02 Noiembrie 2004 10:15
psst, poate.dar keitel niciodata n-ar face comedioare de 2 bani cum face de niro in ultima vreme.e drept ca i se dau mai putini bani, dar cel putin si-a pastrat integritatea artistica.
nume
pe 01 Noiembrie 2004 17:23
"ARE U TALKING TO ME???"
pe 26 Septembrie 2004 23:45
Mi-a placut finalul cu imaginile stralucitoare ce apareau in fata si mizeria strazilor ce se vedea in oglinda
pssst
pe 07 August 2003 15:01
fellas! a intrat in clasic deja replica - de fapt o parte a unui monolog - 'are you talking to me?'.
filmul este extraordinar de interesant. poate o demitizare a ideii ca intre clase sociale diferite poate exista vreo legatura sentimentala, poate tema violentei urbane, nu stiu exact dar filmul ramine in hall of fame!
bravo, jodie foster! promitea de atunci!
SURPRINZATOR: iar se intilneste cu keitel, dar sa ne uitam acum la ei doi: de niro este considerat best of the best, iar keitel se multumeste cu roluri in filme cu bani de vreo zece ori mai putini: too bad!
Spoiler!
Filmul se termina cu el uitandu-se după prima dragoste, iar atunci i se declanșează din nou obsesia. Din punctul meu de vedere finalul nu este unul fericit, iar personajul principal este o bomba cu ceas care se plimba pe străzile New York-ului gata sa explodeze în orice moment.
Un Robert de Niro cu un joc matur, deși aici avea mai puțin de 33 de ani, și o regie de excepție marca Martin Scorsese! Și să nu-l uităm pe Paul Schrader care a scris un text excelent!
ATENȚIE :
Dacă ești fan Bendeac, Avengers sau filme indiene, mai bine nu îl viziona. În timpul ala poți să faci un grătar. Nota 9
Regizorul Martin Scorsese conturează o imagine dezolantă a metropolei cu străzi inundate de ploaie, canalizări aburinde, firme de neon ce împrăştie lumini difuze, sirene de poliţie, cerşetori, hoţi, proxeneţi şi prostituate, traficanţi de droguri, indivizi înarmaţi şi violenţi etc. Regizorul însuşi apare în film în rolul unui pasager înarmat ce-l anunţă pe taximetristul Bickle că urmează să facă o crimă. Atmosfera nocturnă a oraşului aşa cum este descrisă în film conduce în mod cert la alienarea indivizilor, transformându-le caracterele şi inducându-le violenţa în comportament ca o reacţie de apărare în faţa mizeriei societăţii. Taximetristul Travis Bickle se transformă pe parcursul filmului într-un individ violent care-şi asumă misiunea de justiţiar ce va pedepsi răul, la fel cum o va face mai târziu D-Fens în "Falling Down" (1993), filmul regizat de Joel Schumacher. Modul inspirat de prezentare a transformării suferite de Travis Bickle, atmosfera dezolantă a metropolei redată în mod realist prin parbrizul taxiului, interpretările excepţionale ale lui Robert De Niro, Jodie Foster şi Cybill Shepherd, precum şi coloana sonoră care alternează sunetele tânguitoare de saxofon cu cele puternice ale tobelor, au transformat acest film într-o veritabilă capodoperă cinematografică.
"Taxi Driver" a fost inclus în 1994 de Biblioteca Congresului American în Registrul Naţional de Film, fiind considerat "semnificativ din punct de vedere cultural, istoric sau estetic".
Scorsese prezinta o viziune extraordinara asupra New York-ului anilor '70, prin parbrizul taxiului lui Travis. Luminile sterse, contrastul puternic, cadrele in miscare, canalizari aburinde, creaza o imagine puternica si un look consacrat filmului. Imaginea creata in ,,Taxi Driver'' devine astfel reprezentativa si confera o latura artistica vizuala puternica.
