Sinopsis
Scenaristul Craig Lucas (The Secret lives of dentists, Longtime companion, Prelude to a kiss) isi face un indraznet debut regizoral cu THE DYING GAUL, un thriller psihologic neconventional, bazat pe piesa sa cu acelasi nume.
Filmul aduce in parte cu Sunset Boulevard, in parte cu o tragedie greceasca – este o poveste despre dorinta, putere, coruptie, tradare si razbunare plasata pe fundalul seducator al lumii Hollywoodiene.
Peter Sarsgaard este Robert Sandrich, un scenarist fara experienta si fara noroc, care abia o mai scoate la capat dupa nenumarate esecuri. Totul se schimba, insa, cand primeste un million de dolari pentru ultimul lui scenariu numit “The Dying Gaul”, o poveste autobiografica extrem de personala despre moartea iubitului sau.
Studioul ii pune insa conditia ca iubitul din poveste sa devina iubita in film, o alegere comerciala mult mai viabila.
Cel care vine cu oferta este Jeffrey (Campbell Scott), un executive al studioului, un tip diplomat, fara scrupule, manat de impulsuri sexuale puternice, care il seduce pe Robert cu un cocktail ametitor de putere, bani si sex.
Patricia Clarkson apare in rolul sotiei lui Jeffrey, Elaine, candva scenarista si ea, acum cuibarita comod intr-o vila in Malibu, cu copii, femeie de serviciu si mult timp liber. Ea il primeste pe indureratul Robert in familia ei, fiind atrasa de talentul si de durerea lui.
Atunci cand Robert ii marturiseste ca isi afla linistea, atat sexuala cat si emotionala in chat room-uri dubioase, Elaine, curioasa, se intalneste cu el pe internet, sub anonimat. Pe masura ce discutiile lor online se dezvolta, Elaine afla ca Robert are o aventura cu sotul ei. Socul acestei descoperiri – si maniera neasteptata in care Elaine reactioneaza – declanseaza o serie periculoasa de deceptii, marturisiri si tradari.
Fara a se lasa prins in vreun sablon al thrillerului clasic, THE DYING GAUL este un film de o complexitate uimitoare, unde granitele dintre pradator, prada, sadic si victima se modifica si se estompeaza necontenit.
Filmul aduce in parte cu Sunset Boulevard, in parte cu o tragedie greceasca – este o poveste despre dorinta, putere, coruptie, tradare si razbunare plasata pe fundalul seducator al lumii Hollywoodiene.
Peter Sarsgaard este Robert Sandrich, un scenarist fara experienta si fara noroc, care abia o mai scoate la capat dupa nenumarate esecuri. Totul se schimba, insa, cand primeste un million de dolari pentru ultimul lui scenariu numit “The Dying Gaul”, o poveste autobiografica extrem de personala despre moartea iubitului sau.
Studioul ii pune insa conditia ca iubitul din poveste sa devina iubita in film, o alegere comerciala mult mai viabila.
Cel care vine cu oferta este Jeffrey (Campbell Scott), un executive al studioului, un tip diplomat, fara scrupule, manat de impulsuri sexuale puternice, care il seduce pe Robert cu un cocktail ametitor de putere, bani si sex.
Patricia Clarkson apare in rolul sotiei lui Jeffrey, Elaine, candva scenarista si ea, acum cuibarita comod intr-o vila in Malibu, cu copii, femeie de serviciu si mult timp liber. Ea il primeste pe indureratul Robert in familia ei, fiind atrasa de talentul si de durerea lui.
Atunci cand Robert ii marturiseste ca isi afla linistea, atat sexuala cat si emotionala in chat room-uri dubioase, Elaine, curioasa, se intalneste cu el pe internet, sub anonimat. Pe masura ce discutiile lor online se dezvolta, Elaine afla ca Robert are o aventura cu sotul ei. Socul acestei descoperiri – si maniera neasteptata in care Elaine reactioneaza – declanseaza o serie periculoasa de deceptii, marturisiri si tradari.
Fara a se lasa prins in vreun sablon al thrillerului clasic, THE DYING GAUL este un film de o complexitate uimitoare, unde granitele dintre pradator, prada, sadic si victima se modifica si se estompeaza necontenit.