Travis Bickle este personajul principal, soferul de taxi, suferind de insomnie, care strabate orice strada din New York in timp de noapte, veteran al razboiului din Vietnam, un personaj cu o psihologie complexa, din al carui punct de vedere este traita actiunea. ,,Taxi Driver'' este filmul unui singur personaj, Travis, actiunea, viziunea asupra orasului, introspectiile, toate apartinandu-i. Complex psihicologic, acesta este analizat in spatii largi, Scorsese apeland la actiunea la care acesta ia parte, la monologuri si dialoguri. Interpretarea lui De Niro este excelenta, poate una din cele mai bune din toata cariera sa, reuseste sa contureze un personaj complex cu un joc artoricesc de exceptie.
Coloana sonora compusa de Bernard Herrmann completeaza toate celelalte aspecte ale fimului, sustine atmosfera, actiunea si simbolurile fimului. Contrastele adanci, sunetele neglijente, notele saxofonului, atmosfera dezolanta, starea de visare, forta sonora a temei principale ridica aceasta coloana sonora la o culme artistica si completeaza imaginea dezolanta a New York-ului in viziunea lui Scorsese.
Dupa Travis, imaginea New York-ului este punctul imediat urmator, sau mai bine zis este ridicat pe acelasi piedestal cu personajul principal asupra caruia filmul graviteaza. Scorsese creeaza un simbol prin reprezentarea New York-ului, din multe puncte de vedere, orasul este prezentat cu maiestrie prin viziunea lui Travis, viziunea regizorala si viziunea artistica (vizuala si auditiva) care vorbeste de la sine. De la toate categoriile sociale depravate, la un singur personaj complex, de la imaginea debusolanta la plansul saxofonului, de la o regie de exceptie la o arta, Scorsese imbina toate cele 4 mari elemente din filmul sau (personaj, arta vizuala si sonora, regie) intr-o lirica artistica, sociala si psihologica de mari proportii.
Tema vizuala, coloana sonora, fresca sociala, regia si interpretarea extraordinara, personajul, orasul, psihologia, artisticul, cadrele si introspectia ridica ,,Taxi Driver'' la categoria de film cult si must-see al cinematografiei.
Cine e lumea pe care o vedem în jurul nostru cînd ne primblăm prin oraș. Poate e un doctor care se silește să salveze vieți omenești... Sau poate un ucigaș care fuge din teama de a nu fi prins. Orașele sau extins întratît încît văzînd mii de oameni nici nu ne dăm seama că unul dintre dînșii poate fi un pedofil sau furător. Omul demult a încetat să trăiască el de fapt se joacă în ruleta rusească și orice pas următor poate însemna viața dar poate însemna și moartea. Posibil că oricare om odată și odată ajunge la astfel de concluzii. Dacă are timp. Dar trebuie să aibă. Doar înțelegerea că viața pe cît e de frumoasă pe atît e și de strașnică îl face pe om să trăiască și cei mai important să simtă pulsul vieții. Deci gustul vieții ni-l oferă contrastul. Un caz concret este New-Yorkul eroului nostru (dar poate și a prezentului). Și cît de tare contrastează New-Yorkul cel de zi cu cel de noapte, fața lui și reversul. Există New-Yorkul turiștilor plin de lumină și de zgîrîie nori. Dar există și New-Yorkul murdar, plind de mizerii și fără de legi. Anume acest New-York și îl vedea Travis Bickle.
Insomnia sa îl purta prin orașul de noapte fără încetare și pentru a-și petrece timpul cu sens, dînsul s-a angajat ca Taxi Driver. Și prin ferestrele mașinii sale el vedea ceea ce îi provoca dezgust. Nu pentru asta a luptat el în războiul ce sa dovedit a fi pînă la urmă non-sens. Și în sufletul său s-a început un nou război. Mai bine zis a apărut o idee. O simplă idee. Ce ar fi dacă el ar încerca să fie acel care va face curat, va spăla toată mizeria de pe străzile orașului. Zis și făcut. Deci ce spuneți care de fapt e finalul? Este oare acest final un happy-end? S-a terminat oare calvarul? Ba nu... Acest final exprimă un happy-end iluzoriu. Eroul rămîne Taxi Driver. De fapt se începe un nou cerc al iadului. Se începe o nouă noapte...
Sincer mi-a plăcut filmul. Chiar și după trecerea a 35 de ani „Taxi Driver” nu și-a pierdut din actualitate. Aceeași murdărie ascunsă sub masca glamourului, a sclipirii lipsite de sens. Martin Scorsese un maestru de vîrf al artei cinematografice a reușit prin intermediul „alter-egoului” său Robert deNiro să explice degradarea societății, și efectul nu s-a lăsat așteptat. Chiar după titre toți ce au privit filmul au rămas față în față cu gîndurile sale. Oare unde e noapte, afară sau la noi în cap?...
Preocupat de propriile insomnii şi de mizeria umană ce domneşte pe străzile New York-ului în care este silit să muncească noapte de noapte, personajul principal se transformă treptat într-un justiţiar fără milă a cărui singură cauză este aceea de a produce o diferenţă semnificativă în prezentul prăfuit al străzilor. Întâlnirea cu Charles Palantine, candidatul la preşendenţia Statelor Unite, se desfăşoară pe aceleaşi coordonate ale unei nevoi pregnante de siguranţă pe străzile tumultoase ale oraşului.
Modul în care Robert de Niro intră în pielea personajului principal şi se indentifică cu Travis Bickle este unul dintre atu-urile incontestabile ale flmului. Răsplătit cu o nominalizare la Oscar, dar nu şi cu o statuetă, de Niro dă naştere unui rol creat din reflecţiile pătrunzătoare ale unui insomniac ce iubeşte jurnalul ca formă de catharsis şi omul visului american care-şi ia soarta în propriile mâini, chiar cu riscul de a face ordine cu propria mână.
Taxi Driver este atât o critică cinematografică la adresa visului american portretizat de Martin Scorsese ca o iluzie, cât şi o serie de paradoxuri care hrănesc imaginaţia privitorului. Şoferul de taxi devenit un erou pentru că a avut curajul să elimine câţiva gangsteri revine după săptămâni în comă la acelaşi tip de viaţă ca şi când nimic nu s-ar fi întâmplat. Fata care primeşte a doua şansă în urma unui crime în lanţ şi se poate întoarce la o viaţă normală după ce îşi petrecuse ultimii ani ca prostituată pe străzile oraşului.
Filmul propune privitorului într-o cromatică agresivă mai ales în scenele ce se desfăşoară noaptea un spectacol al cotidianităţii alimentat din plin de germenii unei descompuneri sociale corozive. Nu poţi rămâne indiferent la ceea ce se desfăşoară în jurul tău pentru că socialul în care trăieşti îşi va pune într-un final impactul asupra identităţii tale ca individ. Travis Bickle nu este decât un exemplu comun – mă îndoiesc că Martin Scorsese şi Robert de Niro au dorit să creeze un erou senzaţional – de fapt un anti-erou cotidian pe care îl putem întâlni la orice colţ de stradă.
Spre deosebire de filmele anilor ‘70 atât de pline de mitul unei iubiri eterne şi de un limbaj pudic, Taxi Driver este actual atât prin slang-ul fără perdea cât şi prin nonconformismul relaţiilor dintre protagonişti. Violenţa, atmosfera saturată de imoralitate, coloana sonoră agansată nu sunt decât fundalul unei existenţe ce ne caracterizează pe fiecare dintre noi.
Interesanta scara de valori a lui De Niro in film.
ii dau de pe acuma ***** pt. ca e cu De Niro si pt. ca, desi n-am vazut filmu', imi place moaca lui din Taxi Driver
It's a classic.De Niro's best
filmul este extraordinar de interesant. poate o demitizare a ideii ca intre clase sociale diferite poate exista vreo legatura sentimentala, poate tema violentei urbane, nu stiu exact dar filmul ramine in hall of fame!
bravo, jodie foster! promitea de atunci!
SURPRINZATOR: iar se intilneste cu keitel, dar sa ne uitam acum la ei doi: de niro este considerat best of the best, iar keitel se multumeste cu roluri in filme cu bani de vreo zece ori mai putini: too bad!